En uiteraard is de ene wedstrijd gelijk aan de anderequote:Op zaterdag 12 februari 2005 11:28 schreef methodmich het volgende:
Groningen uit is lastig hoor. Een concurrent als Utrecht ging er met 3-0 de teil in.
Die 0-1 was dus echt wel buitenspelquote:Op zaterdag 12 februari 2005 11:43 schreef methodmich het volgende:
Nou ja, die 0-1 had moeten tellen en dus had Vitesse moeten winnen.
Maar een punt in Groningen is gewoon niet slecht, voor een ploeg die UEFA Cup wil halen.
quote:Stijn Vreven houdt het hoofd koel
Het was de avond van de 'afgekeurde zuivere goal' en de strijd tegen 'de beste kopper van de eredivisie'. Verdediger Stijn Vreven van Vitesse hield gisteravond gemengde gevoelens over aan de 0 - 0 in het Oosterpark tegen FC Groningen. Terwijl de woede van aanvoerder Richard Knopper moeilijk wilde bekoelen, bleef de discussie gisteravond tot in de nachtelijke uurtjes doorgaan. "Een zuivere goal", vertelde Knopper voor de microfoon van de NOS. "Dit zijn kostbare punten in een belangrijke fase van de competitie. Een fout van het arbitrale gebeuren volgens mij, maar de beelden zullen het wel uitwijzen."
Vitesse, FC Groningen en arbiter Fred Sterk kunnen er vandaag niks meer mee. Stijn Vreven ook niet. "Het lijkt me sterk dat het buitenspel is, maar ik weet het niet", zei Vreven. Als één van de weinig spelers was de verdediger tien minuten na rust niet in het strafschopgebied van Groningen te vinden toen Richard Knopper een vrije trap nam. Matthew Amoah schopte de bal over de doellijn, maar assistent-scheidsrechter Jürgen Schiphorst vlagde voor buitenspel. Omdat er verder niet werd gescoord tussen de nummers twaalf (nu elf) en vijf (Vitesse) van de eredivisie, werd de discussie na afloop in de catacomben nog eens over gedaan.
Op het veld had aanvoerder Knopper zich al bij het arbitrale duo gevoegd, maar hij was niet welkom bij het onderonsje. Zijn aanwezigheid was wel gewenst, want Knopper duwde zijn boze ploeggenoot Yakubu weg. Dit om nog meer schade dan een afgekeurd doelpunt te voorkomen. Vreven nam na een korte protestactie zelf al wijselijk afstand.
Vitesse moet met immers, zes spelers die bij een volgende gele kaart geschorst zijn, op zijn tellen passen. Vreven: "We mogen geen onnodige kaarten oplopen. Een half elftal staat op scherp, dus we moeten oppassen. We hebben ook afgesproken dat we elkaar in bescherming nemen."
Gele kaarten zijn een geaccepteerd fenomeen in de strijd om de knikkers. Vreven knikt: "Iedereen kent mijn speelstijl, ik ga elk duel 100 procent, daarbij kan ik wel eens een kaartje oplopen. Het gaat om de onnodige kaarten, voor praten, bal wegschieten, futiliteiten. Je moet elkaar een beetje helpen, want het gaat zeker problemen geven."
Minder problemen had Vreven met het gelijke spel, hoewel hij gevoelsmatig van verloren punten sprak. "Ik het gevoel dat we twee punten hebben verloren. Na tien seconden hadden we al op 1-0 moeten staan door Matthew Amoah. Hij gaat alleen op de keeper af, die bal moet erin", vond Vreven, wiens idee van tijd door de wedstrijdadrenaline werd beïnvloed. "Was dat pas na tien minuten? Maar die bal moet er wel in." Amoah scoorde het buitenkansje niet en zag zijn treffer na rust afgekeurd. "We hebben te veel kansen nodig om te scoren", meent Vreven. "Daardoor is de druk op de verdediging groot."
Toch hield Vitesse voor de tweede keer onder doelman Harald Wapenaar het doel schoon. Dat was mede dankzij de nieuwe doelman, die enkele keren knappe en stijlvol redding bracht. "We hebben niet zo heel veel kansen weggeven. In de eerste helft stonden we niet goed. Groningen speelde zonder linksbuiten, dus ik moest kiezen; doorschuiven of niet. In de tweede helft stonden we beter en had ik ook het gevoel dat er meer in zat."
Meer dan een punt nam Vitesse uiteindelijk niet mee uit Groningen. "Elk punt is er één en Groningen is natuurlijk geen slechte ploeg. Zij wilden revanche voor die 3-0 nederlaag vorige week tegen RKC. Ze gooien alles hoog voor de pot, dan krijg je altijd wat kansjes", weet Vreven "Zeker als je bedenkt dat je tegen de beste kopper van de eredivisie speelt. Ja, Martin Drent bedoel ik. Hij is groot, sterk, verliest geen kopduel en legt de ballen neer waar hij wil. Dan krijg je als verdediging altijd wel een paar kansjes tegen. Ik ken in de eredivisie echt niemand die beter kan koppen dan hij", aldus Vreven, die zich gisteren ook door de Groningse fans niet liet provoceren tot grensoverschrijdend gedrag. Vreven wilde nog wel beantwoorden aan de massale roep om 'zijn tieten te laten zien' en trok zijn shirt omhoog. Toen hem vervolgens luidkeels werd gevraagd 'zijn piemel te laten zien' besloot Vreven wijselijk de broek aan te houden
Jij komt ook niet vaak in een stadion, is het wel?quote:Op zaterdag 12 februari 2005 17:49 schreef methodmich het volgende:
Het was toch eerst altijd Theo laat je tieten zien?
Er had niet voor gefloten hoeven worden. Was geen hinderlijk buitenspel.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 12:16 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Die 0-1 was dus echt wel buitenspel
Ja ok, maar dat lied wordt zo vaak in een stadion gezongen dat het niet speciaal voor Dikke Theo en/of Vreven is. Al hebben ze wel het 'geluk' dat het vaak voor hen wordt aangehevenquote:Op zondag 13 februari 2005 15:36 schreef methodmich het volgende:
Dat is bij Vitesse jarenlang geweest Yeahinhotje...
quote:Vitesse bespaart geld door samenwerking met AGOVV Apeldoorn
ARNHEM/APELDOORN - Vitesse en AGOVV Apeldoorn schuiven komend seizoen hun voetbalacademies in elkaar. Voor beide clubs betekent de samenwerking een aanzienlijke kostenbesparing.
De Apeldoornse profs voorzien een grote kwaliteitsverbetering van de jeugdopleiding. Los van de kwaliteitsimpuls scheelt het Vitesse en AGOVV Apeldoorn ook in de portemonnee. Het delen van kosten betekent een forse besparing.
Tegelijk zorgt het voor onrust onder de jeugdtrainers. Ze worden morgen over de gevolgen van de samenwerking geïnformeerd. Woensdag volgt op Papendal de persconferentie, waarin beide clubs hun plannen zullen ontvouwen.
De combinatie AGOVV/Vitesse gaat in Apeldoorn én Arnhem trainen en spelen. In Apeldoorn op het complex van ZVV'56. De vijfdeklasser heeft plannen voor een kunstgrasveld. Dat past precies in het plaatje van de beide Gelderse profclubs.
AGOVV Apeldoorn wordt geen satellietclub van de Arnhemse eredivisionist. In Rotterdam hoopt Feyenoord dat het eigen talent bij Excelsior snel tot wasdom komt. Om ze vervolgens een kans te geven in de Kuip. Thomas Buffel en Salomon Kalou zijn daar goede voorbeelden van.
De samenwerking tussen Vitesse en AGOVV Apeldoorn blijft beperkt tot een integratie van de jeugdafdelingen. Dat is niet uniek. In Twente werken FC Twente en Heracles Almelo al op die basis samen.
Bron: Gelderlander
Deckers deed dat bij Eindhoven, hij kon meteen vertrekken.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 17:42 schreef Elvislives het volgende:
whahaha en als vreven nou zn broek had laten zakken? levert zoiets je een kaart op? opruiing/ophitsing van het publiek misschien?
Vraag dat maar eens aan Patrick Deckers...quote:Op zaterdag 12 februari 2005 17:42 schreef Elvislives het volgende:
whahaha en als vreven nou zn broek had laten zakken? levert zoiets je een kaart op? opruiing/ophitsing van het publiek misschien?
Goed nieuws, Fränkel is dit seizoen goed bezig als linksbuitenquote:Fränkel nog drie jaar bij Vitesse
Purrel Fränkel is met Vitesse een nieuw contract overeengekomen voor drie jaar. De linksbuiten kwam zaterdag met de Arnhemse club tot een akkoord. "De aanbieding was heel goed", reageert Fränkel op het nieuws. "Ik kon wachten want er was meer belangstelling, maar daar heb ik niet voor gekozen. Ook de trainer wilde graag dat ik blijf. Uit drie jaar spreekt veel vertrouwen. Ik ben immers al een oudje met 28 jaar." Fränkel is bezig aan een sterk seizoen bij Vitesse. "Deze groep is ook anders dan vorig jaar. Het is prettiger en de sfeer is ook anders. Ik heb het goed naar mijn zin en speel heel lekker."
En Den Haag was helaas lastigquote:Op zondag 20 februari 2005 13:20 schreef Escape2Dawn het volgende:
Laten we hopen dat het een beetje spetterend wordt
Den haag kan lastig zijn
Maar zelfs een half jaar geleden zou de keuze tussen Vitesse en Den Haag toch een makkelijke geweest moeten zijn.quote:Op donderdag 3 maart 2005 08:08 schreef Positive_Thinking het volgende:
Vitesse staat er nu ook heel anders voor dan een half jaar geleden. Zelfs onze Algemeen directeur Paul van der Kraan heeft een Positief gevoel nu over de ontwikkelingen bij Vitesse.
Een goede uitstraling en betere prestaties trekt natuurlijk altijd spelers aan.
Een half jaar geleden was je voor gek verklaard als je dit had gezegd. En nu staan we gewoon weer bij de UEFA cup plaatsen. Nou maar hopen dat ze vanavond een keer overtuigen kunnen thuis tegen een "laagvlieger"quote:Op zaterdag 5 maart 2005 15:18 schreef methodmich het volgende:
Een half jaar geleden moest je er echt verstand van hebben om te zeggen dat Vitesse 6e zou kunnen worden.
ik zag m wel "live" en het leek alsof glus m gewoon voor de gein ff schoot, ging ie er briljant in. de helft van t publiek snapte er ook niks van. "hoezo goal? waar dan?"quote:Op zondag 6 maart 2005 11:19 schreef Escape2Dawn het volgende:
Die vrije trap![]()
ik keek ff de andere kant op en dan zit ie al
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |