Rio de JaneiroNadat ik in Sao Paulo mijn vlucht had gemist omdat ik mijn vismes in mijn handbagage had zitten en ik verkeerd werd verwezen op cononghas kon ik gelukkig een uur later een andere vlucht pakken.. helaas wel naar het andere vliegveld, waardoor ik mijn baggage moest ophaken op GIG, waar ik landde op Santos! In Rio viel me op dat ook hier de metro erg fijn en schoon is! wel wat minder uitgebreid als die in Sao paulo, maar ook erg goed en snel! Mijn hotel had ik in de wijk Catete/Flamengo.. een fijne wijk, waar je ook savonds leuk op straat kan lopen!  Mijn hotelletje (Hotel Rua Lisboa) is echt een aanrader, vlakbij de metro, 35 real per nacht incl. ontbijt. Betrouwbaar personeel en nette kamers met airco en eigen douche/toilet!
![]()
![]()
Rio is echt een makkelijke stad om in rond te lopen, zeker voor mensen zonder richtingsgevoel als ik... orienteringspunten te over!
![]()
Straatbeeld! De mooie dame staat er toevallig op! 
![]()
![]()
![]()
Het te gekke trammetje naar santa teresa!  KOst maar 60 centavos en is dus geen toeristentrammetjes! Tijdens de rit kwam overigens de hele bovenleiding naar beneden zetten, die op kolderieke wijze werd gerepareerd.. ik heb hier helaas geen goede foto's van omdat het licht te slecht was (was schemerend)
![]()
Bellen! 
![]()
Het museo Nacional in regia nord (in het park naast het macarana stadion! Ze hebben een erg interessante collectie met om mummies van Horus en interessante objecten uit o.m. nieuw guinea.
![]()
Schuilen op de copacebana (althans het straatje ten noorden van dat ook die naam draagt!) niet altijd zon dus.. 
![]()
 Sterker, ik heb iun Rio geen minuut zon gezien! 
![]()
  Ik heb ook geen foto van het strand zie ik nu, maar heb wel als souvenir een flesje met copacebana zand meegenomen, staat nu in de kast naast de fles Ganges water uit India!  Ik heb wel gezwommen trouwens op Ipanima beach, een mooier strand dan copacebana vond ik! erg fijn! TIP: als je een metro kaartje koopt, moet je er bijzeggen als je van de metro-bus gebruik wilt maken van copacebana-ipanima, als je dat niet doet wordt je kaartje ingeslikt en kun je die bus niet in.. het kaartje met bus kost net zoveel, alleen wordt niet ingeslikt dus!
Men is bezig de metro te verlengen tot ipanima, alleen dat is nog niet klaar en zolang rijdt er dus een bus waar jemet je metro kaartje in kan! 
![]()
UItzicht va santa teresa, een erg leyuke wijk dus om in rond te lopen met veel mooie koloniale gebouwen en een paar leuke musea! Ik ben dus verder niet bij het christusbeeld geweest, wat ik wel wilde, maar de dag dat ik daarnaartoe zou gaan was er zoveel laaghangendebewolking dat het geen zin had daar zoveel geld aan uit te geven (30 real) , ,sugarloaf ben ik nog wel op geweest, maar vond ik ook niet echt de moeite waard en zonde van het geld (door het slechte weer)
Ik ben die avond wel uitgeweest naar disco HELP! op de copacebana.. en het was inderdaad HELP!, want de disco was letterlijk volgestouwd met prostituees die je probeerde te ronselen, HELP!!!  Ik voelde me hier niet erg op mn plaats tussen die paar dikke en bezopen engelsen en 90% profgirls, heb nog wel even gedanst en de meiden gedold, maar als ze weten dat er aan jou niks te verdienen valt zijn ze ineens helemaal niet aardig meer.. ik ben toen maar snel een taxi ingevlucht! HELP!!  Al was zon tent wel lachen om een keer te zien, zou ik er niet nog eens heengaan, volgende keer maar wat beter laten onformeren over de uitgaansmogelijkheden in Rio.
VOlgende dag , bus naar Sao en weer terug naar het koude europa.. 
![]() [ Bericht 10% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 25-12-2004 21:14:18 ]
[ Bericht 10% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 25-12-2004 21:14:18 ]