quote:
Op maandag 24 januari 2005 19:19 schreef Brett-Anderson het volgende:Het is een buitengewoon teleurstellend misbaksel!
En dat zeg ik als Chemical Brother fan. Ik verzamel al 10 jaar alles waar het chemical brothers logo opgedrukt staat, van bootlegs, promo versies tot zelf gemaakte t-shirts. Ik ben vandaag in de muziekwinkel het nieuwe werk komen beluisteren, en het is gewoon bedroevend. Er staat geen enkel 'chemical beats' nummer op, maar er wordt in elk nummer gezongen zo lijkt het, en het lijkt voor mij eerder op RnB en verkapte alternatieve nummers. Van Galvanize moet ik helemaal niks hebben, toen ik de clip voor het eerst zag en hoorde, vroeg ik me af of ik de ondertitel goed gespot had. Dit kon nooit the Chemical Brothers zijn, WTF moet ik met die noordafrikaanse invloeden? Weg met die crap, daar luister ik bij voorbaat niet naar. Mjin vriendin hoorde het in de ochtend op de radio en vroeg zich af van wie die herrie was. Maar even to the point. Het gewoon helemaal niks. Geen goede samples, geen vette bass effecten, geen rollende drumbeats... helemaal niks, nee dit is gezapig dj tiesto knutselwerk. De hoesjes hebben nooit indruk op me gemaakt, maar hiervan brak toch wel mijn fucking klomp zeg. Een soort van wc papier waar het aantal tracks en de benaming bijna niet meer goed te lezen valt. Wat een bagger zeg, daar besteed ik geen 19 euro aan. Ik ga er van uit dat alle mainstream mannetjes hier bar weinig van the chemical brothers af weten. Noem iets maar vet... deze chemical jurist hier, kan je zeggen dat dit dikke prut is. Op naar de nul sterren!
Zucht tom rowlands en ed simmuns zijn rijp voor het bejaardentehuis....
Ach kom op man, in welke zaak heb jij hem lopen luisteren? In Free Record Shop zeker door bagger headphones. Je moet dit album gewoon even de tijd nemen. En er zitten echt wel een aantal heerlijke beats in, The Boxer, Believe en Come Inside om er maar een paar te noemen.
''Geen Chemical Beats meer''??? Nee duh, had je dan niet door dat ze na Dig Your Own Hole (wat voor mij eerlijk waar de allerbeste CD in mijn verzameling is) een andere weg in zijn geslagen??
Zoals ik al zei, geef het album de tijd, ik weet bijna zeker dat het zal groeien, als je Come With Us en Surrender ook goed vond. EN daarbij vind ik nog dat dit album lekkerdere beats heeft, die OOK nog eens iets meer teruggaan naar hun goeie ouwe tijd. Ok, natuurlijk is de sound nog steeds ietsie softer en dancy, maar toch.