abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24150529
Sinds enkele weken heeft mijn moeder last van ondraaglijke pijnen in haar heup.
De diagnose van haar arts was een ontsteking. Ze heeft al reumatische artritis en dus denkt de arts aan zoiets.
Ze heeft meerdere malen pijnstillers gehad waarvan ze ook slap en moet moet worden. Dat werkt niet. Op een gegeven moment was ze 's nachts online, terwijl ze gruwelijke pijnen had.
Ik heb haar toen medicinale canabis aangeraden (geen joint dus), om de spieren te ontspannen. Hier denkt ze nog over na.
Vandaag is ze terug geweest naar de arts en heeft nieuwe medicijnen gekregen om de pijn te stillen... OxyContin. Dit is een medicijn dat normaal aan kankerpatienten wordt gegeven!
Nu denkt de arts dat het misschien een beklemde zenuw is.
Wat dan? Ik heb vandaag mijn vader aan de telefoon gehad en ik hoorde mijn moeder op de achtergrond.... Ze kreunde en kermde van de pijn. Later is het wel minder geworden (door de medicijnen?) en werd ze rustiger.

We gaan er morgen er in ieder geval heen, want ze heeft (buiten mijn vader die veel werkt) geen hulp.

Heeft er iemand ervaring met zoiets als dit en weet iemand een remedie?

Alvast bedankt, Francois (AKA leviathanfd).
Merk en designkleding als nieuw! zie de link
http://shop.kapaza.nl/artemisonlineshop/page1/
pi_24150684
nou, bij mij werkt valium dan (beklemde zenuw) heel goed.
ja je wordt er duf van, maar het ontspant de spieren, de beklemde zenuw komt vrij en je slaapt er ook nog heerlijk op, wat weer bevoordelijk is voor de ontspanning van de spieren.
Door de pijn ga je je spieren aanspannen en daardoor krijg je juist nog meer pijn, van kwaad tot erger dus.
Valium , niet tegen de pijn direct, maar om te ontspannen, letterlijk
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_24150802
quote:
Op donderdag 23 december 2004 00:31 schreef milagro het volgende:

nou, bij mij werkt valium dan (beklemde zenuw) heel goed.
ja je wordt er duf van, maar het ontspant de spieren, de beklemde zenuw komt vrij en je slaapt er ook nog heerlijk op, wat weer bevoordelijk is voor de ontspanning van de spieren.
Door de pijn ga je je spieren aanspannen en daardoor krijg je juist nog meer pijn, van kwaad tot erger dus.
Valium , niet tegen de pijn direct, maar om te ontspannen, letterlijk
Datr is nu juist het grappige, mijn moeder heeft al dergelijke medicijnen gehad! EN HET WERKT NIET...
Ze heeft nu het ergste van het ergste en het werkt. Maar of ze er blijk mee moet zijn...

Daarbij moeten de artsen nog uitkijken, mijn moeder heeft ook AD, kalmeringsmiddelen, bloeddrukverlagers, medicijnen tegen artritis, astma medicijnen en nog meer...
pi_24150958
quote:
Op donderdag 23 december 2004 00:38 schreef leviathanfd het volgende:

[..]

Datr is nu juist het grappige, mijn moeder heeft al dergelijke medicijnen gehad! EN HET WERKT NIET...
Ze heeft nu het ergste van het ergste en het werkt. Maar of ze er blijk mee moet zijn...

Daarbij moeten de artsen nog uitkijken, mijn moeder heeft ook AD, kalmeringsmiddelen, bloeddrukverlagers, medicijnen tegen artritis, astma medicijnen en nog meer...
ms clashen de medicijnen?
als je zoveel slikt, dan kan het 1 het ander wel eens in de weg zitten.

ik weet niet wat je moeder nu precies mankeert, maar aannemende dat... bij een beklemde zenuw is ontspannig toch echt noodzaak, heb er vroeger ontzettend vaak last van gehad en echt gillen vd pijn, niet meer voor of achteruit kunnen, en je dan alleen met 2 kleine kids in huis weten
nu is mijn rug "gelukkig" zo verstijfd dat er geen zenuw meer tussen de wervels kan, het is helemaal verbeend.

