abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 juli 1999 @ 22:12:00 #1
3719 risk one
Hypothecaire zekerheid.
pi_140448
Laat ik ook maar eens wat bij gaan dragen aan Fok! Dan is er wat om over te praten als al die duizenden bezoekers hier komen.

Ik heb deze film net gezien en ik kan niet zeggen dat ik er erg enthousiast over ben.
De sfx waren wel cool, maar er zat weinig rode draad in het verhaal. (nadeel van het verfilmen van een strip waarschijnlijk)
Verder kwamen er te veel verschillende kleuren voor in de film. Dat is essentieel, als je teveel verschillende kleuren gebruikt in één scène dan is de hele sfeer verpest. (Let hier maar eens op in shawshank redemption, daar gebruiken ze dit feit heel erg goed).
Een zesje dan maar (2.7 sterren), omdat de strip zo goed is en omdat de scènes op zich wel cool waren.

Admin zondag 25 juli 1999 @ 02:38:00 #2
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_140449
Ik heb 'm toen in de bios gezien en inderdaad vond ik 't qua verhaallijn niet geweldig.
De FX waren wel goed natuurlijk en ik heb me ook niet verveeld moet ik zeggen, maar ik had er persoonlijk iets meer van verwacht.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_140450
Ow die wou ik toen ook in de bios zien, maar niet gedaan
Ik heb er wel veel strips van (erug cool) ook wat uit amerika mee genomen, maar de nederlandse spawns zijn veel relaxter, direct vier delen in een (=goedkoper en scheelt tijd (om naar de winkel te lope) ow, nou word het wat ingewikkelder met haakjes tussen haakjes ).

De verhalen in de strips vond ik altijd nog vrij goed, jammer dat de film niet zo goed is.

pi_140451
?
  Redactie Frontpage zondag 10 maart 2002 @ 23:21:38 #5
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3452118
Spawn staat nu op (V8) maar erg goed issie toch niet echt hoor. Goede special effects idd, maar niet erg subtiel enzo.
  zondag 10 maart 2002 @ 23:26:35 #6
3415 Webby
1 omhoog!
pi_3452177
Ik vond de film wat minder. Ik spaar de comic al enkele jaren en die is om te smullen.

Ook even snel een plaatje spammen van mijn violator extra large action figure

Game Over :: Anoniem torrents downloaden @ Seedr :: Lees hier waarom
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 10 maart 2002 @ 23:30:09 #7
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_3452220
quote:
Op zondag 10 maart 2002 23:26 schreef Webby het volgende:
Ik vond de film wat minder. Ik spaar de comic al enkele jaren en die is om te smullen.
laatste jaar was het echter toch een stuk minder dan voorheen hoor. Na #100 zijn ze ergens echt de richting kwijtgeraakt
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_3453818
Wat een ontzettende poepfilm! Ik heb hem na en uur afgezet.

Slecht verhaal, goedkope SFX, slechte acteurs!

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 11 maart 2002 @ 21:28:24 #9
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_3459962
Hmm, heb de dvd toevallig net dit weekend op DVD gekocht na hem al een paar x gezien te hebben.

op zich een amusante film met goed acteerwerk van The Clown en Cogliostro. Helaas overacteert martin Sheen heel erg alhoewel er hier en daar een leuke quote uit z'n mond vliegt (Heat 16 makes the ebolavirus look like a skinrash).

De film heeft 2 zwaktepunten die de film uiteindelijk een teleurstellend gevoel geven:
- de onnodige Heat-16 verhaallijn
- een overdosis aan special fx

Het was veel interessanter geweest als we Spawn gelijk van minuut 1 als hoofdfiguur hadden en dan dat hij dmv vage herinneringen ons een blik geeft op zijn vorig leven. Op die manier sluit het beter aan bij de comic en kun je lezers die onbekend zijn met spawn een intrigerende film geven doordat ze ook niet weten wie of wat Spawn nou eigenlijk is

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 11 maart 2002 @ 21:53:28 #10
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_3460251
Aanpak was verkeerd. Als ze gewoon de verhaallijn van the animated series hadden gevolgd, dan was er niets aan de hand geweest. Spawn2 is al jaren in bespreking, maar Todd staat erop dat het meer een occult thriller wordt, gelukkig enerzijds...

Nu maar wachten. De strip vind ik trouwens wel verzuipend op het moment... terwijl ze vanaf 15 een mooie spannings boog doormaakten...

I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  dinsdag 12 maart 2002 @ 00:37:31 #11
22190 Rude
Rude4Life
pi_3461871
spawn gaat al jaren nergens over!
na #20 is het verhaal al vastgeroest, maar de kindertjes blijven het kopen omdat er 'lekker veel geweld in zit'!
debielen!
For being Rude is the only way
  dinsdag 26 maart 2002 @ 23:20:44 #13
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_3629850
Net de film voor het eerst op DVD gezien waar het me opviel dat er (minimaal) 2 versies circuleren. Als extra op de DVD waren een aantal deleted scens, dit waren precies de scenes waarvan ik vermoedde dat ze aangepast waren (dus niet deleted scenes maar edited scenes)

Overigens vielen mij 2 dingen op: vlak voordat Spawn de feestzaal letterlijk binnenvalt zien we een vrouw in een groene jurk door de zaal lopen. Zodra de camera inzoomt zien we dat ze rood haar heeft en Spawnoorbellen heeft: Angela!!!

Tijdens het gevecht met de Violator in de steeg loopt Spawn Violator te zoeken. Hij loopt langs een vuilniscontainer en een zwerver steekt beide armen omhoog en deinst achteruit. Volgens mij is dat Todd McFarlane

[..]
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 maart 2002 @ 23:35:42 #14
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_3630054
quote:
Op dinsdag 26 maart 2002 23:20 schreef MikeyMo het volgende:
Overigens vielen mij 2 dingen op: vlak voordat Spawn de feestzaal letterlijk binnenvalt zien we een vrouw in een groene jurk door de zaal lopen. Zodra de camera inzoomt zien we dat ze rood haar heeft en Spawnoorbellen heeft: Angela!!!
klopt. leuke extra voor de fans dus
quote:
Tijdens het gevecht met de Violator in de steeg loopt Spawn Violator te zoeken. Hij loopt langs een vuilniscontainer en een zwerver steekt beide armen omhoog en deinst achteruit. Volgens mij is dat Todd McFarlane
Dat zou kunnen. Todd zit erin, maar ik weet uit m'n blote hoofd even niet meer de exacte scene. Je ziet 'm in ieder geval wel duidelijk.

Ook leuk, als de Clown voor het eerst in de Violator veranderd (dat doet ie toch vaker? tis al even terug dat ik 'm gezien heb), zegt ie iets van "not the Vindicator, not the Vandilizer" en dan nog een paar, namelijk al die andere Phlebiac brothers.

pi_3630146
Degenen die Jason Wynn op het eind op komen halen zijn Sam & Twitch.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 27 maart 2002 @ 00:07:05 #16
12888 Skull-splitter
pi_3630472
quote:
Op dinsdag 26 maart 2002 23:20 schreef MikeyMo het volgende:
Net de film voor het eerst op DVD gezien waar het me opviel dat er (minimaal) 2 versies circuleren. Als extra op de DVD waren een aantal deleted scens, dit waren precies de scenes waarvan ik vermoedde dat ze aangepast waren (dus niet deleted scenes maar edited scenes)

Klopt allebei, ik heb de making of in boekvorm, staat een foto van beide in. Jammer dat deze film meer een show-boekje van ILM was dan iets anders...
  woensdag 27 maart 2002 @ 00:09:28 #17
12888 Skull-splitter
pi_3630497
quote:
Op dinsdag 26 maart 2002 23:42 schreef Ceased2Be het volgende:
Klopt ook. Krijgen een key-role in het vervolg naar het schijnt.
  woensdag 27 maart 2002 @ 06:15:59 #18
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_3631559
quote:
Op dinsdag 26 maart 2002 23:42 schreef Ceased2Be het volgende:
ff kijken... Verrek ja, je hebt gelijk. Was me nooit opgevallen
[..]
pi_3631862
quote:
Op woensdag 27 maart 2002 00:09 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Klopt ook. Krijgen een key-role in het vervolg naar het schijnt.

Dan gaan ze meer richting de sfeer van hun eigen comic denk ik.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 27 maart 2002 @ 10:18:04 #20
12888 Skull-splitter
pi_3632269
quote:
Op woensdag 27 maart 2002 08:59 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Dan gaan ze meer richting de sfeer van hun eigen comic denk ik.

Todd heeft een tijd geroepen dat het een occulte thriller gaat worden, waarin Sam en Twitch een belangrijke rol gaan spelen. Maar ik denk dat eerst een remake meer goed doet...
pi_3632322
Een remake zou op zich ook wel lekker zijn, maar dat komt er toch niet van.

En Spawn hou ik al een jaar niet meer bij, ben ergens rond #104 gestopt met de comic. Kon me echt niet meer boeien.

FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 maart 2002 @ 10:29:07 #22
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_3632342
quote:
Op woensdag 27 maart 2002 10:26 schreef Ceased2Be het volgende:
Een remake zou op zich ook wel lekker zijn, maar dat komt er toch niet van.

En Spawn hou ik al een jaar niet meer bij, ben ergens rond #104 gestopt met de comic. Kon me echt niet meer boeien.

ik heb het nog 10 nummers langer uitgehouwen, maar ben nu ook echt gestopt.
  woensdag 27 maart 2002 @ 10:32:48 #23
12888 Skull-splitter
pi_3632370
Het begint nu meer een superhero zoals alle anderen te worden, alleen botter en agressiever. Het huidige NEDERLANDSE nummer heeft zelfs een vampire battle (wel heeeel gaaf getekend hoor), het heeft alleen niets meer met de oude spawn te maken.
pi_3632417
Hij staat al tijden in mijn top zoveel van slechtste films.
  zaterdag 30 november 2002 @ 17:10:25 #25
32627 Anakim
aka airtight granny
pi_7075161
Poe, jammer hoor dat jullie gestopt zijn, het was even doorbijten, maar het is nu weer in sneltreinvaart door gegaan!!
ik heb nu net nr 120 aangeschaft en ik kon bijna niet geloven wat ik las!!
Ik kan jullie aanraden om alsnog die vorige nrs te gaan kopen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')