abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24241080
Hi die ho!

Ik ga in juni trouwen en geef een tuinfeest ipv een receptie en zo...

Ik heb jullie hulp nodig met de dosering van eten/drinken. Dus hoeveel bier/wijn/fris en hoeveel hapjes/hoeveel eten (g) per persoon.

- Er komen zo'n 100 gasten
- Is eind juni en dus buiten
- Gasten komen vanaf 20 uur

Ik dacht er sowieso aan om een (echte) tap te huren. Verder wordt er gedanst enzo... Leeftijd gasten is tussen de 25 en 60... dus niet veel biertankers...

Helpen jullie me?

Groetjes,

Almost-Married Olaf
"Yoda of Borg are we: Futile is resistance. Assimilate you, we will."
pi_24241417
Ik zou als ik jou was op zoek gaan naar een winkel die onaangebroken flessen terug wil nemen. Dan kan je altijd een paar kratjes fris en bier extra inslaan
pi_24241897
Als ik jou was zou ik ook zorgen voor een backup lokatie.
Consumpties houdt 3 consupties pp aan.
Hapjes ong 80 gram.
Het scheelt nogal waar je vandaan komt en wat jullie achtergrond is.
Bij ons was het eten drinken voor ook zoiets maar dan x 3 en de volgende morgen ontbijt voor een man of 20.
pi_24241989
Bier is in fustjes vanaf 10 liter verkrijgbaar... dus dat scheelt al weer.

Als je een goede slijter bij je in de buurt hebt, dan kan je daar het volgende regelen:
- huur biertap
- huur glazen
- bier (fust)
- frisdrank
- sterke drank
- statafels

En wat frederik hierboven ook al zegt: zorg dat je het zo regelt dat je onaangebroken spullen weer terug kan brengen (en bij zo'n slijter kan je daar goede afspraken over maken).

Verder ben je denk ik erg afhankelijk van het weer... mocht het 30 graden zijn, dan is er een heeeeel ander soort vraag naar drankjes dan wanneer het 15 graden is (dan zou ik de warme chocolademelk met rum en slagroom maar groot inkopen )

Wat ik zelf zou doen als ik een dergelijk feest zou organiseren is een aantal mensen 'inhuren' die alle drankjes & hapjes verzorgen (je kan studenten inhuren via een uitzendbureau, je kan je buurmeisje van 17 vragen, misschien heb je nog een aantal neefjes en nichtjes of, als je mensen met ervaring wil, huur je mensen in via een horeca uitzend bureau (o.a. L'Invité of JMW Horecauitzendbureau (mocht je links willen, kan wel ff zoeken voor je).

Hoop dat je er wat aan hebt; zorg in ieder geval dat je zelf niets hoeft te doen en dat je volop kan genieten!!!
pi_24242052
quote:
Op maandag 27 december 2004 20:46 schreef Thorical het volgende:
...
...
NFI maar dan was het wel een heeeeeeel suf feestje...

Op de bruiloft van mijn tante heb ik (volgens de rekening) samen met mijn oom 81 baco's weggetikt... dat was wel een beetje overdreven, maar 3 p.p. vind ik persoonlijk erg weinig, zeker voor een bruiloft!
  dinsdag 28 december 2004 @ 00:17:15 #6
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_24246647
Ik wil je graag helpen, (werk zelf nl, op een trouw lokatie dus ik zie redelijk wat verschillende bruiloften voorbij komen) maar dan moet ik wel wat meer info hebben van de TS.

(ten eerste trouwens gefeliciteerd )

- Van hoe laat tot hoe laat verwacht je je gasten, Komen ze om 20:00 uur en blijven ze tot 3 uur snachts of is het hele gebeuren om 22 uur afgelopen.

De drank zou ik inkopen bij een slijter of drankhandelaar in de buurt, als je een beetje handig bent regel je daar gratis een Tap en kun je idd gewoon de drank die over blijft terugbrengen.

Koop genoeg frisdrank en dan met name Spa rood en Blauw, het is verbazingwekkend hoeveel er van dat spul gedronken word, hou er rekening mee dat veel mensen met de auto komen dus ook terug moeten rijden..

In de zomermaanden gaan dranken zoals IceTea, Witbier en Rose erg hard erdoorheen.

Ken je gasten een beetje, als je weet dat je beste vrienden graag Bacardi lemon drinken zorg dan dat dat in huis is, Zo geld dit voor veel dingen. Drinken je gasten veel zoete witte wijn of graag droge etc.

Zorg voor voldoende Koeling en ijsblokjes. (Die kun je in zakken kopen). Zeker in de Zomer warmen drankjes snel op en dan laten mensen deze veel sneller staan en nemen ze een nieuw drankje (Beetje zonde). Daarbij is er echt niks lekker aan een lauwe witte wijn of rose.

Het is gewoon wat jij ervan wil maken, maar zorg ervoor dat het vante voren geregeld is. (ofzorg er iig voor dat je ceremoniemeester het regelt).
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  dinsdag 28 december 2004 @ 00:47:03 #7
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_24247420
quote:
Op maandag 27 december 2004 20:46 schreef Thorical het volgende:
De feestjes die ik ken met een publiek van 25 tot 60 werd met 20 man met gemaak een 50 liter fust soldaat gemaakt op een avond.

TS zelf ben ik dit jaar getrouwd en ik was op mijn feestlocation ¤ 17.50 pp kwijt voor onbeperkt drinken (alles dus ook Baco enzo) tussen 20:00 en 01:30.

daarnaast ook nog een hapjes buffet van ¤ 10 pp (Alleen frituur hapjes en worst en kaas koste ¤ 5) en klaar is het feest

En het scheelt je een hele hoop rommel voor met 100 man.....
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 28 december 2004 @ 01:19:02 #8
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_24248043
quote:
Op maandag 27 december 2004 20:54 schreef NostraBramus het volgende:

[..]

NFI maar dan was het wel een heeeeeeel suf feestje...

Op de bruiloft van mijn tante heb ik (volgens de rekening) samen met mijn oom 81 baco's weggetikt... dat was wel een beetje overdreven, maar 3 p.p. vind ik persoonlijk erg weinig, zeker voor een bruiloft!
dan heb je volgens mij kindercola gekregen
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
  dinsdag 28 december 2004 @ 01:36:07 #9
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_24248371
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 00:47 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

De feestjes die ik ken met een publiek van 25 tot 60 werd met 20 man met gemaak een 50 liter fust soldaat gemaakt op een avond.

TS zelf ben ik dit jaar getrouwd en ik was op mijn feestlocation ¤ 17.50 pp kwijt voor onbeperkt drinken (alles dus ook Baco enzo) tussen 20:00 en 01:30.

daarnaast ook nog een hapjes buffet van ¤ 10 pp (Alleen frituur hapjes en worst en kaas koste ¤ 5) en klaar is het feest

En het scheelt je een hele hoop rommel voor met 100 man.....
Crisis, 17, 5 euri voor 5 en half uur onbeberkd zuipen..... Heb je knap uit onderhandelt.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_24249192
Ik zou toch maar eens nadenken over het uitbesteden van de catering. 100 personen is niet niks en cateren is een vak! Je hebt meer nodig dan je denkt, zie http://www.yepcheck.com -> party
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_24252040
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 00:17 schreef Chielus het volgende:
- Van hoe laat tot hoe laat verwacht je je gasten, Komen ze om 20:00 uur en blijven ze tot 3 uur snachts of is het hele gebeuren om 22 uur afgelopen.
Bedankt voor je goeie tips Chielus!

Het feest duurt zeg maar van 20:00 tot 0:30... dan gaan wij weg...

Ik ben ook benieuwd naar redelijke aantallen voor aantal drankjes/hoeveelheid eten...

Ik heb gelukkig twee vrijwilligers (buitenstaanders) die willen 'cateren'... Ik ga ook gelijk een drankenhandel in de buurt bellen...

thanx
"Yoda of Borg are we: Futile is resistance. Assimilate you, we will."
  dinsdag 28 december 2004 @ 11:27:24 #12
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_24252427
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 01:36 schreef Chielus het volgende:

[..]

Crisis, 17, 5 euri voor 5 en half uur onbeberkd zuipen..... Heb je knap uit onderhandelt.
Ach, ja en je hebt een hele hoop zorgen minder en iedereen was zeer te spreken over de locatie!!
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 28 december 2004 @ 12:04:57 #13
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24253106
Ga niet naar de slijter of Super, maar ga naar een drankenhandel, daar kan je een tap, koeling en zo huren, en de drank inslaan, normaal gesproken kan je dan de onaangebroken drank terug geven.
Bied iemand die normaal gesproken in de kroeg werkt een x bedrag en laat die tappen en het bier aansluiten. Dan weet je zeker dat het goed gebeurt en je hebt zelf de stress niet.
Martijn 77 heeft het goed gedaan en had een goeie prijs!
Denk daar zeker over na het zo te doen, dan wordt het verzorgt, het scheelt hopen stress en je hebt de troep niet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24361520
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 01:19 schreef DAMH het volgende:

dan heb je volgens mij kindercola gekregen
Aan m'n hoofd te voelen de ochtend erna hadden ze toch echte grote mensen cola geschonken...
pi_24365320
Hallo!

Uitgangspunten 100 mensen, van 20:00 tot 0:30. (4,5 uur)

Wat IK dan in zou kopen volgt hieronder. Het gaat meer dat je mijn denktrant volgt dan dat de getallen echt zouden kloppen. (dat doen ze toch niet )

*60 mensen drinken bier. eerste uur 3, daarna 2 per uur = 10 glazen pp x 60 = 600 glazen = 120 liter = 3 fusten bier (=150 liter (= toevalligerwijs die 2,5 liter p.p van Martijn). Koop eventueel 1 x 50 in en 3 x 30. Dan blijft er evt. meer onaangebroken
*20 mensen drinken wijn = 20 x 6 glazen (wijn drinkt men minder snel) = 20 flessen wijn. 10 x rood, 10 x droge witte en 3 x zoete witte. (ja, klopt, dat is meer dan 20)
*20 mensen drinken fris. gaat ook niet zo hard, ik zou rekenen op 6 glazen pp, dus in totaal 20 flessen. Helaas weet je de verhoudingen niet exact, dus ik zou in totaal meer inkopen. Ik zou cola (6), sinas (3), jus(6 pakken) en spa rood (4) inslaan. Eventueel nog een of twee fles(sen) cassis, sevenup en bitterlemon.

Ik zou deze getallen veiligerheidshalve nog x 1,5 of 2,0 doen. Beter teveel dan sorry. Je moet dus ook een deal maken dat één en ander terugkan. Wellicht kan de slijter je ook adviseren!

Dan de hapjes. Ga uit van 3 x koud, 2 x warm. In totaal dus 5 x hapjes. Vergeet je niet na te denken over hoe je 200 hapjes warm krijgt? Ik zou zeggen: koop bij de slager en/of horecagroothandel kant en klare hapjes bittergarnituur in. Vooral koude hapjes zijn erg bewerkelijk als je iets meer wil dan een blokje kaas en een stukje worst.

Doe je nog koffie na die tijd of aan het begin? Dat wordt dan ongeveer een kilo koffie per keer. Ik zou het niet doen: veel werk, servies, melk en suiker en apparatuur nodig.

Bruidstaart: gewoon bestellen bij de bakker voor 100 pax

Voordeel van privécatering is dat men wat vergevingsgezinder is als er wat te weinig is en als het allemaal niet klopt. Zelfbediening (dranken halen vanaf de bar) scheelt ook in de consumptie. Mensen zijn nou eenmaal lui. Als je hulp laat rondlopen, gewoon laten hobbelen met receptieplateaus (4 glazen RW, 4 glazen WW, 8 glazen jus en 4 glazen SR)

Glaswerk: ga uit van het aantal personen maal twee à drie. Afhankelijk van hoe goed en snel glazen teruggaan naar de bar, uitgifte of schenkerij. Kan je natuurlijk huren; hoef je het ook niet meer af te wassen...

(Vergeef me de link; bij het geven van zoveel expertise moest het kunnen dacht ik zo...)

Over personeel gesproken: Voor 100 gasten zou ik drie à vier (ervaren!)kelners/serveersters inzetten. Ook hier geldt weer: Met eentje meer kan het net wat "affer". Glazen weg, schone asbakken, strakke bar etc. etc.

Het is in juni. Het kan dus warm zijn. Zorg evt. voor ijs. Geschaafd ijs waar je het drinken in kan leggen, kan je waarschijnlijk wel halen bij de visboer.

Wordt vervolgd...

[ Bericht 10% gewijzigd door tim2308 op 03-01-2005 10:55:18 (wijzigingen toegevoegd in cursief!) ]
pi_25027117
@Kleino, heb je hier iets aan???
  vrijdag 11 februari 2005 @ 12:10:41 #17
61279 Coolfool
Belanda goreng
pi_25037937
Misschien een beetje overbodig, maar het ijs dat je bij de visboer kan halen kun je wel dranken in koelen maar is niet geschikt voor consumptie
pi_27172938
Hoe is het met de zenuwen Kleino?

En met de cateringplannen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')