abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 17:12:19 #76
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_40514552
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 16:35 schreef Rahl het volgende:

[..]

hoe kan je zien of je een incomplete of een complete versie hebt?
In augustus kwam de nieuwe en dus volledige druk uit. Ik heb 't nog niet gelezen en weet dus niet welke hoofdstukken in de oude druk missen.
De oude druk is terug gestuurd naar luitingh-sijthoff.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 24 augustus 2006 @ 18:22:12 #77
78780 deedeetee
pi_41136327
Volgens mijn bieb is het boek niet zo geslaagd :
Ik heb 't gereserveerd en moet het nog gaan lezen. Voor m'n verjaardag heb ik boekenbonnen gekregen maar ik durf het niet aan om ze voor dit boek te gebruiken, ik wacht ff op een boek waarvan ik zeker weet dat ik 'm erg goed ga vinden.

Korte bespreking:
Dit boek is het vierde deel in de serie en sluit aan op 'Een storm van zwaarden' (in het Nederlands uitgegeven in twee banden, 2001-2002*). Er is een strijd om de macht gaande, nadat een gevreesde vorst is overleden. Verschillende personen maken aanspraak op de troon, onder wie een jongen van tien jaar. Zijn moeder wordt regentes, maar doet alle moeite om definitief koningin te worden. Vanuit het noorden vreest men de komst van draken. Het verhaal heeft geen einde, omdat het volgens de schrijver zo groot is geworden dat het in meer delen gesplitst moest worden. De schrijfstijl is ingewikkeld, er worden veel namen genoemd waar een lezer die de eerste drie delen niet heeft gelezen grote moeite mee zal hebben. Bovendien is er weinig actie, waardoor de zeer gedetailleerde beschrijvingen al snel beginnen te vervelen. Achterin het boek staat een enorm uitgebreide appendix waarin alle familieverbanden worden uitgelegd. Al met al is dit een erg ingewikkeld verhaal waar men weinig verband in kan ontdekken. Bevat twee kaarten, een van het noorden en een van het zuiden. Kleine druk. - Redactie
pi_41137239
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 18:22 schreef deedeetee het volgende:
Volgens mijn bieb is het boek niet zo geslaagd :
Ik heb 't gereserveerd en moet het nog gaan lezen. Voor m'n verjaardag heb ik boekenbonnen gekregen maar ik durf het niet aan om ze voor dit boek te gebruiken, ik wacht ff op een boek waarvan ik zeker weet dat ik 'm erg goed ga vinden.

Korte bespreking:
Dit boek is het vierde deel in de serie en sluit aan op 'Een storm van zwaarden' (in het Nederlands uitgegeven in twee banden, 2001-2002*). Er is een strijd om de macht gaande, nadat een gevreesde vorst is overleden. Verschillende personen maken aanspraak op de troon, onder wie een jongen van tien jaar. Zijn moeder wordt regentes, maar doet alle moeite om definitief koningin te worden. Vanuit het noorden vreest men de komst van draken. Het verhaal heeft geen einde, omdat het volgens de schrijver zo groot is geworden dat het in meer delen gesplitst moest worden. De schrijfstijl is ingewikkeld, er worden veel namen genoemd waar een lezer die de eerste drie delen niet heeft gelezen grote moeite mee zal hebben. Bovendien is er weinig actie, waardoor de zeer gedetailleerde beschrijvingen al snel beginnen te vervelen. Achterin het boek staat een enorm uitgebreide appendix waarin alle familieverbanden worden uitgelegd. Al met al is dit een erg ingewikkeld verhaal waar men weinig verband in kan ontdekken. Bevat twee kaarten, een van het noorden en een van het zuiden. Kleine druk. - Redactie
Ik vind het zo enorm slap als een reviewer een boek af gaat zitten kraken omdat hij de andere delen niet gelezen hebt. Vind je het gek dat je er dan niks van snapt... sinds wanneer verveelt de schrijfstijl van George RR Martin en sinds wanneer komen de draken uit het noorden?
Across the stream with wooden shoes
With bells to tell the king the news
A thousand misty riders climb up
Higher once upon a time Last.fm
  donderdag 24 augustus 2006 @ 19:06:02 #79
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_41137590
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 18:55 schreef Asmodean het volgende:

[..]

Ik vind het zo enorm slap als een reviewer een boek af gaat zitten kraken omdat hij de andere delen niet gelezen hebt. Vind je het gek dat je er dan niks van snapt... sinds wanneer verveelt de schrijfstijl van George RR Martin en sinds wanneer komen de draken uit het noorden?
Inderdaad. Ik vond hem helemaal goed, wacht nu wel met (heel veel) smart op A dance of dragons
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
  donderdag 24 augustus 2006 @ 20:17:45 #80
78780 deedeetee
pi_41140035
Met het volgende boek zal de schrijver wel weer 5 jaar wachten
  zaterdag 2 september 2006 @ 20:39:33 #81
78780 deedeetee
pi_41432605
Ik heb 't boek toch maar zelf gekocht en ik moet zeggen dat het tot nu toe niet echt tegen valt....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

wat een walgelijk mens
  maandag 4 september 2006 @ 13:27:10 #82
68963 Radonir
has a cunning plan
pi_41480115
Och, ik kan wel sympathiseren met Cersei. Ze is een produkt van haar omgeving. Mooie vrouwen moeten toch ook een beetje bitchy zijn?

Heb je hem trouwens in pocket? Ik geloof dat die versie per 1 september uit is, maar ik heb nog geen berichtje van mijn boekhandel gehad.
  maandag 4 september 2006 @ 18:21:10 #83
51794 Rahl
pi_41487496
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 20:39 schreef deedeetee het volgende:
Ik heb 't boek toch maar zelf gekocht en ik moet zeggen dat het tot nu toe niet echt tegen valt....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

wat een walgelijk mens
NIET LEZEN ALS JE HEM NOG NIET UITHEBT
SPOILER
last.fm
  maandag 4 september 2006 @ 22:13:21 #84
78780 deedeetee
pi_41495636
Er is nogal een verschil tussen bitchy zijn en een stompzinnige, sadistische, egocentrische idoot zijn. Valsheid kan ik best waarderen, maar zonder intelligentie en en zekere gevatheid/humor, is dat alleen maar irritant.
Ik heb een groot dik boek met een harde kaft. Geen paperback het koste 27.50 maar ik voor voor 25 euro boekenbonnen gekregen voor m'n verjaardag

Nou ben ik wel doodniewsgierig naar wat en in die spoiler hierboven staat. !!!
  maandag 4 september 2006 @ 23:23:40 #85
51794 Rahl
pi_41498220
quote:
Op maandag 4 september 2006 22:13 schreef deedeetee het volgende:
Er is nogal een verschil tussen bitchy zijn en een stompzinnige, sadistische, egocentrische idoot zijn. Valsheid kan ik best waarderen, maar zonder intelligentie en en zekere gevatheid/humor, is dat alleen maar irritant.
Ik heb een groot dik boek met een harde kaft. Geen paperback het koste 27.50 maar ik voor voor 25 euro boekenbonnen gekregen voor m'n verjaardag

Nou ben ik wel doodniewsgierig naar wat en in die spoiler hierboven staat. !!!
Pas lezen als je het boek uit hebt
last.fm
pi_41519526
Het laatste deel is inderdaad een beetje bullshit. Het lijkt wel een interlude of zoiets voor het volgende deel (of het deel erop als het volgende boek idd alleen over die andere personages gaat).
  woensdag 6 september 2006 @ 18:23:25 #87
78780 deedeetee
pi_41556462
Het valt mij ook tegen, ik had me er meer van voorgesteld.
De vaart is eruit, de schrijver kan zelf door de bomen nauwelijks het bos nog zien en sukkeld maar wat verder.
Het is me een raadsel wat hij in de 5 jaar gedaan heeft. Volgens mij heeft hij de meeste tijd door gebracht met te bedenken wat hij in 's hemelsnaam met al die figuren aan moest

Het vorige deel eindigde veel belovend, nou die belofte is dus mooi niet waar gemaakt.
pi_45096315
Nog maar eens een schopje!
Ik als novice in deze serie heb net A game of thrones uit... wat een geweldig boek! Gelijk deel 2 gekocht.
Ik vind het wel goed dat Martin ook gewoon zijn hoofdpersonen dood laat gaan, al vond ik het wel ontzettend naar dat
SPOILER
... kreeg zowat zin het boek tegen de muur te gooien (toch maar niet gedaan, daar is het echt te goed voor).

Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zondag 7 januari 2007 @ 10:15:46 #89
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_45102256
Het grootste minpunt van A Feast for Crows is dat Tyrion er niet in zit (die komt in Dance of Dragons weer aan bod). Verder vond ik 't wel weer goed, zat er best goed in. Ik vind alleen Brienne's verhaallijn totaal niet interessant.
Ik denk dat Martin een betere keuze had gemaakt als hij de personages wat meer had gemixt. Tyrion en Daenarys zijn bijvoorbeeld twee personages die op dit moment veel interessanter zijn dan een Brienne. Maar goed, ben benieuwd hoe lang we nu weer moeten wachten op het volgende deel.
  zondag 7 januari 2007 @ 21:14:30 #90
78780 deedeetee
pi_45122559
@ SakiaR : succes met de volgende delen en bereid je maar op het ergste voor wat betreft het sneuvelen van de hoofdpersonen
pi_45510506
Geweldig nieuws!
HBO gaat een serie produceren van A Song of Ice and Fire.

Ik heb net een A Feast for Crows, (ik vond het trouwens totaal niet tegenvallen, ook al kwamen sommige personages er niet in voor) en ik ging ff de site checken van Martin en wat zag ik tot mijn grote verbazing daar staan: "HBO OPTIONS ICE & FIRE"

Ik heb het stukje gelezen en het klinkt eigenlijk te mooi om waar te zijn...
Martin geeft zelf al aan dat HBO de perfecte zender is voor zijn boeken aangezien ze al meesterwerkjes als The Sopranos, Six Feet Under, Carnivale, Deadwood, Rome and so on hebben voortgebracht.

Nu is het dus wachten op de serie én het volgende boek in zijn reeks .

Hier is de link btw: http://www.georgerrmartin.com/news.html
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_45531215
Fantastisch inderdaad! Een seizoen per boek Ik had dit echt nooit verwacht... Ik kan echt niet wachten tot ik de eerste aflevering zie. Dat zal wel een vrolijk geheel worden in de grote hal van Winterfell, niet wetende wat iedereen te wachten staat...

http://www.imdb.com/title/tt0944947/
pi_45531395
hier loopt trouwens een topic met mogelijke acteurs voor de serie, voordat bekend werd dat er ook daadwerkelijk een zou komen. Een paar vind ik iig echt nu al geknipt voor de rol

dat zijn oa: (klik op link voor plaatje)

Daenerys Targaryen: Carly Schroeder

Sansa Stark: Rachel Hurd-Woods

Asha Greyjoy - Nora Jane-Noone

Eddard Stark: Nikolaj Coster-Waldau
  zaterdag 20 januari 2007 @ 15:11:23 #94
51794 Rahl
pi_45533599
Wow, dat klinkt echt geweldig! Kan niet wachten
last.fm
pi_45596749
Ben sinds kort deze serie aan het lezen, ben nu bezig met deel 3, de rest staat te wachten in de boekenkast. Een tv-serie lijkt me echt geweldig zeg!
  dinsdag 23 januari 2007 @ 17:45:02 #96
15186 koetjeboe
gone in a second
pi_45602959
Tof, een TV serie kan behoorlijk slecht worden, maar in HBO heb ik wel vertrouwen

Ik ga 'm zeker kijken!!
  woensdag 24 januari 2007 @ 22:08:57 #97
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_45645932
Klinkt als een goeie deal, ben benieuwd hoe ver 't gaat komen. Daarbij heeft Martin natuurlijk ook een ruime ervaring met 't schrijven van screenplays, dus hij zou een behoorlijke vinger in de pap kunnen houden bij 't maken van de serie!
  woensdag 24 januari 2007 @ 22:42:24 #98
15186 koetjeboe
gone in a second
pi_45647176
Volgens de berichten wordt hij co-executive producer en schrijft hij zelf 1 aflevering per seizoen (12 eps)
pi_45648868
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 22:42 schreef koetjeboe het volgende:
Volgens de berichten wordt hij co-executive producer en schrijft hij zelf 1 aflevering per seizoen (12 eps)
waar staat dat ?
  woensdag 24 januari 2007 @ 23:37:20 #100
15186 koetjeboe
gone in a second
pi_45649204
In die link van Neilpad (http://www.georgerrmartin.com/news.html)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')