quote:
Op zondag 26 december 2004 19:53 schreef Youssef het volgende:De relatie tussen de echtgenoten is er één van liefde en barmhartigheid niet één van mishandeling en gescheld. Allah zegt wat als volgt vertaald kan worden:
“En het behoort tot Zijn Tekenen dat Hij voor jullie van jullie eigen soort echtgenoten heeft geschapen, opdat jullie rust bij haar vinden en Hij bracht tussen jullie liefde en barmhartigheid.” (Soerat ar-Roem: 21)
cAa’ieshah overlevert dat de Profeet (vrede zij met hem) nooit een vrouw noch een knecht met zijn handen heeft geslagen. Er werd ook overleverd dat een aantal vrouwen bij de familie van de Profeet (vrede zij met hem) kwam om te klagen over hun mannen. De Profeet (vrede zij met hem) zei daarop: “Zij (die mannen) zijn niet de beste onder jullie.”
Wat die Sjeik zegt klopt niet. Mohammed zei dat de vrouwen die bij hem kwamen klagen over de mishandeling van hun echtgenoten niet "de beste onder hen" waren.
Aboe Dawoed verhaalt het als volgt in hoofdstuk 709; (een heel hoofdstuk gewijd aan het slaan van de vrouw)
#2141 Iyas Dhubab reported the apostle of Allah as saying:
"Do not beat Allah's handmaidens", but when Umar came to the apostle of Allah and said: "Women have become emboldened towards their husbands", he (the prophet), gave permission to beat them.
![]()
Then many women came round the family of the apostle of Allah complaining against their husbands. So the apostle of Allah said, "Many women have gone round Muhammad's family complaining against their husbands. They are not the best among you".
#2142 Umar reported the prophet as saying: "A man will not be asked as to why he beat his wife".
quote:
De Islam heeft het plegen van onrecht in zijn geheel verboden, hieronder valt bijvoorbeeld ook het plegen van onrecht tegenover dieren. Zo is er overleverd dat de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) langs een ezel liep die in het gezicht was gebrandmerkt, toen zei hij: “Zijn jullie niet op de hoogte gebracht van het feit dat ik degene heb vervloekt die het vee in het gezicht brandmerkt of in het gezicht slaat?” Hierop verbood hij (hen) dit. (Moeslim)
Wat is onrecht plegen vraag ik mij dan af, het zijn toch zeker dezelfde islamitische geschriften die mij een heel ander beeld geven wat helemaal niet zo rechtvaardig is. Oproepen tot het vermoorden of het neerknuppelen van beesten komen niet echt vredellievend of rechtvaardig op mij over, maar
misschien dat jij daar anders over denkt.
Sahih Moeslim, Boek 26, Nummer 5562:
'Amir b. Sa'd rapporteerde op de authoriteit van zijn vader dat Allah`s Apostel (moge vrede met hem zijn) beveelde het vermoorden van geckos, en hij noemde ze kleine verderfelijke schepsels.
Sahih Moeslim Boek 026, Nummer 5564:
Aboe Hoeraira rapporteerde Allah`s boodschapper als zeggende: Hij die een gecko doodgeslagen heeft met de eerste klap voor hem is zo`n en zo`n beloning, en hij die het doodgeslagen heeft met de tweede klap voor hem is zo`n en zo``n beloning minder dan de éérste, en hij die het doodgeslagen heeft met de derde klap voor hem is zo`n en zo`n beloning minder dan de twééde.
Sunan of Aboe Dawoed Book 41, Number 5229:
Verteld door Abdullah ibn Mas’ud:
De Profeet zei: Vermoord alle slangen, en hij die hun wraak vreest hoort niet bij mij.
quote:
Het slaan van vrouwen komt in de Koran en de Soennah van de Profeet (vrede zij met hem) slechts in bijzondere gevallen ter sprake als het gaat om het (terecht) bestraffen. Sommige mensen begrijpen dit verkeerd en passen dit verkeerd toe. En Allah zal op de Dag der Opstanding tussen Zijn dienaren oordelen.
Ook hier ben ik het niet meeens, er wordt in de hadiths veelvuldig over slaag en allerlei andere wreedheden gesproken, niet alleen in de vorm van bestraffingen maar schijnbaar ook als soort van vermaak.
Sahih Muslim Book 009, nummer #3506
""He (Hadrat 'Umar) said: I would say something which would make the Holy Prophet (may peace be upon him) laugh, so he said: Messenger of Allah, I wish you had seen (the treatment meted out to) the daughter ofKhadija when you asked me some money, and I got up and slapped her on her neck. Allah's Messenger (may peace be upon him) laughed
![]()
and said: They are around me as you see, asking for extra money. Abu Bakr (Allah be pleased with him) then got up went to 'A'isha (Allah be pleased with her) and slapped her on the neck, and 'Umar stood up before Hafsa and slapped her saying: You ask Allah's Messenger (may peace be upon him) which he does not possess. They said: By Allah, we do not ask Allah's Messenger (may peace be upon him) for anything he does not possess.""
De context van deze Hadith is dat Mohammed van slag is, hij was van bijna al zijn vrouwen gescheiden, zijn beste vrienden komen langs om hem op te vrolijken en krijgen Mohammed aan het lachen door te vertellen dat toen de dochter van Kharija om meer geld vroeg hij haar een klap op haar nek gaf. Schijnbaar vond Mohammed dit op een bepaalde manier amusant, maar niet alleen dit, Mohammed zei "mijn vrouwen die hier zijn doen hetzelfde", met als gevolg dat de vaders opstonden en de dochters op de nek sloegen. Sadistisch van aard misschien?