Ik heb voor m'n vriendin een chinchilla gekocht vorige week, als vriendinnetje voor haar eigen chin, deze staat nu al een week bij mij thuis, en vind ze steeds leuker worden dan dat ik ze al vondquote:
De Nederlandse naam van de chinchilla is wolmuis. De chinchilla is afkomstig uit het Andes-gebergte in Zuid-Amerika.De chinchilla woont ginder in spleten en holen. De chinchilla`s zijn grappige, opgewekte diertjes die oorspronkelijk leefde in Chili en Peru, in de hoger gelegen delen van het Andesgebergte in Zuid-Amerika. Ze klauterden hier over de rotshellingen en sliepen in hun holen. De chinchilla is nu in de vrije natuur praktisch uit gestorven.
.quote:Op woensdag 22 december 2004 09:10 schreef Deetch het volgende:
Jammer dat sommige mensen niet normaal kunnen reageren. Een beetje een dikke tak over de hele lengte van het hok is altijd een goed idee, die kun je wel bij een terrariumboer halen.
Als je de platformpjes maakt zorg dan dat je ze makkelijk kunt verwijderen voor het schoonmaken en dat ze geen vocht opnemen (pies enzo).
Ik weet dat ratten het geweldig vinden als er ook een hangmat in hun bak hangt (een theedoek ofzo) misschien vinden chins dat ook wel kewl.
Je wist van te voren dat je het dier aan iemand geeft die daar niet zoveel verstand van heeft ? Je vraagt hier niet voor niets hoe een biotoop voor het dier uit hoort te zien !?!?!?quote:Ik heb voor m'n vriendin een chinchilla gekocht vorige week, als vriendinnetje voor haar eigen chin, deze staat nu al een week bij mij thuis, en vind ze steeds leuker worden dan dat ik ze al vond
Hmmz geloof niet dat je het helemaal begrijpt, mijn vriendin HAD 2 chinchilla's, daarvan is er een overleden, die ander die er nu nog zit begint zich eenzaam te voelen en zich te vervelen, dus had ze besloten dat ze er een bij wou, en ik heb haar die gegeven, ze wou dit dus ook zelf.quote:Op donderdag 23 december 2004 16:01 schreef DosFloppy het volgende:
Ik kan het niet laten.....
Je hebt een levend dier aan iemand gegeven?!?!?!?
Dat is geen kadootje, dat is een iemand opzadelen met de verantwoording om het dier een zo goed mogelijk leven te laten leiden !
[..]
Je wist van te voren dat je het dier aan iemand geeft die daar niet zoveel verstand van heeft ? Je vraagt hier niet voor niets hoe een biotoop voor het dier uit hoort te zien !?!?!?
En als klap op de vuurpijl.........
Je vraagt om hulp bij het plaatsen van een leefomgeving en verzorging van het dier? Ik bedoel, je hebt er zelf ook niet zoveel kennis over om het dier een goed leven te laten leiden??
Op zijn zachts gezegd, je weet niet waar je aan begon, je zadelt iemand anders op met nog minder kennis van zaken dan jij, en we praten hier over levende wezens?
Wat als je vriendin het niet leuk had gevonden? Breng je het dier weer gewoon terug? Kijk ik heb de kassa bon nog....
Je bent onverantwoordlijk, kortzichtig en onnadenkend bezig geweest.
quote:Op donderdag 23 december 2004 10:47 schreef erodome het volgende:
Toen wij chins hadden hebben we een reuzegroot hok gebouwt, nog nooit zijn ze gevallen, wel denderde ze s'nacht door het hok heen als een stelletje wilden...
Kooi was anderhalve meter hoog en diep en 2 meter breed...
Idd lekker dik pak vloerbedekking erin zodat als ze vielen ze zacht vielen, maar dat is nooit gebeurt in mijn bijzijn, wel dat ze ontzettende lol hadden.
Dus gewoon een lekkere grote kooi maken met wat leuke takken erin, een goede vloerbedekker erin en laat ze maar lekker raggen.
quote:Op donderdag 23 december 2004 10:31 schreef nukie het volgende:
Ikzelf heb een kooi van 2m. hoog, 60 cm diep en 1,5m. breed. Hierin heb ik op een verschillende hoogtes een drietal platformpjes gemaakt. In de hele kooi zitten vuistdikke wilgetakken. (chins vinden wilgetakken erg lekker, je kunt ze ook kleine wilgetwijgjes geven als lekkernij.) Een huisje is niet nodig omdat ze daarin weg kruipen. Zeker als het niet zo goed gaat met een chin, zal deze alleen maar in het huisje zitten en kun je niet zien dat het niet zo goed met hem/haar gaat.
Leg onderin een dik pak zaagsel, waarin ze, als ze dan toch een keertje vallen een zachte landing hebben. Onze chin "Cliffie", vernoemd naar de film "Cliffhanger", klom zijn eerste dagen in de kooi helemaal naar boven via de vierkante tralies.... en liet zich toen vallen. Dit heeft hij een paar keer gedaan en realiseerde zich toen dat het niet zoveel zin had en je beter via de takken omhoog kon lopen. Hij heeft wel een paar keer versuft op de vloer gelegen, maar alles is goed gekomen.
Watvoor chins neem/heb je? Wij hebben een normale grijze en een lichte albino.
Veel plezier met je chins. Het zijn zeer nieuwsgierige en interactieve beestjes. Zorg welk dat je er genoeg tijd meee dorbrengt want ze zijn wel erg schuchter.
Ave,
nukie
quote:Op vrijdag 24 december 2004 23:11 schreef erodome het volgende:
Wat belangerijk is bij zo'n groot hok is dat de takken die je gebruikt goed vast zitten, want anders raggen ze eroverheen en stort de boel onder ze in en dat kan hele nare ongelukken veroorzaken.
Dus desnoods aan de wand vastschroeven, maar igg zorgen dat ze niet kunnen vallen of draaien...
Is lilac niet paars?quote:Op woensdag 29 december 2004 19:51 schreef Nonneke het volgende:
Ik heb een chinchilla![]()
Een bokje (mannetje) van 16 () jaar, zn kleur weet ik niet echt, die man zei "Lilac" maar bij chinchilla's kan ik daar niks over vinden, alleen bij cavia's
![]()
Ik maak morgen wel even een foto van opa Dickey![]()
Ik heb een keer een cavia gezien die dat had en die was grijs met een paarsige glans er over... Wel mooi hoor, maar niet echt paarsquote:Op woensdag 29 december 2004 20:17 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Is lilac niet paars?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |