Ik woon met 2 vrienden in een flat op de bovenste (3e) etage aan de zijkant van de flat. Wij hebben in feite dus 1 x buren, en 1 x onderburen.
Nu hoorde 1 van mn homez de laatste tijd al een hoop geschreeuw enzo als hij aan het leren zat (stille omgeving dus). Het zou gaan van, en ik citeer, 'Godverdomme', 'kankerhoer', 'flikker toch op man' en nog wat minder verstaanbare zaken. Nu heb ik dat gisteren ook zelf gehoord. En zonet weer (uurtje of 1 's nachts). Wij vroegen ons eerst nog af waar dit vandaan zou komen aangezien de buurman, die we verder niet kennen maar die vrij rustig overkomt, zij het misschien een beetje chaotisch of zenuwachtig....
Zonet, tijdens het geschreeuw en het geluid van meubels (oid, het kan ook de kankerhoer zijn) die tegen de muur vliegen, maar even de voordeur (naar portiek) geopend en uit de woning hiernaast klonk een vrij heftige schietfilm maar verder (ineens?) geen geschreeuw meer. Even geluisterd, paar scenes aangehoord en het kwam over als een actiefilm, zonder gescheld enzo.
De onderburen hebben we eigenlijk nooit verdacht want die spreken geen woord Nederlands. Voor zover wij weten woont die vent hiernaast in zijn eentje daar (al is er ruimte zat voor meer mensen), hij is ook altijd degene die ik in de keuken zie als ik toevallig van buiten naar boven kijk.. Maar ik weet het dus niet zeker, de kankerhoer in kwestie heb ik iig nog nooit gezien en ik woon hier bijna een jaar...
Best wel vreemd dus, ik ga er (nog) niet aanbellen om te vragen of er misschien problemen zijn.
We denken eigenlijk dat die kerel Gilles de la Tourette (schrijf je dat zo?) ofzo heeft, dus dat je ineens heel hard gaat schelden. Maar goed, hij maakt nu vooral lawaai en niet op een manier dat ik dat heel lang wil aanhoren (muziek is acceptabel maar ze moeten mekaar niet de harses inslaan).
Hopen dat ie iig de rest van de nacht zijn hoofd houdt, dan kan ik tenminste rustig pitten.