abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24234577
Heb net me tickets geboekt, en zit dus komende Feb in Amman Jordanie (stopover van 3,5 dag) en zit dus te piekeren wat ik ga doen in deze dagen, eerste boring optie is gewoon +/-170KM naar het zuiden en samen met andere touristen naar Petra, maar misschien haal ik het ook wel om met busses/taxi's naar Damascus, Syrie (+/- 150KM) en daarvandaan als ik echt gek ben naar Beirut, Libanon (+/- 75KM extra) en even kijken of het mogelijk is terug te vliegen aangezien ik niet veel tijd heb! anyways heeft iemand ervaring met (1) vliegtickets tussen Amman, Damascus & Beirut? kosten, ervaring enz.. ? andere tips in deze landen verder? ervaring met zelfde reis zou helemaal mooi zijn, alle info/commentaar is welkom!

En als het echt moet kan ik het nog verlengen die 3,5 dag, Royal Jordanian is best relaxt ;-) maar meer als 3,5 dag in februari zie ik aan de ene kant ook niet zitten het zal er erg koud zijn rond die tijd!
  maandag 27 december 2004 @ 14:22:12 #2
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24234994
Jordanie vriendelijk

Maar als ik het goed begrijp wil je dus graag in die 3,5 dag 3 landen gaan bezoeken?
Jij houdt wel van een beetje diepgang, of niet?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_24235160
quote:
Op maandag 27 december 2004 14:22 schreef Hik het volgende:
Jordanie vriendelijk

Maar als ik het goed begrijp wil je dus graag in die 3,5 dag 3 landen gaan bezoeken?
Jij houdt wel van een beetje diepgang, of niet?
Ach ja kijk ver van elkaar ligt het niet, mooi weer is het ook niet.. dus ik hoef niet per se er hele dagen over te doen om naar oude ruines te kijken onderweg.. en ik weet dat het niet helemaal realistisch is maar ik ga een poging wagen.. toch leuk om in een dag per stad/land te bezoeken.. het is niet mijn eindbestemming dus het maakt me niet zoveel uit.. en het leek me gewoon leuk om even snel alle 3 te proeven zodat ik een beetje een idee krijg welke van de 3 ik de volgende keer beter wil zien bv

En ik kan als ik wil nog steeds me ticket wijzigen om langer te blijven ;-)
pi_24235250
Owja om het een beetje te kunnen vergelijken

3 landen bezoeken (Amman, Damascus & Beirut) +/- 210KM heenweg
Petra bezoeken vanuit Amman +/- 180KM heenweg

Scheelt dus 30 km ;-) dus sjah wat zou jij het liefst doen? 3 landen pakken of alleen Petra bezoeken.. vind het zelf ook moeilijk!!
  maandag 27 december 2004 @ 14:59:52 #5
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24235728
Ik zou best een keer Petra willen zien, maar het liefst zou ik een beeld willen krijgen van het land nú. Waarom ga je niet gewoon Amman verkennen bijvoorbeeld?
Iedereen verklaarde mij ook voor gek dat ik begin december een week alleen maar in Caïro ben gaan zitten en niet óók nog eens naar Luxor, Sinaï, duiken, Aswan... weet ik veel wat mensen allemaal in een week proppen... Het leuke is: ik heb in die week de kans gekregen om echt wat mensen te ontmoeten, met mensen van daar op stap te gaan, bij mensen thuis te komen etc. Veel mensen in het Midden Oosten zijn hartstikke gastvrij, maar als jij als een gek van trein in vliegtuig stapt merk je daar niets van! Het is maar net wat je wilt natuurlijk: wil je graag je "lijstje landen" aanvullen dan ga je als een idioot rondcrossen, maar ik persoonlijk vind de mensen toch een stuk interessanter...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_24271868
quote:
Op maandag 27 december 2004 14:59 schreef Hik het volgende:
Ik zou best een keer Petra willen zien, maar het liefst zou ik een beeld willen krijgen van het land nú. Waarom ga je niet gewoon Amman verkennen bijvoorbeeld?
Iedereen verklaarde mij ook voor gek dat ik begin december een week alleen maar in Caïro ben gaan zitten en niet óók nog eens naar Luxor, Sinaï, duiken, Aswan... weet ik veel wat mensen allemaal in een week proppen... Het leuke is: ik heb in die week de kans gekregen om echt wat mensen te ontmoeten, met mensen van daar op stap te gaan, bij mensen thuis te komen etc. Veel mensen in het Midden Oosten zijn hartstikke gastvrij, maar als jij als een gek van trein in vliegtuig stapt merk je daar niets van! Het is maar net wat je wilt natuurlijk: wil je graag je "lijstje landen" aanvullen dan ga je als een idioot rondcrossen, maar ik persoonlijk vind de mensen toch een stuk interessanter...
Fixed, ik blijf langer nu 7 dagen.. zodat ik wat meer tijd heb om (bijna) alles te zien en doen.. maar moet alsnog de keuze maken..

(1) Noord - Via Amman naar Damascus en Beiroet
(2) Zuid - Via Dodezee naar Petra en Aqaba

Denk niet dat ik ze alle twee kan doen in 7 dagen dus zal moeten kiezen...
pi_24276518
Ik zou via de dode zee gaan,
damaskus - aman - petra - dode zee - accaba of zelfs via Eilat naar Egypte
  woensdag 29 december 2004 @ 14:45:26 #8
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24276576
quote:
Op woensdag 29 december 2004 14:42 schreef bacomania het volgende:
IN EEN WEEK?
pi_24276610
als je snel bent iedere dag een stad
pi_24277869
quote:
Op woensdag 29 december 2004 10:13 schreef Porto het volgende:

[..]

Fixed, ik blijf langer nu 7 dagen.. zodat ik wat meer tijd heb om (bijna) alles te zien en doen.. maar moet alsnog de keuze maken..

(1) Noord - Via Amman naar Damascus en Beiroet
(2) Zuid - Via Dodezee naar Petra en Aqaba

Denk niet dat ik ze alle twee kan doen in 7 dagen dus zal moeten kiezen...
Ik ben ooit bijna 2 weken geweest geland in amman, ruim 1 week jordanie, daarna met de bus naar syrie, damascus, en terug gevlogen vanaf damascus

In de week jordanie hadden we een auto gehuurd, zodat we niet steeds met dezelfde toeristen die je bij alle touristtraps tegenkomt in de bus hoeft te zitten.

De dode zee was zeer indrukwekkend dat je er bleef drijven, maar verder een terigzooi en het zout plakt als je het water verlaat.

Onderweg naar aqqaba nog wat van de standaard wegen afgeweken op aanraden van locals, om enkele opgravingen te zien, dat land is echt bezaaid met oude dingen.

In aqqaba heb ik fanatatisch gesnorkeld, duiken is niet noodzakelijk het rif zit op 1.5 meter diepte, dus daarvoor hoef je niet te duiken. Een van de mooiere plaatsen om te snorkelen/ duiken waar ik mijn hele leven geweeest ben. Ik vond het in ieder geval een mooiere onderwaterwereld als curacao en venezuela.

Toen door naar petra, dat leek wel valkenburg (qau toerisme dan) Ik ben ook beneiuwd of er nu al een mac gevestigd is . Verder wel indrukwekkend om te zien petra. Vooral als je de wandeling maakt naar de wat verder gelegen monumenten is het totaal niet meer druk.

En ook nog in wadi rum geweest. Lawrence of arabia nagespeeld zoals iedereen daar doet.

Veel munthee gedronken, geodkope sigaretten ingekocht, waterpijp gerookt, enz.

Let op in syrie verkopen ze niets westers, geen coca cola, geen pepsi, westerse merken sigratten, geen levis, echt een vreemde gewaarwording. Omdat je overal over de hele wereld wel altijd coca cola kan krijgen maar dus niet in syrie.
pi_24429227
quote:
Op woensdag 29 december 2004 15:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik ben ooit bijna 2 weken geweest geland in amman, ruim 1 week jordanie, daarna met de bus naar syrie, damascus, en terug gevlogen vanaf damascus

In de week jordanie hadden we een auto gehuurd, zodat we niet steeds met dezelfde toeristen die je bij alle touristtraps tegenkomt in de bus hoeft te zitten.

De dode zee was zeer indrukwekkend dat je er bleef drijven, maar verder een terigzooi en het zout plakt als je het water verlaat.

Onderweg naar aqqaba nog wat van de standaard wegen afgeweken op aanraden van locals, om enkele opgravingen te zien, dat land is echt bezaaid met oude dingen.

In aqqaba heb ik fanatatisch gesnorkeld, duiken is niet noodzakelijk het rif zit op 1.5 meter diepte, dus daarvoor hoef je niet te duiken. Een van de mooiere plaatsen om te snorkelen/ duiken waar ik mijn hele leven geweeest ben. Ik vond het in ieder geval een mooiere onderwaterwereld als curacao en venezuela.

Toen door naar petra, dat leek wel valkenburg (qau toerisme dan) Ik ben ook beneiuwd of er nu al een mac gevestigd is . Verder wel indrukwekkend om te zien petra. Vooral als je de wandeling maakt naar de wat verder gelegen monumenten is het totaal niet meer druk.

En ook nog in wadi rum geweest. Lawrence of arabia nagespeeld zoals iedereen daar doet.

Veel munthee gedronken, geodkope sigaretten ingekocht, waterpijp gerookt, enz.

Let op in syrie verkopen ze niets westers, geen coca cola, geen pepsi, westerse merken sigratten, geen levis, echt een vreemde gewaarwording. Omdat je overal over de hele wereld wel altijd coca cola kan krijgen maar dus niet in syrie.
Top!! kijk hier heb ik wat aan! klinkt trouwens perfect Syrie, ik trek het erg slecht als ik BV de chinese muur bezoek en er een McDonalds naast staat!

Bedankt voor je info!
pi_24447671
Niet al te ver van Amman ligt Jerash, een oude Romeinse stad, wat ook erg de moeite waard is, en waar maar heel weinig toeristen komen.
House is a feeling. And if you don't feel it, it can't be house
Nu ook Zuid Afrika
  FOK!fossiel zaterdag 8 januari 2005 @ 10:14:31 #13
8443 cptmarco
it's captain...
  maandag 10 januari 2005 @ 07:51:26 #14
78918 SeLang
Black swans matter
pi_24497397
quote:
Op woensdag 29 december 2004 14:42 schreef bacomania het volgende:
*kuch*

Ik heb aan alleen Petra al 3 dagen besteed
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 10 januari 2005 @ 07:53:22 #15
78918 SeLang
Black swans matter
pi_24497404
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 10:14 schreef cptmarco het volgende:
Je moet echt naar Damascus gaan.... dat is een prachtige stad om te bezoeken....
* Mee eens is

(brakke plaatjes want scanner uit 300 BC)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_24501004
Mooie fotos, had ze eerder gezien in een "mijn vakantie fotos topic" een paar jaar terug volgens mij al maar ze staan hier wel mooi bedankt ;-)

