abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24153675
Bedankt in ieder geval voor het maken . De lijst zelf is mijn smaak niet, maar goed
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  donderdag 23 december 2004 @ 09:26:03 #52
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_24153704
quote:
Op donderdag 23 december 2004 09:08 schreef bird666 het volgende:
Wat een flut lijst. Ieder jaar het zelfde en alleen maar gitaar herrie. Ik weet het goed gemaakt, ik luister gewoon geen radio deze maand
Ja wtf wil je anders dan? 50 cent of Snoop dogg oid in de top 100 aller tijden?

Maar, ik ben tevreden met de lijst (zie alle Metallica nummers ) verder de rest van de klassiekers..
pi_24153763
Er is meer dan gitaar en snoop dogg, haunter.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  donderdag 23 december 2004 @ 09:40:26 #54
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_24153871
Eerst de positieve mededeling: alle lof voor Menjo voor al het werk!

Nu de negatieve: wat een ouwelullenlijst
Maar ik moet niet zeuren, want ik heb niet eens meegedaan -- geen tijd gehad.
  donderdag 23 december 2004 @ 09:56:47 #55
3878 Vork
Manisch creatief
pi_24154081
Bedankt Menjo voor al het werk. Zeker gezien het aantal inzendingen van dit jaar. Ik heb zelf helaas geen Topzoveel ingestuurd dus vind ik ook niet dat ik het recht heb om me uitgebreid uit te laten over de top100 van dit jaar.

Maar zoals gewoonlijk ben ik wel benieuwd naar de top101-200 die doorgaans een stuk interessanter is
  Moderator donderdag 23 december 2004 @ 10:06:59 #56
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_24154199
Sjit, drie nummers van mijn lijst hebben het uiteindelijk alsnog gemaakt...

Love will tear us apart, Perfect day en Bliss...

Alleen wel weer een hoog top 2000, top 100 allertijden troep aan de top...
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  donderdag 23 december 2004 @ 10:19:42 #57
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_24154374
Profici@ Menjo... en nog altijd 10 nummers uit mijn lijst erin (waarvan 3 in de top 20), dat overtreft zelfs mijn stoutste verwachtingen...
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  donderdag 23 december 2004 @ 10:23:00 #58
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24154413
Menjo Top werk!

John Lennon op 8!
pi_24154490
quote:
Op donderdag 23 december 2004 09:08 schreef bird666 het volgende:
Wat een flut lijst. Ieder jaar het zelfde en alleen maar gitaar herrie.
En daar had jij (en anderen met jou) het een en ander aan kunnen veranderen door mee te stemmen .

Mooi werk, menjo . Nu in de aankomende jaren mensen er nog van overtuigen dat Grunge toch echt wat minder eeuwigheidswaarde heeft dan ze dachten en het wordt nog wel eens wat met deze lijst .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 23 december 2004 @ 10:33:11 #60
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_24154551
Klasse Menjo!

En zullen we volgend jaar voor een iets spannendere lijst gaan?
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_24154665
quote:
Op donderdag 23 december 2004 10:33 schreef DaisyDuke het volgende:
Klasse Menjo!

En zullen we volgend jaar voor een iets spannendere lijst gaan?
Moet 'men' spannender stemmen
pi_24154739
Metallica - One wordt de nieuwe Bohemian Rhapsody.
  donderdag 23 december 2004 @ 11:15:37 #63
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24155198
quote:
Op donderdag 23 december 2004 10:45 schreef Seborik het volgende:
Metallica - One wordt de nieuwe Bohemian Rhapsody.
Jep... verrassend is het niet meer, het gaat bij zo'n beetje elke lijst tussen die 2 en November Rain van GnR...
Alledrie prachtige nummers, maar te vaak gehoord en gedraaid...
pi_24156419
26 (06) Air - All I Need <--- dat is toch wel een heel goed nummer ben verbaast dat het er in staat.....wist niet dat veel mensen deze kende....maar verdient zeker een hogere plek
  donderdag 23 december 2004 @ 12:36:25 #65
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_24156567
quote:
Op donderdag 23 december 2004 02:29 schreef placebeau het volgende:
.
.
.

Minder fijn:
.
Het radioheadgebash van tong80 en co werkt
Zegt iets over de eigen mening van bepaalde fokkers hier, want die hebben ze dus niet als ze hun muzieksmaak laten beinvloeden door iemand die voortdurend campagne voert tegen een band die hij/zij toevallig niet goed vindt. Beetje zielig van Tong80 & co en zijn/haar volgers.
Het is wel jammer dat het dit jaar een meer standaardlijst geworden is (op de gelukkig toch nog vele uitzonderingen na). Hopelijk is het volgend jaar weer anders, want het verschil van de lijst dit jaar met die van vorig jaar is wel erg groot naar mijn mening.

even nog een mening over een plaat: Wat is er in vredesnaam mooi aan het meest uitgemolken nummer van Metallica: Nothing else matters??????????????? Kapotgedraaid (en daar was niet veel voor nodig) en nog steeds zijn er mensen die dat als beste nummer (of 1 van de beste nummers) van Metallica zien.

Wel knap werk Menjo! Jij hebt vakantie verdiend!
pi_24156797
quote:
Op donderdag 23 december 2004 12:36 schreef peaceman het volgende:
Zegt iets over de eigen mening van bepaalde fokkers hier, want die hebben ze dus niet als ze hun muzieksmaak laten beinvloeden door iemand die voortdurend campagne voert tegen een band die hij/zij toevallig niet goed vindt. Beetje zielig van Tong80 & co en zijn/haar volgers.
Als dat inderdaad aan de campagne ligt heb je misschien gelijk, maar gegeven de grotere opkomst denk ik dat de elitaire Radioheadstemmers dit jaar gewoon verder door het plebs werden overstemd dan voorgaande jaren.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 23 december 2004 @ 12:50:47 #67
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_24156863
quote:
Op donderdag 23 december 2004 12:47 schreef Litpho het volgende:

[..]

Als dat inderdaad aan de campagne ligt heb je misschien gelijk, maar gegeven de grotere opkomst denk ik dat de elitaire Radioheadstemmers dit jaar gewoon verder door het plebs werden overstemd dan voorgaande jaren.
Goed punt, zou heel goed kunnen! Maar buiten dat vind ik zo'n campagne zielig. Maar ach, waar maak ik me druk om, vindt hij zelf immers alleen maar leuk.
pi_24157022
Er staan echt vreselijke nummers in:
Don't speak, Iris, Africa, Summer of '69 enz. Allemaal skyradio 'rock'. bah. Metallica staat er ook veelste vaak in, zelfs op nr. one De top 10 is sowieso uitermate saai, het lijkt wel alsof mensen eerst kijken naar de top2000 van radio 2 en dan vervolgens aan de hand van die lijst hun 'persoonlijke' favorieten uitkiezen
Maar goed, volgend jaar beter!
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  donderdag 23 december 2004 @ 13:02:10 #69
67677 furanku
Did I Do That :?
pi_24157055
Liquido staat erin

Verder.. ben ik redelijk tevreden over de lijst
I'm a fokker! can't you see, do u wanna fok! all night with me.. ^_^
  donderdag 23 december 2004 @ 13:07:45 #70
73649 NRH
Giggadee Giggadee! All right!
pi_24157173
Menjo, hartelijk dank voor het vele werk en het mooie resultaat.

Al dat gezuer op de lijst vind ik onzin. Als Metallica en Queen in alle lijstjes hoog opduiken, is het dan niet misschien zo dat de meerderheid van de mensen het echt de mooiste nummers ooit gemaakt vinden? Ik vond juist dat Radioheaad zwaar overgewaardeerd werd in de lijst van vorig jaar. Ook bands als Placebo en Deus raken bij mij geen gevoelige snaar waar de meer poppy bands als Coldplay, Counting Crows en Acda en de Munnik dat wel doen. Maar het blijft natuurlijk: Over smaak, liefde en vermaak valt niet te twisten!

Ik ben overigens erg blij met Good Riddance van Green Day op nummer 18. Één van mijn favoriete nummers ooit gemaakt. Een prachtig nummer dat zeker op m'n begrafenis gedraaid wordt!

[ Bericht 5% gewijzigd door NRH op 23-12-2004 13:09:08 (Nuanceren) ]
pi_24157208
Leuk lijstje. Oasis - Don't look back in anger binnengekomen. Nummer 1 vind ik persoonlijk niks, maargoed...
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
pi_24157213
leuke lijst

bedankt
  donderdag 23 december 2004 @ 13:13:25 #73
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_24157305
quote:
Op donderdag 23 december 2004 09:23 schreef RichardQuest het volgende:
Bedankt in ieder geval voor het maken . De lijst zelf is mijn smaak niet, maar goed
zelfde mening

mijn nummer 1 staat gelukkig nog wel in de lijst
  donderdag 23 december 2004 @ 13:16:27 #74
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_24157359
quote:
Op donderdag 23 december 2004 12:36 schreef peaceman het volgende:

[..] Beetje zielig van Tong80 & co en zijn/haar volgers.
ja, is jammer. los van het feit dat ik radiohead een topband vindt, vindt ik het wat sneu om je mening zo op te dringen.
quote:
even nog een mening over een plaat: Wat is er in vredesnaam mooi aan het meest uitgemolken nummer van Metallica: Nothing else matters??????????????? Kapotgedraaid (en daar was niet veel voor nodig) en nog steeds zijn er mensen die dat als beste nummer (of 1 van de beste nummers) van Metallica zien.
met alle respect: het IS ook het beste nummer van metallica. niet omdat jij of ik het wel of niet het mooiste vinden, maar omdat het zo'n enorme invloed heeft gehad. het is heel anders dan de rest van hun songs, maar het heeft wel nog steeds de "duistere" feel van metal, hoewel het absoluut geen harde plaat is. hierdoor heeft metallica een barriere doorbroken: ze hebben de sfeer van hardrock/metal naar een breder publiek gebracht, waarvan velen later ook naar de heftigere platen van ze zijn gaan luisteren. dat maakt het nummer m.i. tot een waardige nummer 1.

bij een top honderd aller tijden moet je - denk ik - "verder luisteren dan je oor lang is". het is niet zomaar een lijst leuke plaatjes: de culturele, artistieke en maatschappelijke relevantie telt wat mij betreft net zo hard mee.

als voorbeeld zou je ook Bohemian rhapsody kunnen noemen. dat nummer kan ik ook niet meer horen, maar het heeft wel ervoor gezorgd dat rockmuziek uit het verdom hoekje kwam. dit nummer werd van jong tot oud beluisterd, en zelfs de ouderen moesten toegeven dat dit toch wel een knap staaltje muziek was. zelfde geld voor popmuziek in het algemeen toen de beatles hun intrede deden.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
pi_24157509
grappig dat de mensen die gestemd hebben (lees : computernerds) ook van rock houden...
voorspelbaar eigenlijk he ?
Ik zou wel eens willen weten hoeveel van deze stemmers een zwart T-shirt aanhebben :-)

Puike lijst trouwens hoor, ben zelf ook gek op rock (en IT-nerd)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')