Tuurlijk knul.quote:Op donderdag 23 december 2004 00:50 schreef FlowDesign het volgende:
Kijk, zo moet je het aansluiten. Is de beste manier en tevens volgens KPN specificaties.
Owja, my bad.quote:Op donderdag 23 december 2004 04:44 schreef Tropos het volgende:
Hij / zij heeft het sowieso niet zo zelf aangesloten want vanuit de NT1 wordt er gewerkt met 4 aderige kabels en niet 2 zoals in de tekening. Ik denk dat FlowDesign gewoon een beetje in de war is en het verschil tussen de NT1 en het ISRA-punt niet kent.
oke, dus ik moet rechtstreeks een draad vanuit de splitter die ik heb gekregen van kpn, een draad naar me modem leggen. maar dan zit hij toch niet meer via isdn? dan zit ik volgens mij rechtstreeks op de huisaansluiting.quote:Op donderdag 23 december 2004 00:50 schreef FlowDesign het volgende:
Verbeterd
Kijk, zo moet je het aansluiten. Is de beste manier en tevens volgens KPN specificaties.
[afbeelding]
Wat je doet is (als je het niet hebt) bij de Primafoon-winkel even een "Huiscentrale installatie" pakketje halen bestaande uit 2 kabeltjes met aan beide uiteinden een RJ11-connector (telefoon) en 2 aansluitdoosjes waarin je de rode en de blauwe draad van de telefoondraad kunt vastschroeven en een RJ11-connector in kunt stoppen om het zaakje door te verbinden.
Nou, dat sluit je allemaal aan (je moet dus de bestaande lijn die van je NT1 naar je QuattroVox loopt doorknippen) en dan moet je zelf even kijken hoe je dat gaat doen met de aansluiting van het ADSL-modem naar je PC. Het makkelijkste is natuurlijk draadloos (WiFi) en anders moet je even UTP-kabel naar zolder trekken.
Nog even ter info als je het niet aansluit zoals ik heb getekend:
Als je doet zoals jij had getekend werkt er helemaal niks meer.
Als je de ADSL-splitter op de lijn 4 die uit de QuatroVox komt aansluit dan krijg je ontzettende storing op je telefoonlijn(en).
Je wilt je modem ook helemaal niet via je ISDN leggen, dat is heel het punt.quote:Op donderdag 23 december 2004 16:25 schreef thijs121 het volgende:
[..]
oke, dus ik moet rechtstreeks een draad vanuit de splitter die ik heb gekregen van kpn, een draad naar me modem leggen. maar dan zit hij toch niet meer via isdn? dan zit ik volgens mij rechtstreeks op de huisaansluiting.
thijs
quote:Op dinsdag 28 december 2004 02:02 schreef wimmel_1 het volgende:
ISRA -> Splitter -> (1) NT1 , (2) ADSL modem........ hoe moeilijk is dat ??
Owjah...... die NT1 gaat uiteraard weer door naar die quadrovox
right, daar heb ik dus geen zin in.quote:Op dinsdag 28 december 2004 12:24 schreef Darkomen het volgende:
[..]
en er zit nog wel zo'n mooie cdrom met beschrijving voor PSTN en ISDN, handig he!
Het simpelste is om gewoon een nieuwe draad te trekken voor je telefoon op zolder.
quote:Op dinsdag 28 december 2004 01:22 schreef FlowDesign het volgende:
Maar bedoel je nou dat je die telefoonkabel gebruikt hebt voor de verbinding tussen je ADSL-modem en je PC op zolder?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |