De vraag is alleen of we deze integratie moeten forseren zoals we nu doen (wat niet echt schijnt te werken), of dat we de groepen vanzelf moeten laten integreren. Als we het CBS mogen geloven bereiken we over een aantal jaren de piek van 17 miljoen inwoners en daarna zal de bevolking (voorlopig) niet verder toenemen... eerder afnemen. Hoe ziet nederland eruit als we 3 generaties verder zijn? Juist omdàt we zo'n klein land zijn, denk ik dat alle "groepen" uiteindelijk toch wel naar 1 cultuur zullen groeien.quote:Op maandag 20 december 2004 17:18 schreef Sidekick het volgende:
Integratie is wel een goed streven.
Dat zal wel meevallen hoor. Segregatie is namelijk nu al een feit. Het gaat erom of we dit moeten accepteren of proberen "op te lossen".quote:Op maandag 20 december 2004 17:35 schreef RetepV het volgende:
Ja, laten we segregeren. In plaats van dat kleine groepjes nu met elkaar slaags raken kunnen we dan lekker met complete legers op elkaar in hakken. Goed plan!
Interesant onderwerp.quote:Op maandag 20 december 2004 16:56 schreef Landmass het volgende:
De samenleving segregeert en veel politici vinden dat erg en willen er wat aan doen. Ik betwijfel of het werkt als je verschillende bevolkingsgroepen tegen hun zin bij elkaar stopt. Dat geeft alleen maar spanningen. Het lijkt me daarom beter als de samenleving segregeerd. Laat turkse mensen lekker met alleen maar turken naar school gaan. Spreken ze geen Nederlands? So what. Ze hebben ondertussen hun eigen economietje waar ze zich prima kunnen reden. Hun eigen deel van de stad waar ze prima met elkaar omgaan. Misschien zelfs hun eigen voetbal competitie.
Geen integratie maar segregatie. Niks moet dat in de weg staan. Het moet zelfs bevordert worden. De huidige enclaves in de grote steden zijn te klein voor de allochtone groepringen en die mogen best groter worden (ik geloof in de kracht van het getal).
Zo denk ik er dus ook over!quote:Op maandag 20 december 2004 18:39 schreef dekrakeling het volgende:
Interesant onderwerp.
Segregatie kan inderdaad de oplossing zijn in combinatie met een streng toelatingsbeleid. Segregatie lijdt op die manier namelijk automatisch tot integratie. Het motto moet zijn: blijf lekker in je ghetto en accepteer je levensomstandigheden en je beperkte kansen, of kom er uit, en conformeer je aan de rest van de samenleving.
Ja tis ook echt een alledaags woord ofzoquote:
Pleiten voor segregatie met als doel integratie. Behoorlijk tegenstrijdig als je het mij vraagt.quote:Op maandag 20 december 2004 18:39 schreef dekrakeling het volgende:
Segregatie lijdt op die manier namelijk automatisch tot integratie. Het motto moet zijn: blijf lekker in je ghetto en accepteer je levensomstandigheden en je beperkte kansen, of kom er uit, en conformeer je aan de rest van de samenleving.
Apartheid is dan ook een door de overheid opgelegde segrgatie... Verwoerd baseerde zijn oorspronkelijke apartheids-voorstellen dan ook op zijn ervaring met de nederlandse verzuiling ..quote:Op maandag 20 december 2004 18:55 schreef erikkll het volgende:
nee, apartheid beschrijft segregatie niet helemaal...
bijv een heleboel jaar geleden was de samenleving hier ook gesegregeerd, maar dan op het gebied van godsdienst, de katholieken die grote minachting hadden voor de protestanten en andersom enzo
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |