Welke?quote:Op maandag 27 december 2004 17:26 schreef komrad het volgende:
ik zat op 20th tussen 7th en 8th, maar dat was een hostel
Beviel die een beetje? Dat is namelijk ook een die op mijn "te onthouden" lijstje staatquote:Op maandag 27 december 2004 18:38 schreef komrad het volgende:
Chelsea International Hostel
Via welke HBO/Uni eigenlijk? Studie? Locatie in US?quote:Op dinsdag 28 december 2004 10:51 schreef Dizzee het volgende:
* Dizzee heeft in amerika stage gelopen.![]()
maar studeren/werken(stage) in NY lijkt me nog wel het mooist.
Via welke HBO/Uni eigenlijk? Studie?quote:Op dinsdag 28 december 2004 10:49 schreef komrad het volgende:
Wow dat is impressive, ik had trouwens ook bijna een jaar in america gestudeerd, maar dat was veel te duur
Zij zit wel in een dorm, dat scheelt, dan betaal je gewoon aan de uni, altijd nog iets van 2500 dollar per jaar. NYU ligt rond Washington Square Park, daar zal het wel iets goedkoper zijn. Columbus, ligt dat bij Columbus Park?quote:Op dinsdag 28 december 2004 11:11 schreef komrad het volgende:
de huisvesting alleen is al ziek, op columbus (in hartje manhattan) betaal je ongevaar 1000 dollar per maand voor een kale kamer. TEnminste dat vertelde ze me toen ik daar een rondleiding kreeg
Dat was toen voor het Mbo richting Internationale handel en groothandel. Het was eigenlijk puur werken maar school noemde het een stage, dus ik bleef ingeschreven op mn eigen school.quote:Op dinsdag 28 december 2004 11:12 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Via welke HBO/Uni eigenlijk? Studie? Locatie in US?
Damn, heb jij het zeker effe getroffen. Miami lijkt me ook erg chill, vooral als je er uncharged kan slapen en eten. En daar bovenop ook nog eens 500 zakgeld per maand hehequote:
Wat doe je nu voor opleiding?quote:Op dinsdag 28 december 2004 13:48 schreef Dizzee het volgende:
Maar voor deze opleiding (stage) wil ik proberen echt in NY te komen. Al is dat erg moeilijk allemaal als ik het zo lees.
[offtopic](weet iemand trouwens of ik nog belasting kan terug vragen?)
-Chicago zou ik niet heen willen iig, beetje gangsterstad en naast die hoge toren is er volgens mij niet veel.quote:Op dinsdag 28 december 2004 14:05 schreef komrad het volgende:
Een heel andere vraag, welke andere US reisbestemmingen staan op de planning voor de visitors van dit topic.
Ik wil nog naar:
chicago icm toronto en de oostkust canada/NY
-miami, everglades enz
oostkust USA evt mexico
Vegas icm hoover dam
en een keer gaan trekken in canada lijkt me ook super
plannen genoeg dus
Effe appartementje scoren in Trump World Towerquote:Op dinsdag 28 december 2004 14:14 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
-Chicago zou ik niet heen willen iig, beetje gangsterstad en naast die hoge toren is er volgens mij niet veel.
-Ik wil nog een keer naar Boston. Daar ga ik hopelijk over een paar maanden heen, kennis woont er. Op Harvard kijken, vergapen aan mensen met een IQ van 200.
-California moet ik nog een keertje heen.
-Canada, Toronto en Niagara Waterfalls.
-New York City en nog een keer en nog een keer .......... en dan een keer een baan en huis hebben in NYC.
Een twee persoons appartement is ongeveer 1000/1100 dollar per maand. Dit is wel een basic appartement/huis. Dat is ongeveer 800 euro. Als je een studentenappartement voor het gemakt x2 doet, dan kom je ook op 700 euro uit. NYC heeft wel 'net' wat meer dan A'dam of Utrecht.quote:Op dinsdag 28 december 2004 19:40 schreef komrad het volgende:
Daar betaal je wel meer als een klein beetje meer voor denk ik zo
maar dan moet je dus wel een visum krijgen voor de USA. Hoe wou je dat doen? En je moet dan ook je studie of werk daar gaan regelen.quote:Op dinsdag 28 december 2004 22:18 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Een twee persoons appartement is ongeveer 1000/1100 dollar per maand. Dit is wel een basic appartement/huis. Dat is ongeveer 800 euro. Als je een studentenappartement voor het gemakt x2 doet, dan kom je ook op 700 euro uit. NYC heeft wel 'net' wat meer dan A'dam of Utrecht.
Nederland is ook niet bepaald goedkoop. Een gemiddeld huis in Nederland kost ook ongeveer 180.000 euro. Ik heb voor de grap naar huizen of appartementen gezocht. Zelf in Manhattan kon je 300 vierkante meter appartementen vinden voor 190.000 dollar (zelfs in de buurt van Central Park, nee niet Harlem).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |