In de vorige topics staan een aantal hele goeie slijters genoemd, maar ik weet niet of er daar eentje uit jouw regio bij zit. Hmm anyway, een goeie slijter is goud waard. Gall & Gall is natuurlijk ook een oplossing, maar hun assortiment is beperkt (althans, voor de echte liefhebber) en vaak ontzettend duur.quote:Op donderdag 14 april 2005 18:56 schreef De_Warme_bakker het volgende:
ik ben erg benieuwd!
snel maar eens een goeie slijter zoeken hier...
23.quote:@iedereen: Hoeveel flessen hebben jullie staan thuis?
Vijf, waarvan één leegquote:Op donderdag 14 april 2005 18:56 schreef De_Warme_bakker het volgende:
ik ben erg benieuwd!
snel maar eens een goeie slijter zoeken hier...
@iedereen: Hoeveel flessen hebben jullie staan thuis?
Slechts 2 (beide Single Malt). Ik ben helaas te weinig thuis om er veel van te genieten, dus meer flessen zou zonde zijn...quote:Op donderdag 14 april 2005 18:56 schreef De_Warme_bakker het volgende:
@iedereen: Hoeveel flessen hebben jullie staan thuis?
Hij's best lekker, absoluut. Heb één keer de 'eer' gehad een glaasje ervan te mogen proeven. Het is een typische blend, maar wel een hele subtiele. Misschien zelfs iets té subtiel, want echt heel 'spannend' is ie niet.quote:Op donderdag 14 april 2005 19:24 schreef LordLynx het volgende:
Ik zit al een tijdje met de gedachte te spelen een Blue Label (Johhny Walker) te kopen, is die een beetje aan te raden?
Ok, dit bewijst maar weer dat een meet zonder jou gewoon niet compleet is...quote:Op vrijdag 15 april 2005 09:52 schreef Doffy het volgende:
[..]
Hij's best lekker, absoluut. Heb één keer de 'eer' gehad een glaasje ervan te mogen proeven. Het is een typische blend, maar wel een hele subtiele. Misschien zelfs iets té subtiel, want echt heel 'spannend' is ie niet.
Wat mij alleen mateloos irriteert is de hemeltergend hoge prijs. Bij Ton Overmars betaal je normaal bijna 160 euro voor een liter. En dat is al goedkoop!
Voor een hele, hele, HELE goeie vat-sterkte single-malt zou ik zoveel geld misschien nog willen neerleggen. Ooit! (Ik twijfel hevig aan deze bijvoorbeeld). Maar voor een niet eens zo briljante fles ga ik zoveel geld *nooit* betalen.
Als je een goeie blend wilt, dan kan je voor EUR 77,95 bij dezelfde slijter terecht voor een fles Cutty Sark 25yr. Als je 't mij vraagt een betere blend dan de Blue Label. Als je echt voor minder geld klaar wilt zijn, is er ook de onvolprezen Campbeltown Loch 21yr voor EUR 39,-. Uitstekende prijs-kwaliteit verhouding.
Hoop dat je hier iets aan hebt![]()
Heb ik zeker iets aan, bedankt.quote:Op vrijdag 15 april 2005 09:52 schreef Doffy het volgende:
[..]
Hij's best lekker, absoluut. Heb één keer de 'eer' gehad een glaasje ervan te mogen proeven. Het is een typische blend, maar wel een hele subtiele. Misschien zelfs iets té subtiel, want echt heel 'spannend' is ie niet.
Wat mij alleen mateloos irriteert is de hemeltergend hoge prijs. Bij Ton Overmars betaal je normaal bijna 160 euro voor een liter. En dat is al goedkoop!
Voor een hele, hele, HELE goeie vat-sterkte single-malt zou ik zoveel geld misschien nog willen neerleggen. Ooit! (Ik twijfel hevig aan deze bijvoorbeeld). Maar voor een niet eens zo briljante fles ga ik zoveel geld *nooit* betalen.
Als je een goeie blend wilt, dan kan je voor EUR 77,95 bij dezelfde slijter terecht voor een fles Cutty Sark 25yr. Als je 't mij vraagt een betere blend dan de Blue Label. Als je echt voor minder geld klaar wilt zijn, is er ook de onvolprezen Campbeltown Loch 21yr voor EUR 39,-. Uitstekende prijs-kwaliteit verhouding.
Hoop dat je hier iets aan hebt![]()
Geen idee. Je zou kunnen concluderen dat als je meer koopt, je gewoon meer alcohol krijgt. Je ziet het vaker: verschillende bottelingen hebben verschillende sterktes. Kan soms ook per land verschillen; koop een Laphroaig in <weetikveel> en hij is 40%, koop 'm ergens anders en hij is 43%. Wat de reden is? Geen idee. Het scheelt hooguit een plons water...quote:Op vrijdag 15 april 2005 20:06 schreef LordLynx het volgende:
Misschien een stomme vraagje (ben niet echt een kenner ofzo, heb 2 flessen thuis staan), maar waarom staan op die site bij alle Johhny Walkers dat de literflessen sterker (43%) zijn dan de kleinere flessen?
quote:Op zondag 17 april 2005 12:21 schreef GotC het volgende:
Heb inmiddels een voorkeur voor Glenfiddich malt gekregen, ondanks de vele flessen whisky die beneden in de kast staan. En dan wel zonder water, ijs, cola oid drinken! Puur!