Weet iemand toevallig hoeveel enkeltjes kosten daar? wat hebben jullie betaald voor Amman - Damascus of andersom, Amman - Beirut, Damacus - Beirut.. maakt niet uit welke combinatie, tis meer om een idee te krijgen wat ik kwijt ben.. kan namelijk als ik terug vlieg van Beirut naar Amman veel meer tijd besteden aan touristische attracties
pi_24545846
Nou, he he, eindelijk kan ik reageren, aangezien het hier om landen gaat die mijn hart gestolen hebben, heb ik toch maar even doorgezet. Ik ben net een weekje terug vanuit Syrië en Jordanië. Bovendien ben ik er 2 jaar geleden ook geweest, en ga binnenkort weer een weekje naar Damascus. Waarom kies jij eigenlijk voor een stopover in Amman? Waarom verander je dat niet voor een stopover in Hongkong of zo. Zoals het overkomt heb je geen interesse in de oudheidkundige bezienswaardigheden, er blijft dan weinig over hoor. Maar als je toch gaat wil ik je proberen te behoeden voor al die uren die je op de vliegvelden gaat zitten te verdoen. Vergeet Libanon nou maar. Het is een uurtje vliegen naar Dam. Die 2 landen kun je heel goed combineren. Retourtje moet je daar boeken, is veel goedkoper dan hiervanuit. Als je toch iets wilt zien zijn Palmyra in Syrië en Jerash/Petra in Jordanië het meest interessant. In Dam. en Amman kun je eindeloos in de soekhs rondlopen. Contact met de mensen krijg je vanzelf, neem zo hier en daar een kopje thee van ze aan. Praat niet te veel over politiek, daar maak je niet echt vrienden mee daar, enneh...zo koud is het daar niet meer hoor!
pi_24547790
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 13:18 schreef Bertha5 het volgende:
Nou, he he, eindelijk kan ik reageren, aangezien het hier om landen gaat die mijn hart gestolen hebben, heb ik toch maar even doorgezet. Ik ben net een weekje terug vanuit Syrië en Jordanië. Bovendien ben ik er 2 jaar geleden ook geweest, en ga binnenkort weer een weekje naar Damascus. Waarom kies jij eigenlijk voor een stopover in Amman? Waarom verander je dat niet voor een stopover in Hongkong of zo. Zoals het overkomt heb je geen interesse in de oudheidkundige bezienswaardigheden, er blijft dan weinig over hoor. Maar als je toch gaat wil ik je proberen te behoeden voor al die uren die je op de vliegvelden gaat zitten te verdoen. Vergeet Libanon nou maar. Het is een uurtje vliegen naar Dam. Die 2 landen kun je heel goed combineren. Retourtje moet je daar boeken, is veel goedkoper dan hiervanuit. Als je toch iets wilt zien zijn Palmyra in Syrië en Jerash/Petra in Jordanië het meest interessant. In Dam. en Amman kun je eindeloos in de soekhs rondlopen. Contact met de mensen krijg je vanzelf, neem zo hier en daar een kopje thee van ze aan. Praat niet te veel over politiek, daar maak je niet echt vrienden mee daar, enneh...zo koud is het daar niet meer hoor!
Ik ga inderdaad meer voor natuur/landschappen en de sfeer landen opzich als voor oude ruines, kijk ik mag Petra en Palmyra zeker niet missen! (en nog een handje vol anderen die mij wel intressant lijken oa baalbek libanon ect) maar ik hoef natuurlijk geen overkill aan oude ruines, de hoogte punten zijn genoeg.. en leer het liefst meerdere landen kennen als dat ik 1 land bezoek en 10 verschillende ruines bezoek snap je, maar dat neemt niet weg dat ik ze niet wil zien, heb er dan gewoon weg de tijd niet meer voor en HK daar ben ik al geweest, dus een stopover in Amman leek me veel leuker, ben hiervoor als in het midden-oosten geweest (Bahrain, Emiraten en Oman) alleen daar is veel minder te zien maar ik doe het dan ook meer voor de sfeer als ergens anders voor..dus tijd van me leven gehad daar (baard laten staan, jilebba aan en met locals chillen en rondreizen is meer mijn ding )
Maargoed top dat je reageert, want ik ben dus van plan het eea af te vliegen tussen Amman, Damascus en Beirut.. juist zodat ik meer tijd overhou om Petra, Palmyra, Krak des Chevaliers, Baalbek ect...te zien! wat heb jij betaald voor bv enkel of retour tussen Amman en Dam? of bv domestic van Dam naar Aleppo wat me ook wel kewl lijkt.? en hoezo zou ik Libanon moeten vergeten, zit ook vol met oudheidkundige bezienswaardigheden en is maar +/- 75km van Damascus vandaan.. dus ik zal niet met mezelf kunnen leven als ik dat niet even snel aandoe!! ik krijg juist van de meeste mensen te horen dat ik Syrie moet skippen aangezien het een "axes of evil" is wat me dus echt niet boeit en het eerlijk gezegt alleen maar leuker maakt.. (wat ik zelf gelezen heb is dat het een super relaxt land is, de lokale bevolking dan en ik me verder buiten de hier en daar vervelende politie (papieren aub, en 5 dollar blackmail pogingen) ik me verder niet druk hoef te maken, maar dat neemt niet weg dat iedereen me voor gek verklaard, maargoed dat zijn dan ook Costa del Sol lui

[ Bericht 1% gewijzigd door Porto op 13-01-2005 15:23:03 ]
  FOK!fossiel donderdag 13 januari 2005 @ 19:05:36 #19
8443 cptmarco
it's captain...
pi_24550431
Palmyra is prachtig... als je daar heen kunt, dan moet je dat absoluut doen.

Verder is Syrië een heel erg mooi en vriendelijk land..... Je kunt er heerlijk rustig over de marktjes rond lopen en er is absoluut niemand die je lastig valt....
pi_24557959
ik ben wel benieuwd of die "meeste mensen" jou zelf wel in Syrië geweest zijn, ik heb dat soort dingen nooit van iemand gehoord. Maar het blijft altijd hetzelfde, als je 10 mensen hun mening vraagt, krijg je 10 verschillende meningen.Maakt het niet echt makkelijker voor je Ik had een ticket naar Dam. en ben met de bus naar Jor. gegaan. Alles is natuurlijk de moeite waard, ook Lib. Het gaat alleen om de tijd die je hebt. Joh, als je het echt wilt, ga dan gewoon naar alle drie de landen,
je hebt hoop ik geen stempel van Israël in je pasp.staan..weet je misschien..maar toch voor de zekerheid..daarmee kom je Syrië niet in...ik wens je heel veel plezier daar...
pi_24558924
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 08:57 schreef Bertha5 het volgende:
ik ben wel benieuwd of die "meeste mensen" jou zelf wel in Syrië geweest zijn, ik heb dat soort dingen nooit van iemand gehoord. Maar het blijft altijd hetzelfde, als je 10 mensen hun mening vraagt, krijg je 10 verschillende meningen.Maakt het niet echt makkelijker voor je Ik had een ticket naar Dam. en ben met de bus naar Jor. gegaan. Alles is natuurlijk de moeite waard, ook Lib. Het gaat alleen om de tijd die je hebt. Joh, als je het echt wilt, ga dan gewoon naar alle drie de landen,
je hebt hoop ik geen stempel van Israël in je pasp.staan..weet je misschien..maar toch voor de zekerheid..daarmee kom je Syrië niet in...ik wens je heel veel plezier daar...
Nope geen stempel van Israel gelukkig.. hier doe ik wat ideeen op maar uiteindelijk moet ik maar zien of ik alles haal enzo bedankt voor je post!
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 14:01:29 #22
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_31436925
TVP om straks een reisverslagje te posten
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_31439076
Einde verhaal kwam ik dus Syrie niet in (hadden een slechte dag ofsow) en aangezien ik toen al in Petra was geweest ben ik via Jordan Valley border crossing Israel ingedoken.. (laat even de horror verhalen over de israelische douane en mijn ongeschoren kop voor wat het was) maar moet zeggen dat ik geen spijt heb gehad en het erg indrukwekkend was om van een halve woestijn zo een groene frankrijk lookalike land in te rijden.. heb niet echt zin om er nu een reisverslag van te maken.. daarvoor heb ik teveel zooi meegemaakt dus als er nog iemand info nodig heeft laat maar even weten..
  vrijdag 2 juni 2006 @ 15:09:15 #24
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_38476200
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 15:49 schreef Porto het volgende:
Einde verhaal kwam ik dus Syrie niet in (hadden een slechte dag ofsow) en aangezien ik toen al in Petra was geweest ben ik via Jordan Valley border crossing Israel ingedoken.. (laat even de horror verhalen over de israelische douane en mijn ongeschoren kop voor wat het was) maar moet zeggen dat ik geen spijt heb gehad en het erg indrukwekkend was om van een halve woestijn zo een groene frankrijk lookalike land in te rijden.. heb niet echt zin om er nu een reisverslag van te maken.. daarvoor heb ik teveel zooi meegemaakt dus als er nog iemand info nodig heeft laat maar even weten..
Ben je al klaar voor een reisverslagje? Ik ben benieuwd.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_39891249
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 15:49 schreef Porto het volgende:
Je bent dus ook eens in Petra geweest?
hoeveel heeft dat gekost?
de moeite?

heb zelf dit topic geopend:
Petra, stad in rotsen/woestijn

Vandaar men vragen
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')