* flugeltje is bang dat de teller pas rond de 100.000 zal blijven steken....quote:Op dinsdag 28 december 2004 17:21 schreef _Supreme het volgende:
ja, en dit zijn alleen de doden die ze hebben gevonden
er zijn er ook nog heeel veel zoek...
Dat bedoel ik niet, ik denk dat iedereen zeer geëmotioneerd is door de beelden die we te zien hebben gekregen, het raakt me enorm en ik hoop dat ik absoluut nooit in een dergelijke situatie van complete chaos en ontreddering terecht zal komen.quote:Op dinsdag 28 december 2004 17:05 schreef heaven7 het volgende:
Hoe kun je nou zonder emotie naar al die beelden kijkenPlus, wij laten ons toch ook niet vertellen door Thailand hoe we wat moeten doen?
In en intriest inderdaad, en dat zijn alleen de doden als direct gevolg van de tsnuami's, wat te denken aan het uitbreken van ziektes, hongersnoden etc...quote:Op dinsdag 28 december 2004 17:22 schreef flugeltje het volgende:
[..]
* flugeltje is bang dat de teller pas rond de 100.000 zal blijven steken....![]()
Nee. Thailand bestaat uit meer dan alleen de toeristische westkust.quote:Op dinsdag 28 december 2004 18:13 schreef alsem het volgende:
is dat terecht?
Het is ongekend hoe afhankelijk die gebieden van toerisme zijn. Zo heel vreemd vind ik die onwil om een waarschuwingssysteem op te zetten dan ook niet. Wel tragisch, niet vreemd.quote:Op dinsdag 28 december 2004 14:43 schreef milagro het volgende:
Het was ms sowieso te laat geweest voor teveel, maar die onwil vanwege het toerisme dat er onder zou lijden
Vooral dat filmpje is indrukwekkendquote:Op dinsdag 28 december 2004 13:23 schreef Stevie_ het volgende:
Zeer indrukwekkende filmpjes:
http://moose.cc/tmp/ts/tsunamiphuket.wmv
Pattaya is dat en qua pedofilie valt het (relatief gezien natuurlijk) mee.quote:Op dinsdag 28 december 2004 19:04 schreef HarigeKerel het volgende:
Is Phuket dat deel waar al die op sex beluste pedo's heen gaan?
Zo'n systeem heeft wel het kleine nadeel dat er mensen zijn die na de waarschuwing gaan kijken waar de vloedgolf nou blijft. Ramptoerisme. Dat was in Mexico geloof ik het gevalquote:Australië wil waarschuwingssysteem voor vloedgolf
Gepubliceerd op dinsdag 28 december 2004
ANBERRA (ANP) - Australië wil het voortouw nemen bij het instellen van een waarschuwingssysteem voor tsunami's (vloedgolven) in de Indische Oceaan. Dat berichtten Australische media. Minister van Buitenlandse Zaken Alexander Downer wil daarbij de hulp inroepen van onder anderen Japan.
Dat land heeft net als Australië al zo'n systeem. De kwestie zal onder meer aan de orde komen tijdens een internationale conferentie over rampenbestrijding volgende maand in Japan. Maandag werd bekend dat ook de Britse Gemenebest, een samenwerkingsverband van landen die ooit tot het Britse rijk behoorden, wil overleggen over de komst van een waarschuwingssysteem.
Door het ontbreken van een alarmsysteem in de Indische Oceaan konden de nu getroffen naties zondag niet tijdig worden gewaarschuwd.
Thailand als geheel misschien wel, maar steden en gebieden als Phuket, Kho Pha-ngan (weliswaar oostkust, maar goed), Kho Phi Phi en Krabi is dat toch echt van vitaal belang.quote:Op dinsdag 28 december 2004 19:00 schreef multatuli het volgende:
Dat toeristisch belang moet je ook weer niet overdrijven. Zelfs in de ultieme trekpleister Thailand is maar 6% van het nationaal inkomen daaruit afkomstig.
Thailand als geheel misschien wel, maar voor steden en gebieden als Phuket, Kho Pha-ngan (weliswaar oostkust, maar goed), Kho Phi Phi en Krabi is toerisme toch echt van vitaal belang.quote:Op dinsdag 28 december 2004 19:00 schreef multatuli het volgende:
Dat toeristisch belang moet je ook weer niet overdrijven. Zelfs in de ultieme trekpleister Thailand is maar 6% van het nationaal inkomen daaruit afkomstig.
Hoezo, vanwege springvloed ofzo?quote:Op dinsdag 28 december 2004 19:13 schreef Lithion het volgende:
Overigens had het in Thailand nog vele malen erger kunnen zijn als het volle maan was geweest.
En dan komen de slachtoffers van de epidemieën die ongetwijfeld zullen uitbreken daar nog es bijquote:Op dinsdag 28 december 2004 19:20 schreef Ikbeneeneikel het volgende:
61.076 doden meld de BBC, ergste humanitaire ramp in zoveel jaar...En alle gewonden in India, zo'n 100.000 daarvan verkeren er veel in levensgevaar...is niet goed iig
Phuket is de plaats voor Full-Moon parties. Grote feesten op en aan het strand waar elke maancyclus tienduizenden bezoekers op af komen.quote:Op dinsdag 28 december 2004 19:19 schreef Sidekick het volgende:
Hoezo, vanwege springvloed ofzo?
Ik las in het AD vanochtend dat het eiland Sumatra zelfs 30 meter is verschoven.quote:Op dinsdag 28 december 2004 19:18 schreef Lithion het volgende:
De Indische tektonische plaat schijnt over een lengte van 1200 kilometer in een moment 15 meter te zijn opgeschoven.
Dat artikel heb ik toevallig net geplaatst (zie een paar posts hierboven).quote:Op dinsdag 28 december 2004 19:23 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik las in het AD vanochtend dat het eiland Sumatra zelfs 30 meter is verschoven.
Zat jij ook niet in die regio onlangs nog?quote:Op dinsdag 28 december 2004 18:55 schreef Lithion het volgende:
[..]
Het is ongekend hoe afhankelijk die gebieden van toerisme zijn. Zo heel vreemd vind ik die onwil om een waarschuwingssysteem op te zetten dan ook niet. Wel tragisch, niet vreemd.
Ik zat in Singapore. Daar is het op bepaalde plaatsen in hoge gebouwen wel voelbaar geweest, maar verder wordt Singapore helemaal beschut door Sumatra, dus van vloedgolven hebben ze geen last gehad.quote:Op dinsdag 28 december 2004 19:32 schreef milagro het volgende:
Zat jij ook niet in die regio onlangs nog?
Het was toch tijdens daglicht gebeurd, en die feestjes zijn gewoon overdag?quote:Op dinsdag 28 december 2004 19:23 schreef Lithion het volgende:
[..]
Phuket is de plaats voor Full-Moon parties. Grote feesten op en aan het strand waar elke maancyclus tienduizenden bezoekers op af komen.
Die feesten gaan tot in het middaguur door. Weliswaar zijn er tegen die tijd minder mensen op het strand dan 's avonds natuurlijk, maar om 8 of 9 uur 's ochtends zijn er normaliter nog flink wat mensen te vinden. Sowieso is alle accomodatie op en rond de stranden dan zeker bezet.quote:Op dinsdag 28 december 2004 19:50 schreef Monidique het volgende:
Het was toch tijdens daglicht gebeurd, en die feestjes zijn gewoon overdag?
Ik vind van niet.quote:Op dinsdag 28 december 2004 20:01 schreef inkie1010 het volgende:
Ik heb net wat geld gedoneerd.. tis niet veel, maar in elk geval iets! Vind dat iedereen dat eigenlijk wel ff moet doen!
hulpgoederen zijn er al en liggen an masse klaar... probleem is bijvoorbeeld dat Atjeh niet te bereiken valt omdat het daar oorlog isquote:Op dinsdag 28 december 2004 20:13 schreef _Supreme het volgende:
waarom niet?
Die full moon parties zijn op Koh Phangan en dat ligt in de Golf van Thailand, aan de andere kant dus, bij Koh Samui, waar de vloedgolf niet geweest is.quote:Die feesten gaan tot in het middaguur door. Weliswaar zijn er tegen die tijd minder mensen op het strand dan 's avonds natuurlijk, maar om 8 of 9 uur 's ochtends zijn er normaliter nog flink wat mensen te vinden. Sowieso is alle accomodatie op en rond de stranden dan zeker bezet.
Phuket ook wel, maar de place to be voor Full-Moon parties is Koh Samui , heb net die filmpjes van de vorige pagina even bekeken, best wel indrukwekkend en triest omdat die mensen het waarschijnlijk niet gered hebbenquote:Op dinsdag 28 december 2004 19:23 schreef Lithion het volgende:
[..]
Phuket is de plaats voor Full-Moon parties. Grote feesten op en aan het strand waar elke maancyclus tienduizenden bezoekers op af komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |