abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24257664
ja, en dit zijn alleen de doden die ze hebben gevonden
er zijn er ook nog heeel veel zoek...
Tri State. Tri State. !
  dinsdag 28 december 2004 @ 17:22:53 #252
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_24257694
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 17:21 schreef _Supreme het volgende:
ja, en dit zijn alleen de doden die ze hebben gevonden
er zijn er ook nog heeel veel zoek...
* flugeltje is bang dat de teller pas rond de 100.000 zal blijven steken....
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_24257825
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 17:05 schreef heaven7 het volgende:
Hoe kun je nou zonder emotie naar al die beelden kijken Plus, wij laten ons toch ook niet vertellen door Thailand hoe we wat moeten doen?
Dat bedoel ik niet, ik denk dat iedereen zeer geëmotioneerd is door de beelden die we te zien hebben gekregen, het raakt me enorm en ik hoop dat ik absoluut nooit in een dergelijke situatie van complete chaos en ontreddering terecht zal komen.
Ik vind dat je eerst wel alles op een rijtje moet zetten voordat je actie onderneemt vanuit het westen.
Gewoon een spoedvergadering beleggen binnen een etmaal na de ramp (dat betekent iedereen terughalen van vakantie, absentie wordt zwaar bestraft) en binnen een uur of 5 een beslissing nemen over wat er gaat gebeuren als Europese Unie.
Als je over gaat tot het doneren van geld moet je er wel bij stilstaan dat je dat geld persoonlijk naar de dorpen gaat brengen anders blijft alles achter in de ambtelijke molen, een groot dilemma dus...
Je mag uiteraard dus emotioneel zijn van de beelden, maar je moet niet emotioneel handelen nav de beelden.

Wij laten ons inderdaad niet door Thailand bevelen hoe ons te gedragen, maar ik denk dat wij als Nederland of Europese Unie op een ander platform begeven als het gaat om kritiek uiten dan de ontwikkelingslanden die nu getroffen zijn.

Ik hoop dat alle neuzen wel dezelfde richting in staan en een doel hebben: de ramp niet laten escaleren, hulp zsm en volledig toekennen en geven en een oplossing bouwen voor de toekomst.
Sommige landen/gebieden zijn tig jaar teruggeworpen in hun ontwikkeling namelijk.
Yeah baby Yeah!
pi_24257952
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 17:22 schreef flugeltje het volgende:

[..]

* flugeltje is bang dat de teller pas rond de 100.000 zal blijven steken....
In en intriest inderdaad, en dat zijn alleen de doden als direct gevolg van de tsnuami's, wat te denken aan het uitbreken van ziektes, hongersnoden etc...
Yeah baby Yeah!
pi_24258447
TMF zamelt geld in voor slachtoffers Azië
BUSSUM (ANP) - De muziekzender TMF gaat geld inzamelen voor de slachtoffers van de zeebeving in Azië. Dat gebeurt woensdag via de sms-chat die op de zender te zien is. Door het sturen van een tekstbericht, steunen de kijkers giro 555.

Tussen 10 uur 's ochtends en 10 uur 's avonds kunnen kijkers hun sms-berichten naar de zender sturen. De kosten voor de verstuurde berichten zijn eenmalig voor de actie verhoogd van 0,70 euro naar 1,50 euro. De volledige opbrengst gaat naar giro 555. Ook kan er via de internetpagina www.tmf.nl worden gestort op het gironummer waar geld wordt ingezameld voor hulpverlening.

Bron: Home.nl

Goede actie. Zo zullen er nog wel meer komen. Het zal geen tienduizenden euro's opleveren, maar het is iig wat..
sig verwijderd door FA
pi_24258486
OK, ik kan er best inkomen dat wij geen verplichtingen hebben ten opzichte van India, Sri Lanka, etcetera. Ik ben het er niet helemaal mee eens, omdat de enorme rijkdom die wij hier hebben toch érgens vandaan komt. Maar dat jij dat vindt, OK. Maar ook al voel je je niet verplicht, dan nog is er zo iets als medeleven. Ik heb dan ook geen enkele verplichting ten opzichte van iemand in Sri Lanka, maar ik heb het hier gewoon zo goed, wij hebben dikke mazzel dat wij in Nederland zijn geboren. Dan vind ik dat wij best wat mogen doneren. En dan heb ik het niet over 2 miljoen, want dat is zo ongeveer 0,01% van wat wij verdienen, maar dan heb ik het over veel en veel meer. Maar dat zal er wel niet in zitten.
pi_24258684
een vriend van me gaat binnekort nog naar tailand, ik heb het hem afgeraden want er zijn daar nu al 1500 lijken gevonden (dat zeker nog wel boven de 3000 gaat worden) na die golf, dus het lijkt me niet echt iets waar je veel lol aan kan beleven daar, zelfs na een half jaar nog niet (kijk maar naar new-york, dat was in een rijke stad na 2 jaar nog een grote troep, dus kun je voorstellen?)
is dat terecht?
pi_24258775
Er zullen dan vast nog wel lijken aanspoelen, en er zal vast nog wel troep liggen, lijkt me. Maar er is niks mis mee om er weer heen te gaan en daar gewoon geld uit te geven, dat kan vast geen kwaad in een land wat weer in wederopbouw is.
pi_24259017
Toch niet heel thailand is getroffen? Dan wijk je uit naar een andere locatie!
pi_24259256
59,000 confirmed dead, aldus SkyNews een minuut geleden.
  dinsdag 28 december 2004 @ 18:50:23 #261
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24259339
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 18:13 schreef alsem het volgende:
is dat terecht?
Nee. Thailand bestaat uit meer dan alleen de toeristische westkust.
pi_24259423
ok, ik heb wat geld gedoneerd
Tri State. Tri State. !
  dinsdag 28 december 2004 @ 18:55:15 #263
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24259444
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 14:43 schreef milagro het volgende:
Het was ms sowieso te laat geweest voor teveel, maar die onwil vanwege het toerisme dat er onder zou lijden
Het is ongekend hoe afhankelijk die gebieden van toerisme zijn. Zo heel vreemd vind ik die onwil om een waarschuwingssysteem op te zetten dan ook niet. Wel tragisch, niet vreemd.

Overigens zullen er niet enorm veel sekstoeristen omgekomen zijn in Thailand, Phuket e.o. is niet een regio waar veel sekstoerisme plaatsvindt. (en bovendien is Cambodja tegenwoordig populairder daarvoor). Daarbij wordt sekstoerisme maar wat makkelijk gekoppeld aan pedofilie wat vaak onterecht is.
pi_24259514
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 13:23 schreef Stevie_ het volgende:
Zeer indrukwekkende filmpjes:

http://moose.cc/tmp/ts/tsunamiphuket.wmv
Vooral dat filmpje is indrukwekkend . Het water sleurt gewoon alles mee .
pi_24259564
Even wat anders tussendoor: een stukje uit het Algemeen Dagblad van vandaag over de zeebeving, erg interessant.

Nederland deint mee met beving

Door de zeebeving bij Sumatra deint Nederland langzaam drie millimeter op en neer. De beweging - 20 tot 30 seconden omhoog en even lang naar beneden - is niet voelbaar, maar wel te meten.

De hele aarde is door de schok in beweging gezet en brult van pijn. De geluidsgolven zijn echter zo lang, dat zij onhoorbaar zijn voor levende wezens. Vanuit de ruimte gezien is onze planeet deze week net een zeepbel die in de wind uitrekt en krimpt. Deze verschijnselen kunnen vijf dagen aanhouden. ,,Dat is vrij kort'', aldus dr. H. Haak, hoofd seismologie van het KNMI in De Bilt. ,,De beving deed zich voor op een diepte van tien kilometer. Dat is niet zo diep, waardoor de beweging snel afneemt.''

Het natuurgeweld heeft ook de draaiing van de aarde beďnvloed. ,,Zij draait een beetje sneller, of juist trager. Hoeveel is nog de vraag'', zegt Haak. ,,Dat weten we binnenkort, door de absolute tijd te meten en die te vergelijken met de stand van de sterren. Het gaat om milliseconden of nog minder en dat verschijnsel treedt op bij alle aardbevingen. Daarom is er elk half jaar een tijdscorrectie van ongeveer een seconde nodig.''

Een ander effect waarvan de mens niets merkt is dat door de geringe versnelling of vertraging van het ronddraaien van de aarde de zwaartekracht iets toe- of afneemt. ,,Dat maakt wel duidelijk dat de energie die bij zo'n beving vrijkomt, immens is'', zegt Haak.

Volgens enkele deskundigen is het eiland Sumatra door de beving van zondag in zijn geheel ruim 33 meter naar het zuidwesten verschoven. Dat lijkt Haak wat overdreven. ,,Het kan'', zegt hij. ,,Het is op zich geen raar getal als je in aanmerking neemt dat de lengte van de breuk in de aardkorst, die elastisch is, daar op duizend kilometer wordt geschat. Toch lijkt het me veel. Dat een deel van het eiland meer dan 30 meter is opgeschoven, lijkt me wel aannemelijk. Dat hoeft ook geen dramatische gevolgen te hebben, want zo'n beweging kan over een landlengte van 100 kilometer makkelijk worden opgevangen.''

Over enkele dagen kan aan de hand van satellietfoto's nauwkeurig worden vastgesteld óf, en zo ja hoe ver Sumatra is opgeschoven.

De beving van zondag bij Sumatra kan de effecten van een beving van vorige week woensdag versterken, of juist neutraliseren. Die beving, in de oceaan tussen Antarctica en Australië, had een kracht van 8.1 op de schaal van Richter, maar richtte geen schade aan.

Tsunami's zijn onvoorspelbaar. Een beving brengt het zeewater wel in beweging, maar of de gevolgen daarvan ernstig zullen zijn, valt met geen mogelijkheid te berekenen.

Een tsunami begint diep onder water. De golven, die langgerekt zijn, maar weinig hoogte hebben, verplaatsen zich met snelheden die kunnen oplopen tot 900 kilometer per uur in alle richtingen. Aan de oppervlakte is daar niets van te merken. Gevaar dreigt er pas als de golven op een obstakel stuiten of als de zeebodem oploopt, zoals bij kusten het geval is. Dan hoopt het water zich op en wordt opgestuwd. Het is als een snelweg met vier rijstroken waar iedereen 100 rijdt, die abrupt wordt versmald tot één rijstrook, maar waar het verkeer gewoon doordendert. Dat verklaart waarom badgasten werden verrast. Uit een vlakke zee kan ineens een muur van water oprijzen die dood en verderf zaait terwijl op jachten een paar honderd meter uit de kust de drankjes gewoon in de glazen blijven.
sig verwijderd door FA
pi_24259570
Dat toeristisch belang moet je ook weer niet overdrijven. Zelfs in de ultieme trekpleister Thailand is maar 6% van het nationaal inkomen daaruit afkomstig.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_24259635
Overlevende in Thailand op Sky News. Gaf eerst iemand mond op mond-beademing en toen had 't geen zin mee:

"water came out of his nose and his eyes"

zie ook http://www.sky.com/skynews/article/0,,70131-13272690,00.html
  dinsdag 28 december 2004 @ 19:04:52 #268
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24259640
Is Phuket dat deel waar al die op sex beluste pedo's heen gaan?
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_24259710
De beelden van die verongelukte trein zijn ook niet bepaald 'lekker' . De rails zijn gewoon gebogen alsof het niets is.
  dinsdag 28 december 2004 @ 19:09:09 #270
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24259726
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 19:04 schreef HarigeKerel het volgende:
Is Phuket dat deel waar al die op sex beluste pedo's heen gaan?
Pattaya is dat en qua pedofilie valt het (relatief gezien natuurlijk) mee.
pi_24259746
quote:
Australië wil waarschuwingssysteem voor vloedgolf
Gepubliceerd op dinsdag 28 december 2004
ANBERRA (ANP) - Australië wil het voortouw nemen bij het instellen van een waarschuwingssysteem voor tsunami's (vloedgolven) in de Indische Oceaan. Dat berichtten Australische media. Minister van Buitenlandse Zaken Alexander Downer wil daarbij de hulp inroepen van onder anderen Japan.

Dat land heeft net als Australië al zo'n systeem. De kwestie zal onder meer aan de orde komen tijdens een internationale conferentie over rampenbestrijding volgende maand in Japan. Maandag werd bekend dat ook de Britse Gemenebest, een samenwerkingsverband van landen die ooit tot het Britse rijk behoorden, wil overleggen over de komst van een waarschuwingssysteem.

Door het ontbreken van een alarmsysteem in de Indische Oceaan konden de nu getroffen naties zondag niet tijdig worden gewaarschuwd.
Zo'n systeem heeft wel het kleine nadeel dat er mensen zijn die na de waarschuwing gaan kijken waar de vloedgolf nou blijft. Ramptoerisme. Dat was in Mexico geloof ik het geval .
  dinsdag 28 december 2004 @ 19:13:26 #272
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24259824
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 19:00 schreef multatuli het volgende:
Dat toeristisch belang moet je ook weer niet overdrijven. Zelfs in de ultieme trekpleister Thailand is maar 6% van het nationaal inkomen daaruit afkomstig.
Thailand als geheel misschien wel, maar steden en gebieden als Phuket, Kho Pha-ngan (weliswaar oostkust, maar goed), Kho Phi Phi en Krabi is dat toch echt van vitaal belang.

Overigens had het in Thailand nog vele malen erger kunnen zijn als het volle maan was geweest.
  dinsdag 28 december 2004 @ 19:13:41 #273
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24259829
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 19:00 schreef multatuli het volgende:
Thailand als geheel misschien wel, maar voor steden en gebieden als Phuket, Kho Pha-ngan (weliswaar oostkust, maar goed), Kho Phi Phi en Krabi is toerisme toch echt van vitaal belang.

Overigens had het in Thailand nog vele malen erger kunnen zijn als het volle maan was geweest.
pi_24259830
Het totaal aantal slachtoffers zou wel es boven de 100.000 kunnen uitkomen. Er zijn nog zoveel plekken waar men nog niet is kunnen komen.
pi_24259895
klopt roel
bijv: kleine eilandjes afgelegen dorpjes
Een week zonder Bier is een week zonder plezier.
http://www.biersletjes.nl
  dinsdag 28 december 2004 @ 19:18:03 #276
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24259922
De Indische tektonische plaat schijnt over een lengte van 1200 kilometer in een moment 15 meter te zijn opgeschoven.
  dinsdag 28 december 2004 @ 19:19:55 #277
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24259963
Damn, ik dacht dat het aantal doden wel op zo'n 25.000 mensen zou stabiliseren....
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 19:13 schreef Lithion het volgende:

Hoezo, vanwege springvloed ofzo?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 28 december 2004 @ 19:20:34 #278
111048 Ikbeneeneikel
Ik ben niet zo'n prater
pi_24259974
61.076 doden meld de BBC, ergste humanitaire ramp in zoveel jaar...En alle gewonden in India, zo'n 100.000 daarvan verkeren er veel in levensgevaar...is niet goed iig
Halfdronken is weggegooid geld en netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos
pi_24259998
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 19:20 schreef Ikbeneeneikel het volgende:
61.076 doden meld de BBC, ergste humanitaire ramp in zoveel jaar...En alle gewonden in India, zo'n 100.000 daarvan verkeren er veel in levensgevaar...is niet goed iig
En dan komen de slachtoffers van de epidemieën die ongetwijfeld zullen uitbreken daar nog es bij .
  dinsdag 28 december 2004 @ 19:23:13 #280
111048 Ikbeneeneikel
Ik ben niet zo'n prater
pi_24260021
Het was nog erger geweest als hij onder land was ontstaan, bv in India bij al die miljoenesteden, waar 80% van de bevolking in krotten woont, niet dat dit lekker is..
Halfdronken is weggegooid geld en netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos
  dinsdag 28 december 2004 @ 19:23:37 #281
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24260026
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 19:19 schreef Sidekick het volgende:
Hoezo, vanwege springvloed ofzo?
Phuket is de plaats voor Full-Moon parties. Grote feesten op en aan het strand waar elke maancyclus tienduizenden bezoekers op af komen.
  dinsdag 28 december 2004 @ 19:23:59 #282
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24260035
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 19:18 schreef Lithion het volgende:
De Indische tektonische plaat schijnt over een lengte van 1200 kilometer in een moment 15 meter te zijn opgeschoven.
Ik las in het AD vanochtend dat het eiland Sumatra zelfs 30 meter is verschoven.
  dinsdag 28 december 2004 @ 19:25:56 #283
111048 Ikbeneeneikel
Ik ben niet zo'n prater
pi_24260077
nee alleen kleine eilandjes zijn verschoven...
pi_24260156
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 19:23 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik las in het AD vanochtend dat het eiland Sumatra zelfs 30 meter is verschoven.
Dat artikel heb ik toevallig net geplaatst (zie een paar posts hierboven).

De teller staat ondertussen officieël op ruim 59.000.
sig verwijderd door FA
pi_24260212
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 18:55 schreef Lithion het volgende:

[..]

Het is ongekend hoe afhankelijk die gebieden van toerisme zijn. Zo heel vreemd vind ik die onwil om een waarschuwingssysteem op te zetten dan ook niet. Wel tragisch, niet vreemd.
Zat jij ook niet in die regio onlangs nog?

nu 60.000 doden.

zeke is dat er 3 NL ers omgekomen, waaronder een klein meisje en een baby
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 28 december 2004 @ 19:38:15 #286
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24260336
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 19:32 schreef milagro het volgende:
Zat jij ook niet in die regio onlangs nog?
Ik zat in Singapore. Daar is het op bepaalde plaatsen in hoge gebouwen wel voelbaar geweest, maar verder wordt Singapore helemaal beschut door Sumatra, dus van vloedgolven hebben ze geen last gehad.

Ik heb wel nog door Maleisië en Thailand gereisd, ja (en Cambodja, maar dat is vanzelfsprekend niet getroffen). Prachtige landen en geweldige mensen (die hele regio overigens). Die beelden doen daarom ook zo onwerkelijk aan.
pi_24260547
Ik heb 2 ooms in Thailand zitten (die wonen daar). Maar ver in het binnenland (gelukkig).

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2004 19:49:57 ]
pi_24260566
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 19:23 schreef Lithion het volgende:

[..]

Phuket is de plaats voor Full-Moon parties. Grote feesten op en aan het strand waar elke maancyclus tienduizenden bezoekers op af komen.
Het was toch tijdens daglicht gebeurd, en die feestjes zijn gewoon overdag?
  dinsdag 28 december 2004 @ 19:54:15 #289
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24260672
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 19:50 schreef Monidique het volgende:
Het was toch tijdens daglicht gebeurd, en die feestjes zijn gewoon overdag?
Die feesten gaan tot in het middaguur door. Weliswaar zijn er tegen die tijd minder mensen op het strand dan 's avonds natuurlijk, maar om 8 of 9 uur 's ochtends zijn er normaliter nog flink wat mensen te vinden. Sowieso is alle accomodatie op en rond de stranden dan zeker bezet.
pi_24260693
echt erg
DoN't Be A LiAr, TeLl ThE TrUtH
pi_24260848
Ik heb net wat geld gedoneerd.. tis niet veel, maar in elk geval iets! Vind dat iedereen dat eigenlijk wel ff moet doen!
pi_24261110
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 20:01 schreef inkie1010 het volgende:
Ik heb net wat geld gedoneerd.. tis niet veel, maar in elk geval iets! Vind dat iedereen dat eigenlijk wel ff moet doen!
Ik vind van niet.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24261135
waarom niet?
Tri State. Tri State. !
  dinsdag 28 december 2004 @ 20:15:15 #294
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24261166
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 20:13 schreef _Supreme het volgende:
waarom niet?
hulpgoederen zijn er al en liggen an masse klaar... probleem is bijvoorbeeld dat Atjeh niet te bereiken valt omdat het daar oorlog is
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_24261198
De hulpgoederen zijn er inderdaad al. Daarnaast geeft ook de Nederlandse overheid geld. Geld, waar ik door middel van belastingen aan mee heb betaald.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 28 december 2004 @ 20:25:48 #296
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24261431
Pff, net een eiland op tv waar 1000 van de 1500 mensen zijn omgekomen...
  dinsdag 28 december 2004 @ 20:36:44 #297
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24261715
Het lijkt me overigens niet onwaarschijnlijk dat de komende dagen nog talloze mensen aan zullen spoelen.
pi_24262061
wat een 'fijne' beelden weer bij 't Journaal .
  dinsdag 28 december 2004 @ 20:54:02 #299
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_24262114
quote:
Die feesten gaan tot in het middaguur door. Weliswaar zijn er tegen die tijd minder mensen op het strand dan 's avonds natuurlijk, maar om 8 of 9 uur 's ochtends zijn er normaliter nog flink wat mensen te vinden. Sowieso is alle accomodatie op en rond de stranden dan zeker bezet.
Die full moon parties zijn op Koh Phangan en dat ligt in de Golf van Thailand, aan de andere kant dus, bij Koh Samui, waar de vloedgolf niet geweest is.
Phuket is een bestemming voor het massatoerisme, meer een soort Benidorm vol met gezinnen en daarnaast veel loslopende mannen op zoek naar seks.
It's not a lie, if you believe
pi_24262308
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 19:23 schreef Lithion het volgende:

[..]

Phuket ook wel, maar de place to be voor Full-Moon parties is Koh Samui , heb net die filmpjes van de vorige pagina even bekeken, best wel indrukwekkend en triest omdat die mensen het waarschijnlijk niet gered hebben
I know it sounds like I'm in denial, but I'm not.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')