warm bad, fohn op de heup zetten (helpt ook, echt!), iig je lijf warm inpakken.
paracetamols, badjas aan, en dan onder de dekens, het eruit zweten?

ik heb ook reuma, (Bechterew) maar slik geen ontstekingsremmers meer omdat die weer negatief werken op Crohn (chronische ontsteking vd darmen, wat ik dus ook heb).
daarom heb ik wel meer pijn, maar de darmen zijn tenminste rustiger zo, die pijn is nog erger als het flink uit de hand loopt en de gevolgen gevaarlijker.
pi_24151020
quote:
Op donderdag 23 december 2004 00:47 schreef milagro het volgende:

[..]

ms clashen de medicijnen?
als je zoveel slikt, dan kan het 1 het ander wel eens in de weg zitten.

ik weet niet wat je moeder nu precies mankeert, maar aannemende dat... bij een beklemde zenuw is ontspannig toch echt noodzaak, heb er vroeger ontzettend vaak last van gehad en echt gillen vd pijn, niet meer voor of achteruit kunnen, en je dan alleen met 2 kleine kids in huis weten
nu is mijn rug "gelukkig" zo verstijfd dat er geen zenuw meer tussen de wervels kan, het is helemaal verbeend.

warm bad, fohn op de heup zetten (helpt ook, echt!), iig je lijf warm inpakken.
paracetamols, badjas aan, en dan onder de dekens, het eruit zweten?

ik heb ook reuma, (Bechterew) maar slik geen ontstekingsremmers meer omdat die weer negatief werken op Crohn (chronische ontsteking vd darmen, wat ik dus ook heb).
daarom heb ik wel meer pijn, maar de darmen zijn tenminste rustiger zo, die pijn is nog erger als het flink uit de hand loopt en de gevolgen gevaarlijker.
Ik heb idd al langer het idee dat de medicijnen niet samengaan. Maar warmhouden ofzo heeft geen enkel effect meer.
Dit is te heftig! Ik kan me voorstellen wat mijn moeder voelt, omdat ik ook al eens echte pijn heb gehad (verdraaide teelbal) en dat wens je niemand toe.
Maar dit lijkt nog verder te gaan. Alleen is ze nu ook nog van de wereld van de medicijnen. En ze is overdag alleen...
pi_24151324
Hmm, reuma heeft vaker zn effect op kleinere gewrichten, iit tot atrose,maar dat ontstaat geleidelijk. Met 'de arts' neem ik aan dat je een reumatoloog bedoelt?
Als hij echt dent dat het een onsteking is lijkt het me logisch dat je dat op meer manieren aan probeert te vechten (dan een pijnstiller, is dat werkelijk alles?!) voordat je van diagnose wisselt.(overigens een vreemde wissel, van artritis naar zenuwklemming)
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_24151351
Tja, zoals ik al zei, bij mij werken pijnstillers ook niet als de zenuw beklemd zit, en zolang hij beklemd zit.
En ik weet hoe zeer dat doet, geloof me, je gaat compleet over de pijngrens heen, een kind baren is te doen, dit niet.

Die zenuw moet toch echt eerst de ruimte krijgen om terug te schieten daar waar hij hoort.
Pijnstillers werken dan gewoon niet, de directe druk op de zenuw overruled dat compleet.

Warmhouden, valium of andere spierontspanners is toch echt een goede manier om een en ander enigzins vrij te krijgen.

Al die medicijnen zijn door 1 arts voorgeschreven?
Zo nee, dan neem ik aan dat men weet wat ze allemaal al slikt?
pi_24151394
quote:
Op donderdag 23 december 2004 01:05 schreef Fixxxer het volgende:
Hmm, reuma heeft vaker zn effect op kleinere gewrichten, iit tot atrose,maar dat ontstaat geleidelijk. Met 'de arts' neem ik aan dat je een reumatoloog bedoelt?
Als hij echt dent dat het een onsteking is lijkt het me logisch dat je dat op meer manieren aan probeert te vechten (dan een pijnstiller, is dat werkelijk alles?!) voordat je van diagnose wisselt.(overigens een vreemde wissel, van artritis naar zenuwklemming)
Hoezo, het is geen wissel, maar een extra complicatie.
Door de reuma manoevreer je jezelf soms zo dat er een zenuw klem komt te zitten.

Bij mij kan dat nu af en toe nog verkeerd schieten door 1 enkele onverwachte stap opzij, en als het dan verkeerd schiet, dan ben ik soms weken zoet, omdat er zo weinig ruimte is voor de zenuw om zich weer vrij te wurmen.
pi_24151404
quote:
Op donderdag 23 december 2004 01:07 schreef milagro het volgende:
Tja, zoals ik al zei, bij mij werken pijnstillers ook niet als de zenuw beklemd zit, en zolang hij beklemd zit.
En ik weet hoe zeer dat doet, geloof me, je gaat compleet over de pijngrens heen, een kind baren is te doen, dit niet.

Die zenuw moet toch echt eerst de ruimte krijgen om terug te schieten daar waar hij hoort.
Pijnstillers werken dan gewoon niet, de directe druk op de zenuw overruled dat compleet.

Warmhouden, valium of andere spierontspanners is toch echt een goede manier om een en ander enigzins vrij te krijgen.

Al die medicijnen zijn door 1 arts voorgeschreven?
Zo nee, dan neem ik aan dat men weet wat ze allemaal al slikt?
De artsen communiceren goed, dus de medicijnen zitten goed.

Vreemd, mijn moeder gaf idd die vergelijking met een bevalling ook al aan!
En idd, die zenuw moet de ruimte krijgen. Maar ze mag niet zomasar spierverslappers krijgen, dus ik den al aan alternatieve manieren.
pi_24151729
Hm als je astma hebt moet je geen Oxycontin slikken, je moet het ook niet combineren met anti histamines
pi_24152201
quote:
Op donderdag 23 december 2004 01:35 schreef milagro het volgende:
Hm als je astma hebt moet je geen Oxycontin slikken, je moet het ook niet combineren met anti histamines
Dat dacht ik dus ook al. Maar de arts heeft het voorgeschreven.
pi_24153550
Mijn vriendin heeft net met haar gebeld en het gaat niet goed.... Ze heeft nog steeds pijn. Nu moet ze ook overgeven van de pijn.
pi_24156214
quote:
Op donderdag 23 december 2004 09:12 schreef leviathanfd het volgende:
Mijn vriendin heeft net met haar gebeld en het gaat niet goed.... Ze heeft nog steeds pijn. Nu moet ze ook overgeven van de pijn.
Dan lijkt het verstandig om misschien even een arts te bezoeken, want dit is natuurlijk niet de bedoeling voor haar.
pi_24156530
Vervelend dat je moeder zoveel pijn heeft zeg...
Misselijkheid is een bijwerking van alle opioiden, dus ook van Oxicontin. Meestal gaat dat vanzelf weer over als het lichaam eenmaal aan het medicijn gewend is.
Pride is tasteless, colorless and sizeless. Yet it is the hardest thing to swallow.
pi_24159870
We zijn nu bij mijn moeder. Ze had vanmorgen nog heel veel pijn. Mijn zus is even hier geweest, maar heeft niks in het huishouden gedaan.... dat hebben wij dus gedaan (daar zijn we 40 kilometer voor gereist).
De huisarts is ook hier geweest en hij heeft in plaats van de tabletten nu pleisters voorgeschreven met morfine, want dat is het.
Daarbij heeft ze ook nog diclofenac en diazepam gekregen om naast een pijnstillende werking ook een spierverslappende werking te krijgen. Ze moet 3 dagen plat liggen of alles los laten maken door een fysiotherapeut. Misschien komt die idd nog langs.
Het is dus idd ischias en een beklemming...
  donderdag 23 december 2004 @ 21:19:29 #16
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_24166649
goh..precies de 3 medicijnen die ik ook had met mijn hernias.Hoop oor dr dat dat het niet is want daar is ze nog wel effies zoet mee...veel succes.
  vrijdag 24 december 2004 @ 17:00:40 #17
38752 leviathanfd
Mijn twee dames
pi_24183285
Het gaat nu iets beter, vermoedelijk door de morfine pleisters. Door de gerugeleerde afgifte werkt dit gewoon beter.
Als het goed is gaat mijn moeder morgen zelfs mee naar de griek eten. IK wil niet dat haar kerstmis door dit verpest wordt....en dat wil zij ook niet.
DE fysio heeft het niet meer gehaald helaas.

Als het goed is is het trouwens geen hernia.
  vrijdag 24 december 2004 @ 23:55:54 #18
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_24192261
je praat over een beklemming?en met die ondragelijke pijn klinkt het als een beklemming van een zenuw...vaak is dat een hernia.Ik zou rustig aan doen als ik haar was en zeer zeker niet een langere tijd gaan zitten.Maar dat moeten jullie zelf weten....

succes
  zaterdag 25 december 2004 @ 00:01:40 #19
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_24192395
kijk n's op gezeondheid.be daar staan heel veel ziektes, en weet ik 't allemaal wat voor dingen.
me oma heeft d'r ook wel vaak last van, maar die heeft het nog nooit zo erg gehad als je moeder, als ik dit zo lees.
veel succes in ieder geval
pi_24201602
Ik heb ook zulke pijnen in mijn heup gehad. Ook reuma, en toen is na gebruik van valium ed. na een tijdje besloten om er een nieuwe heup in te zetten. Ik had toen ook kop op kom contact en dat voeld niet zo fijn.

@ milagro

Ik heb ook bechterew en ik heb sinds kort het medicijn Enbrel. Echt super spul. Bezinksel van 41 naar 6!!!
pi_24201822
Ik zit ook thuis met ischias, heb nog nooit zoveel pijn gehad in mijn hele leven.
pi_24212477
Bij ondraaglijke pijn mag je euthanasie plegen, misschien een optie?
Nee geintje...Jouw oplossing (medicinale wiet, wel joints dus...) was een goed idee.
Mijn moeder zelf gebruikt het ook, vanwege spierreuma.
Zij doet het als joint, maar je kan er natuurlijk ook thee van zetten of spacecake van maken.
  Admin vrijdag 7 januari 2005 @ 13:45:36 #23
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_24451195
Na opschonen op verzoek TS heropend.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_24451276
dan had ej die van ReadMe ook wel even weg mogen halen, wat een kutgeintje...

sterkte met je moeder, is het al wat beter?
  vrijdag 7 januari 2005 @ 14:16:55 #25
38752 leviathanfd
Mijn twee dames
pi_24451610
Mijn moeder is weer bij de dokter geweest en nu hebben ze een nieuwe diagnose: HNP, oftewel hernia.
De hernia zit lumbaal (laag, bij de lendewervels) en daarom voelt ze het in de heup en in haar been.
Eerst krijgt ze fysiotherapie en pijnstillers, werkt dit niet voldoende dan komt er een operatie

[offtopic]
Laten we dit topic normaal en informatief houden. Mocht iemand dat niet willen, mail me maar.
[/offtopic]
pi_24458424
Hernia hoeft niet heel erg te zijn. Het kan heel snel opgelost worden, het kan dat je er lang last van blijft houden. Die operaties zijn ook lang zo zwaar niet meer als vroeger. En behalve de traditionele methode heb je nog een nieuwere methode die nog niet zo lang in NL wordt uitgevoerd waarbij je dezelfde dag nog lopend weg kan (en die ook minder risico's oplevert voor zover ik weet). Is ook pas op televisie geweest trouwens.
Sanity is (not) statistical
pi_24500298
Ok, ja hernia kan steeds beter behandeld worden, gelukkig maar!!
Wel heel vervelend natuurlijk, want voor je weet dat je hernia heb, heb je een hoop pijn gehad.
Ik hoop dat het snel over gaat!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')