abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24209052
Einde van het jaar.. altijd weer nadenken wat je dit jaar weer niet voor elkaar kreeg...
Een van die dingen waar ik echt mee zit is dat ik het telkens wel probeer, maar het me niet lukt om rust in m'n leven te krijgen
Het is gewoon eigenlijk al tijden (jaar of 2 a 3) meer stress dan drukte...

Erge is ik weet van mezelf dat ik me te druk bezig houd, maar er is gewoon niets in m'n leven wat me ervan weerhoud, of wat me kan afremmen

Zo werk ik 3 dagen per week als webdesigner. (sittard...) (elke dag 8:30 weg.. 20:30 thuis...)
Ik volg een bachelor/master opleiding "creative media" die andere twee dagen. (amsterdam... (daarom geen kamer/appartement in sittard....) (woon zelf in zuid-holland)
Daarnaast run in m'n eigen event organisatie, met daar aanverbonden sinds kort online radio.
Daarnaast gewoon vrienden blijven zien (in mijn geval verspreid over heel Nederland) en elke weekeind wel uit... En ook m'n eigen familie nog wat proberen te zien enzo...

Maarja.. eigenlijk gaat het bij mij al tijden zo dat ik gewoon de rustmomenten in m'n leven (film kijken.. bios... uitgaan... shoppen...whatever) gewoon alsnog geen rust voel, omdat ik aan te veel dingen moet denken...

iemand tips?
pi_24209207
Ehm, wat dacht je van het afstoten van één of meerdere van je activiteiten? Of wat misschien nog beter is, een soortgelijke baan in de Randstad zoeken (hoe moeilijk het ook is op het moment) in plaats van in Sittard?
Maar het allerbelangrijkste is natuurlijk dat je lol hebt in wat je doet. Ik werk zelf ook en doe er nog een full-time studie naast (kunstacademie, dus ook altijd tot de nok toe gevuld met allerlei opdrachten), heb naast studie en werk zeer weinig vrije tijd over, maar omdat ik het naar m'n zin heb op school gaat het allemaal best.
pi_24209242
Ga is een weekje of 2 op vakantie. Kom jezelf tot rust. Sommige mensen willen gewoon teveel.
pi_24209471
Je somt eerst een zooi dingen op die al je tijd vragen en daarna vraag je hoe je meer tijd kan krijgen. DUH! Misschien door één van die dingen die tijd vragen niet meer te doen!??!?

BTW: kun je die websites niet thuis bouwen!? daar is internet toch voor!
pi_24209650
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 23:55 schreef menesis het volgende:
Je somt eerst een zooi dingen op die al je tijd vragen en daarna vraag je hoe je meer tijd kan krijgen. DUH! Misschien door één van die dingen die tijd vragen niet meer te doen!??!?

BTW: kun je die websites niet thuis bouwen!? daar is internet toch voor!
Ik werk in team het is gewoon veel makkelijker werken op kantoor dan thuis.

Maar dingen afstoten... het is gewoon niet zo makkelijk als het lijkt...
- thuiswerken geen oplossing
- studie stopen is helemaal geen optie, wil gewoon hoger papiertje en vind het leuk (& particulier dus is al duur zat stop je niet zomaar even )
- event organisatie.. loopt lekker, heb overal goede contacten, kans dat dat goed gaat lopen in 2005 is zeer aannemelijk, waardoor ik maybe me meer daar op kan gaan richten en iets minder op m'n werk...
- vrienden/familie aan de kant zetten natuurlijk geen optie

het is gewoon dat ik mezelf in een te lastige positie heb gebracht... met te veel contacten.. die ik niet kan verbreken ofzo....

Het stomme is eigenlijk dat ik er niets aan kan doen...
heb nu week vakantie van werk... en van opleiding ook, maarja m'n hele week zit al weer volgepland eigenlijk met meetings (events), vrienden, uitgaan, familie...

eigenlijk is dit topic van me zinloos, want er is geen oplossing.. maybe over paar maanden dat ik dingen anders kan gaan inrichten ofzo... maarja... begin een beetje op te branden
pi_24209731
Misschien wat taken van dat event organisatie uitbesteden aan andere mensen? Of is dat een eenmanszaak ?
pi_24209820
Dus er is nu 1 ding duidelijk: er is geen oplossing
pi_24209895
quote:
Op zondag 26 december 2004 00:06 schreef menesis het volgende:
Misschien wat taken van dat event organisatie uitbesteden aan andere mensen? Of is dat een eenmanszaak ?
ow nee, zeker geen eenmanszaak dan was ik ondertussen al dood denk ik
maar ik besteed ook steeds meer uit, maarja... ik ben wel eindverantwoordelijke...
  zondag 26 december 2004 @ 00:17:46 #9
34127 M2XzeeD
Tijd voor wereldrevolutie!
pi_24210070
Ik heb opzich ook wel een druk bestaan met reizen tussen alkmaar(ouders) amsterdam(werk) en rotterdam(studie). Wat voor mi j werkte was van de zomer 5 weken vrij nemen, gewoon niets doen, naja biertjes drinken je snapt het wel.
maar niet met werk bezig zijn, je studie ligt dan ook stil dus dat is ook erg prettig.

En zoals andere mensen al noemden in team werken, doe je online radio met meerdere mensen samen, dan heb je minder druk(en misschein nog meer lol) ook. Verder, neem 1 vrije dag per week, voor mij is dat zondag. Gewoon niets doen behalve hobby's ook dat scheelt enorm.

suc6
Nee jij trekt volle zalen!!!
  zondag 26 december 2004 @ 00:19:00 #10
13932 Sunrise
BMW Addicted
pi_24210111
ik rook gewoon blowtjes en luister Ambient.. zo isset voor mij wel gechilled
  zondag 26 december 2004 @ 00:25:14 #11
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24210292
Heb een flink aantal onzinnige en vooral onleuke reacties verwijderd.

Take the hint .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_24235127
Ga eens goed denken wat je ECHT belangrijk vindt. Als je echt 3 jaar rust aan het zoeken bent, dan heb je bij deze 3 jaar verprutst met het idee dat al je bezigheden te belangrijk zijn. Zo belangrijk is alles echt niet. Mensen en contacten zijn leuk, maar het zullen nooit je beste vrienden worden. Zit jij liever een avondje op de bank met 1 goede vriend en een fles wijn?, dan is dat een stuk leuker en nuttiger dan al die contacten die je steeds moet onderhouden. Verder zullen zij ook wel begrijpen dat je wat rust in je leven nodig hebt.

Mijn voorstel zou zijn, stoot je Event Organisatie af (geld verdien je toch met werken) of zet het op een heel laag pitje voor 6 maanden. Kijk dan na 6 maanden of de extra vrije tijd bevalt. Dus maak een plan, voer het uit en kijk achteraf wat je ervan vindt, of het beviel en of het uberhaupt gelukt is wat tijd te pakken.

Wat trouwens ook vaak gebeurd, is dat je door het opzij zetten van je Event organisatie via via weer voor wat kleiners wordt gevraagd maar wel in dezelfde hoek. Zo kan je je toch nog bezighouden (op een lager pitje) met de dingen die je leuk vindt.
pi_24235226
volgens mij vindt je het allemaal ook wel leuk, ookal heb je het er druk mee.

ga eens een dagje naar de sauna ofzo, hele dag stomen en bubbelen en zwemmen en relaxen, dat ontspant enorm, als je er van houdt tenminste.. of iets anders, gewoon een dag iets helemaal voor jezelf doen om jezelf een beetje te verwennen en plan gewoon een avond of twee avonden per week in voor jezelf, geen bezoek, gewoon lekker op de bank met een filmpje of een boek ofzo, dat kan ook al enorm helpen.
  maandag 27 december 2004 @ 14:42:10 #14
42555 Tomek
Take on the world!
pi_24235398
Volgens mij zit je gewoon te veel op fok!
pi_24236018
Op de rails gaan slapen
  maandag 27 december 2004 @ 18:17:23 #16
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_24239069
Plan vrije tijd in je agenda.
Vampire Romance O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: