abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24190933
Zal Jezus ooit nog terugkomen? En zo ja, welk religie zal hij leiden.
Graag onderbouwde reacties,
pi_24191125
Ik denk dat als we uitgaan van de boeken waarin Jezus beschreven staat, dat de enige mogelijkheden bestaan uit het jodendom, het christendom en de islam.

Hoe denk je er zelf trouwens over? (i.v.m. het gebruik dat de TS altijd begint bij rondvragen. )
pi_24191302
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 23:07 schreef Alicey het volgende:
Ik denk dat als we uitgaan van de boeken waarin Jezus beschreven staat, dat de enige mogelijkheden bestaan uit het jodendom, het christendom en de islam.

Hoe denk je er zelf trouwens over? (i.v.m. het gebruik dat de TS altijd begint bij rondvragen. )
Ur right, i am sorry..

Vanuit mijn islamitsche achtergrond geloof ik er in dat Jezus een profeet is niet meer niet minder(niet zoon van God). zoals wordt beweerd in de bijbel. Volgens de overleveringen zal Jezus alle gelovigen verzamelen onder de Islam en heerst er een periode van paradijs op Aarde . En dan "dag des oordeels"...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2004 23:16:16 ]
pi_24191478
Als er al een nieuwe "Groot Herder der Gelovigen "(?) zal oprijzen, zal deze mijns inziens niet meer 1 bepaald geloof aanhangen, maar de solidariteit onder alle verschillende religies versterken.
Omdat we steeds meer naar elkaar toe moeten groeien, vraag ik me wel af of er dan nog plaats is voor 1 iemand die de massa leidt...

Althans, dat hoop ik, misschien is het een beetje teveel peace happines yadayada
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 23:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

.... En dan "dag des oordeels"...
Wabedoeliehiermee ?

[ Bericht 30% gewijzigd door Romanov op 24-12-2004 23:27:01 (quotje) ]
  vrijdag 24 december 2004 @ 23:24:34 #5
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_24191510
Vanuit mijn atheïstische achtergrond geef ik Jezus weinig kans dat ie nog terug zal komen.
pi_24191556
bij iemand die ik ken is wel is een man aan de deur geweest met een bordje ik ben jezus en da tzei hij ook dus ach wie weet
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
pi_24191568
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 23:23 schreef Romanov het volgende:
Als er al een nieuwe "Groot Herder der Gelovigen "(?) zal oprijzen, zal deze mijns inziens niet meer 1 bepaald geloof aanhangen, maar de solidariteit onder alle verschillende religies versterken.
Omdat we steeds meer naar elkaar toe moeten groeien, vraag ik me wel af of er dan nog plaats is voor 1 iemand die de massa leidt...

Althans, dat hoop ik, misschien is het een beetje teveel peace happines yadayada
Ik denk dat alle religies op 1 iemand wacht die de massa zal leiden...
pi_24191588
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 23:26 schreef BaggerUser het volgende:
bij iemand die ik ken is wel is een man aan de deur geweest met een bordje ik ben jezus en da tzei hij ook dus ach wie weet
Jaha, maahaar.....kon ie zich ook legitimeren ?
pi_24191598
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 23:24 schreef BrauN het volgende:
Vanuit mijn atheïstische achtergrond geef ik Jezus weinig kans dat ie nog terug zal komen.
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
pi_24191602
De hele crux van een geloof is dat het niet te onderbouwen is. Was het te onderbouwen, dan zou het namelijk 'bewijs' hetten in plaats van 'geloof'.

Onderbouw jij even dat jezus heeft bestaan, dan onderbouw ik dat hij nooit terug zal komen.

[edit]typo[/edit]
Big dick.
pi_24191648
quote:

[..]

Wabedoeliehiermee ?
hiernamaals/Hel/Hemel Terecht staan voor je daden..
  vrijdag 24 december 2004 @ 23:35:14 #12
14827 Kogando
Modelprutser
pi_24191759
quote:

Hmm, zo iemand wordt ook omschreven in Openbaringen maar dan is het de antichrist.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_24191776
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 23:28 schreef HassieBassie het volgende:
De hele crux van een geloof is dat het niet te onderbouwen is. Was het te onderbouwen, dan zou het namelijk 'bewijs' hetten in plaats van 'geloof'.

Onderbouw jij even dat jezus heeft bestaan, dan onderbouw ik dat hij nooit terug zal komen.

[edit]typo[/edit]
In Israël is misschien het eerste archeologische bewijs voor het bestaan van Jezus van Nazareth ontdekt. Dat blijkt uit een artikel in het Amerikaanse tijdschrift Biblical Archaeology Review, dat dinsdag verschijnt.
Een inscriptie op een ossuarium, een kalkstenen huisje waarin beenderen werden bewaard, zou een van de eerste historische en buitenbijbelse verwijzingen naar Jezus zijn. De inscriptie 'Jacobus, zoon van Jozef, broer van Jezus' is in het Aramees op het ossuarium gegraveerd. Het Aramees is een oude, aan het Hebreeuws verwante taal die ongeveer 2000 jaar geleden werd gesproken. Jacobus, een jongere broer van Jezus, komt in het Nieuwe Testament voor als leider van de eerste christelijke gemeente in Jeruzalem.
Eerste eeuw

Het inmiddels lege ossuarium, dat in handen is van een anonieme verzamelaar in Jeruzalem, dateert uit de eerste eeuw na Christus (ongeveer het jaar 63). De Franse paleograaf André Lemaire van de Sorbonne-universiteit in Parijs, die het object van vijftig centimeter voor het eerst heeft bestudeerd, schrijft in het artikel dat hij gelooft dat de inscriptie verwijst naar de bijbelse Jezus.

De namen Jozef, Jacobus en Jezus kwamen in de tijd van Jezus veelvuldig voor. De combinatie van de drie namen is statistisch gezien echter opvallend, aldus het tijdschrift. Ook de aanduiding 'broer van' is volgens Lemaire ongewoon op een ossuarium. Het is volgens hem een indicatie dat Jezus een bekend persoon was.
pi_24191843
Ik denk dat jezus niet voor een ieder terug komt, maar voor degene die dat "nodig" hebben. Ik geloof zelf niet.. Mij kun je zoiets niet wijsmaken eerlijk gezegd. Bewijzen dat Jezus heeft bestaan ok, maar wie zegt dan dat hij zulke dingen heeft gedaan. Ach, geloof is iets moois voor sommige, maar dit jaar heb ik er alleen maar haat over gezien..
ohjajoh
pi_24191908
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 23:38 schreef xitin het volgende:
Ik denk dat jezus niet voor een ieder terug komt, maar voor degene die dat "nodig" hebben. Ik geloof zelf niet.. Mij kun je zoiets niet wijsmaken eerlijk gezegd. Bewijzen dat Jezus heeft bestaan ok, maar wie zegt dan dat hij zulke dingen heeft gedaan. Ach, geloof is iets moois voor sommige, maar dit jaar heb ik er alleen maar haat over gezien..
Respect
pi_24191910
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 23:35 schreef Kogando het volgende:

[..]

Hmm, zo iemand wordt ook omschreven in Openbaringen maar dan is het de antichrist.
Ja, dat zou dan ook weer niet de bedoeling zijn, denk ik dan. Maar misschien als je het in bredere zin ziet van Goed & Kwaad, dan is het logisch dat elke kant vertegenwoordigt wordt door een vorm van belichamling...

Ofzow...
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 23:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

hiernamaals/Hel/Hemel Terecht staan voor je daden..
Hmmm... Maar wat nou als ik niet terecht wil staan voor mn daden? Ik bedoel, als ik mn "aardse"leven goed doe, dat ik dan weinig "daden" opbouw om terecht voor te staan?

Therefore...
pi_24191946
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 23:41 schreef Romanov het volgende:

[..]

Hmmm... Maar wat nou als ik niet terecht wil staan voor mn daden? Ik bedoel, als ik mn "aardse"leven goed doe, dat ik dan weinig "daden" opbouw om terecht voor te staan?

Therefore...
Mag ik een antwoord uit de Qoran geven?
pi_24191974
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 23:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

In Israël is misschien
En dat is je bewijs?

O goodie.

Nou moet ik bewijzen dat ie niet terug komt geloof ik he? Nou vooruit.
quote:
Het Aramees is een oude, aan het Hebreeuws verwante taal die ongeveer 2000 jaar geleden werd gesproken.
Zelfs de eventuele jezus die misschien bewezen is, is al 2000 jaar dood. En als je dood bent, ga je helemaal nergens meer heen.

En dat is voorlopig definitief.
Big dick.
pi_24191983
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 23:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mag ik een antwoord uit de Qoran geven?
Als het geen geweldadig of minachtend stuk is... be my guest...
pi_24191994
Big dick.
pi_24192056
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 23:43 schreef Romanov het volgende:

[..]

Als het geen geweldadig of minachtend stuk is... be my guest...
haha

7 Wie ter grootte van een atoom goed deed, zal dit aanschouwen.

8 En wie ter grootte van een atoom kwaad deed, zal ook dat aanschouwen. 1440

1440 Zulks is de duidelijke wet van het goed en het kwaad. Niet één atoom zwaar goed of kwaad, wie er ook de verrichter van mogen zijn, wordt onbeloond gelaten. M.a.w. iedere handeling heeft een gevolg.
pi_24192103
quote:
En als je dood bent, ga je helemaal nergens meer heen
Nou ook daar valt natuurlijk een leuk topique over te openen zijn... reden van twist...
Dus totdat het tegendeel bewezen is, is het best mogelijk dat er een kern van waarheid zit in reincarnatie-theorieen van diverse Oosterse en andere culturen/religies...
Als de wereld behoefte heeft aan zo'n leidersfiguur, zou dit ook weer een interessante invalshoek kunnen zijn....
pi_24192177
quote:
M.a.w. iedere handeling heeft een gevolg.
dus ook als je die handeling niet uit religieus oogpunt zou plegen i.a.w. je een atheist/ongelovige/..../etc. zou zijn? Wel een diepe spreuk/psalm/hoenoemjedatindeQoran? BTW
pi_24192231
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 23:52 schreef Romanov het volgende:

[..]

dus ook als je die handeling niet uit religieus oogpunt zou plegen i.a.w. je een atheist/ongelovige/..../etc. zou zijn? Wel een diepe spreuk/psalm/hoenoemjedatindeQoran? BTW
Volgens de Islam zal iedereen terecht staan, ongeacht je ras, geloof of kleur etc..

Arabsische naam is aya = Vers Koran staat vol met diepe texten (mijn mening )
pi_24192257
-edit : Onzin-

[ Bericht 97% gewijzigd door Alicey op 30-12-2004 22:26:49 ]
Riemen
fiets kopen
pi_24192309
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 23:48 schreef Romanov het volgende:

[..]

Nou ook daar valt natuurlijk een leuk topique over te openen zijn... reden van twist...
Dus totdat het tegendeel bewezen is, is het best mogelijk dat er een kern van waarheid zit in reincarnatie-theorieen van diverse Oosterse en andere culturen/religies...
Als de wereld behoefte heeft aan zo'n leidersfiguur, zou dit ook weer een interessante invalshoek kunnen zijn....
Als de wereld de behoefte heeft aan een leidersfiguur, dan wordt ie vast wel weer verzonnen inderdaad. Dat betekent natuurlijk niet dat ie ook echt een reincarnatie van wie dan ook is, ook al is dat hetgene wat hij wel wilt dat jij gelooft, omdat je hem anders niet serieus neemt.

De essentie van iedere godsdienst is het creeren van een leidersfiguur. Een leidraad, zodat je geen gekke dingen gaat doen. Noem het het afdwingen van normaal gedrag door middel van angst.

Maar goed, het is bijna Kerstmis. De enige dag van het jaar dat de kerken volzitten.
Big dick.
pi_24192314
-edit: Onzin-

[ Bericht 97% gewijzigd door Alicey op 30-12-2004 22:27:26 ]
pi_24192350
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 23:57 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

De essentie van iedere godsdienst is het creeren van een leidersfiguur. Een leidraad, zodat je geen gekke dingen gaat doen. Noem het het afdwingen van normaal gedrag door middel van angst.
Essentie van ieder godsdienst is overgave aan God. Missverstanden zoals een leidersfiguur worden alleen gebruikt door mensen die Verzen uit boeken in hun eigen voordeel willen gebruiken en manipuleren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-12-2004 00:00:47 ]
pi_24192397
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 23:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Volgens de Islam zal iedereen terecht staan, ongeacht je ras, geloof of kleur etc..

Arabsische naam is aya = Vers Koran staat vol met diepe texten (mijn mening )
Hamvraag: Hoe staat de Islam dan tegenover de inmenging en "globalisering" van religies? Want als ik alle (negatieve ) berichtgeving over dit onderwerp moet geloven, dan is dit niet rooskleurig... laat staan eeuuhhh.... Aya-waardig
pi_24192437
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 00:01 schreef Romanov het volgende:

[..]

Hamvraag: Hoe staat de Islam dan tegenover de inmenging en "globalisering" van religies? Want als ik alle (negatieve ) berichtgeving over dit onderwerp moet geloven, dan is dit niet rooskleurig... laat staan eeuuhhh.... Aya-waardig
Mijn nederige excuses,

Maar ik vrees dat ik je vraag niet correct/volledig begrijp, wat bedoel je precies?
pi_24192441
-edit: Onzin-

[ Bericht 97% gewijzigd door Alicey op 30-12-2004 22:28:11 ]
Riemen
fiets kopen
pi_24192507
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 23:59 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Essentie van ieder godsdienst is overgave aan God. Missverstanden zoals een leidersfiguur worden alleen gebruikt door mensen die Verzen uit boeken in hun eigen voordeel willen gebruiken en manipuleren.
Ik neem helemaal niks letterlijk, ik heb nog nooit een Vers gelezen. Het zal me ook niet interresseren wat er in die boeken staat.

Er bestaat geen God. God is verzonnen. De bijbel is verzonnen. De Koran is verzonnen. De Torah is verzonnen. Dat neemt niet weg dat het je vrij staat erin te geloven, zolang je maar beseft dat het anderen vrij staat iets anders te geloven. Respect voor anderen is in ieder geloof het hoogste goed.
Big dick.
pi_24192543
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 00:06 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Ik neem helemaal niks letterlijk, ik heb nog nooit een Vers gelezen. Het zal me ook niet interresseren wat er in die boeken staat.

Er bestaat geen God. God is verzonnen. De bijbel is verzonnen. De Koran is verzonnen. De Torah is verzonnen. Dat neemt niet weg dat het je vrij staat erin te geloven, zolang je maar beseft dat het anderen vrij staat iets anders te geloven. Respect voor anderen is in ieder geloof het hoogste goed.
"Wie het wil, die moet dan geloven en wie het wil, die moet maar ongelovig zijn." (Koran 18:29)
"In de godsdienst is er geen dwang" (Koran, 2:256)
pi_24192602
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 00:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

"Wie het wil, die moet dan geloven en wie het wil, die moet maar ongelovig zijn." (Koran 18:29)
"In de godsdienst is er geen dwang" (Koran, 2:256)
'Whisdom is not in a man's words, but in it's actions'
Big dick.
pi_24192612
Nouw, wat de situatie in NL betreft; veel autochtone bewoners hebben de afgelopen jaren een gemixt beeld gekregen van de NL Islam, aan de ene kant wel een stukje de wil tonen om te mengen met de hollandse boeren massa maar aan de andere kant ook wel een beeld van geslotenheid, naar buitenaf maar ook naar binnen de eigen cultuur... (kut geformuleerd, maar je begrijpt t denk k zo wel)
pi_24192689
quote:
Whisdom is not in a man's words, but in it's actions
"Actions are deeds of mankind, displayed so rarely these days, overshadowed by Man's wise words "
pi_24192698
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 00:10 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

'Whisdom is not in a man's words, but in it's actions'
Moslims geloven dat de Koran woorden van Allah zijn, en niet van de mens.
pi_24192768
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 00:10 schreef Romanov het volgende:
Nouw, wat de situatie in NL betreft; veel autochtone bewoners hebben de afgelopen jaren een gemixt beeld gekregen van de NL Islam, aan de ene kant wel een stukje de wil tonen om te mengen met de hollandse boeren massa maar aan de andere kant ook wel een beeld van geslotenheid, naar buitenaf maar ook naar binnen de eigen cultuur... (kut geformuleerd, maar je begrijpt t denk k zo wel)
De media staan sinds 11 september bol van de verhalen over de islam en moslims en in boekwinkels zijn vele aan de islam gerelateerde boeken te koop. Toch zegt 65 procent van de Nederlanders niet zo veel en zestien procent helemaal niets van deze religie af te weten. Achttien procent claimt een grote islamkennis.

Naarmate iemand meer kennis heeft van de islam, staat hij positiever tegenover moslims. Degenen die veel zeggen te weten, zijn in 28 procent van de gevallen positief. 38 procent is neutraal en 36 procent negatief. Jongeren oordelen vaker negatief (43%) dan gemiddeld en mannen (42%) zijn vaker negatief dan vrouwen (31 procent).

Opmerkelijk is dat tweederde van de Nederlanders graag wil dat hun kinderen met veel verschillende culturen in aanraking komen. Toch gaat de helft onmiddellijk verhuizen naar een blanke wijk als er te veel allochtonen in hun buurt komen wonen

http://www.tns-nipo.com/print.asp?id=c001&file=persvannipo%5Cmoslims04.htm

Het centrale belang van godsdienstvrijheid, in samenhang met een totaal afwijzen van elke vorm van racisme, maakt dat de Islam eigenlijk zelf een multi-cultureel model is. Muslims hanteren inderdaad waarden en normen die zeer dicht aansluiten bij de Judeo-Christelijke waarden waaruit het Westerse model gegroeid is. Dat is niet verwonderlijk vermits Muslims in dezelfde God (in het arabisch: Allah.html, in het Hebreeuws: Jahweh) geloven als de Christenen en de Joden, en mensen die in dezelfde God geloven, kijken allemaal naar diezelfde God voor de bepaling van wat goed en verkeerd is, en delen dus allemaal dezelfde normatieve basis.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 25-12-2004 00:19:27 ]
pi_24192892
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 00:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Moslims geloven dat de Koran woorden van Allah zijn, en niet van de mens.
En dat is hun goed recht. Net als het mijn recht is om dat een absoluut non-argument te vinden. Ik vind het wel erg jammer dat Moslims dat geloven, want het maakt een discussie over de Islam bij voorbaat al onmogelijk. Moslims kunnen natuurlijk moeilijk de woorden van Allah bekritiseren.

Dat is ook de reden dat de Islam een achterlijke cultuur wordt genoemd. Er is geen mogelijkheid tot vernieuwing.
Big dick.
pi_24193033
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 00:21 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

En dat is hun goed recht. Net als het mijn recht is om dat een absoluut non-argument te vinden. Ik vind het wel erg jammer dat Moslims dat geloven, want het maakt een discussie over de Islam bij voorbaat al onmogelijk. Moslims kunnen natuurlijk moeilijk de woorden van Allah bekritiseren.

Dat is ook de reden dat de Islam een achterlijke cultuur wordt genoemd. Er is geen mogelijkheid tot vernieuwing.
Ben ik het er gedeeltelijk mee eens, ik vind dat mensen die alleen maar geloven niet namens de Islam horen te praten. Maar juist de moslims die met hart en ziel zijn overtuigd en open staan voor elk vorm van respectvolle dialoog. Omdat ze simpelgenoeg een antwoord voor alles zouden moeten hebben, is dat niet het geval zijn ze niet volledig overtuigd.

En onstaan er alleen maar meer misverstanden, vernieuwing in de islam hoeft niet.. Wel rekening houden met de ontwikkelingen van de mede mens en respect hebben voor ieder zou de islam in perfecte staat herstellen.

Een moslim mag geen discussie aan gaan om alleen maar te spreken, moslims moeten met een open hart ook luisteren om iets te leren als ze fout zitten

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-12-2004 00:28:26 ]
pi_24193226
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 00:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ben ik het er gedeeltelijk mee eens, ik vind dat mensen die alleen maar geloven niet namens de Islam horen te praten. Maar juist de moslims die met hart en ziel zijn overtuigd en open staan voor elk vorm van respectvolle dialoog. Omdat ze simpelgenoeg een antwoord voor alles zouden moeten hebben, is dat niet het geval zijn ze niet volledig overtuigd.
Mijn ervaring is dat een discussie over het bestaan van God danwel Allah niet zinvol is, omdat de gelovige uiteindelijk uitkomt op het feit dat het geschreven staat.

Ik kan ook een boek schrijven met mijzelf als hoofdpersoon, geheel in de lijn van de bijbel en de Koran. Dat boek onderwijs ik aan mijn kinderen, en zij aan hun kinderen, en zij aan hun kinderen, en zij.. Over 1000 jaar gelooft 20% van de bevolking dat ik hun heiland ben. Dat betekent natuurlijk niet dat dat dan ook echt zo is.
quote:
En onstaan er alleen maar meer misverstanden, vernieuwing in de islam hoeft niet.. Wel rekening houden met de ontwikkelingen van de mede mens en respect hebben voor ieder zou de islam in perfecte staat herstellen
Waarom houdt de Islam alleen rekening bij de ontwikkeling van hun medemens, en niet met de ontwikkeling bij haar eigen gelovigen?
Big dick.
pi_24193356
quote:
Toch gaat de helft onmiddellijk verhuizen naar een blanke wijk als er te veel allochtonen in hun buurt komen wonen
Overdaad schaadt, zeg ik altijd maar. Onze politiek heeft de afgelopen decennia gewoon gekut met bevolkingsspreiding, subsidiegelden en wetstoewijzingen waardoor ze zich in een onmogelijke situatie hebben gecreeerd. Nu kan dat niet met terugwerkende kracht worden teruggedraaid, en de alsmaar groeiende sfeer van onveiligheid draag hier mede aan bij dat "Autochtone Nederlanders" zich meer gaan vervreemden van "Allochtone Nederlanders". Niet terecht, wel begrijpelijk...

De enigste sleutel hiervoor is naar elkaar toe groeien in elk opzicht, geen uitzonderingen. Amerika is met Bushmonkey nu al de Mickey-Mouse van deze eeuw, maar ze zijn daar wel op een intensievere manier bezig met "integreren". Voor de rest vindt ik het niet zo'n super land, maar vraag daar een moslim of moslima hoe zij over hun land denken en ze reageren positief.
Stel die vraag hier en veel reageren laconiek op het nederlanderzijn....

Therefore...
pi_24193364
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 00:31 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat een discussie over het bestaan van God danwel Allah niet zinvol is, omdat de gelovige uiteindelijk uitkomt op het feit dat het geschreven staat.

Ik kan ook een boek schrijven met mijzelf als hoofdpersoon, geheel in de lijn van de bijbel en de Koran. Dat boek onderwijs ik aan mijn kinderen, en zij aan hun kinderen, en zij aan hun kinderen, en zij.. Over 1000 jaar gelooft 20% van de bevolking dat ik hun heiland ben. Dat betekent natuurlijk niet dat dat dan ook echt zo is.
[..]

Waarom houdt de Islam alleen rekening bij de ontwikkeling van hun medemens, en niet met de ontwikkeling bij haar eigen gelovigen?
Nu heb Ik uw godsdienst voor u vervolmaakt, Mijn gunst aan u voltooid en de Islam voor u als godsdienst gekozen. 5:3

De Islam is volledig door Allah gezonden, vernieuwing in de Islam is uit den boze omdat Islam een godelijk gunst is voor de mensen. Dus zouden moslims ook geen ontwikkelingen kunnen hebben die de Islam beinvloeden. Mensen die het er neit mee eens zijn hoeven niet de islam te belijden.
pi_24193469
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 00:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nu heb Ik uw godsdienst voor u vervolmaakt, Mijn gunst aan u voltooid en de Islam voor u als godsdienst gekozen. 5:3

De Islam is volledig door Allah gezonden, vernieuwing in de Islam is uit den boze omdat Islam een godelijk gunst is voor de mensen. Dus zouden moslims ook geen ontwikkelingen kunnen hebben die de Islam beinvloeden. Mensen die het er neit mee eens zijn hoeven niet de islam te belijden.
In dit licht bezien: hoe omschrijf jij de term 'Integratie' en hoe is deze toepasbaar op de Islam zonder de betekenis van 'assimilatie' te krijgen?
Big dick.
pi_24193516
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 23:00 schreef Triggershot het volgende:
Zal Jezus ooit nog terugkomen? En zo ja, welk religie zal hij leiden.
Graag onderbouwde reacties,
Ja, Jezus leeft nog steeds en zal binnenkort weer terugkeren naar de aarde. Volgens mijn geloof (Islam) zal Jezus dus zeker terug komen. Wij houden erg veel van hem, zijn wonderen en zijn intelligentie. Hij zal weer vrede brengen op aarde! Hij zal dan de Christenen en Moslims leiden en die ruzie tussen hen beëindigen.
pi_24193561
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 00:40 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

In dit licht bezien: hoe omschrijf jij de term 'Integratie' en hoe is deze toepasbaar op de Islam zonder de betekenis van 'assimilatie' te krijgen?
Wederzijds respect voor elk manier van leven zou de sleutelwoord moeten zijn, iedereen in zijn waarde laten. "Een beter wereld begint bij jezelf"? Islam staat open voor ontwikkeling in positieve van mensheid maar niet in vorm van aanbidding.
pi_24193563
quote:
euh? Huh? Is dit niet tegenstrijdig ofzow?

Voor de rest:

Den Haag in da House !!!!
pi_24193568
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 00:41 schreef Alper het volgende:

[..]

Ja, Jezus leeft nog steeds en zal binnenkort weer terugkeren naar de aarde. Volgens mijn geloof (Islam) zal Jezus dus zeker terug komen. Wij houden erg veel van hem, zijn wonderen en zijn intelligentie. Hij zal weer vrede brengen op aarde! Hij zal dan de Christenen en Moslims leiden en die ruzie tussen hen beëindigen.
Jij ook een vrolijk Kerstfeest
Big dick.
pi_24193601
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 00:41 schreef Alper het volgende:

[..]

Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 25 december 2004 @ 00:45:22 #50
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_24193622
2012 komtie terug
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')