Klopt. Het was niet anders dan anders ...quote:Op zondag 26 december 2004 19:30 schreef speedfreak1 het volgende:
Het meest idiote was dat vanochtend terwijl de nieuwsvoorziening op BBC-world al lang en breed op gang was gekomen, er op de nederlandse media nog absoluut niets van viel te bespeuren.
O, het zijn er inmiddels 12.000quote:Op zondag 26 december 2004 19:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
2 vermiste Nederlanders zijn terecht.
schattingen nu: meer dan 11.000 doden.
Over 50 jaar is dat stukje land sws onder water verdwenen door de stijgende zeespiegelquote:Op zondag 26 december 2004 19:38 schreef err het volgende:
Male, hoofdstad Malediven..niet raar dat dit voor 2/3 onder water staat. Ik heb ooit een indrukwekkende luchtfoto van dit eiland gezien, maar kom nu ff niet verder dan dit
[afbeelding]
We mogen blij zijn dat we hier op een redelijk stabiele ondergrond zitten. Geen breuklijnen tenminste. Bij zo'n vloedgolf zou het hier ook tot Utrecht onder water staan.quote:Op zondag 26 december 2004 19:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Over 50 jaar is dat stukje land sws onder water verdwenen door de stijgende zeespiegel.
Yup. Alleen hier in Limburg zou men echt veilig zitten geloof ik (ligt een stukkie hoger dan de rest). Ben dan ook benieuwd hoe dat over 50-60 jaar eruit ziet (als de zeespiegel idd een stuk is gestegen).quote:Op zondag 26 december 2004 19:45 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
We mogen blij zijn dat we hier op een redelijk stabiele ondergrond zitten. Geen breuklijnen tenminste. Bij zo'n vloedgolg zou het hier ook tot Utrecht onder water staan.
Dat is nog maar de vraag. De zeespiegel zal niet overal stijgen.quote:Op zondag 26 december 2004 19:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
Over 50 jaar is dat stukje land sws onder water verdwenen door de stijgende zeespiegel.
Beetje raar dat dat topic werd gesloten. Die discussie komt vanzelf wel. Zoals we vandaag hebben gezien.quote:Op zondag 26 december 2004 19:47 schreef -Pepe- het volgende:
ow nu mag het wel hoor, nu hoef er geen mening meer bij
Aardbeving Mw=8.5
Hm, nee, maar de voorspellingen dat dat soort eilanden en eilandgroepen kopje onder gaan zijn er wel.quote:Op zondag 26 december 2004 19:49 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag. De zeespiegel zal niet overal stijgen.
Excusses -Pepe-quote:Op zondag 26 december 2004 19:47 schreef -Pepe- het volgende:
ow nu mag het wel hoor, nu hoef er geen mening meer bij
Aardbeving Mw=8.5
Wij hebben ook breuklijnen, denk maar eens aan Roermond in '92.quote:Op zondag 26 december 2004 19:45 schreef NorthernStar het volgende:
We mogen blij zijn dat we hier op een redelijk stabiele ondergrond zitten. Geen breuklijnen tenminste. Bij zo'n vloedgolf zou het hier ook tot Utrecht onder water staan.
Ja maar dat is toch geen continentale breuklijn? (zei ook relatief stevige ondergrondquote:Op zondag 26 december 2004 19:52 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Wij hebben ook breuklijnen, denk maar eens aan Roermond in '92.![]()
Maar ik betwijfel of zo'n vloedgolf Utrecht zou bereiken.
Hier in Zuid-Limburg ligt een redelijk aantal breuklijnenquote:Op zondag 26 december 2004 19:52 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Wij hebben ook breuklijnen, denk maar eens aan Roermond in '92.![]()
Ik kan me niet voorstellen dat daar nu nog heel veel ontstaat. Tenzij er nog een nieuwe aardbeving + bijbehorende tsunami komt ...quote:Op zondag 26 december 2004 19:58 schreef Libris het volgende:
Iemand een idee wat voor schade die golven nog in Oost-Afrika kunnen aanrichten?
Phuket is juist een van de getroffen gebieden:quote:Op zondag 26 december 2004 20:03 schreef Tuxxxxx het volgende:
Ik maak me niet echt zorgen maar mijn pa zit in Thailand. Hijzou normaal gezien (volgens mijn broer) geland zijn in Phucket om daar verder te gaan naar Pattaya. Als je kijkt op kaarten is dat zeker geen getroffen gebied. Maar wel niet plezant om te horen dat mijn pa eigenlijk dat land ging "verkennen". Ik vind dus ook dat ze een lijst zouden moeten opstellen op het internet met namen van mensen die in veiligheid zijn. Via internet kan je toch veel en omdat de telefoonllijnen toch meestal plat liggen.....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |