abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24231052
Zo was het gisteravond toen ik van Amsterdam naar Enschede reed, redelijk mistig. Ik kon een paar honderd meter voor me echter de auto's gewoon zien rijden.
Zo ook vanmorgen. Minder mistig op de snelweg, maar toch nog wel een beetje.

Ik vraag me echt af wat de gemiddelde automobilist ertoe zet om dat oogverblindende kutlicht op de snelweg bij matige mist aan te plempen... . Sommige hebben zelfs aan beide kanten een mistlicht, waardoor het lijkt dat er continue geremd wordt.

Ik kan me voorstellen dat je op een landweggetje in de middle of nowhere met dichte mist gezien wil worden, maar damn. Let toch es op. Zie je de auto voor je en die daarvoor ook? Ja? Doe dat ding dan ff uit.

Ongelooflijk kansloos in mijn optiek.
oh, you touch my tralala,
mm my ding ding dong.
pi_24231097
In Overijssel was de zicht ongeveer 10 meter, ook binnen bebouwde kom. En dan wil jij omdat jij je irriteert aan een schel licht dat anderen hun mistachterlicht niet aandoen?
pi_24231116
quote:
Op maandag 27 december 2004 09:20 schreef Redux het volgende:
In Overijssel was de zicht ongeveer 10 meter,
in 1947 misschien, maar vanmorgen was het zicht toch ruim boven de 100 meter op de A35 en de A1.
mm my ding ding dong.
pi_24231128
quote:
Op maandag 27 december 2004 09:22 schreef Günther het volgende:

[..]

in 1947 misschien, maar vanmorgen was het zicht toch ruim boven de 100 meter op de A35 en de A1.
Hoeveel automobilisten hadden het mistachterlicht aan? Was het er 1?
pi_24231142
quote:
Op maandag 27 december 2004 09:23 schreef Redux het volgende:

[..]

Hoeveel automobilisten hadden het mistachterlicht aan? Was het er 1?
Ben je de aannamekoning ofzo? Of reed je vanmorgen ook als een kansloze josti met je mistachterlicht aan, om zo de overige verkeersdeelnemers te irriteren?

Gisteravond reed ongeveer 1 op de 10 met het mistachterlicht aan. Ook als ze in een kolonne reden. Kansloos. Vanmorgen ongeveer hetzelfde.
mm my ding ding dong.
pi_24231152
* searchy snapt ook niet wat mensen bezielt waarom ze (mist of geen mist) en mist voorlicht rijden
pi_24231157
quote:
Op maandag 27 december 2004 09:25 schreef Günther het volgende:

[..]

Ben je de aannamekoning ofzo? Of reed je vanmorgen ook als een kansloze josti met je mistachterlicht aan, om zo de overige verkeersdeelnemers te irriteren?

Gisteravond reed ongeveer 1 op de 10 met het mistachterlicht aan. Ook als ze in een kolonne reden. Kansloos. Vanmorgen ongeveer hetzelfde.
Je bent een beetje een jankertje he?
pi_24231171
quote:
Op maandag 27 december 2004 09:27 schreef Redux het volgende:

[..]

Nee, ik heb een hekel aan domme mensen als jij, die niets toe te voegen hebben aan een topic en vrijwel nooit een gefundeerde mening hebben, maar toch de behoefte voelen om iets in een topic te zetten.
mm my ding ding dong.
pi_24231182
quote:
Op maandag 27 december 2004 09:27 schreef Redux het volgende:

[..]

Hij was in een ander topic dat werkelijk nergens over ging (waar geen normaal mens uberhaupt in zou kijken) ook iets aan het zeiken over newbies ofzo met allerhande ziekteverwensingen
pi_24231369
quote:
Op maandag 27 december 2004 09:29 schreef Günther het volgende:
Nee, ik heb een hekel aan domme mensen als jij, die niets toe te voegen hebben aan een topic en vrijwel nooit een gefundeerde mening hebben, maar toch de behoefte voelen om iets in een topic te zetten.
Ik zat zowel gisteravond als vanmorgen op de a35, en ik kan me heel goed voorstellen dat mensen besloten om hun mistachterlicht in te schakelen, omdat het zicht op bepaalde stukken slecht was. Dat jij kleinzerig bent dat je met tranende oogjes achter je stuurtje zit betekent niet dat anderen dom of kansloos zijn.
pi_24231409
Dat je je hier aan ergert zeg!
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
  maandag 27 december 2004 @ 10:00:18 #12
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_24231434
Mensen, kan de discussie ook zonder op de man te spelen?
pi_24231480
TT: Misterachterlicht
sig verwijderd door FA
  maandag 27 december 2004 @ 10:06:25 #14
27929 piere
doe mij maar bier
pi_24231497
ik weet niet of het daar en toen "nodig" was maar idd je ziet zoveel mensen onnodig met hun mistachterlicht rijden...
fok you ja!
pi_24231511
volgens de regeltjes mag t pas bij 50 meter of minder zicht, en anders is het irritant ja
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
pi_24231581
quote:
Op maandag 27 december 2004 10:07 schreef daReaper het volgende:
volgens de regeltjes mag t pas bij 50 meter of minder zicht, en anders is het irritant ja
Dat ook ja. En ik kan me ook wel voorstellen dat je op rustige wegen voor de zekerheid dat licht aangooit, maar op een drukke snelweg is het toch wel behoorlijk irritant en overbodig. Laatst heb ik een tijd lang in de file achter iemand gestaan die zo'n dubbele aanhad....toen ik em dat vertelde, bleek hij niet eens te beseffen dat het ding nog aanstond.

Ik pleit dan ook voor een stroomstootje om de 30 seconden als je je mistachterlicht aanhebt...
mm my ding ding dong.
  maandag 27 december 2004 @ 10:16:56 #17
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24231598
TS heeft helemaal gelijk, Redux, zijn trossen idioten die zo gauw er een spatje mist in hun mist achterlicht aandoen, en dat vervolgens wekenlang aanlaten omdat ze niet weten wat het lampje op het dashboard betekend.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24231617
quote:
Op maandag 27 december 2004 10:16 schreef Pietverdriet het volgende:
TS heeft helemaal gelijk, Redux, zijn trossen idioten die zo gauw er een spatje mist in hun mist achterlicht aandoen, en dat vervolgens wekenlang aanlaten omdat ze niet weten wat het lampje op het dashboard betekend.
Zeker gisteravond was er geen sprake van 'een spatje mist' in Overijssel (= zowel omgeving zwolle als omgeving enschede). Zelfs in de bebouwde kom was het zicht minder dan de 50 meter.
  maandag 27 december 2004 @ 10:20:04 #19
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24231629
Je mist het punt een beetje redux
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 27 december 2004 @ 10:22:20 #20
71337 PCRodent
Onder voorbehoud
pi_24231645
De broer van m'n vriendin reed altijd met mistachterlicht aan, ook toen ik 'm had gezegd dat het uit moest.
Toen tekende ik het icoontje van mistachterlicht voor 'm en zei: 1x op dit knopje drukken.
Hij: "ooooooooh dus zó zit het!"
"Wat er niet op zit, kan ook niet stuk gaan."
  maandag 27 december 2004 @ 10:23:45 #21
106856 MociN
Live your own legend
pi_24231655
Ik geef de TS helemaal gelijk hoor! Het staat zelfs in de wet! Er zijn zoveel mensen die zo snel dat licht aandoen en dan is het behoorlijk (of zeg maar gerust heel erg) irritant!
pi_24231662
Klootzakken zijn het. Allemaal.

Moet je maar eens bij de Belgische grens komen. Die Belgen rijden continue met het mistlicht aan, omdat het daar niet verboden is.
Frusticus.
pi_24231672
quote:
Op maandag 27 december 2004 10:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Je mist het punt een beetje redux
Geef aan wat het punt is, piet. Ik lees dat topicstarter het over gisteravond heeft, en zich irriteert aan het gegeven dat mensen bij wat hij noemt matige mist hun mistachterlicht aanzetten. De mist was gisteravond rond die tijd verre van matig, was op sommige stukken erg dicht (nu.nl gelezen over de ongelukken rond ommen? http://www.nu.nl/news.jsp?n=460401&c=12 ). Dat mensen hun mistachterlicht aandoen is niet zomaar.
pi_24231710
Dat ongelukken gebeuren komt door het gebrek aan afstand houden. Dat heeft geen drol te maken met mist. Bovendien zei ik al dat het op 80 wegen en landweggetjes best noodzakelijk kan zijn, maar dat het op een drukke snelweg, waar je toch verdomd veel verkeer voor je kan zien, het totaal NIETS bijdraagt aan de verkeersveiligheid en zicht.

Bovendien zijn er gisteren veel ongelukken gebeurd, omdat er nogal wat mensen op de weg zaten die op zondag naar de kerk en met kerst naar de kinderen rijden en voor de rest niet verder komen dan de supermarkt.
mm my ding ding dong.
pi_24231731
quote:
Op maandag 27 december 2004 10:29 schreef Günther het volgende:
Dat ongelukken gebeuren komt door het gebrek aan afstand houden. Dat heeft geen drol te maken met mist. Bovendien zei ik al dat het op 80 wegen en landweggetjes best noodzakelijk kan zijn, maar dat het op een drukke snelweg, waar je toch verdomd veel verkeer voor je kan zien, het totaal NIETS bijdraagt aan de verkeersveiligheid en zicht.

Bovendien zijn er gisteren veel ongelukken gebeurd, omdat er nogal wat mensen op de weg zaten die op zondag naar de kerk en met kerst naar de kinderen rijden en voor de rest niet verder komen dan de supermarkt.
hmmm, ik lees toch echt:
quote:
Tientallen verkeersongevallen door gladheid en mist
en
quote:
Bij het verkeersplein van Joure raakten tientallen auto's bij een kettingbotsing betrokken, waarna er een verkeerschaos ontstond. Volgens een politiewoordvoerder zijn bestuurders verrast door plotselinge gladheid en opkomende dichte mist.
en
quote:
Aanrijdingen als gevolg van mist en gladheid waren ook op veel andere plekken in Nederland aanleiding voor veel files. In totaal stonden op het midden van de middag op de snelwegen ongeveer dertig opstoppingen met een totale lengte van circa 150 kilometer.
in dat nu.nl nieuwsbericht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')