Je bent nog niet reddeloos verloren, DM. Er is nog hoop voor je!quote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:10 schreef DennisMoore het volgende:
*tvp*
Oja, en ik zit hier nu met Dimple voor/onder m'n neus.
De fles is bijna leeg.quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:18 schreef Doffy het volgende:
Je bent nog niet reddeloos verloren, DM. Er is nog hoop voor je!
Nooit een verkeerd idee. De nieuwe Talisker 18yr is overigens ook bepaald geen straf om te drinken, trouwens!quote:Op woensdag 29 juni 2005 18:02 schreef DennisMoore het volgende:
De fles is bijna leeg.
Binnenkort eens Talisker kopen. Die smaakte me bij een vriend wel goed.
De supermarkt. Vorige keer hadden ze 'm wel staan.quote:Op maandag 4 juli 2005 18:22 schreef Doffy het volgende:
Geen Talisker? Ik zou het maar héél gauw uitmaken met die slijter![]()
't Is ook een blend. Tijdje terug es gehad in een cafe, maar het is niet echt een belevenis nee.quote:Op maandag 4 juli 2005 18:30 schreef DennisMoore het volgende:
En nee, die Chivas Regal is 't toch niet, denk ik.
Ik ruik weinig, en als ik een slokje op 't midden van m'n tong houd, proef ik niets.
dat is ook niet helemaal te vergelijken met Talisker natuurlijkquote:Op maandag 4 juli 2005 18:30 schreef DennisMoore het volgende:
En nee, die Chivas Regal is 't toch niet, denk ik.
Ik ruik weinig, en als ik een slokje op 't midden van m'n tong houd, proef ik niets.
Blends zijn niet per definitie slecht natuurlijk.quote:Op maandag 4 juli 2005 20:53 schreef wonderer het volgende:
't Is ook een blend. Tijdje terug es gehad in een cafe, maar het is niet echt een belevenis nee.
Ik had wat beters verwacht dus.quote:http://www.scotch-maltwhisky.com/index.php?pageID=17
Een malt is beter dan een blend
Dit is wat kort door de bocht. Toegegeven: een malt whisky heeft een uniek karakter, maar er zijn ook mindere malts. Daarnaast zijn er een aantal blended whisky's die zeer de moeite waard zijn, vooral de wat exclusievere blend's als Dimple en Chivas Regal. Het is ook een kwestie van persoonlijke smaak. Wanneer je geen liefhebber bent van de aromatische malt's dan ben je misschien meer in je nopjes met een zachter blend.
Echte goeie blends zijn mi. zeldzaam, al bestaan ze zeker wel. De kans dat een willekeurige malt beter is dan een willekeurige blend, is echter vrij groot. Helaas vallen mi. de standaard Chivas Regal en Dimple daar niet onder, hoewel hun oudere broertjes nog wel eens interessant willen zijn. Overigens, de blend met de beste prijs-prestatieverhouding is wat mij betreft Campbeltown Loch 25yr, die helaas niet meer op de markt is. Maar zijn 21-jarige broertje mag er ook zijn, zeker voor de 39,- die die kost.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 17:31 schreef DennisMoore het volgende:
Blends zijn niet per definitie slecht natuurlijk.
[..]
Ik had wat beters verwacht dus..
quote:Op dinsdag 5 juli 2005 17:37 schreef Doffy het volgende:
[..]
Echte goeie blends zijn mi. zeldzaam, al bestaan ze zeker wel. De kans dat een willekeurige malt beter is dan een willekeurige blend, is echter vrij groot. Helaas vallen mi. de standaard Chivas Regal en Dimple daar niet onder, hoewel hun oudere broertjes nog wel eens interessant willen zijn. Overigens, de blend met de beste prijs-prestatieverhouding is wat mij betreft Campbeltown Loch 25yr, die helaas niet meer op de markt is. Maar zijn 21-jarige broertje mag er ook zijn, zeker voor de 39,- die die kost.
Zat ik er toch maar 5 cent naastquote:Op donderdag 7 juli 2005 21:02 schreef jhksema het volgende:
¤ 38.95 bij Ton Overmars, itt de ¤36,95 van de site. Heb er vanmiddag nog eentje gehaald...
In principe kan zonlicht een slechte invloed hebben op dranken. Daarom zit b.v. bier over het algemeen in een bruine of groene fles.quote:Op maandag 1 augustus 2005 12:59 schreef parterrepact het volgende:
even een vraagje voor de whisky-kenners..
is het slecht voor een whisky om 'niet in de koker' te staan? Oftewel, zit die koker om de fles heen omdat (dag)licht slecht is voor de whisky of omdat het gewoon leuk staat??
Ik vraag het me af omdat het knap vermeiend is mijn Oban 14yrs distillers ediion (1989) uit de koker te halen![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |