abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 december 2004 @ 15:23:58 #1
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_24236122
Ik gooide 'm dicht..

Mijn laatste post:

ff wat anders..
weet iemand een site waar je kan zoeken op een nederlandse naam en waar dan een heleboel vertalingen enzo bij staan?

(bijv. je zoekt op 'Jan' en daarbij vind je dan 'Janne, Yannick, Gianni' etc..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 27 december 2004 @ 15:26:34 #2
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_24236163
Dat zou handig zijn, E.T. Maar ik geloof niet dat ik zoiets ergens tegengekomen ben (ik heb er heel wat bezocht in de loop der tijd).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_24236164
Als die site er zou zijn, zullen ze dat hier vast wel weten!

http://www.prikpagina.nl/list.php?f=339&collapse=1
Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
  maandag 27 december 2004 @ 15:29:16 #4
3011 E.T.
pi_24236206
quote:
Op maandag 27 december 2004 15:26 schreef Rewimo het volgende:
Dat zou handig zijn, E.T. Maar ik geloof niet dat ik zoiets ergens tegengekomen ben (ik heb er heel wat bezocht in de loop der tijd).
Ik ook en idd ook niet tegengekomen. Maar hier zitten af en toe zulke zoekwonders..
Zou handig zijn voor mensen die willen vernoemen maar geen Jan, Piet of Klaas willen in de naam van hun kind
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 27 december 2004 @ 15:29:29 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24236211
Even tvp-tje
pi_24236233
Hier staan volgens mij namen met uitleg en andere vormen, toch?
Dan databank en dan voornaam en dan naam intikken en dan krijg je betekenis en eventuele andere vormen dacht ik
pi_24236288
quote:
Op maandag 27 december 2004 15:30 schreef Anitra het volgende:
Hier staan volgens mij namen met uitleg en andere vormen, toch?
Dan databank en dan voornaam en dan naam intikken en dan krijg je betekenis en eventuele andere vormen dacht ik
*sleurt bij favorieten*
quote:
Miranda
Geslacht: v
verklaring:
Van Lat. mirandus `verwonderlijk, buitengewoon, (waard) om bewonderd te worden'. Als naam bedacht door Shakespeare: Miranda, dochter van Prospero in `The Tempest' (1611).
De betekenis wist ik al wel, maar dat het door Shakespaere bedacht is is mij geheel nieuw!

Leuke site Anitra!
Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
  maandag 27 december 2004 @ 15:37:12 #8
3011 E.T.
pi_24236322
Wel een leuke site, maar dat is toch voornamelijk uitleg over de naam die je ingeeft.
Als ik zoek op Jan kom ik nog steeds niet uit bij Yannick en Gianni (om maar een dwarsstraat te noemen)
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 27 december 2004 @ 15:38:52 #9
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_24236353
En Christan kent ie niet
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_24236355
Een andere site weet ik zo snel even niet. Deze stond nog in mijn geheugen, mocht me er nog 1 te binnen schieten dan gooi ik hier weer een linkje neer
pi_24238974
Nog even over de naam van Djulian, die word dus altijd goed geschreven, maar zijn achternaam niet en die komt toch echt vaker voor in Nederland Het is zo moeilijk om Hermes goed te schrijven, ziekenhuis en net ook huisartsterwijl hij op het scherm voor hem toch echt de goeie naam heeft staan schrijven allemaal Hermans
pi_24239127
quote:
Lotte
Geslacht:
v

Voorkomen:
ZuidNdl. en Fra.

verklaring:
Zie grondvorm -> Charlotte

quote:
Charlotte
Geslacht:
v

verklaring:
((Zie ook Karel) Charlotte komt in Ndl. vooral sinds de 17e eeuw voor. De naam is, net als Karel, van vorstelijke afkomst en werd het eerst gegeven aan Charlotte van Savoye, echtgenote van Lodewijk XI van Fra.; daarna heeft deze vorm zich over Fra. en verder verbreid, later geholpen door de populariteit van Goethes `Leiden des Jungen Werther' (1774). Ook Eng. naam.
En wat grappig dat Miranda door Shakespeare is verzonnen ja Ik heb het toneelstuk wel gelezen, maar dat de naam daar echt vandaan komt is wel leujk
Mijn ouders hebben Lotte uit een boek van Goethe gehaald, was voor zover ik weet ook de eerste keer dat Lotte als naam werd gebruikt
  woensdag 29 december 2004 @ 08:57:53 #13
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_24271228
Miranda is een mooie naam
patat ftw :)
pi_24323616
Vandaag waren we op de begraafplaats een bloemetje leggen bij oma en ook de oma van mijn vriend ligt daar begraven, zij had in mijn ogen een hele mooie vriendelijke naam namelijk; Femmie
Prachtig, die naam mag er bij op mijn lijstje
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  vrijdag 31 december 2004 @ 21:41:32 #15
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24328435
Femmie is best mooi ja
  † In Memoriam † vrijdag 31 december 2004 @ 22:26:30 #16
43556 miss_dynastie
pi_24329019
Beaker, begreep ik nou goed dat je op zoek bent naar de betekenis van de naam (speeltuinbankje)? Ik typ gewoon altijd 'betekenis naam ...' in in google, heb dus niet echt een vaste site, en kwam het volgende tegen:
Femke is een verkorting van de naam Femme. Het is een typisch Nederlandse naam, voornamelijk uit Friesland en Groningen. Daar kent men ook nog de variaties Femmeke, Femmelina, Femmigje en Femmie. Vermoedelijk is de oorspronkelijk naam Fredemar. Deze naam betekent ongeveer 'beroemde beschermer'. In Drente kent men ook nog de vorm Femmechien, Femmechina en Femmegina.

Femke: Vermaard door vrede

Vrouwelijke vorm van Femme, van Germaanse namen met Fred- "vrede, bescherming" waarvan het tweede deel met m begon, bijvoorbeeld Fredemar ("beroemde beschermer").
pi_24340733
Thanx!!!

Het is inderdaad een afkorting van Femmigje
Ik vond hem direcht heel mooi Wie weet krijgen wij wel een "Femmie"
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_24341360
Fennie kan ook nog.
Ik heet ook Femke . Leuke naam. Ben vernoemd naar m'n oma, die heet 'Femia', roepnaam 'Femie'.

/edit
'ook' als in: 'tweede naam'.

[ Bericht 11% gewijzigd door poemojn op 01-01-2005 19:12:16 ]
pi_24341639
Fenna heb je ook nog
  zaterdag 1 januari 2005 @ 19:13:44 #20
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 19:20:05 #21
105888 renzell
pi_24341815
Trouwens.... wanneer maakten degenen met kindertjes de definitieve beslissing wat betreft de namen? Zijn er ook mensen bijvoorbeeld die een aantal opties open hebben gehouden tot na de geboorte, om vervolgens te kijken wat ze het beste bij het kindje vonden passen?
Vind het maar wat moeilijk, die namen! We hebben wel opties, maar meestal verdwijnt het enthousiasme voor een naam toch weer na een maand of twee, alsof we er dan al weer op uitgekeken zijn ofzo... pffff, nou gelukkig heb ik nog drie maandjes de tijd, maar lasig is het wel. We hadden bijvoorbeeld een superleuke meisjesnaam, maar ineens begon vriendje weer te twijfelen en nu ligt blijkbaar toch alles weer open. argh!
pi_24341898
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 19:20 schreef renzell het volgende:
Zijn er ook mensen bijvoorbeeld die een aantal opties open hebben gehouden tot na de geboorte, om vervolgens te kijken wat ze het beste bij het kindje vonden passen?
Vind het maar wat moeilijk, die namen! We hebben wel opties, maar meestal verdwijnt het enthousiasme voor een naam toch weer na een maand of twee, alsof we er dan al weer op uitgekeken zijn ofzo... pffff, nou gelukkig heb ik nog drie maandjes de tijd, maar lasig is het wel. We hadden bijvoorbeeld een superleuke meisjesnaam, maar ineens begon vriendje weer te twijfelen en nu ligt blijkbaar toch alles weer open. argh!
Mijn ouders hadden alles al klaar met Myrthe erop, maar toen bleef ik nog een paar weekjes zitten en 2 dagen voor mijn geboorte is alles omgegooid naar Lotte (een van de eerste keuzes) Paste beter bij de rest van het gezin enzo
  zaterdag 1 januari 2005 @ 22:24:35 #23
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_24345156
dubbele post, sorry
..en laat gaan...
  zaterdag 1 januari 2005 @ 22:24:59 #24
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_24345167
Renzell> same here, ik probeer zo af en toe voorzichtig of we er dan nu uit zijn, en soms blijkt dat Neelix weer twijfelt eigenlijk (niet dat ie zelf met namen komt uit zichzelf *zucht* ). Voor zover ik weet zijn we er nu uit, of iig half (meisjesnaam), en is de jongensnaam nog 2 opties, als het *nu* geboren wordt dan moeten we maar rap kiezen ofzo. (ben nu 34 weken zwanger). dus ehh, nou, het ligt nog niet vast ofzo. wordt er ook maar beetje onzeker van soms, maar is ook hormonen+regeldrang hoor
Komt uiteindelijk wel goed.
..en laat gaan...
  zaterdag 1 januari 2005 @ 23:15:15 #25
105888 renzell
pi_24346227
Inderdaad Jdee, zo gaat het hier dus vaak ook! Meestal denk ik net weer dat we eruit zijn, als blijkt dat meneer ineens weer twijfelt. Grrrr...
Maar goed, jij bent al 34 weken zwanger en weet het ook nog niet zeker, dus ik heb zeker nog ff de tijd (of struikje moet zich plotseling wel heeeeel snel gaan aandienen, maar daar gaan we maar even niet vanuit).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')