Ik ook en idd ook niet tegengekomen. Maar hier zitten af en toe zulke zoekwonders..quote:Op maandag 27 december 2004 15:26 schreef Rewimo het volgende:
Dat zou handig zijn, E.T. Maar ik geloof niet dat ik zoiets ergens tegengekomen ben (ik heb er heel wat bezocht in de loop der tijd).
*sleurt bij favorieten*quote:Op maandag 27 december 2004 15:30 schreef Anitra het volgende:
Hier staan volgens mij namen met uitleg en andere vormen, toch?
Dan databank en dan voornaam en dan naam intikken en dan krijg je betekenis en eventuele andere vormen dacht ik
De betekenis wist ik al wel, maar dat het door Shakespaere bedacht is is mij geheel nieuw!quote:Miranda
Geslacht: v
verklaring:
Van Lat. mirandus `verwonderlijk, buitengewoon, (waard) om bewonderd te worden'. Als naam bedacht door Shakespeare: Miranda, dochter van Prospero in `The Tempest' (1611).
quote:Lotte
Geslacht:
v
Voorkomen:
ZuidNdl. en Fra.
verklaring:
Zie grondvorm -> Charlotte
En wat grappig dat Miranda door Shakespeare is verzonnen jaquote:Charlotte
Geslacht:
v
verklaring:
((Zie ook Karel) Charlotte komt in Ndl. vooral sinds de 17e eeuw voor. De naam is, net als Karel, van vorstelijke afkomst en werd het eerst gegeven aan Charlotte van Savoye, echtgenote van Lodewijk XI van Fra.; daarna heeft deze vorm zich over Fra. en verder verbreid, later geholpen door de populariteit van Goethes `Leiden des Jungen Werther' (1774). Ook Eng. naam.
Mijn ouders hadden alles al klaar met Myrthe erop, maar toen bleef ik nog een paar weekjes zitten en 2 dagen voor mijn geboorte is alles omgegooid naar Lotte (een van de eerste keuzes)quote:Op zaterdag 1 januari 2005 19:20 schreef renzell het volgende:
Zijn er ook mensen bijvoorbeeld die een aantal opties open hebben gehouden tot na de geboorte, om vervolgens te kijken wat ze het beste bij het kindje vonden passen?
Vind het maar wat moeilijk, die namen! We hebben wel opties, maar meestal verdwijnt het enthousiasme voor een naam toch weer na een maand of twee, alsof we er dan al weer op uitgekeken zijn ofzo... pffff, nou gelukkig heb ik nog drie maandjes de tijd, maar lasig is het wel. We hadden bijvoorbeeld een superleuke meisjesnaam, maar ineens begon vriendje weer te twijfelen en nu ligt blijkbaar toch alles weer open. argh!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |