Dat werkt inderdaad, maar ik heb het idee dat wanneer je het met de gum doet het veel lichter (doorzichtiger) wordt dan wanneer je gewoon een layer op hetzelfde percentage zetquote:Op woensdag 12 januari 2005 00:08 schreef ArmaniMania het volgende:
[..]
Dit kan op vele manieren, maar de simpelste manier is eigenlijk....
Je selecteert dat gedeelte van de layer wat je een andere opacity wil hebben. Dan pak je de eraser en zet de opacity van de eraser (gum) op de gewenste percentage. En dan binnen in de selectie de eraser gebruiken.
Kwestie van percentage van de opacity.quote:Op woensdag 12 januari 2005 00:24 schreef Tomek het volgende:
[..]
Dat werkt inderdaad, maar ik heb het idee dat wanneer je het met de gum doet het veel lichter (doorzichtiger) wordt dan wanneer je gewoon een layer op hetzelfde percentage zet
Ik had bij beide hetzelfde percentage. Of verschillende de percentages soms?quote:Op woensdag 12 januari 2005 00:30 schreef ArmaniMania het volgende:
[..]
Kwestie van percentage van de opacity.
De percentage van layer is anders dan die van de eraser. Met de eraser kun je bog een keer gummen en dan heb je nog minder opactiy, het is laag inzetten de eerste keer. Hoe meer je gumt hoe meer opacity er af gaat.quote:Op woensdag 12 januari 2005 00:41 schreef Tomek het volgende:
[..]
Ik had bij beide hetzelfde percentage. Of verschillende de percentages soms?
Die tool had ik ook al via de help functie gevonden, maar ik snap niet hoe je hem kan gebruiken.quote:Op maandag 24 januari 2005 14:39 schreef ArmaniMania het volgende:
[..]
Je kunt zoveel tools gebruiken, en ik neem aan dat je de tools in Photoshop bedoelt. De meest eenvoudige is hue/saturation.
Je selecteert wat je een andere kleur wilt geven. Vervolgens ga je IMAGE--->ADJUSTMENTS----> HUE/SATURATION.quote:Op maandag 24 januari 2005 15:40 schreef Manneke_Pils het volgende:
Oke, toch maar even hier dan, want het lukt nog niet helemaal:
[..]
Die tool had ik ook al via de help functie gevonden, maar ik snap niet hoe je hem kan gebruiken.
Je kan schijnbaar een venstertje oproepen,waarin die "hue" dus staat. Dat lukt dus alleen niet. In heel de help functie staat niet uitgelegd, waar die te vinden is, alleen waar hij voor dient.
Nu dacht ik hem gevonden te hebben bij layer options/ properties oid., maar daar is hij dus grijs en niet selecteerbaar. Ik heb dus idd Photoshop (7).
Hoe open ik dat venster dus? Hoe ik hem moet begrijpen heb ik dus al uit die help gehaald, maar hoe ik hem moet oproepen voordat ik hem kan gebruiken, kan ik dus nergens vinden....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |