abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 december 2004 @ 23:53:18 #1
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  maandag 27 december 2004 @ 00:46:29 #2
89730 Drugshond
pi_24227732
Ik zit hier met het volgende probleem......

Ik heb een redelijk uitvoeringe website.... waarbij de flow beheerd wordt door de index pagina en alle overige pagina's via session en Get variabelen de de volgende pagina aanroepen.
Deze constructie werkt erg goed maar ik loop bij een specifieke pagina tegen een vervelend probleem aan.

Op de pagina lees ik een tabel van de database uit ... en onderin heb ik een aantal knoppen (delete, insert en new - Accept en Cancel).

Nu wil ik na het in drukken van een button na verwerking van de resultaten de pagina redirecten naar de index (main pagina).

Maar ik gebruik al $_Post en $_GET en Submit variabelen en (schijnbaar) nu wil ergens in de code handmatig de index.php pagina aanroepen met al zijn $_Get en SID variabelen....... zoiets als een handmatige click event van een link.

Zoiets als dit : Maar dan direct in code..... is dat mogelijk ?
quote:
$LocationInfoPath = $_SERVER[ 'PHP_SELF' ] . "?Module=SYSTEM&Page=Location&SelectedLocation=" . $SelectedLocation . "&" . SID . "";
echo "<FORM NAME = 'LocationDetails.php' METHOD='post' action=" . $LocationInfoPath . " Location=' . $SelectedLocation . '>";
  • Includes hebben geen zin : Omdat ik ook informatie moet verzenden waar ik vandaan kom.
  • Bij een submit vinden een aantal database werkingen plaats maar na afloop wil redirected
    worden naar de main-page (en via een refresh - weer terug belanden naar dezelfde pagina..
  • De pagina waar deze bewerkingen uitgevoerd worden is een Iframe formulier.

Wie snapt wat ik bedoel... en wie weet een oplossing ?
  •   maandag 27 december 2004 @ 01:41:43 #3
    36560 Lenn
    zoooh, das even schrikken
    pi_24228708
    kijk eens bij javascript onder Opener.location, ik ben er zelf ook niet helemaal uit, maar volgens mij is dat wat je ongeveer bedoeld
    Experience is what you get when you don't get what you want.
    Success is when your name is in everything but the phone book.
    Relaxen maar: http:\bobross.fm
      maandag 27 december 2004 @ 01:49:05 #4
    89730 Drugshond
      maandag 27 december 2004 @ 01:53:36 #5
    89730 Drugshond
    pi_24228903
    quote:
    Op maandag 27 december 2004 01:49 schreef Drugshond het volgende:
    Kan ik dan ook variablen meesturen ?......

Module=SYSTEM
    Page=Location
    SelectedLocation=" . $SelectedLocation . "
    Heel krom zou ik het kunnen oplossen met een aantal Session variabelen en vanuit de index deze waarden uitlezen en redirecten... Maar die constructie ziet er niet uit.....
    En dat alles alleen vanwege een stomme refresh van mijn pagina (na database wijzigingen)... maar ik kan dezelfde pagina niet opnieuw aanroepen omdat ik dan de headers en de footers en layout informatie van van de Index.php pagina ga missen. Deze pagina is gewoon 1 niveau te diep genest ... Grumbl.... en qua ontwerp kan en wil ik ook niet afwijken.
    pi_24230465
    http://nl.php.net/manual/(...)ved.variables.server

'QUERY_STRING'
    The query string, if any, via which the page was accessed.

daar staan alle variables in.
    pi_24231382
    kan iemand me uitleggen wat de exacte bedoeling is van deze topic reeks?
    alvast bedankt
    ** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
      maandag 27 december 2004 @ 10:51:14 #8
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_24231932
    quote:
    Op maandag 27 december 2004 09:54 schreef Virus3000 het volgende:
    kan iemand me uitleggen wat de exacte bedoeling is van deze topic reeks?
    alvast bedankt
    De titel "PHP voor dummies", icm met de al gedane posts...
    pi_24256353
    Ik waag het er ook maar eens op. Het volgende probleem doe zich voor.
    Hoe krijg ik de indeling van een sportcompetitie fatsoenlijk en bruikbaar in een phpstructuur? Ik wil er uiteindelijk een standenoverzicht mee genereren.
    Ik heb het met multidimensionale arrays geprobeerd, maar daar kwam ik er niet mee.
    De competitiegegevens die ik gebruik zijn (simpel gezegd) als volgt:
    1
    2
    3
    4
    5
    Subcompetitie A - Groep 1 - Klasse 1 en 2
                    Groep 2 - Klasse 1, 2 en 3
    Subcompetitie B - Groep 1 - Klasse 1
                    Groep 2 - Klasse 1, 2 en 3
                    Groep 3 - Klasse 1, 2 en 3

Dit krijg ik nog wel in een multidim. array. Als ik er per groep en klasse nog een code bij plak, loopt het in de soep.
    De bovenstaande lijst, alleen de groepen, komen in een selectlijstje. Hierin kan de gebruiker een groep kiezen waarvan hij de standen wil zien. De code wordt meegegeven als POST-waarde aan de pagina. aan de hand van die POST-waarde wordt bij binnenkomst weer bepaald welke klassen hij daarbij moet weergeven. De codes van de klassen worden op hun beurt weer gebruikt om in een loopje per klasse de betreffende egevens uit de database te halen.

Op dit moment heb ik het werkend door eerst voor de selectlijst een apart array te definieren met de codes en de omschrijvingen van de groepen. Daarna check ik de POST-waarde en definieer ik weer een apart array met de codes en omschrijvingen van de klassen.
    Naar mijn idee kan dit veel makkeljiker en sneller, alleen kom ik er niet op.

Wie weet raad?
    "...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
    "Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
    "It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
    pi_24257709
    Er was trouwens al een deel 3 hoor
    [PHP] voor dummies - Deel 3
    Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
    Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
      woensdag 29 december 2004 @ 09:48:13 #11
    89730 Drugshond
    pi_24271599
    quote:
    Op dinsdag 28 december 2004 17:23 schreef SHERMAN het volgende:
    Er was trouwens al een deel 3 hoor
    [PHP] voor dummies - Deel 3
    Huh ?..... ik heb de zoekmachine van Fok! gebruikt om te kijken of er nog een doorstart was... Maar ik heb niks kunnen vinden vandaar dat ik dit topic ben gestart...

Wellicht kan een Mod beide topics mergen zodat we niet out of sync geraken.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')