abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24149012
hallo!!

ik heb thuis isdn en nu wil ik adsl op een vrij-isdn lijn hebben. hieronder is een plaatje zoals het eerst was

en nu 1 zoals ik denk dat het zou moeten, maar is dat dan goed opdeze manier?

alvast bedankt

thijs
And music Will change the world
pi_24150188
NEEE!!!! Fout fout fout. Wil je alles mollen ofzo?

Ik zal zo ff uitleggen hoe het moet voordat je de boel sloopt
Age of fruity enlightenment!
  donderdag 23 december 2004 @ 00:27:26 #3
37582 Snarf
Het is friet, geen patat.
pi_24150611
De lijn die vanuit DSL naar poort 4 op je Quattrovox gaat, mag niet.
De lijn die uit DSL komt, moet naar je modem. (Waarschijnlijk de ADSL-poort op je modem, maar ik weet niet welk type je hebt.)

Het is niet mogelijk om ADSL (digitaal signaal) en telefonie uit een QVOX (analoog signaal) te combineren op één draad.
:-D I am Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje-Nassau and I approve this message.
pi_24150686
Modem inderdaad direct op dsl uitgang van de splitter. Achter de NT1 hoef je helemaal niets te veranderen. Als ik nog een tip mag geven indien je een ethernetmodem hebt: houdt de kabel tussen splitter en modem zo kort mogelijk en trek een lange UTPcat5 kabel tussen modem en pc.
pi_24150735
Wanadoo

30 euro een monteur
M'n signature, wat doe je :{
pi_24151008
Verbeterd

Kijk, zo moet je het aansluiten. Is de beste manier en tevens volgens KPN specificaties.

Wat je doet is (als je het niet hebt) bij de Primafoon-winkel even een "Huiscentrale installatie" pakketje halen bestaande uit 2 kabeltjes met aan beide uiteinden een RJ11-connector (telefoon) en 2 aansluitdoosjes waarin je de rode en de blauwe draad van de telefoondraad kunt vastschroeven en een RJ11-connector in kunt stoppen om het zaakje door te verbinden.
Nou, dat sluit je allemaal aan (je moet dus de bestaande lijn die van je NT1 naar je QuattroVox loopt doorknippen) en dan moet je zelf even kijken hoe je dat gaat doen met de aansluiting van het ADSL-modem naar je PC. Het makkelijkste is natuurlijk draadloos (WiFi) en anders moet je even UTP-kabel naar zolder trekken.

Nog even ter info als je het niet aansluit zoals ik heb getekend:
Als je doet zoals jij had getekend werkt er helemaal niks meer.
Als je de ADSL-splitter op de lijn 4 die uit de QuatroVox komt aansluit dan krijg je ontzettende storing op je telefoonlijn(en).

[ Bericht 1% gewijzigd door FlowDesign op 23-12-2004 15:41:40 ]
pi_24151054
Zow, dit kan zo de FAQ in

@Viper_74:
30 Euro is de prijs als hij geen kabels hoeft te trekken en geen instellingen hoeft te doen.
Bovendien hoop ik voor Thijs dat hij geen ADSL van Wanabrak heeft...
pi_24152479
En zo moet het dus niet! Echt niet!

Wel tof dat je zo je best hebt gedaan op de tekening, maar het is echt niet goed. Bron (blz.4 van de handleiding):
http://www.kpnadsl.nl/sup(...)voor%20ISDN-lijn.pdf

Deze handleiding geldt weliswaar voor de ST580 en dus een draadloos modem, maar dat maakt voor de plaatsing van de splitter niets uit. Dat is nml voor alle modems hetzelfde.

Eigenaardig dat je het dan ook nog over de officiele KPN specificaties hebt. Hoe kom je daarbij?
pi_24152590
quote:
Op donderdag 23 december 2004 00:50 schreef FlowDesign het volgende:
Kijk, zo moet je het aansluiten. Is de beste manier en tevens volgens KPN specificaties.
Tuurlijk knul.
Je gaat mij niet wijsmaken dat jij het zo hebt aangesloten en dat het ook werkt!
De splitter komt tussen ISRA en NT1 kastje in, niet erna... get your facts straight voordat je met specs begint te smijten...
Unox, the worst operating system.
pi_24152610
Hij / zij heeft het sowieso niet zo zelf aangesloten want vanuit de NT1 wordt er gewerkt met 4 aderige kabels en niet 2 zoals in de tekening. Ik denk dat FlowDesign gewoon een beetje in de war is en het verschil tussen de NT1 en het ISRA-punt niet kent.
pi_24160190
quote:
Op donderdag 23 december 2004 04:44 schreef Tropos het volgende:
Hij / zij heeft het sowieso niet zo zelf aangesloten want vanuit de NT1 wordt er gewerkt met 4 aderige kabels en niet 2 zoals in de tekening. Ik denk dat FlowDesign gewoon een beetje in de war is en het verschil tussen de NT1 en het ISRA-punt niet kent.
Owja, my bad.
Dat was ik dus ff vergeten. Is alweer een tijdje geleden maar zo heb ik het aangesloten bij m'n ouders en dat is de juiste manier.
Zie mijn verbeterde tekening boven.

TS had overigens zelf ook geen ISRA getekend, daardoor ben ik in de war gebracht.
@Schorpioen: Ga niet lopen zeiken dat ik het niet weet. Dat is echt zooo GoT weetje... nerd

[ Bericht 7% gewijzigd door FlowDesign op 23-12-2004 15:43:03 ]
pi_24161102
quote:
Op donderdag 23 december 2004 00:50 schreef FlowDesign het volgende:
Verbeterd

[afbeelding]

Wat je doet is (als je het niet hebt) bij de Primafoon-winkel even een "Huiscentrale installatie" pakketje halen bestaande uit 2 kabeltjes met aan beide uiteinden een RJ11-connector (telefoon) en 2 aansluitdoosjes waarin je de rode en de blauwe draad van de telefoondraad kunt vastschroeven en een RJ11-connector in kunt stoppen om het zaakje door te verbinden.
Nou, dat sluit je allemaal aan (je moet dus de bestaande lijn die van je NT1 naar je QuattroVox loopt doorknippen) en dan moet je zelf even kijken hoe je dat gaat doen met de aansluiting van het ADSL-modem naar je PC. Het makkelijkste is natuurlijk draadloos (WiFi) en anders moet je even UTP-kabel naar zolder trekken.

Nog even ter info als je het niet aansluit zoals ik heb getekend:
Als je doet zoals jij had getekend werkt er helemaal niks meer.
Als je de ADSL-splitter op de lijn 4 die uit de QuatroVox komt aansluit dan krijg je ontzettende storing op je telefoonlijn(en).
oke, dus ik moet rechtstreeks een draad vanuit de splitter die ik heb gekregen van kpn, een draad naar me modem leggen. maar dan zit hij toch niet meer via isdn? dan zit ik volgens mij rechtstreeks op de huisaansluiting.

thijs
pi_24161544
quote:
Op donderdag 23 december 2004 16:25 schreef thijs121 het volgende:

[..]

oke, dus ik moet rechtstreeks een draad vanuit de splitter die ik heb gekregen van kpn, een draad naar me modem leggen. maar dan zit hij toch niet meer via isdn? dan zit ik volgens mij rechtstreeks op de huisaansluiting.

thijs
Je wilt je modem ook helemaal niet via je ISDN leggen, dat is heel het punt.
Als je dat wel doet krijg je namelijk hoogstwaarschijnlijk storing op je telefoonlijn.
pi_24161856
ik stond net onder de doucuh, en heb een beetje staan nadenken. ik ben tot de conclusie gekomen dat die splitter daaar inderdaad wel op zijn plaats kan zijn, en ik ga het dus maar gewoon proberen.
status van alles zal volgen

thijs
pi_24168925
succes
pi_24240594
oke, het aansluiten is dus gelukt.
maar nu heb ik dus wel een lijn om te adsl-len, maar nu kan ik die lijn dus niet meer gebruiken om te telefoneren. de splitter zit namelijk bij de hoofdaansluiting, en de lijn die ik nu gebruik was eigen lijk een vrij isdn-lijn. maar die lag dus al naar boven, en aangezien ik geen zin had om kabels te trekken heb ik die maar gebruikt. maar is er dan nog een mogelijk oplossing zodat ik wel kan telefoonneren?

thijs
pi_24246714
Dus je hebt nu een kabel gebruikt die eerst in de Quattrovox zat? Die kabel uit de vox en in de splitter? En daarop het modem aangesloten? En waar kan je nu niet meer bellen?
pi_24248109
Maar bedoel je nou dat je die telefoonkabel gebruikt hebt voor de verbinding tussen je ADSL-modem en je PC op zolder?
  dinsdag 28 december 2004 @ 02:02:57 #19
67194 wimmel_1
Intentionally Left Blank
pi_24248878
ISRA -> Splitter -> (1) NT1 , (2) ADSL modem........ hoe moeilijk is dat ??

Owjah...... die NT1 gaat uiteraard weer door naar die quadrovox
Waarom staat er in ondertitels nooit dat wat er gezegd word?
  dinsdag 28 december 2004 @ 02:11:31 #20
67194 wimmel_1
Intentionally Left Blank
pi_24249040
@TS , ik weet niet wat er voor een kabel er naar je "zolder" loopt, maar als dit al UTP is dan zijn er 4 aders over om je ISDN overheen te gooien......... alleen zul je dan wel zelf ff wat stekkers moeten knijpen
Waarom staat er in ondertitels nooit dat wat er gezegd word?
pi_24253548
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 02:02 schreef wimmel_1 het volgende:
ISRA -> Splitter -> (1) NT1 , (2) ADSL modem........ hoe moeilijk is dat ??

Owjah...... die NT1 gaat uiteraard weer door naar die quadrovox
en er zit nog wel zo'n mooie cdrom met beschrijving voor PSTN en ISDN, handig he!

Het simpelste is om gewoon een nieuwe draad te trekken voor je telefoon op zolder.
pi_24266842
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 12:24 schreef Darkomen het volgende:

[..]

en er zit nog wel zo'n mooie cdrom met beschrijving voor PSTN en ISDN, handig he!

Het simpelste is om gewoon een nieuwe draad te trekken voor je telefoon op zolder.
right, daar heb ik dus geen zin in.
er ligt nu een 2 aderige kabel, en jaa die heb ik uit de quatrofox gehaald. was een keuze, of zelf kabel leggen of die van de telefoon gebruiken. maar dat is inderdaad een 2 aderige kabel. en ik ben dus heel bang dat ik nu dus niet meer die kabel kan gebruiken voor me tel. hmmm. maar heb gelukkig wel adsl ligt opzich nog wel een aansluiting van de fax. en ik kan ook wel een externe telefoon aansluiten op de fax, maar als ik dan zou bellen op dat nummer zou de fax overgaan, die hoor je dan ook overgaan, maar niet de externe telefoon. en die apparaten zitten niet naast elkaar. dus zouden ze boven horen dat er werd gebeld, maar ik niet. hmmm. kan daar niet een simpele splitter voor? dat ik alsnog een verdieping beneden hoor ( muziek staat altijd heel hard ) dat er gebeld word? * zucht * tis allemaal niet makkelijk.

thijs
pi_24268981
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 01:22 schreef FlowDesign het volgende:
Maar bedoel je nou dat je die telefoonkabel gebruikt hebt voor de verbinding tussen je ADSL-modem en je PC op zolder?
pi_24273857
neen, die kabel die gaat vanaf de splitter die beneden hangt, naar zolder toe. en die kabel was ooit gebruikt voor een telefoon. en die kabel is dus 2 aderig
pi_24275152
Erhm, hoe lang is die telefoonkabel van splitter naar modem? Die kabel mag niet veel langer worden dan een paar meter hoogstens anders ga je zeker met wat snellere adsl lijnen al gauw storing en snelheidsverlies krijgen.
Unox, the worst operating system.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')