Wat flauw.quote:De finale van de Nationale Nieuwsquiz, die de NCRV vanavond uitzendt, is oneerlijk verlopen. De winnaar Frits Wester was op de hoogte van minimaal twee van de vragen in de eindronde, waarin hij het opnam tegen Wouter Bos en RTL4 nieuwscollega Jeroen Latijnhouders.
Mede-kandidaten Peter R. de Vries en Telegraaf misdaadexpert John van den Heuvel hebben Frits Wester op heterdaad betrapt.
John: "In de pauze vlak voor de laatste finaleronde kwam Frits doodnerveus naar me toe. Hij wilde weten hoe die film over Klaas Bruinsma ook al weer heette. Ik zei: De Dominee. In de finaleronde wachtte Frits vervolgens nauwelijks af tot de presentatrice Mieke van der Weij de vraag stelde. Toen ze de woorden: 'Welke film...' uitsprak riep hij het antwoord: De Dominee, terwijl niets erop wees dat de vraag over Bruinsma zou gaan."
"Hetzelfde gebeurde met nog een niet afgemaakte vraag over Fanny Blankers Koen. Ook toen wist hij het antwoord voor de vraag gesteld was."
Zowel John van den Heuvel als Peter R. de Vries verbaasden zich over dit spontane toeval. John: "Ik heb Frits gevraagd of hij misschien helderziend was. Peter en Boris Dittrich vonden het ook maar merkwaardig. Peter kwam er vervolgens achter wat er precies gebeurd was. Hij belde me er later over."
"Hij had in de kleedkamer gezeten bij Thomas van Luin en Thomas bekende zich schuldig te voelen. Hij had aan een camera de vragenlijst voor de finale zien hangen en de vragen over Klaas Bruinsma en Fanny Blankers Koen gewoon doorverteld aan Frits Wester."
John en Peter winden zich op over het bedrog van Frits. "John: " Natuurlijk is het een blunder van de eerste orde van de NCRV om die vragenlijst aan een camera te laten hangen. Maar ik vind het van Frits ook heel flauw om zich als de grote nieuwskenner te laten kronen, terwijl hij weet dat hij zijn eigen collega Jeroen benadeelde."
Boulevard/Telegraaf.quote:Op maandag 20 december 2004 19:00 schreef detulp050 het volgende:
Waar haal je dit vandaan ?
Ja, landsbelang in het geding!quote:
quote:Op maandag 20 december 2004 19:00 schreef milagro het volgende:
Die opmerking ook van Albert "ik vind ook dat Mieke vd Wey gefouilleerd moet worden, ik weet niet waarom, maar dat doen ze altijd... "
Maastricht is gekozen tot beste stad van Nederland. De Limburgse hoofdstad kan dubbel feest vieren, want burgemeester Gerd Leers werd gekozen tot de beste burgemeester van het land.quote:Ben benieuwd welke stad er vanavond onterecht tot leukste stad van Nederland wordt gekroond...
planet.nlquote:Ophef over juistheid Nationale Nieuwsquiz
HILVERSUM (ANP) - Er is ophef ontstaan over de eerlijkheid of juistheid van het tv-programma. NCRV's Nationale Nieuwsquiz. Het programma toont dinsdagavond namelijk een winnaar, Frits Wester, van wie zaterdag na de opname duidelijk werd dat hij voorkennis had.
P. Schut, manager infotainment van de NCRV, voelt zich gedupeerd door het optreden van Wester, politiek verslaggever van RTL. ,,Na afloop van de opname is ons gebleken dat Wester vooraf minstens één vraag en ook het antwoord al kende. Een andere deelnemer zou die vraag tijdens een pauze hebben gezien in een draaiboek en die vraag hebben doorgespeeld aan Wester. Wij vinden het erg onsportief om op deze manier een spelletje te verzieken.''
De Nationale Nieuwsquiz is dinsdagavond op televisie te zien. In de aftiteling komt er een verwijzing naar de website van het programma waarop het oneerlijke gedrag wordt uitgelegd.
Helderziend
De ophef spitst zich toe op een vraag in de finale van het programma. De vragenstellers willen van Wester en twee anderen weten hoe de film over het leven van maffiabaas Klaas Bruinsma heet. Als presentatrice Mieke van der Weij met de vraag begint, roept Wester al na 'Welke film...' het antwoord. Tijdens de opname wordt hem daarom gevraagd of hij misschien helderziend is.
Schut wil erover nadenken, hoe dit soort gedrag in de toekomst te voorkomen is. De titel van Wester intrekken is voor hem geen optie, omdat de RTL-medewerker wel met kop en schouders boven de andere finalisten uitstak. ,,Hij was zo fanatiek, hij wilde per se winnen. Blijkbaar vond hij het zo belangrijk dat hij ervoor oneerlijk wilde spelen.''
wat houd jij je met ontzettend flauwe dingen bezigquote:Op dinsdag 21 december 2004 21:48 schreef -DailaLama- het volgende:
ik wacht in spanning af ...
quote:Op dinsdag 21 december 2004 21:51 schreef milagro het volgende:
[..]
wat houd jij je met ontzettend flauwe dingen bezig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |