Oliebollen eten met familie, daarna uit, vorig jaar was het erg gezellig, dusquote:Op dinsdag 28 december 2004 19:21 schreef DearPrudence het volgende:
Wat gaan jullie eigenlijk met Oud & Nieuw doen?
Lijkt me wel een goed plan, zal 'ns kijken wat ik ga doen...quote:Op dinsdag 28 december 2004 19:40 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Oliebollen eten met familie, daarna uit, vorig jaar was het erg gezellig, dus.
Dat is altijd het leukste... olliebollenmix is in huis, appels zijn in huis, champagne moet nog komen, tv werkt enzo, word coolquote:Op dinsdag 28 december 2004 20:36 schreef -Mzraki- het volgende:
Voor oudejaarsdag, er is helaas geen Youp van 't Hek dit jaar, gelukkig wel Lebbis en Janssen + Jaaroverzicht kopspijkers.
quote:Op dinsdag 28 december 2004 19:21 schreef DearPrudence het volgende:
Wat gaan jullie eigenlijk met Oud & Nieuw doen?
Rund die je bentquote:
het zelfde hier... (heb het btw nooit gekocht). Vind dat vuurwerk allemaal niet zo boeiend.quote:Op woensdag 29 december 2004 11:43 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Rund die je bent![]()
Ik ga dit jaar maar geen vuurwerk kopen, kan m'n geld wel beter besteden.
Heb dit jaar ook niks besteld... ga waarschijnlijk nog wel wat halen, maar niet veel ofzoquote:Op woensdag 29 december 2004 11:43 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Rund die je bent![]()
Ik ga dit jaar maar geen vuurwerk kopen, kan m'n geld wel beter besteden.
Een jongen in mijn lijst (willem) heeft een hele goede motto:quote:
Ik dacht al dat je daar mee aan zou komen, maar ik vind het dus echt onzin. Net zoiets als 'Joh, laten we met z'n allen een keer de auto laten staan en op de fiets naar het werk gaan en vervolgens het bespaarde geld aan arme kindertjes in Afrika doneren'.quote:Op woensdag 29 december 2004 15:45 schreef DearPrudence het volgende:
[..]
Een jongen in mijn lijst (willem) heeft een hele goede motto:
'Koop geen vuurwerk, maar stort dat geld op Giro 555'
Het geld dat je aan het vuurwerk besteed kan voor zoveel nuttigers gebruikt worden, mensen die het écht nodig hebben. Vuurwerk is dan zo onzinnig.quote:Op woensdag 29 december 2004 15:51 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Ik dacht al dat je daar mee aan zou komen, maar ik vind het dus echt onzin. Net zoiets als 'Joh, laten we met z'n allen een keer de auto laten staan en op de fiets naar het werk gaan en vervolgens het bespaarde geld aan arme kindertjes in Afrika doneren'.
Ten eerste bepaal ik zelf wel of ik geld doneer en tweede hoeft dat niet ten koste te gaan van het vuurwerkbudget. Sowieso, waarom kan het niet gewoon allebei?
Het is altijd erg gemakkelijk om iets waar je toch niet zoveel waarde aan hecht maar een keer over te slaan én ook vinden dat iedereen dat maar moet doen met het argument "het is toch zo onzinnig." Vooral dat laatste erger ik me aan, dat eerste moet je zelf weten.quote:Op woensdag 29 december 2004 15:54 schreef DearPrudence het volgende:
[..]
Het geld dat je aan het vuurwerk besteed kan voor zoveel nuttigers gebruikt worden, mensen die het écht nodig hebben. Vuurwerk is dan zo onzinnig.
Omdat het nu de tijd is dat iedereen massaal vuurwerk gaat kopen.quote:Op woensdag 29 december 2004 15:59 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Het is altijd erg gemakkelijk om iets waar je toch niet zoveel waarde aan hecht maar een keer over te slaan én ook vinden dat iedereen dat maar moet doen met het argument "het is toch zo onzinnig." Vooral dat laatste erger ik me aan, dat eerste moet je zelf weten.
Er zijn bovendien ontzettend veel dingen onzinnig. Onze hele maatschappij bestaat uit geldverslindende, niet-nuttige, dubieuze en overbodige zaken. Waarom wordt er dan in vredesnaam voor vuurwerk gekozen en niet voor allerlei andere luxe-artikelen?
Ik vind het geen onzin dat men zegt: "'Koop geen vuurwerk, maar stort dat geld op Giro 555", er zit inderdaad wel een redelijke gedachte achter, maar er zijn nog veel meer gezichtspunten te bekijken. Ik bedoel, Kees heeft ook een punt, als hij vuurwerk wil kopen mag dat toch gewoon? Hij heeft het geld er voor over en vind het blijkbaar waard om z'n geld eraan uit te geven.quote:Op woensdag 29 december 2004 15:59 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Het is altijd erg gemakkelijk om iets waar je toch niet zoveel waarde aan hecht maar een keer over te slaan én ook vinden dat iedereen dat maar moet doen met het argument "het is toch zo onzinnig." Vooral dat laatste erger ik me aan, dat eerste moet je zelf weten.
Er zijn bovendien ontzettend veel dingen onzinnig. Onze hele maatschappij bestaat uit geldverslindende, niet-nuttige, dubieuze en overbodige zaken. Waarom wordt er dan in vredesnaam voor vuurwerk gekozen en niet voor allerlei andere luxe-artikelen?
Er zit nog wel verschil tussen iemand die nooit vuurwerk koopt en het echt allemaal niks kan schelen en een fanatiekeling die jaarlijks voor honderden euro's aan vuurwerk koopt. Voor de één is het dus belangrijker dan voor de ander en ik bedoelde dus dat het nogal makkelijk is om 'voor anderen te beslissen'. Daar heb ik het dus niet zo op.quote:Op woensdag 29 december 2004 16:05 schreef DearPrudence het volgende:
[..]
Omdat het nu de tijd is dat iedereen massaal vuurwerk gaat kopen.
Hoe kun je veel waarde hechten aan vuurwerk, kees?
Ik heb altijd wel van vuurwerk gehouden kees, ik vind het mooi, en vond het altijd wel leuk om af te steken.. dus of ik nou iemand ben die het helemaal niks kan schelen??quote:Op woensdag 29 december 2004 16:09 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Er zit nog wel verschil tussen iemand die nooit vuurwerk koopt en het echt allemaal niks kan schelen en een fanatiekeling die jaarlijks voor honderden euro's aan vuurwerk koopt. Voor de één is het dus belangrijker dan voor de ander en ik bedoelde dus dat het nogal makkelijk is om 'voor anderen te beslissen'. Daar heb ik het dus niet zo op.
Dan vind ik het goed van je om je geld beter te besteden, maar veroordeel anderen niet als ze dat niet doen. Das mijn punt eigenlijk.quote:Op woensdag 29 december 2004 16:11 schreef DearPrudence het volgende:
[..]
Ik heb altijd wel van vuurwerk gehouden kees, ik vind het mooi, en vond het altijd wel leuk om af te steken.. dus of ik nou iemand ben die het helemaal niks kan schelen??
Deed ik ook niet.quote:Op woensdag 29 december 2004 16:16 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Dan vind ik het goed van je om je geld beter te besteden, maar veroordeel anderen niet als ze dat niet doen. Das mijn punt eigenlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |