een grijze muis dusquote:Op donderdag 30 december 2004 21:32 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik heb altijd mijn ID bij me dus dat is geen probleem. Maar ik word toch niet aan gehouden, ik heb geen kleurtje en ben ook geen hippie, skater o.i.d. Ik ben zoals het hoort![]()
Dat zijn zeker twee goede redenen....quote:Op donderdag 30 december 2004 20:00 schreef Kogando het volgende:
[..]
En dan? Wat denk je.. als er ingebroken blijkt te zijn heb je een goede aanwijzing wie de daders zijn. En als er aangifte wordt gedaan bij de vechtpartij van een 2e dader is er een kans dat je zijn gegevens hebt.
Nou zeg.....quote:
Zijn er uitzonderingsgroepen?quote:Op dinsdag 28 december 2004 18:50 schreef Visvlinder het volgende:
Wat een gedoe zeg.....
Stel ik ga, omdat dat mijn werk, is met drie gehandicapten kinderen ff naar de speeltuin. Moet ik dan van die kinderen ook hun legitimatie bewijs meenemen???
Is er niet een leeftijd aan geboden? En mensen die verstandelijk gehandicapt zijn en gedragproblemen hebben....die kunnen best de orde verstoren....maar die kun je niet altijd hun eigen legitimatie bewijs meegeven.....grote kans dat die om de haverklap kwijt is....gaat dan flink in de kosten lopen.....en dan hebben we het over geld dat ze eigenlijk niet hebben.....
Inderdaad, en het is nooit anders geweest.quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:40 schreef Visvlinder het volgende:
De goeie moeten dus weer onder de kwade lijden......
foutjequote:Op woensdag 29 december 2004 01:53 schreef Kogando het volgende:
[..]
Agenten zijn verplicht hun legitimatie op verzoek te laten zien, aan de andere kant moet jij dus ook je ID laten zien. Er staat nergens wie wat eerst moet laten zien.
Daar zit wat in.quote:Op zondag 2 januari 2005 07:53 schreef dop het volgende:
foutje
het mag duidelijk zijn dat een agent zich eerst als zodanig kenbaar moet maken
je hoeft je namelijk niet te legitimeren aan elk wille keurig persoon,
en dat is een agent zolang hij zich niet heeft gelegitimeerd .
Hij voldeet aan het signalement. punt uit.quote:Op donderdag 24 februari 2005 13:13 schreef Nisan het volgende:
Zat laatst in de trein en er kwam een politieagent de trein ingerend,hij was waarschijnlijk op zoek naar een marokaan.En ja hoor hij zag er een zitten en liep op hem af, vroeg naar zijn ID, die jongen perplex op zoek naar zijn ID.Terwijl hij zijn ID zocht, melde de politieagent dat hij voldeed aan een signalement van iemand die in .......straat was geweest en vroeg aan die jongen waar hij vandaan kwam. Eerst antwoordde hij uit Marokko, de agent vroeg nog een keer waar hij vandaan kwam (agent werd ongeduldiger) en nu antwoordde die jongen van huis. Nu vertrouwde de agent het niet en er een nam hem mee. Een paar minuten later kwam de jongen terug, niets aan de hand.Hij ergerde zich aan het feit dat omdat hij Marokaans was al op het eerste gezicht aan het signalement voldeed. Lijkt mij erg vernederend en genant. Het lijkt mij onnodig.Stel je voor dat hij de trein had moeten missen!!!
Onnodig lijkt het mij ook niet inderdaad. En als hij gewoon direct antwoord had gegeven, en niet had geprobeerd gevat te zijn, had het ook helemaal niet genant hoeven zijn.quote:Op donderdag 24 februari 2005 13:38 schreef Kaensterle het volgende:
[..]
Hij voldeet aan het signalement. punt uit.
Dus de politie weet meteen dat die inbrekers gasten zijn die ze eerder die dag toevallig om hun ID. hebben gevraagd?quote:Op donderdag 30 december 2004 20:00 schreef Kogando het volgende:
[..]
En dan? Wat denk je.. als er ingebroken blijkt te zijn heb je een goede aanwijzing wie de daders zijn. En als er aangifte wordt gedaan bij de vechtpartij van een 2e dader is er een kans dat je zijn gegevens hebt.
Snap je het nou dommie?
Dus je bent schuldig tot je je onschuld hebt bewezen..quote:Op donderdag 24 februari 2005 13:38 schreef Kaensterle het volgende:
[..]
Hij voldeet aan het signalement. punt uit.
Dat ie vervolgens nog bijdehand gaat lopen doen ook... blijkbaar si ie buiten de trein razendsnel in z'n schulp gekropen en heeft ie z'n id laten zien.
Volgens jouw redenatie zouden dus überhaupt geen mensen gearresteerd mogen worden. Dan moeten ze iemand eerst veroordelen en kunnen ze hem dan pas oppakkenquote:Op donderdag 24 februari 2005 15:01 schreef BarBaar het volgende:
[..]
Dus je bent schuldig tot je je onschuld hebt bewezen..
Omgekeerde wereld!
Een veroordeling vindt plaats nadat je schuldig bent bevonden.quote:Op donderdag 24 februari 2005 21:35 schreef Kaensterle het volgende:
[..]
Volgens jouw redenatie zouden dus überhaupt geen mensen gearresteerd mogen worden. Dan moeten ze iemand eerst veroordelen en kunnen ze hem dan pas oppakken
Ja, daar heb je gelijk in. Maar volgens jouw redenatie hadden ze Dutroux moeten laten lopen totdat een rechter hem schuldig had bevonden.quote:Op donderdag 24 februari 2005 21:50 schreef BarBaar het volgende:
[..]
Een veroordeling vindt plaats nadat je schuldig bent bevonden.
Nee, dat staat er niet...quote:Op donderdag 24 februari 2005 21:54 schreef Kaensterle het volgende:
[..]
Ja, daar heb je gelijk in. Maar volgens jouw redenatie hadden ze Dutroux moeten laten lopen totdat een rechter hem schuldig had bevonden.
geen ideequote:Op vrijdag 25 februari 2005 12:01 schreef NiKos het volgende:
OK, ik heb vannacht een boete van 25 e gekregen voor geen licht, en toen werd mij gevraagd om mijn ID. Ik had alleen even wat gedronken in de stad na mijn werk en dus geen ID bij me. Toen hij bezig was met schrijven schoot mij het gelijkoversteken.org principe binnen en vroeg ik om zijn ID. Die weigerde hij af te geven. Ik vroeg hem nog een keer. Toen kreeg ik het briljante excuus: 'Ik heb politiekleren aan, en ik rijd in een politiebus, dus voor jou moet het duidelijk zijn dat ik politie ben'
Ik fiets, ik zie er verzorgd uit en ben blank. Dan zou het toch ook duidelijk moeten zijn dat ik geen crimineel ben? Als je zo gaat redeneren kan ik ook nog wel even door ...
Maar goed, nu mijjn vraag:
Is er kans dat die boete van VIJFTIG EURO nietig verklaard kan worden omdat agent in kwestie in gebreke bleef bij de procedure en op verzoek zijn ID niet wilde tonen?![]()
Weet niet of dat alsnog gaat lukken. Je had toen direct moeilijker moeten gaan doen. Hij is (net als jij) verplicht zijn ID te laten zien.. je had de politie kunnen bellen, en kunnen zeggen dat iemand zich voordoet als agent, maar zich weigert te identificeren. Volgens mij wordt het zelfs geaccepteerd als je 112 hiervoor belt..quote:Op vrijdag 25 februari 2005 12:01 schreef NiKos het volgende:
OK, ik heb vannacht een boete van 25 e gekregen voor geen licht, en toen werd mij gevraagd om mijn ID. Ik had alleen even wat gedronken in de stad na mijn werk en dus geen ID bij me. Toen hij bezig was met schrijven schoot mij het gelijkoversteken.org principe binnen en vroeg ik om zijn ID. Die weigerde hij af te geven. Ik vroeg hem nog een keer. Toen kreeg ik het briljante excuus: 'Ik heb politiekleren aan, en ik rijd in een politiebus, dus voor jou moet het duidelijk zijn dat ik politie ben'
Ik fiets, ik zie er verzorgd uit en ben blank. Dan zou het toch ook duidelijk moeten zijn dat ik geen crimineel ben? Als je zo gaat redeneren kan ik ook nog wel even door ...
Maar goed, nu mijjn vraag:
Is er kans dat die boete van VIJFTIG EURO nietig verklaard kan worden omdat agent in kwestie in gebreke bleef bij de procedure en op verzoek zijn ID niet wilde tonen?![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |