abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24259994
Wat gaan jullie eigenlijk met Oud & Nieuw doen?
pi_24260387
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 19:21 schreef DearPrudence het volgende:
Oliebollen eten met familie, daarna uit, vorig jaar was het erg gezellig, dus .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_24260786
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 19:40 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Oliebollen eten met familie, daarna uit, vorig jaar was het erg gezellig, dus .
Lijkt me wel een goed plan, zal 'ns kijken wat ik ga doen...
"What a splendid head, yet no brain."
"Why use Windows when there is a door?"
pi_24261694
hmm.. denk dat dat ook wel hier zal gebeuren. Alhoewel mijn zus naar een feest gaat... gezellig.
pi_24261696
Voor oudejaarsdag, er is helaas geen Youp van 't Hek dit jaar, gelukkig wel Lebbis en Janssen + Jaaroverzicht kopspijkers .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_24262155
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 20:36 schreef -Mzraki- het volgende:
Voor oudejaarsdag, er is helaas geen Youp van 't Hek dit jaar, gelukkig wel Lebbis en Janssen + Jaaroverzicht kopspijkers .
Dat is altijd het leukste... olliebollenmix is in huis, appels zijn in huis, champagne moet nog komen, tv werkt enzo, word cool ... Hoe laat gaat iedereen btw uit / hoe laat gaat ze dicht?
pi_24264794
Hmm, viel net voor de tv in slaap, had de film wel al gezien, maar toch ... ga vandaag is lekker optijd naar bed
Morgen komen er btw 22 man bij ons, een semi-familie-reunie. Word vast erg gezellig
pi_24271634
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 19:21 schreef DearPrudence het volgende:

"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_24273275
quote:
Op woensdag 29 december 2004 09:52 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

[afbeelding]

Rund die je bent

Ik ga dit jaar maar geen vuurwerk kopen, kan m'n geld wel beter besteden .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_24273573
quote:
Op woensdag 29 december 2004 11:43 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Rund die je bent

het zelfde hier... (heb het btw nooit gekocht). Vind dat vuurwerk allemaal niet zo boeiend.
pi_24275006
quote:
Op woensdag 29 december 2004 11:43 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Rund die je bent

Heb dit jaar ook niks besteld... ga waarschijnlijk nog wel wat halen, maar niet veel ofzo
De Top 2000 word btw steeds leuker, zitten nu ergens rond de 800 geloof ik, steeds betere (bekendere / beroemdere) muziek, ook leuk om allemaal 's te horen, is wat andere stijl dan wat ik normaal luister zegmaar Ben het dus allemaal op mijn media-pc aan het opnemen voor ma

Om twee uur gaan we btw met al die visite die met de twee uur boot komt wandelen bij de Horsmeertjes, zal wel gezellig worden
pi_24276207
Chris loopt er ruig bij in de Intertoys hoor hey .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_24276363
TV-première Lord of the Rings 1 bij KRO
NED2 20:25 - 23:30

Ik ga hem zeker kijken, toch al weer een tijd geleden .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_24277554
ehmm... ik heb hem te vaak gezien.
pi_24277690
quote:
Op woensdag 29 december 2004 09:52 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

[afbeelding]

Een jongen in mijn lijst (willem) heeft een hele goede motto:
'Koop geen vuurwerk, maar stort dat geld op Giro 555'
pi_24277802
quote:
Op woensdag 29 december 2004 15:45 schreef DearPrudence het volgende:

[..]

Een jongen in mijn lijst (willem) heeft een hele goede motto:
'Koop geen vuurwerk, maar stort dat geld op Giro 555'
Ik dacht al dat je daar mee aan zou komen, maar ik vind het dus echt onzin. Net zoiets als 'Joh, laten we met z'n allen een keer de auto laten staan en op de fiets naar het werk gaan en vervolgens het bespaarde geld aan arme kindertjes in Afrika doneren'.

Ten eerste bepaal ik zelf wel of ik geld doneer en tweede hoeft dat niet ten koste te gaan van het vuurwerkbudget. Sowieso, waarom kan het niet gewoon allebei?
- Beverly Sills
pi_24277877
quote:
Op woensdag 29 december 2004 15:51 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Ik dacht al dat je daar mee aan zou komen, maar ik vind het dus echt onzin. Net zoiets als 'Joh, laten we met z'n allen een keer de auto laten staan en op de fiets naar het werk gaan en vervolgens het bespaarde geld aan arme kindertjes in Afrika doneren'.

Ten eerste bepaal ik zelf wel of ik geld doneer en tweede hoeft dat niet ten koste te gaan van het vuurwerkbudget. Sowieso, waarom kan het niet gewoon allebei?
Het geld dat je aan het vuurwerk besteed kan voor zoveel nuttigers gebruikt worden, mensen die het écht nodig hebben. Vuurwerk is dan zo onzinnig.
pi_24277975
quote:
Op woensdag 29 december 2004 15:54 schreef DearPrudence het volgende:

[..]

Het geld dat je aan het vuurwerk besteed kan voor zoveel nuttigers gebruikt worden, mensen die het écht nodig hebben. Vuurwerk is dan zo onzinnig.
Het is altijd erg gemakkelijk om iets waar je toch niet zoveel waarde aan hecht maar een keer over te slaan én ook vinden dat iedereen dat maar moet doen met het argument "het is toch zo onzinnig." Vooral dat laatste erger ik me aan, dat eerste moet je zelf weten.

Er zijn bovendien ontzettend veel dingen onzinnig. Onze hele maatschappij bestaat uit geldverslindende, niet-nuttige, dubieuze en overbodige zaken. Waarom wordt er dan in vredesnaam voor vuurwerk gekozen en niet voor allerlei andere luxe-artikelen?
- Beverly Sills
pi_24278092
quote:
Op woensdag 29 december 2004 15:59 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Het is altijd erg gemakkelijk om iets waar je toch niet zoveel waarde aan hecht maar een keer over te slaan én ook vinden dat iedereen dat maar moet doen met het argument "het is toch zo onzinnig." Vooral dat laatste erger ik me aan, dat eerste moet je zelf weten.

Er zijn bovendien ontzettend veel dingen onzinnig. Onze hele maatschappij bestaat uit geldverslindende, niet-nuttige, dubieuze en overbodige zaken. Waarom wordt er dan in vredesnaam voor vuurwerk gekozen en niet voor allerlei andere luxe-artikelen?
Omdat het nu de tijd is dat iedereen massaal vuurwerk gaat kopen.

Hoe kun je veel waarde hechten aan vuurwerk, kees?
pi_24278165
quote:
Op woensdag 29 december 2004 15:59 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Ik vind het geen onzin dat men zegt: "'Koop geen vuurwerk, maar stort dat geld op Giro 555", er zit inderdaad wel een redelijke gedachte achter, maar er zijn nog veel meer gezichtspunten te bekijken. Ik bedoel, Kees heeft ook een punt, als hij vuurwerk wil kopen mag dat toch gewoon? Hij heeft het geld er voor over en vind het blijkbaar waard om z'n geld eraan uit te geven.

Buiten kwestie staat natuurlijk dat je dat geld veel beter zou kunnen besteden door het ter beschikking te stellen aan de hulporganisaties, of dat het beste kan via giro 555 is een tweede, maar daar gaat het niet om. Maar veel mensen realiseren zich niet hoe de situatie daar is, het blijft immers een ver-van-m'n-bed show. Daarbij is het vertrouwen in massale geldinzamelingsacties, naar mijn idee terecht, ietwat laag.

Wat volgens mij het beste is, en wat volgens mij ook wel de meeste mensen doen, is als gezin een bedrag storten, daar op giro 555. En dan allemaal je weer fijn blij voelen, omdat je toch wat hebt bijgedragen aan de steun. Of je dan ook nog geld wilt uitgeven aan vuurwerk staat daar compleet los van.

Daarbij vind ik het argument: "het is toch zo onzinnig" inderdaad, zoals kees al zei, enorm hypocriet. Als we het over de nuttigheid der dingen gaat hebben kun je je ook gaan afvragen waarom je zaterdag op wintersport vakantie gaat. Dat zijn nu eenmaal de plezieren die wij krijgen, daar is onze hele samenleving ook op ingesteld.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_24278170
- edit.
pi_24278187
quote:
Op woensdag 29 december 2004 16:05 schreef DearPrudence het volgende:

[..]

Omdat het nu de tijd is dat iedereen massaal vuurwerk gaat kopen.

Hoe kun je veel waarde hechten aan vuurwerk, kees?
Er zit nog wel verschil tussen iemand die nooit vuurwerk koopt en het echt allemaal niks kan schelen en een fanatiekeling die jaarlijks voor honderden euro's aan vuurwerk koopt. Voor de één is het dus belangrijker dan voor de ander en ik bedoelde dus dat het nogal makkelijk is om 'voor anderen te beslissen'. Daar heb ik het dus niet zo op.
- Beverly Sills
pi_24278217
Even tussen al dit serieus gedebatteer door:

, hoe herkenbaar .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_24278230
quote:
Op woensdag 29 december 2004 16:09 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Er zit nog wel verschil tussen iemand die nooit vuurwerk koopt en het echt allemaal niks kan schelen en een fanatiekeling die jaarlijks voor honderden euro's aan vuurwerk koopt. Voor de één is het dus belangrijker dan voor de ander en ik bedoelde dus dat het nogal makkelijk is om 'voor anderen te beslissen'. Daar heb ik het dus niet zo op.
Ik heb altijd wel van vuurwerk gehouden kees, ik vind het mooi, en vond het altijd wel leuk om af te steken.. dus of ik nou iemand ben die het helemaal niks kan schelen??
pi_24278308
quote:
Op woensdag 29 december 2004 16:11 schreef DearPrudence het volgende:

[..]

Ik heb altijd wel van vuurwerk gehouden kees, ik vind het mooi, en vond het altijd wel leuk om af te steken.. dus of ik nou iemand ben die het helemaal niks kan schelen??
Dan vind ik het goed van je om je geld beter te besteden, maar veroordeel anderen niet als ze dat niet doen. Das mijn punt eigenlijk.
- Beverly Sills
pi_24278415
quote:
Op woensdag 29 december 2004 16:16 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Dan vind ik het goed van je om je geld beter te besteden, maar veroordeel anderen niet als ze dat niet doen. Das mijn punt eigenlijk.
Deed ik ook niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')