Geniet, maar drink met mate(n)quote:Maar goed..verder nog tips voor een beginnende Schotse whisky drinker?
Dat klinkt als een goed idee!quote:Hah! Deze zomer voor de 18e keer naar Schotland, whisky inslaan?![]()
Met cola heb ik zelfs nog nooit geprobeerd, mag niet eens hier thuis.quote:Op zondag 17 april 2005 19:11 schreef Doffy het volgende:
[..]Goed zo! Niks geen cola, of wat dan ook. Ik ben sinds kort lid van 'the Ardbeg Committee', en in het bijbehorende regelboekje staat dat ieder lid dat single malts (met name Ardbeg natuurlijk
) aanlengt met iets anders dan water, onmiddelijk wordt geroyeerd
[..]
Ik drink het wel met anderen, en het is 100% een sociaal drankje. Vooral lekker in de juist ambience, liefste incl. open haard, koud buiten..dat soort. Just to warm you up!quote:Geniet, maar drink met mate(n)![]()
Serieus, geen idee. Verspreid met woord, en deel whisky met anderen. Voor mij is whisky nog steeds bij uitstek iets om lekker gezellig wollig over te doen, en een beetje mee te spelen. Het is een sociaal drankje; alleen drinken vind ik gewoon niets aan. En zonde van de lekkere (dure) whisky bovendien - dat is het alleen waard als je ervan kunt genieten!
[..]
Mwah, familie bezoeken he.. We blijven ergens onderaan een heuvel bij Inverness (40 km ervandaan) in een huisje, 2 weekjes maar..quote:Dat klinkt als een goed idee!Waar ga je heen? Islay Festival toevallig...?
![]()
Was mij ook al eens opgevallen. Eén van de barmensen doet geloof ik ook aan whiskyproefavonden.quote:Op zaterdag 23 april 2005 00:13 schreef wonderer het volgende:
Vandaag naar het Arendsnest geweest (Herengracht 90 Amsterdam), dat een hele redelijke sortering malts heeft voor een biercafé.
Whiskyproefavonden..leuk en lekker! Jammer dat t in Amsterdam is, is toch wel weer effe reizen voor mij.quote:Op zaterdag 23 april 2005 00:17 schreef Againzender het volgende:
[..]
Was mij ook al eens opgevallen. Eén van de barmensen doet geloof ik ook aan whiskyproefavonden.
Maar ik ben er eigenlijk alleen voor het bier geweest....
We wachten met spanning op de recentiesquote:Op zaterdag 23 april 2005 12:24 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik ga vandaag wat verschillende whisky's proberen die we beneden in de kast hebben liggen..ben benieuwd.
Ik heb daar eens een oude Gordon & McPhail's botteling van Glen Burgie gehad. Zwaar gesherry'd, met een finish die sterk deed denken aan Tia Maria. Maar dan wel lekkerquote:Op zaterdag 23 april 2005 00:13 schreef wonderer het volgende:
Vandaag naar het Arendsnest geweest (Herengracht 90 Amsterdam), dat een hele redelijke sortering malts heeft voor een biercafé. Ik heb daar een bowmore 12 geproefd, een Macallan 12 en een Tobermory 7.
Ik zou de volgorde doorgaans ook omgedraaid hebbenquote:Het verschil tussen Bowmore en Macallan was huizenhoog, of zich wel interessant, maar ik ben een turf liefhebber, dus na die Bowmore was de Macallan wel lekker maar niet mijn stijl.
Ben persoonlijk geen fan van Tobermory (aka Ledaig), hoewel ik een enkele keer wel eens een independant botteling heb gehad die best goed te pruimen was. Weet je toevallig welk 'merk' die Tobermory was?quote:De Tobermory rook heerlijk naar mokka en kandij, maar de smaak was jong en scherp, heel anders. Niet vies, maar niet mijn smaak.
quote:Maar ja, je probeert eens wat en zonder Doffy om je te adviseren is het toch behelpen
Kom, kom, ik gun ook jou best een slokjequote:Op maandag 25 april 2005 09:18 schreef Doffy het volgende:
Ik heb dit weekend (voor een vriend) een fles Springbank CV aangeschaft! Dat is nog eens een (allang niet meer in de handel zijnde) whisky!
Ah, de gelukkige vriend?quote:Op dinsdag 26 april 2005 21:55 schreef jhksema het volgende:
[..]
Kom, kom, ik gun ook jou best een slokje![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |