abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 april 2005 @ 18:52:47 #51
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_26228558
Supermarkten verkopen sowieso geen alcohol met meer dan 15%, whisky moet je altijd bij de slijter halen.

Ik heb zelf Burn of Speyside staan en ik vind hem lekker
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_26228652
ik ben erg benieuwd!
snel maar eens een goeie slijter zoeken hier...

@iedereen: Hoeveel flessen hebben jullie staan thuis?
  donderdag 14 april 2005 @ 18:57:45 #53
71919 wonderer
pi_26228695
Zes stuks, waarvan twee nog dicht en eentje bijna leeg. Dat zijn op een na allemaal blends, dus die worden niet meer aangevuld. Verder nog drie miniflesjes om eens te proberen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_26229463
Ik zit al een tijdje met de gedachte te spelen een Blue Label (Johhny Walker) te kopen, is die een beetje aan te raden?
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_26238915
Nou, als je bedenkt dat je voor die prijs minsten drie geniale single malts kan krijgen dan weet ik het wel.

Kijk trouwens ook es ff naar de lijst van singlemalts die erin zitten, daar zitten namelijk wel een paar mooie tussen (rond de 50y zelfs).
Ik denk persoonlijk dus dat het best lekker is, als je het kan waarderen tenminste, maar dat je voor de zelfde prijs een rij heerlijke single malts hebt staan. Beetje zonde van je geld dus.
  vrijdag 15 april 2005 @ 09:13:44 #56
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_26241009
quote:
Op donderdag 14 april 2005 18:56 schreef De_Warme_bakker het volgende:
ik ben erg benieuwd!
In de vorige topics staan een aantal hele goeie slijters genoemd, maar ik weet niet of er daar eentje uit jouw regio bij zit. Hmm anyway, een goeie slijter is goud waard. Gall & Gall is natuurlijk ook een oplossing, maar hun assortiment is beperkt (althans, voor de echte liefhebber) en vaak ontzettend duur.
quote:
23.
'Nuff said
  vrijdag 15 april 2005 @ 09:34:18 #57
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_26241343
quote:
ik ben erg benieuwd!

Vijf, waarvan één leeg

Binnenkort bij mijn huisslijter maar eens wat aan gaan doen
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  vrijdag 15 april 2005 @ 09:39:34 #58
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_26241444
quote:

Slechts 2 (beide Single Malt). Ik ben helaas te weinig thuis om er veel van te genieten, dus meer flessen zou zonde zijn...
  vrijdag 15 april 2005 @ 09:52:59 #59
27698 Doffy
pi_26241691
quote:
Op donderdag 14 april 2005 19:24 schreef LordLynx het volgende:
Ik zit al een tijdje met de gedachte te spelen een Blue Label (Johhny Walker) te kopen, is die een beetje aan te raden?
Hij's best lekker, absoluut. Heb één keer de 'eer' gehad een glaasje ervan te mogen proeven. Het is een typische blend, maar wel een hele subtiele. Misschien zelfs iets té subtiel, want echt heel 'spannend' is ie niet.

Wat mij alleen mateloos irriteert is de hemeltergend hoge prijs. Bij Ton Overmars betaal je normaal bijna 160 euro voor een liter. En dat is al goedkoop!

Voor een hele, hele, HELE goeie vat-sterkte single-malt zou ik zoveel geld misschien nog willen neerleggen. Ooit! (Ik twijfel hevig aan deze bijvoorbeeld). Maar voor een niet eens zo briljante fles ga ik zoveel geld *nooit* betalen.

Als je een goeie blend wilt, dan kan je voor EUR 77,95 bij dezelfde slijter terecht voor een fles Cutty Sark 25yr. Als je 't mij vraagt een betere blend dan de Blue Label. Als je echt voor minder geld klaar wilt zijn, is er ook de onvolprezen Campbeltown Loch 21yr voor EUR 39,-. Uitstekende prijs-kwaliteit verhouding.

Hoop dat je hier iets aan hebt
'Nuff said
  vrijdag 15 april 2005 @ 11:51:53 #60
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_26244319
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 09:52 schreef Doffy het volgende:

[..]

Hij's best lekker, absoluut. Heb één keer de 'eer' gehad een glaasje ervan te mogen proeven. Het is een typische blend, maar wel een hele subtiele. Misschien zelfs iets té subtiel, want echt heel 'spannend' is ie niet.

Wat mij alleen mateloos irriteert is de hemeltergend hoge prijs. Bij Ton Overmars betaal je normaal bijna 160 euro voor een liter. En dat is al goedkoop!

Voor een hele, hele, HELE goeie vat-sterkte single-malt zou ik zoveel geld misschien nog willen neerleggen. Ooit! (Ik twijfel hevig aan deze bijvoorbeeld). Maar voor een niet eens zo briljante fles ga ik zoveel geld *nooit* betalen.

Als je een goeie blend wilt, dan kan je voor EUR 77,95 bij dezelfde slijter terecht voor een fles Cutty Sark 25yr. Als je 't mij vraagt een betere blend dan de Blue Label. Als je echt voor minder geld klaar wilt zijn, is er ook de onvolprezen Campbeltown Loch 21yr voor EUR 39,-. Uitstekende prijs-kwaliteit verhouding.

Ok, dit bewijst maar weer dat een meet zonder jou gewoon niet compleet is...
pi_26255973
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 09:52 schreef Doffy het volgende:

[..]

Heb ik zeker iets aan, bedankt.

Misschien een stomme vraagje (ben niet echt een kenner ofzo, heb 2 flessen thuis staan), maar waarom staan op die site bij alle Johhny Walkers dat de literflessen sterker (43%) zijn dan de kleinere flessen?
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_26258830
tijdje niet gevolgt maar uiteraard wel genoten!!

nu aan LAPHROAIG 10 YEARS, lekker rokerig en een tikkie jodium..... smaakt prima!
Muay-Thai...
Mixed Martial Arts!
  zondag 17 april 2005 @ 11:10:28 #63
27698 Doffy
pi_26291173
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 20:06 schreef LordLynx het volgende:
Misschien een stomme vraagje (ben niet echt een kenner ofzo, heb 2 flessen thuis staan), maar waarom staan op die site bij alle Johhny Walkers dat de literflessen sterker (43%) zijn dan de kleinere flessen?
Geen idee. Je zou kunnen concluderen dat als je meer koopt, je gewoon meer alcohol krijgt. Je ziet het vaker: verschillende bottelingen hebben verschillende sterktes. Kan soms ook per land verschillen; koop een Laphroaig in <weetikveel> en hij is 40%, koop 'm ergens anders en hij is 43%. Wat de reden is? Geen idee. Het scheelt hooguit een plons water...
'Nuff said
  zondag 17 april 2005 @ 12:21:27 #64
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_26292646
Ik heb dit jaar tijdens de Burns' supper voor het eerst whisky gedronken..heerlijk. (Ik moest het drinken anders 'was ik geen echte Schot' volgens mn oom )
Heb inmiddels een voorkeur voor Glenfiddich malt gekregen, ondanks de vele flessen whisky die beneden in de kast staan. En dan wel zonder water, ijs, cola oid drinken! Puur!

Maar goed..verder nog tips voor een beginnende Schotse whisky drinker?

Hah! Deze zomer voor de 18e keer naar Schotland, whisky inslaan?
  zondag 17 april 2005 @ 19:11:37 #65
27698 Doffy
pi_26303546
quote:
Op zondag 17 april 2005 12:21 schreef GotC het volgende:
Heb inmiddels een voorkeur voor Glenfiddich malt gekregen, ondanks de vele flessen whisky die beneden in de kast staan. En dan wel zonder water, ijs, cola oid drinken! Puur!
Goed zo! Niks geen cola, of wat dan ook. Ik ben sinds kort lid van 'the Ardbeg Committee', en in het bijbehorende regelboekje staat dat ieder lid dat single malts (met name Ardbeg natuurlijk ) aanlengt met iets anders dan water, onmiddelijk wordt geroyeerd
quote:
Maar goed..verder nog tips voor een beginnende Schotse whisky drinker?
Geniet, maar drink met mate(n)

Serieus, geen idee. Verspreid met woord, en deel whisky met anderen. Voor mij is whisky nog steeds bij uitstek iets om lekker gezellig wollig over te doen, en een beetje mee te spelen. Het is een sociaal drankje; alleen drinken vind ik gewoon niets aan. En zonde van de lekkere (dure) whisky bovendien - dat is het alleen waard als je ervan kunt genieten!
quote:
Hah! Deze zomer voor de 18e keer naar Schotland, whisky inslaan?
Dat klinkt als een goed idee! Waar ga je heen? Islay Festival toevallig...?
'Nuff said
  zondag 17 april 2005 @ 21:30:52 #66
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_26307378
quote:
Op zondag 17 april 2005 19:11 schreef Doffy het volgende:

[..]

Goed zo! Niks geen cola, of wat dan ook. Ik ben sinds kort lid van 'the Ardbeg Committee', en in het bijbehorende regelboekje staat dat ieder lid dat single malts (met name Ardbeg natuurlijk ) aanlengt met iets anders dan water, onmiddelijk wordt geroyeerd
[..]
Met cola heb ik zelfs nog nooit geprobeerd, mag niet eens hier thuis. Ook wel geinig om whisky als shotje te drinken..Burn baby burn! Maar echte whisky (zonder de e!) wordt natuurlijk gewoon puur gedronken.
quote:
Geniet, maar drink met mate(n)

Serieus, geen idee. Verspreid met woord, en deel whisky met anderen. Voor mij is whisky nog steeds bij uitstek iets om lekker gezellig wollig over te doen, en een beetje mee te spelen. Het is een sociaal drankje; alleen drinken vind ik gewoon niets aan. En zonde van de lekkere (dure) whisky bovendien - dat is het alleen waard als je ervan kunt genieten!
[..]
Ik drink het wel met anderen, en het is 100% een sociaal drankje. Vooral lekker in de juist ambience, liefste incl. open haard, koud buiten..dat soort. Just to warm you up!
quote:
Dat klinkt als een goed idee! Waar ga je heen? Islay Festival toevallig...?
Mwah, familie bezoeken he.. We blijven ergens onderaan een heuvel bij Inverness (40 km ervandaan) in een huisje, 2 weekjes maar..
Als ik m'n familie ken, krijgen we zo een paar flessen mee weer
pi_26308054
Leuk, zo'n familie
  zondag 17 april 2005 @ 21:57:29 #68
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_26308115
quote:
Op zondag 17 april 2005 21:55 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Leuk, zo'n familie
Tsja, Schotten he
  zaterdag 23 april 2005 @ 00:13:27 #69
71919 wonderer
pi_26445928
Vandaag naar het Arendsnest geweest (Herengracht 90 Amsterdam), dat een hele redelijke sortering malts heeft voor een biercafé. Ik heb daar een bowmore 12 geproefd, een Macallan 12 en een Tobermory 7.

Het verschil tussen Bowmore en Macallan was huizenhoog, of zich wel interessant, maar ik ben een turf liefhebber, dus na die Bowmore was de Macallan wel lekker maar niet mijn stijl. De Tobermory rook heerlijk naar mokka en kandij, maar de smaak was jong en scherp, heel anders. Niet vies, maar niet mijn smaak. Maar ja, je probeert eens wat en zonder Doffy om je te adviseren is het toch behelpen
  zaterdag 23 april 2005 @ 00:17:42 #70
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_26446003
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 00:13 schreef wonderer het volgende:
Vandaag naar het Arendsnest geweest (Herengracht 90 Amsterdam), dat een hele redelijke sortering malts heeft voor een biercafé.
Was mij ook al eens opgevallen. Eén van de barmensen doet geloof ik ook aan whiskyproefavonden.
Maar ik ben er eigenlijk alleen voor het bier geweest....
  zaterdag 23 april 2005 @ 12:24:07 #71
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_26451310
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 00:17 schreef Againzender het volgende:

[..]

Was mij ook al eens opgevallen. Eén van de barmensen doet geloof ik ook aan whiskyproefavonden.
Maar ik ben er eigenlijk alleen voor het bier geweest....
Whiskyproefavonden..leuk en lekker! Jammer dat t in Amsterdam is, is toch wel weer effe reizen voor mij.

Ik ga vandaag wat verschillende whisky's proberen die we beneden in de kast hebben liggen..ben benieuwd.
  zaterdag 23 april 2005 @ 12:44:20 #72
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_26451728
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 12:24 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik ga vandaag wat verschillende whisky's proberen die we beneden in de kast hebben liggen..ben benieuwd.
We wachten met spanning op de recenties
  maandag 25 april 2005 @ 09:18:17 #73
27698 Doffy
pi_26491396
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 00:13 schreef wonderer het volgende:
Vandaag naar het Arendsnest geweest (Herengracht 90 Amsterdam), dat een hele redelijke sortering malts heeft voor een biercafé. Ik heb daar een bowmore 12 geproefd, een Macallan 12 en een Tobermory 7.
Ik heb daar eens een oude Gordon & McPhail's botteling van Glen Burgie gehad. Zwaar gesherry'd, met een finish die sterk deed denken aan Tia Maria. Maar dan wel lekker
quote:
Het verschil tussen Bowmore en Macallan was huizenhoog, of zich wel interessant, maar ik ben een turf liefhebber, dus na die Bowmore was de Macallan wel lekker maar niet mijn stijl.
Ik zou de volgorde doorgaans ook omgedraaid hebben
quote:
De Tobermory rook heerlijk naar mokka en kandij, maar de smaak was jong en scherp, heel anders. Niet vies, maar niet mijn smaak.
Ben persoonlijk geen fan van Tobermory (aka Ledaig), hoewel ik een enkele keer wel eens een independant botteling heb gehad die best goed te pruimen was. Weet je toevallig welk 'merk' die Tobermory was?
quote:
Maar ja, je probeert eens wat en zonder Doffy om je te adviseren is het toch behelpen

Zo te horen gaat het je anders ook zonder mij prima af

Ik heb dit weekend (voor een vriend ) een fles Springbank CV aangeschaft! Dat is nog eens een (allang niet meer in de handel zijnde) whisky!

'Nuff said
pi_26530275
quote:
Op maandag 25 april 2005 09:18 schreef Doffy het volgende:

Ik heb dit weekend (voor een vriend ) een fles Springbank CV aangeschaft! Dat is nog eens een (allang niet meer in de handel zijnde) whisky!
Kom, kom, ik gun ook jou best een slokje
  woensdag 27 april 2005 @ 08:11:24 #75
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_26537264
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 21:55 schreef jhksema het volgende:

[..]

Kom, kom, ik gun ook jou best een slokje
Ah, de gelukkige vriend?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties