in 1947 misschien, maar vanmorgen was het zicht toch ruim boven de 100 meter op de A35 en de A1.quote:Op maandag 27 december 2004 09:20 schreef Redux het volgende:
In Overijssel was de zicht ongeveer 10 meter,
Hoeveel automobilisten hadden het mistachterlicht aan? Was het er 1?quote:Op maandag 27 december 2004 09:22 schreef Günther het volgende:
[..]
in 1947 misschien, maar vanmorgen was het zicht toch ruim boven de 100 meter op de A35 en de A1.
Ben je de aannamekoning ofzo? Of reed je vanmorgen ook als een kansloze josti met je mistachterlicht aan, om zo de overige verkeersdeelnemers te irriteren?quote:Op maandag 27 december 2004 09:23 schreef Redux het volgende:
[..]
Hoeveel automobilisten hadden het mistachterlicht aan? Was het er 1?
Je bent een beetje een jankertje he?quote:Op maandag 27 december 2004 09:25 schreef Günther het volgende:
[..]
Ben je de aannamekoning ofzo? Of reed je vanmorgen ook als een kansloze josti met je mistachterlicht aan, om zo de overige verkeersdeelnemers te irriteren?
Gisteravond reed ongeveer 1 op de 10 met het mistachterlicht aan. Ook als ze in een kolonne reden. Kansloos. Vanmorgen ongeveer hetzelfde.
Nee, ik heb een hekel aan domme mensen als jij, die niets toe te voegen hebben aan een topic en vrijwel nooit een gefundeerde mening hebben, maar toch de behoefte voelen om iets in een topic te zetten.quote:Op maandag 27 december 2004 09:27 schreef Redux het volgende:
[..]
Je bent een beetje een jankertje he?
Hij was in een ander topic dat werkelijk nergens over ging (waar geen normaal mens uberhaupt in zou kijken) ook iets aan het zeiken over newbies ofzo met allerhande ziekteverwensingenquote:Op maandag 27 december 2004 09:27 schreef Redux het volgende:
[..]
Je bent een beetje een jankertje he?
Ik zat zowel gisteravond als vanmorgen op de a35, en ik kan me heel goed voorstellen dat mensen besloten om hun mistachterlicht in te schakelen, omdat het zicht op bepaalde stukken slecht was. Dat jij kleinzerig bent dat je met tranende oogjes achter je stuurtje zit betekent niet dat anderen dom of kansloos zijn.quote:Op maandag 27 december 2004 09:29 schreef Günther het volgende:
Nee, ik heb een hekel aan domme mensen als jij, die niets toe te voegen hebben aan een topic en vrijwel nooit een gefundeerde mening hebben, maar toch de behoefte voelen om iets in een topic te zetten.
Dat ook ja. En ik kan me ook wel voorstellen dat je op rustige wegen voor de zekerheid dat licht aangooit, maar op een drukke snelweg is het toch wel behoorlijk irritant en overbodig. Laatst heb ik een tijd lang in de file achter iemand gestaan die zo'n dubbele aanhad....toen ik em dat vertelde, bleek hij niet eens te beseffen dat het ding nog aanstond.quote:Op maandag 27 december 2004 10:07 schreef daReaper het volgende:
volgens de regeltjes mag t pas bij 50 meter of minder zicht, en anders is het irritant ja
Zeker gisteravond was er geen sprake van 'een spatje mist' in Overijssel (= zowel omgeving zwolle als omgeving enschede). Zelfs in de bebouwde kom was het zicht minder dan de 50 meter.quote:Op maandag 27 december 2004 10:16 schreef Pietverdriet het volgende:
TS heeft helemaal gelijk, Redux, zijn trossen idioten die zo gauw er een spatje mist in hun mist achterlicht aandoen, en dat vervolgens wekenlang aanlaten omdat ze niet weten wat het lampje op het dashboard betekend.
Geef aan wat het punt is, piet. Ik lees dat topicstarter het over gisteravond heeft, en zich irriteert aan het gegeven dat mensen bij wat hij noemt matige mist hun mistachterlicht aanzetten. De mist was gisteravond rond die tijd verre van matig, was op sommige stukken erg dicht (nu.nl gelezen over de ongelukken rond ommen? http://www.nu.nl/news.jsp?n=460401&c=12 ). Dat mensen hun mistachterlicht aandoen is niet zomaar.quote:Op maandag 27 december 2004 10:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Je mist het punt een beetje redux
hmmm, ik lees toch echt:quote:Op maandag 27 december 2004 10:29 schreef Günther het volgende:
Dat ongelukken gebeuren komt door het gebrek aan afstand houden. Dat heeft geen drol te maken met mist. Bovendien zei ik al dat het op 80 wegen en landweggetjes best noodzakelijk kan zijn, maar dat het op een drukke snelweg, waar je toch verdomd veel verkeer voor je kan zien, het totaal NIETS bijdraagt aan de verkeersveiligheid en zicht.
Bovendien zijn er gisteren veel ongelukken gebeurd, omdat er nogal wat mensen op de weg zaten die op zondag naar de kerk en met kerst naar de kinderen rijden en voor de rest niet verder komen dan de supermarkt.
enquote:Tientallen verkeersongevallen door gladheid en mist
enquote:Bij het verkeersplein van Joure raakten tientallen auto's bij een kettingbotsing betrokken, waarna er een verkeerschaos ontstond. Volgens een politiewoordvoerder zijn bestuurders verrast door plotselinge gladheid en opkomende dichte mist.
in dat nu.nl nieuwsbericht.quote:Aanrijdingen als gevolg van mist en gladheid waren ook op veel andere plekken in Nederland aanleiding voor veel files. In totaal stonden op het midden van de middag op de snelwegen ongeveer dertig opstoppingen met een totale lengte van circa 150 kilometer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |