abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24174683
Hier een recept voor een heerlijke japanse soep, die vooral 's-morgens echt ontzettend lekker is!

Benodigheden:
- Dashi
- sojasaus
- zout
- miso (licht/donker)*
- tofu
- andere meuk die je er bij wilt gooien

Deze ingredienten kan je bij elke toko wel vinden denk ik!
We beginnen eerst met een dashi klaar te maken. De dashi is meestal verkrijgbaar in van die pakjes "Instant dashi" of een dergelijke naam (je kan het natuurlijk ook gewoon zelf maken, maar dat is wat meer werk ). Gooi de inhoud van het pakje in het water. Snij wat blokjes tofu en gooi deze bij de dashi. Ikzelf doe er meestal ook nog wat ui, shii-take en bonito vlokken bij om het extra lekker te maken! Laat nu de dashi goed doorkoken zodat de ingredienten goed doorgekookt zijn. Doe er dan een aantal eetlepels miso bij, roer goed door zodat het goed oplost, en klaar is de miso soep!

* De lichte miso smaakt wat zoet en de donkere miso smaakt wat zout
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
  vrijdag 24 december 2004 @ 09:40:02 #2
29440 ajay
Professor in de idioterie
pi_24174883
hmm, Ik heb het ook al geprobeerd met donkere miso, sojasaus, tofu, shii-take, chinese groenten en udon-mie. Maar ik vond het nog....niet af. Ik wil echt eens weten hoe ze het nou maken bij bijv. Waggamamma aan het Max Euweplein in Amsterdam. Die was fingerlicking gooooooood...

Dus heb je nog meer suggestie om de Miso te verrijken?
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen!
pi_24174907
Nee sorry, van de week pas voor het eerst zelf miso gemaakt
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_24192098
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 09:40 schreef ajay het volgende:
hmm, Ik heb het ook al geprobeerd met donkere miso, sojasaus, tofu, shii-take, chinese groenten en udon-mie. Maar ik vond het nog....niet af. Ik wil echt eens weten hoe ze het nou maken bij bijv. Waggamamma aan het Max Euweplein in Amsterdam. Die was fingerlicking gooooooood...

Dus heb je nog meer suggestie om de Miso te verrijken?
je kan er nog ei (omelet) en zeewier bij de udon-mie doen
  zaterdag 25 december 2004 @ 12:18:34 #5
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_24198945
Wat is Miso eigenlijk?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_24232974
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 12:18 schreef Martijn_77 het volgende:
Wat is Miso eigenlijk?
een pasta gemaakt van soya bonen en rijst
  maandag 27 december 2004 @ 13:57:21 #7
29440 ajay
Professor in de idioterie
pi_24234624
Miso = lekker, mits goed gemaakt. :p

Maarre, ik lees nog steeds niet veel nieuwe suggesties? Ik ben dus een vegetariër, dus zowiezo gaat er bij mij geen bonito of ei in. Ja ik weet het, dat uitgereknd ik interesse toon in de Japanse keuken...
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen!
pi_24304848
quote:
Op maandag 27 december 2004 13:57 schreef ajay het volgende:
Miso = lekker, mits goed gemaakt. :p

Maarre, ik lees nog steeds niet veel nieuwe suggesties? Ik ben dus een vegetariër, dus zowiezo gaat er bij mij geen bonito of ei in. Ja ik weet het, dat uitgereknd ik interesse toon in de Japanse keuken...
Zo vreemd is dat niet. Ik heb een Japans kookboek waar toch heel veel groentegerechten in staan.
Miso soep kun je in de toko ook in pakjes kopen.
Ik verrijk het met lente ui, paddestoeltjes en soms een pepertje.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')