abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 september 2001 @ 18:09:00 #1
15651 HeindeKort
Is solidair met de Amerikanen
pi_1706446
Deze ietwat overdramatische titel draagt de operatie die steeds meer vaste vorm begint aan te nemen.

Dit topic is bedoeld om de oorlogsvoorbereidingen en gang van zaken te centraliseren.

22-09-2001:

-US: De 1ste Amerikaanse B52 bommenwerpers zijn vanuit Virgina vertrokken naar een geheime bestemming

-UK: Een imponerende Engelse vloot van 13 vliegdekschepen, torpedobootjagers en onderzeeers zijn aangekomen in de Perzische golf

Osama Bin Laden is een varken
  zaterdag 22 september 2001 @ 18:12:31 #2
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_1706470
aah, heb ik wat gemist? Is Bin Laden dan officieel schuldig bevonden, dus ook Afghanistan? Of is het "guilty untill proven otherwise"
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
  zaterdag 22 september 2001 @ 18:14:02 #3
15651 HeindeKort
pi_1706475
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 18:12 schreef chocolatemoeze het volgende:
aah, heb ik wat gemist? Is Bin Laden dan officieel schuldig bevonden, dus ook Afghanistan? Of is het "guilty untill proven otherwise"
Jep, je hebt wat gemist:

De Verenigde Staten beschikken over genoeg bewijzen om de in Afghanistan levende Saudische terrorist Osama bin Laden voor een Amerikaanse rechtbank te kunnen brengen, aldus de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Colin Powell.

Hij zei dit vrijdag in een vraagggesprek met de Britse omroep BBC. ,,Ik denk dat wij genoeg informatie van de inlichtingendiensten hebben en juridisch afdoende bewijs om Bin Laden voor een rechtbank in de VS te kunnen dagen. Dat kan betekenen dat wij hem moeten gaan vinden in plaats van dat de Taliban hem aan ons uitleveren''.

De in Afghanistan regerende Taliban hebben het advies van een raad van geestelijken Bin Laden te vragen het land te verlaten, naast zich neer gelegd. Het regime vindt dat het aan de Saudiër zelf is te bepalen of hij wil vertrekken.

Powell benadrukte dat het niet bij de persoon Bin Laden zal blijven. ,,Het is dat netwerk (Al Qaeda, de basis) dat wij moeten pakken, want je kunt niet een deel ervan onaangeroerd laten zodat het in staat is andere terroristische aanvallen uit te voeren tegen iemand anders. Het is een zeer breed netwerk. Ik vergelijk het met een soort houdstermaatschappij en meneer Osama bin Laden is de bestuursvoorzitter, directeur en penningmeester'', aldus Powell.

De bewindsman zei dat de VS duidelijk zullen maken dat de komende operatie niet is gericht tegen moslims als groep. ,,Wij richten ons niet tegen het Afghaanse volk. We zullen zeer voorzichtig zijn met wat we doen om er zeker van te zijn dat mensen in onze acties zien dat wij ons niet richten tegen de Afghanen, niet tegen de moslims, niet tegen de Arabieren. Wij richten ons op terroristen''.

pi_1706478
Ik zag dat ze zelfs dit uiterst dure apparaat er heen sturen (B2 bommenwerper)

zaterdag 22 september 2001 @ 18:16:35 #5
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_1706491
For great justice
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
pi_1706499
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 18:14 schreef Sniper het volgende:
Ik zag dat ze zelfs dit uiterst dure apparaat er heen sturen (B2 bommenwerper)

[afbeelding]

Specs en achtergrond B2
  zaterdag 22 september 2001 @ 18:20:18 #7
15660 chocolatemoeze
pi_1706510
Bedankt Hein voor de toelichting. Maar er wordt toch wel behoorlijk wat grof geschut in stelling gebracht... alsof er toch een soort van oorlog op handen is.... Hmmm... misschien verwacht de VS wel dat Afghanistan of misschien zelfs een ander arabisch land op het laatst helemaal dwars gaat liggen?
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_1706517
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 18:09 schreef BreinteKort het volgende:

-UK: Een imponerende Engelse vloot van 13 vliegdekschepen, torpedobootjagers en onderzeeërs zijn aangekomen in de Perzische golf

Wat moet je met onderzeeërs als je Afganistan gaat aanvallen? Mmm...naja 't zal wel bedoelt zijn om bommen en granaten vanaf te schieten zeker? Vaag hoor.

Surfin' Afghanistan
  zaterdag 22 september 2001 @ 18:26:08 #9
15660 chocolatemoeze
pi_1706539
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 18:22 schreef Purno het volgende:

[..]

Wat moet je met onderzeeërs als je Afganistan gaat aanvallen? Mmm...naja 't zal wel bedoelt zijn om bommen en granaten vanaf te schieten zeker? Vaag hoor.

Onderzeeers zijn een uitstekende platform voor rakketlancheringen. Nucleaire raketten oorspronkelijk, waar de B2 ook voor ontwikkeld is dacht ik.
  zaterdag 22 september 2001 @ 18:47:05 #10
15651 HeindeKort
pi_1706685
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 18:22 schreef Purno het volgende:

[..]

Ballistische onderzeeers zijn in staat raketten af te vuren met kernkoppen of conventionele wapenkoppen.
Ook kruisraketten kunnen vanaf een onderzeeer afgevuurd worden (terwijl hij onder water is).

Een onzichtbaar lanceerplatform dus.

pi_1707473
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 18:09 schreef HeindeKort het volgende:

-UK: Een imponerende Engelse vloot van 13 vliegdekschepen, torpedobootjagers en onderzeeers zijn aangekomen in de Perzische golf

13!!! vliegdekschepen? gigantisch, hebben ze soms een paar uit wo2 opgeduikeld?
credo in un dio crudel
  zaterdag 22 september 2001 @ 20:33:32 #12
8369 speknek
Another day another slay
pi_1707493
Ja geen idee, volgens mij liggen er nou meer Britse dan Amerikaanse schepen daar.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_1707993
en vergeet niet dat china nu ook 4 shepen dacht ik er heen stuurd en
america elite force troepen die er al zijn
ja ik weet niet wat ze allemaal van plan zijn
maar dat het groot aangepakt wordt blijkt het wel
of doen ze dit om het americanse volk gerust te stellen!!!
wat ik me afvraag wanneer!!
houd toch wel me hard vast hoor met die bush als ik naar zijn gezicht kijk en die ogen
brrrrrrrrrrrr vind het met de dag meer een eng mannetje worden hoor
en die dreigende taal jakkie
groetjes
marcia
pi_1708142
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 21:23 schreef marcia het volgende:
en vergeet niet dat china nu ook 4 shepen dacht ik er heen stuurd en
america elite force troepen die er al zijn
ja ik weet niet wat ze allemaal van plan zijn
maar dat het groot aangepakt wordt blijkt het wel
of doen ze dit om het americanse volk gerust te stellen!!!
wat ik me afvraag wanneer!!
houd toch wel me hard vast hoor met die bush als ik naar zijn gezicht kijk en die ogen
brrrrrrrrrrrr vind het met de dag meer een eng mannetje worden hoor
en die dreigende taal jakkie
groetjes
marcia
Misschien zit ie wel onder je bed
credo in un dio crudel
  zaterdag 22 september 2001 @ 21:40:13 #15
15651 HeindeKort
pi_1708146
22-09: Turk: Turkije heeft zijn luchtruim en miltaire basis opengesteld voor Amerikaanse troepen. Deze basis werd ook in de Golfoorlog regelmatig gebruikt

22-09: VS: 3 vliegdekschepen zijn nu momenteel onderweg richting de Middelandse zee/Midden-Oosten

Map van het hele gebeuren:

[Dit bericht is gewijzigd door HeindeKort op 23-09-2001 09:11]

zaterdag 22 september 2001 @ 21:41:54 #16
15651 HeindeKort
pi_1708163
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 20:30 schreef FAL het volgende:

[..]

13!!! vliegdekschepen? gigantisch, hebben ze soms een paar uit wo2 opgeduikeld?

Nee, de vloot bestaat uit 13 schepen.
Geen enkel land ter wereld heeft volgens mij 13 vliegdekschepen.

pi_1708254
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 21:39 schreef FAL het volgende:

[..]

Misschien zit ie wel onder je bed

ja en dan zegt ie zeker straks boe
  zaterdag 22 september 2001 @ 22:06:32 #18
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_1708340
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 18:09 schreef HeindeKort het volgende:
Deze ietwat overdramatische titel draagt de operatie die steeds meer vaste vorm begint aan te nemen.

Dit topic is bedoeld om de oorlogsvoorbereidingen en gang van zaken te centraliseren.

22-09-2001:

-US: De 1ste Amerikaanse B52 bommenwerpers zijn vanuit Virgina vertrokken naar een geheime bestemming

B52's, vrouwe justitia is weer eens flink bijziend. deze vliegende forten zijn niet bedoeld voor precisie bombardementen en zaaien slechts willekeurige dood en verderf....

[img] http://www.1stoppostershop.com/products/Impact/Planes/thumb_im_B52HStratofortress.jpg[/img]

[Dit bericht is gewijzigd door don_quichot op 22-09-2001 22:12]

‘Black Flag’ is an allusion to a famous Israeli court ruling following the 1956 Kafr Qasm massacre. In this ruling, the judges said that any soldier has the right and obligation to refuse clearly illegal commands, above which ‘hangs a black flag’. In the
  zaterdag 22 september 2001 @ 22:15:09 #19
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_1708409
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 21:41 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

Nee, de vloot bestaat uit 13 schepen.
Geen enkel land ter wereld heeft volgens mij 13 vliegdekschepen.

Jemig, ik dacht al, 13 Engelse vliegdekschepen...
Volgens mij hadden ze er maar een stuk of 2 (of was dat Frankrijk?)
The Internets, I needs it..
pi_1708560
De Verenigde Staten brengen steeds meer militairen en materieel naar de regio rond Afghanistan. Een legerwoordvoerder van Oezbekistan meldt dat de Amerikanen vliegtuigen hebben gestationeerd op een Oezbeeks militair vliegveld. Het zijn verkenningsvliegtuigen en ze staan in de buurt van de hoofdstad Tasjkent; hoeveel het er zijn is niet duidelijk.

Verder zijn speciale eenheden van de Amerikaanse strijdkrachten gelegerd aan de grenzen met Afghanistan. Dat hebben woordvoerders van het ministerie van Defensie in Amerikaanse media bevestigd. Mogelijk zijn er al commando's Afghanistan binnengedrongen om het terrein te verkennen en om communicatie-apparatuur te installeren.

Het Amerikaanse defensie-materieel wordt onder meer aangevoerd vanuit de Middellandse zee. Via het Suezkanaal is een Brits oorlogsschip onderweg. In de Arabische zee is de VS al present, en ook vanuit Japan is versterking onderweg.

Bommenwerpers
Op het eiland Diego Garcia in de Indische Oceaan is ook al een flinke macht aan B-2 en B-52 bommenwerpers samengetrokken. Vannacht heeft de Amerikaanse luchtmacht nog eens zeven van deze toestellen vanaf de luchtmachtbasis Barksdale in de staat Louisiana richting Golfgebied gedirigeerd. Daaronder tankertoestellen die de bommenwerpers in staat moeten stellen de grote afstand te overbruggen. Daarnaast zijn in en rond het Midden Oosten ook al zo'n 350 gevechtstoestellen van het type F-15, -16 en -18 gestationeerd. Een aantal daarvan staan aan de grond in Turkije en de Golfstaten, en een flink aantal staat aan boord van twee vliegdekschepen.

Volgens de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Powell is Amerika bijna klaar met het vaststellen van de strategie in de strijd tegen internationaal terrorisme.

zondag 23 september 2001 @ 02:38:41 #21
689 Thorka
World Princess Pretend
pi_1710227
Er gaan geruchten dat de speciale eenheden (in kleine groepen) inmiddels Afghanistan binnen zijn om opleidingscentra (voor terroristen) in kaart te brengen en te observeren en om Bin Laden op te sporen.
Ik vind het ook verdacht dat Amerika zich nu inmiddels in stilzwijgen begeeft voorwat betreft vragen over dit soort zaken.

De "operatie"is denk ik al lang begonnen op deze manier. Het zou ook niet erg slim zijn om hiervan beelden te vertonen

zondag 23 september 2001 @ 03:01:56 #22
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_1710320
Ik hoop maar dat al die grote troepenbewegingen slechts intimidatie is en dat alleen de Special Forces het karwei kunnen klaren. Die bommenwerpers en vooral de B-52 zijn vooral bedoeld voor grotere doelen (steden..)
The Internets, I needs it..
  zondag 23 september 2001 @ 09:09:38 #23
15651 HeindeKort
pi_1710637
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 22:06 schreef don_quichot het volgende:

[..]

B52's, vrouwe justitia is weer eens flink bijziend. deze vliegende forten zijn niet bedoeld voor precisie bombardementen en zaaien slechts willekeurige dood en verderf....

[afbeelding][/url]

Waar gehakt wordt vallen spaanders.
pi_1711014
Even iets anders...

Afghanistan zou kritiek hebben geleverd op de naam van de operatie. Infinite Justice - Oneindige gerechtigheid beschouwen zij als beledigend, aangezien volgens hen alleen Allah oneindige gerechtigheid kan toepassen.

Amerika denkt erover om de naam van de operatie te veranderen...

Ja, hallo...gaan ze nou oorlog voeren of wat???

De klok tikt....
pi_1711344
quote:
Op zondag 23 september 2001 09:09 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

Waar gehakt wordt vallen spaanders.

Alsjeblieft, bespaar me die quote. Hij bezorgt me altijd de rillingen.
credo in un dio crudel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')