abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 december 2004 @ 13:48:12 #241
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24255279
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 01:02 schreef Tup het volgende:
Dan zou ik vinden dat mw. Ph (ze klinkt ook wat zuur ) het recht in eigen hand laat nemen, júist de beste weg naar een anarchistische staat.
Dat dat slechter is dan de politiek-correcte dictatuur die we vroeger hadden, gaat er bij mij niet in.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  dinsdag 28 december 2004 @ 13:56:19 #242
99593 aryan8
gnani mahdi kalki
pi_24255432
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 01:02 schreef Tup het volgende:

[..]

De overheid doet het fout en de markt doet het goed.
[..]

Dan zou ik vinden dat mw. Ph (ze klinkt ook wat zuur ) het recht in eigen hand laat nemen, júist de beste weg naar een anarchistische staat.
Beschouw je vorming van buurt- of stadsmilities om wat al te eigengereide jongeren die hufterig gedrag op straat demonstreren respect jegens anderen bij te brengen als positief?
pi_24255570
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 13:48 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat dat slechter is dan de politiek-correcte dictatuur die we vroeger hadden (hebben), gaat er bij mij niet in.
De manier waarop thans bijvoorbeeld de Media, de AIVD, Remkes en Donner het land in de greep houden van een verhoogde staat van islam-paraatheidheid, en het debat daaromheen gijzelen, getuigt m.i. van een groter en vooral gevaarlijker psychologisch fascisme, dan de - op het eerste gezicht soms wat paranoïde aandoende - opvattingen van P. Hemelrijk.
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
pi_24256653
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 14:03 schreef lucida het volgende:

[..]

De manier waarop thans bijvoorbeeld de Media, de AIVD, Remkes en Donner het land in de greep houden van een verhoogde staat van islam-paraatheidheid, en het debat daaromheen gijzelen, getuigt m.i. van een groter en vooral gevaarlijker psychologisch fascisme, dan de - op het eerste gezicht soms wat paranoïde aandoende - opvattingen van P. Hemelrijk.
het is zoals het is

maar dat neemt niet weg dat bepaalde figuren hun eigen stommiteit telkens proberen te overtreffen
stolen from an Africa land - chased out with a knife - a face like Bob Marley and a mouth like a motorbike
  woensdag 29 december 2004 @ 20:43:47 #245
99433 Tup
Tupperwaar
pi_24283137
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 13:56 schreef aryan8 het volgende:
Beschouw je vorming van buurt- of stadsmilities om wat al te eigengereide jongeren die hufterig gedrag op straat demonstreren respect jegens anderen bij te brengen als positief?
Nee, ik vind de rechtsorde het domein van de staat.
Wasserwunderland
  woensdag 29 december 2004 @ 21:48:38 #246
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24284594
quote:
Op woensdag 29 december 2004 20:43 schreef Tup het volgende:

[..]

Nee, ik vind de rechtsorde het domein van de staat.
In dàt geval zou je dan zowel een impliciete boodschap van Aryan8 als een eventueel beroep van Pamela H op de staat kunnen billijken en valt je grap in het water. Pamela zou dan immers de verantwoordelijkheid voor de openbare orde droppen waar deze volgens jou hoort. Daarmee slaat ze dan de spijker op z'n kop, conform de draadtitel.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  vrijdag 31 december 2004 @ 00:37:21 #247
99433 Tup
Tupperwaar
pi_24309610
quote:
Op woensdag 29 december 2004 21:48 schreef sjun het volgende:
In dàt geval zou je dan zowel een impliciete boodschap van Aryan8 als een eventueel beroep van Pamela H op de staat kunnen billijken en valt je grap in het water. Pamela zou dan immers de verantwoordelijkheid voor de openbare orde droppen waar deze volgens jou hoort. Daarmee slaat ze dan de spijker op z'n kop, conform de draadtitel.
De eerste reactie benadrukte het anti-overheidsgevoel van mw. PH, daarna betoogde ik dat ze echter wel zal vinden dat overheid bij pak em beet terrorismebestrijding moet ingrijpen.Ik vind dat in tegenspraak met elkaar, tenzij je de rechtsorde geheel los ziet van allerlei andere zaken (bijvoorbeeld de arbeidsmarkt). Zou PH overheidsingrijpen sowieso niets vinden, dan is anarchisme het resultaat. Kortom -maar gelukkig maak ik nooit grappen- PH schiet te ver door in haar zelfverkozen martelaarschap van het gelijk.
Wasserwunderland
  vrijdag 31 december 2004 @ 20:03:14 #248
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24326822
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 00:37 schreef Tup het volgende:

[..]

De eerste reactie benadrukte het anti-overheidsgevoel van mw. PH, daarna betoogde ik dat ze echter wel zal vinden dat overheid bij pak em beet terrorismebestrijding moet ingrijpen.Ik vind dat in tegenspraak met elkaar, tenzij je de rechtsorde geheel los ziet van allerlei andere zaken (bijvoorbeeld de arbeidsmarkt). Zou PH overheidsingrijpen sowieso niets vinden, dan is anarchisme het resultaat. Kortom -maar gelukkig maak ik nooit grappen- PH schiet te ver door in haar zelfverkozen martelaarschap van het gelijk.
Een hele aardig term om diverse communicatieve processen in ons forum wat nader te kunnen duiden Tup. Wat mij betreft houden we hem erin, waarbij we hem zo nu en dan even wat opleuken met de Dramadriehoek van Karpman. (Trefwoord: Transaktionele Analyse)
  zaterdag 1 januari 2005 @ 01:39:06 #249
99433 Tup
Tupperwaar
pi_24331659
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 20:03 schreef sjun het volgende:
Een hele aardig term om diverse communicatieve processen in ons forum wat nader te kunnen duiden Tup. Wat mij betreft houden we hem erin, waarbij we hem zo nu en dan even wat opleuken met de Dramadriehoek van Karpman. (Trefwoord: Transaktionele Analyse)
Ik ben zelf meer voorstander van de interactieroos van Leary omdat het meer gradaties bevat. Om fok-users te informeren:
quote:
Goed, klagen is gezond, maar zijn er ook situaties waarin klagen niet meer de functie heeft van je hart luchten, troost en erkenning van de situatie? Jazeker. Je kan ook te lang vasthouden aan het klagen, verslaafd worden aan klagen. Dat gebeurt wanneer je met anderen in de dramadriehoek terechtkomt.
De dramadriehoek kent drie rollen: redder, slachtoffer en aanklager. Iedereen kan alle rollen spelen. Het is een spel van onmacht en afhankelijkheid. Kenmerk is dat het slachtoffer niet echt gered wil worden en dat de drie rollen elkaar vasthouden in een negatief emotioneel spel. Het slachtoffer roept help, de redder wil redden, de aanklager geeft de redder of slachtoffer de schuld dat het niet goed gaat.
http://www.strapa.nl/februari.html
Enne...een gelukkig, sociaal nieuwjaar.
Wasserwunderland
  zaterdag 1 januari 2005 @ 12:38:41 #250
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24335059
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 01:39 schreef Tup het volgende:

[..]

Ik ben zelf meer voorstander van de interactieroos van Leary omdat het meer gradaties bevat. Om fok-users te informeren:
[..]

http://www.strapa.nl/februari.html
Enne...een gelukkig, sociaal nieuwjaar.
Het stuk op de strapawebsite doet tekort aan de dramadriehoek van Karpman. Zo benoemt het bijvoorbeeld niet dat het slachtoffer verandert in een aanklager als de redder weigert te redden of nog op een andere manier zal moeten worden overgehaald tot redden. Als emotionele chantage niet helpt, dan wordt de gezochte redder aangeklaagd. Ik zal er in R&P wel een keer een draadje over opzetten ter leringh ende vermaeck.

Jij ook de allerbeste wensen Tup.

Voor wie geïnteresseerd is in de materie van psychologische spelen en basishoudingen:
Kouwenhoven, M. 1983 T.A. in Nederland 1 ANITA: Ermelo
Kouwenhoven, M. 1987 T.A. in Nederland 3 ANITA: Ermelo
Kouwenhoven, M. 1988 T.A. in Nederland 2 ANITA: Ermelo
Berne, E. 1976 Mens erger je niet Bert Bakker: Amsterdam
Harris, T.A. 1975 Ik ben O.K., jij bent O.K. Ambo: Bilthoven
Harris, T.A. 1985 Blijf O.K. Ambo: Baarn
Wyckoff, H. 1979 Vrouwenpraatgroepen (T.A.) Bert Bakker:Amsterdam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')