abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24203944
Robinson @ fok !

Geweldig verslag !
  zaterdag 25 december 2004 @ 20:45:09 #27
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24205799
Rio de Janeiro

Nadat ik in Sao Paulo mijn vlucht had gemist omdat ik mijn vismes in mijn handbagage had zitten en ik verkeerd werd verwezen op cononghas kon ik gelukkig een uur later een andere vlucht pakken.. helaas wel naar het andere vliegveld, waardoor ik mijn baggage moest ophaken op GIG, waar ik landde op Santos! In Rio viel me op dat ook hier de metro erg fijn en schoon is! wel wat minder uitgebreid als die in Sao paulo, maar ook erg goed en snel! Mijn hotel had ik in de wijk Catete/Flamengo.. een fijne wijk, waar je ook savonds leuk op straat kan lopen! Mijn hotelletje (Hotel Rua Lisboa) is echt een aanrader, vlakbij de metro, 35 real per nacht incl. ontbijt. Betrouwbaar personeel en nette kamers met airco en eigen douche/toilet!

Rio is echt een makkelijke stad om in rond te lopen, zeker voor mensen zonder richtingsgevoel als ik... orienteringspunten te over!

Straatbeeld! De mooie dame staat er toevallig op!

Het te gekke trammetje naar santa teresa! KOst maar 60 centavos en is dus geen toeristentrammetjes! Tijdens de rit kwam overigens de hele bovenleiding naar beneden zetten, die op kolderieke wijze werd gerepareerd.. ik heb hier helaas geen goede foto's van omdat het licht te slecht was (was schemerend)

Bellen!

Het museo Nacional in regia nord (in het park naast het macarana stadion! Ze hebben een erg interessante collectie met om mummies van Horus en interessante objecten uit o.m. nieuw guinea.

Schuilen op de copacebana (althans het straatje ten noorden van dat ook die naam draagt!) niet altijd zon dus.. Sterker, ik heb iun Rio geen minuut zon gezien! Ik heb ook geen foto van het strand zie ik nu, maar heb wel als souvenir een flesje met copacebana zand meegenomen, staat nu in de kast naast de fles Ganges water uit India! Ik heb wel gezwommen trouwens op Ipanima beach, een mooier strand dan copacebana vond ik! erg fijn! TIP: als je een metro kaartje koopt, moet je er bijzeggen als je van de metro-bus gebruik wilt maken van copacebana-ipanima, als je dat niet doet wordt je kaartje ingeslikt en kun je die bus niet in.. het kaartje met bus kost net zoveel, alleen wordt niet ingeslikt dus!

Men is bezig de metro te verlengen tot ipanima, alleen dat is nog niet klaar en zolang rijdt er dus een bus waar jemet je metro kaartje in kan!

UItzicht va santa teresa, een erg leyuke wijk dus om in rond te lopen met veel mooie koloniale gebouwen en een paar leuke musea! Ik ben dus verder niet bij het christusbeeld geweest, wat ik wel wilde, maar de dag dat ik daarnaartoe zou gaan was er zoveel laaghangendebewolking dat het geen zin had daar zoveel geld aan uit te geven (30 real) , ,sugarloaf ben ik nog wel op geweest, maar vond ik ook niet echt de moeite waard en zonde van het geld (door het slechte weer)

Ik ben die avond wel uitgeweest naar disco HELP! op de copacebana.. en het was inderdaad HELP!, want de disco was letterlijk volgestouwd met prostituees die je probeerde te ronselen, HELP!!! Ik voelde me hier niet erg op mn plaats tussen die paar dikke en bezopen engelsen en 90% profgirls, heb nog wel even gedanst en de meiden gedold, maar als ze weten dat er aan jou niks te verdienen valt zijn ze ineens helemaal niet aardig meer.. ik ben toen maar snel een taxi ingevlucht! HELP!! Al was zon tent wel lachen om een keer te zien, zou ik er niet nog eens heengaan, volgende keer maar wat beter laten onformeren over de uitgaansmogelijkheden in Rio.

VOlgende dag , bus naar Sao en weer terug naar het koude europa..

[ Bericht 10% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 25-12-2004 21:14:18 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  Moderator zaterdag 25 december 2004 @ 23:59:24 #28
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_24209563
Schitterend verslag BHFH. Die foto met die 2 krokodillen op de voorgrond en jij in het water.

Ik krijg gelijk zin om ook een reis naar Brazilië te boeken.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_24210624
(gewoon een tvptje)

zo bhfh!, je bent bij mij gelijk van je imago als geek af, hij was als slijtende..
dreamfullfiller/ stylemaker/ modeldater/ storyteller/ big threat to a lot of you haters
pi_24211986
Wow... Lijkt me echt een super ervaring als ik dit zo zie.... super tof man!!
  zondag 26 december 2004 @ 12:01:55 #31
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24215287
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 23:59 schreef UIO_AMS het volgende:
Schitterend verslag BHFH. Die foto met die 2 krokodillen op de voorgrond en jij in het water.

Ik krijg gelijk zin om ook een reis naar Brazilië te boeken.
Als je de eerste keer het water ingaat is het wel heel gek, maar ik vertrouwde de gids gewoon en als je dan ziet dat ie beesten niks doen dan is het oke... het enige waar je voor moet uitkijken is dat je er niet op 1 trapt, want dan bijten ze wel! Je kan ook niet overal zwemmen, de grotere meren kon het dus echt niet omdat daar veel grotere zaten en vooral ook grotere priahnas en gifroggen, maar de gids wist precies waar het wel en niet kon....

Er was trouwens heel veel verschil tussen de gidsen, sommige wisten er niet al te veel van en sommige waren heel goed (zoals die van ons) je moet daar wel een beetje geluk mee hebben.. mocht iemand diezelfde trek gaan doen vraag dan naar Gabriel als gids, die is echt goed!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24219924
Krijg spontaan heimwee.. ben er 3 maanden geweest. Alleen Amazonegebied trok me niet zo, was bang dat je er niks te zien zou krijgen en dagenlang alleen maar door water zou komen.
Ander keertje dan maar.. destijds plm helft van de tijd gefietst en andere helft met bus gereisd.. heb dus niets gevlogen.. zelfs de lange lange rit van Foz da Iguassu naar Fortaleza per bus in 1 week afgelegd, onderwijl stoppend op mooie plaatsen.
6 wkn met een fietsmaatje, hij ging toen nog 2 wkn strandhoppen en ik ben verder gereisd, oa naar schiereiland in Noorden en in prachtige berggebied nabij Rio.
Ich habe Reisefieber und mein Fahrrad hat Fernweh
Tegendraads en anti-KISS
  maandag 27 december 2004 @ 10:26:42 #33
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24231682
Leuke foto's!

*Terug naar Rio wil...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 27 december 2004 @ 11:52:52 #34
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_24232793
Machtige foto's BHFH!
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_24232832
Supergaaf reisverslag! Die ene foto waar jij zwemt en die krokodillen op de voorgrond is idd erg leuk! Ik zou echt nooit zo daar durven te zwemmen tussen al die enge beesten.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_24233055
Geweldig verslag BHFH! Toppie! Alweer de volgende reis aan het plannen?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  maandag 27 december 2004 @ 15:04:02 #37
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_24235789

Een slang uit de boom halen en met krokodillen zwemmen, Steve Irwin move over!

het enige wat ontbreekt is die blonde Yoko Ono van Steve die telkens zo irritant in beeld is
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
  maandag 27 december 2004 @ 15:22:27 #38
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24236104
quote:
Op maandag 27 december 2004 15:04 schreef Litman het volgende:
het enige wat ontbreekt is die blonde Yoko Ono van Steve die telkens zo irritant in beeld is
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 27 december 2004 @ 15:29:20 #39
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_24236207

Een soort australische wethouder Hekking!

"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
  maandag 27 december 2004 @ 15:38:01 #40
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24236335
quote:
Op maandag 27 december 2004 15:29 schreef Litman het volgende:
[afbeelding]

Een soort australische wethouder Hekking!
pi_24236654

geweldig verslag!
  maandag 27 december 2004 @ 16:00:33 #42
78918 SeLang
Black swans matter
pi_24236659
Ik heb het alweer gezien

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_24237394
Gaaf verslag BHFH!

Informatief, leuk om te lezen, goede tips en mooie foto's - zo zie ik het graag.

Reiskriebels had ik al, want over 3 weken mag ik zelf naar Brasil Het enige minpuntje is dat ik daar (ook) moet studeren
Ik zoek niet, ik vind.
pi_24237808
Leuk verhaal! En hotels kosten daar niet al te veel, zo te zien!

Ben ik trouwens de enige die de schrijfstijl van BHFH in travel totaal anders vindt dan de posts in R&P en SEX?
  Moderator maandag 27 december 2004 @ 17:25:55 #45
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_24238152
Complimenten voor het leuke verslag.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_24238508
Leuk man! Ik krijg spontaan zin om in de zomer naar brasilie te gaan! heb alleen net geregeld dat ik 5 weken naar californie ga...
Reis je vaak alleen? Vond je dat nu ook het fijnst?
pi_24239259
Geweldig verslag BHFH!
Lijkt me een hele mooie reis
pi_24253938
Leuk verslag BHFH! Die foto waarbij jij zwemt met die krokodillen op de voorgrond is schitterend.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_24271975
quote:
Op maandag 27 december 2004 17:07 schreef Kontiki het volgende:
Leuk verhaal! En hotels kosten daar niet al te veel, zo te zien!

Ben ik trouwens de enige die de schrijfstijl van BHFH in travel totaal anders vindt dan de posts in R&P en SEX?
Hij lijkt een stuk volwassener he.
pi_24289032
Mooi verslag krijg ook zomaar zin om zoiets te gaan doen ook al ben ik niet zo held met die beesten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')