abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24100292
Het bewijs is geleverd. Deze week wordt er alleen gedraaid wat de luisteraar wil, die kan namelijk een plaat kopen die gedraaid wordt, het geld is bestemd voor Darfur.

En er wordt toch leuke muziek gedraaid nu!

Dus Radio 3 FM, luister naar de luisteraar en kap met die commerciele tienermuziek.
pi_24100673
Radar Looooooooooooove
Je weet wel zo'n rariteitenkabinet van de Ikea. Zelf inmekaar zetten. Rariteiten apart verkrijgbaar.
pi_24100842
Liever niet. Hoorde vannochtend al de Rolling Stones

Queen is wel okay trouwens
  maandag 20 december 2004 @ 13:45:00 #4
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_24100850
3fm rocks.
Id-t zuigt. Eerst zieltjes winnen door te zeggen dat je dance draait, dan je etherfrequentie krijgen en dan alleen geld willen verdienen door alsnog kutcrap te gaan draaien...
Dat is het zelfde als dat een imam allemaal zieltjes wint, en vervolgens bekeert tot het christendom omdat daar meer mee te verdienen valt...
Action is the enemy of thoughts
  maandag 20 december 2004 @ 13:53:04 #5
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_24101000
quote:
Op maandag 20 december 2004 13:12 schreef bloodymary het volgende:
Het bewijs is geleverd. Deze week wordt er alleen gedraaid wat de luisteraar wil, die kan namelijk een plaat kopen die gedraaid wordt, het geld is bestemd voor Darfur.

En er wordt toch leuke muziek gedraaid nu!

Dus Radio 3 FM, luister naar de luisteraar en kap met die commerciele tienermuziek.
Luister dan gewoon naar Radio 2 muts.

1.) 3FM is een mainstreamzender

2.) Moet dus een groot publiek tevreden houden

3.) En draait ten opzichte van andere mainstreamzenders aardig veel niet-commerciele muziek.
..... comes great responsibility"
--==Forza PSV==-- --==Forza Nilis==--
I Shot Her Above The Kneecap, She Can Still Walk - Jack Bauer
pi_24101090
quote:
Op maandag 20 december 2004 13:53 schreef Spideyman het volgende:

[..]

3.) En draait ten opzichte van andere mainstreamzenders aardig veel niet-commerciele muziek.
Precies

Alto's luisteren maar lekker naar Arrow of Kink FM.
pi_24101161
quote:
Op maandag 20 december 2004 13:57 schreef jerryx het volgende:
Precies

Alto's luisteren maar lekker naar Arrow of Kink FM.
En mensen met smaak luisteren helemaal niet naar de radio .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_24101377
quote:

Goed hoor, meteen schelden! Ik ben het met de "muts" eens, hoewel ik het initiatief van zelf plaatjes aanvragen wel een keer kan waarderen.

Jammer dat puntje 3 compleet de mist in gaat. Het is gvd eenheidsworst, de meeste "mainstream" zenders, incl. 3fm. Pluriformiteit, ho maar.
3fm onderscheidt zich absoluut veel te weinig van de commercielen.
  maandag 20 december 2004 @ 14:34:50 #9
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_24101888
Voor een mainstreamzender heeft 3fm toch aardig wat niet-commerciele programma's:

3VOOR12 FM - Luc Janssen & Job de Wit
Nachtmiss Marisa - Marisa
AdreneLine - eLine
Alt. 3VOOR12 - Luc Janssen
Martijn Muijs
3VOOR12 - Jaap Boots
3FM Live - Miarc Stakenburg
Arensnest - Bart Arens
3VOOR12 XL Kees de Koning, Andrew Makkinga & DJ Mr. Wix
Gerard Ekdom
3VOOR12 BPM - Job de Wit
Dancetination Live
Weekender - Dj Jefferson & Eric de Man
Club Sunrise - Martijn Muijs
That´s Live - Eric Corton
BuZz - Marc de Hond
X-Noizz - Jan Willem Roodbeen

Noem één andere mainstreamzender die méér niet-commerciele programma's/muziek heeft. lukt je niet.
pi_24102714
quote:

[..]

Niks muts, radio 2 draait alleen Abba en de Beatles en geen: Pearl Jam, Radiohead, Foo Fighters, Moloko zoals vandaag op 3FM.
Als je dat verschil niet eens weet ben je zelf een muts
pi_24102827
StuBru .
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  maandag 20 december 2004 @ 15:40:19 #12
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_24103044
Ik luister de laatste tijd steeds vaker naar Arrow, en dat bevalt me eigenlijk wel, met als goede tweede radio 2.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_24104719
quote:
Op maandag 20 december 2004 14:34 schreef Spideyman het volgende:
Noem één andere mainstreamzender die méér niet-commerciele programma's/muziek heeft. lukt je niet.
Klopt. Maar die programma's zijn vrijwel alleen in de slecht beluisterde avonduren te beluisteren, dus echt veel schieten ze er niet mee op, is mijn mening.

Je onderscheidt je door je muziekkeuzes, ook overdag, door de megahit (altijd de meest commerciele plaatjes die er zijn ipv een plaatje dat de aandacht verdient).
En ik vind het nog steeds een godvergeten schandaal dat tientallen Nederlandse bandjes als Bettie Serveert, Caesar, Daryll-Ann, etc nooit op de mainstream radio zijn te horen. Niemand kent ze ook. Omdat 3FM ze categorisch niet draait, maar wel natuurlijk de dagelijkse top40 rotzooi, en of course onze idols ( ). Behalve na 10'en, want dan luisteren de hitgevoelige luisteraartjes niet meer en kan er eindelijk wat origineels gedraaid worden. Hoe nobel!

Met nog reclames tussen de programma's door ook nog (alsof ze een commerciële zijn! ). Schop onder de kont en even die ¤¤¤ tekens van de ogen wegsnijden, en eens iets durven.
pi_24104918
quote:
Op maandag 20 december 2004 17:34 schreef Cheese het volgende:

[..]

En ik vind het nog steeds een godvergeten schandaal dat tientallen Nederlandse bandjes als Bettie Serveert, Caesar, Daryll-Ann, etc nooit op de mainstream radio zijn te horen. Niemand kent ze ook.
Ik ben het deels met je eens. Het is inderdaad zo dat die bandjes overdag niet gedraaid worden, of iig te weinig. Toch ken ik ze, als 3fm luisteraar sinds jaar en dag, wel door 3fm. Ik zou zeggen, luister allemaal lekker naar wat je leuk vindt, en als 3fm je (overdag) niet bevalt, luister je fijn iets anders
  maandag 20 december 2004 @ 17:47:27 #15
67174 Dos37
Come on Twente
pi_24104942
Heb al een paar mooie nummers gehoord vandaag
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_24105049
quote:
Op maandag 20 december 2004 14:01 schreef Litpho het volgende:

[..]

En mensen met smaak luisteren helemaal niet naar de radio .
pi_24106394
Kink fm!
pi_24106768
quote:
Op maandag 20 december 2004 17:45 schreef vkusters het volgende:

Ik ben het deels met je eens. Het is inderdaad zo dat die bandjes overdag niet gedraaid worden, of iig te weinig. Toch ken ik ze, als 3fm luisteraar sinds jaar en dag, wel door 3fm. Ik zou zeggen, luister allemaal lekker naar wat je leuk vindt, en als 3fm je (overdag) niet bevalt, luister je fijn iets anders
Jammer genoeg doe ik dat ook, alleen heeft mijn zender (KinK) ondanks de perfecte aanvulling binnen het hoofdmotto "Pluriformiteit", niet genoeg geld om binnen te komen op de ether en wordt een zender die pas 1 jaar inschrijft voor de ether, meteen gekozen.
En dus luister ik vrijwel geen FM meer. Daar word ik toe gedwongen in Nederland, hoe triest ook.
  dinsdag 21 december 2004 @ 10:50:25 #19
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_24114936
quote:
Op maandag 20 december 2004 19:24 schreef Cheese het volgende:

[..]

Jammer genoeg doe ik dat ook, alleen heeft mijn zender (KinK) ondanks de perfecte aanvulling binnen het hoofdmotto "Pluriformiteit", niet genoeg geld om binnen te komen op de ether en wordt een zender die pas 1 jaar inschrijft voor de ether, meteen gekozen.
En dus luister ik vrijwel geen FM meer. Daar word ik toe gedwongen in Nederland, hoe triest ook.
Wat snap je niet aan het begrip mainstream? Het grootste gedeelte van de Nederlandse bevolking schijnt de muziek van 3FM wél ok te vinden, anders zou het daar niet worden gedraaid. Dan vind ik het nogal arrogant om te denken dat jouw muzieksmaak superieur is ten opzichte van anderen.

Kink is ook mijn standaard radio en is voor mij vrijwel overal bereikbaar. In de trein zet ik wel een mp3-speler op m'n kop. Dat is mijn keuze, maar ik ga niet lopen schreeuwen dat alle zenders van Nederland meer alternatief moeten gaan draaien. Dat is net zo goed anti-pluriformiteit.
pi_24115396
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 10:50 schreef Spideyman het volgende:

Wat snap je niet aan het begrip mainstream? Het grootste gedeelte van de Nederlandse bevolking schijnt de muziek van 3FM wél ok te vinden, anders zou het daar niet worden gedraaid. Dan vind ik het nogal arrogant om te denken dat jouw muzieksmaak superieur is ten opzichte van anderen.

Kink is ook mijn standaard radio en is voor mij vrijwel overal bereikbaar. In de trein zet ik wel een mp3-speler op m'n kop. Dat is mijn keuze, maar ik ga niet lopen schreeuwen dat alle zenders van Nederland meer alternatief moeten gaan draaien. Dat is net zo goed anti-pluriformiteit.
Nee, mijn smaak is mijn smaak, helemaal niet arrogant, maar het motto, zoals ik al vaker zei, was pluriformiteit. Waar is die te vinden tegenwoordig?
Hoezo anti-pluriformiteit? Wordt het gedaan dan? Nee, dus NU is het anti-pluriformiteit, lijkt me duidelijk. En alternatief is alleen alternatief omdat het weinig gedraaid wordt. Ik wil wel eens zien hoeveel "kink" bands "mainstream" kunnen worden als ze fm-frequentie krijgen, of als ze gewoon eens gedraaid worden op 3FM. Dat is de vicieuze cirkel van "alternatieve" radio, zodra er veel mensen naar "kunnen" luisteren, wordt het mainstream.
Ik wil meer NL bandjes horen op de radio? Ik wil wat minder idols op de radio? Is dat teveel gevraagd van een publieke omroep, die door de staat betaald wordt om wat andere dingen te doen dan de commercielen, omdat DIE er geld mee moeten verdienen. 3FM heeft de machtige positie om dat niet te hoeven, maar toch volgen ze de commerciëlen in hun werkwijze bijna bliindelings. Een schande is het, net als de arrogantie van 3FM die wel blijkt uit de slogans (Serious radio, altijd de eeste, etc, tsss).

Neem een voorbeeld aan Belgie, ik geloof dat de bevolking daar behoorlijk wat meer weet van "hun" bandjes dan hier. Omdat ze hier doodgezwegen worden, behalve na tienen en op Kink. En sommige bands worden, na 6 maanden gedraaid te zijn op Kink, ik noem een Papa Roach, "als eerste" gedraaid op 3FM, waarna ze populair worden, aka mainstream. Helaas en gelukkig.
pi_24115702
quote:
Wat mij betreft een publieke zender. Eentje die wat toe moet voegen aan het bestaande aanbod.
quote:
En wat TS zegt, nu de luisteraars opeens bepalen wat er gedraaid wordt komen er hele andere platen voorbij dan anders. Dus het lijkt me toch duidelijk dat ze hun publiek niet helemaal lijken te kennen.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_24116439
quote:
Op maandag 20 december 2004 13:45 schreef Reintje het volgende:
3fm rocks.
Id-t zuigt. Eerst zieltjes winnen door te zeggen dat je dance draait, dan je etherfrequentie krijgen en dan alleen geld willen verdienen door alsnog kutcrap te gaan draaien...
Dat is het zelfde als dat een imam allemaal zieltjes wint, en vervolgens bekeert tot het christendom omdat daar meer mee te verdienen valt...
Nee, dit klopt niet. ID&T heeft een frequentiepakket waar ze geen commerciele Dance op mogen draaien. Ze zijn verplicht om "nieuwe, niet bekende muziek" te draaien.

Als ze dus anders gaan draaien dan ze nu doen, raken ze hun frequentie kwijt.
pi_24116828
Maar voor zover ik van de 3VOOR12 nieuwsbrief begrepen heb probeert ID&T dus onder die regel uit te komen door onbekende remixes van bekende dance nummers te draaien. Vernieuwend zeg...
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_24117301
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 11:13 schreef Cheese het volgende:

[..]

[KNIP]

Neem een voorbeeld aan Belgie, ik geloof dat de bevolking daar behoorlijk wat meer weet van "hun" bandjes dan hier. Omdat ze hier doodgezwegen worden, behalve na tienen en op Kink. En sommige bands worden, na 6 maanden gedraaid te zijn op Kink, ik noem een Papa Roach, "als eerste" gedraaid op 3FM, waarna ze populair worden, aka mainstream. Helaas en gelukkig.
Dat er weinig alternatieve muziek wordt gedraaid op de commerciëlen ligt mede aan de veiling van ether-frequenties. Daar hebben ze zoveel voor moeten dokken dat ze zich nu wel op de mainstream moeten richten; ze kunnen nu niet het risico lopen dat ze minder luisteraars krijgen door het draaien van 'gewaagde' muziek. En juist voor die 'gewaagde' muziek zou dan een publieke zender als 3fm moeten zorgen....
quote:
Op maandag 20 december 2004 14:34 schreef Spideyman het volgende:
Voor een mainstreamzender heeft 3fm toch aardig wat niet-commerciele programma's:

[KNIP]

That´s Live - Eric Corton
BuZz - Marc de Hond
X-Noizz - Jan Willem Roodbeen

Daar waren vorige maand o.a. Natasha Bedingfield en Jamie Cullum te gast, dat is ongeveer het toppunt van commerciële muziek. Dus wat daar precies niet-commercieel aan is dat zie ik niet.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  dinsdag 21 december 2004 @ 17:55:29 #25
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_24120651
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 15:11 schreef Loohcs het volgende:

Daar waren vorige maand o.a. Natasha Bedingfield en Jamie Cullum te gast, dat is ongeveer het toppunt van commerciële muziek. Dus wat daar precies niet-commercieel aan is dat zie ik niet.
Over het algemeen hebben ze er rockbandjes hoor, ik ben er zelf geweest toen Intwine optrad (tijd terug).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')