Man, doe niet zo opgefokt. Kijk eens naar de post boven die post, dan snap je misschien waar het een reactie op was.quote:Op zondag 9 januari 2005 21:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat ben jij zielig zeg, dacht je nou echt dat Co nog wakker ligt om Ajax? Het enige wat hij nu heeft is zoete wraak. ZIjn team draait fantastisch, hij heeft de clubs voor het uitkieze en AZ staat een straatlengte voor op Ajax. Dit met een veel kleiner budget, een kleiner stadion etc.
Dat jij meer waarde hecht aan de woorden van een weggestuurde tribune zitter vind ik van je tegenvallen, ik dacht nog wel dat je verstand van voetbal had, maar dat is per direct bijgestelt.
Daarnaast, een voetballer die een beetje klasse heeft trapt niet na, maar probeert door goede prestaties revange te nemen.

Jawel, ik word alleen een beetje moe van dat huilerige ik-wil-co-terug bij Ajax van sommige mensen. Als je de periode Adriaanse bij Ajax een beetje goed gevolgd hebt, is dát het laatste dat je Ajax en de spelers wilt aan doen.quote:Op zondag 9 januari 2005 14:31 schreef FritsVanEgters het volgende:
Weet ik wel, bovendien weten we dat nu wel.![]()
Sommige Ajacieden just can't get over it.

tig andere clubs?quote:Op woensdag 12 januari 2005 11:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wouters niet, die heeft niet zoveel bereikt. maar adriaanse heeft het niet superslecht gedaan bij ajax (slecht materiaal), en wel heel goed bij tig andere clubs

Nu weet ik het weer; jij bent die hardcore-Laudrup-fanboy. Maakt niets uit, ik ben ook altijd al fan geweest van de Laudrupjes, maar dan toch vooral van Michael Laudrup.quote:Op woensdag 12 januari 2005 09:23 schreef StarGazer het volgende:
Doe FF je huiswerk Radegast, dan kom je erachter dat Laudrup echt niet over-the-hill was. En Adriaanse heeft zich onmogelijk gemaakt bij Ajax, eigenlijk stond z'n ontslag in augustus 2001 al vast. Een zelfmoord tactiek tegen Celtic, zoals Daniel Cruz het al omschreef. Ook werd Ajax in het amsterdam tournament compleet weggespeeld door Milan,0-6 was reeler geweest dan 0-1. Of de dieptepunten Nac thuis, PSV thuis en Twente thuis? Dat elftal zat zonder zelfvertrouwen... en door wie kwam dat? Juist, Adriaanse. Adriaanse heeft z'n kans gehad bij Ajax, heeft er niks van gemaakt, klaar dus. Je wilt toch ook geen Wouters of een Olsen terug?

-Europees voetbal halen met AZ, nu eerste staan in de competitie met AZ.quote:

quote:Op woensdag 12 januari 2005 13:22 schreef Radegast het volgende:
[..]
Nu weet ik het weer; jij bent die hardcore-Laudrup-fanboy. Maakt niets uit, ik ben ook altijd al fan geweest van de Laudrupjes, maar dan toch vooral van Michael Laudrup.
Ik weet dat ik eigenlijk Brian Laudrup niet in het rijtje over-the-hill had moeten zetten, maar dat doe ik toch. Waarom? Niet omdat hij aanvallend zijn werk niet goed deed, dat was gewoon okee, 13 goals uit 31 optredens is gewoon goed. Maar hij deed ook dingen waar ik me destijds veel aan ergerde; zo verdedigde hij NOOIT mee. Hetzelfde gold voor Gronkjaer en Machlas.
Daar hebben ze destijds in de kleedkamer eens een keer knallende ruzie over gehad.
Winter en Witschge klaagden toen dat de Ajax-aanvallers nooit mee terugliepen als er een verdediger van de tegenpartij doorschoof.
Hardcore fanboy...je kan het ook overdrijven. Ik vond de Laudrupjes idd fantastische voetballers, en neem het altijd voor Brian Laudrup op, omdat ik vind dat hij geheel onterecht en op een walgelijke wijze door Adriaanse de deur is gewezen... Daarnaast was Ajax volgens mij zonder Brian nog een stuk lager geeindigd dan met de 5e plek het geval was..
Laudrup was ook geen nr 10, en ook geen type dat mee verdedigde. Maar dit wist men van te voren toen men Laudrup aankocht. Michael was ook geen speler die verdedigend geweldig was.
Over het verlies tegen Milan op het Amsterdam Tournament, daar heb ik geen boodschap aan.
Dat is vriendschappelijk voetbal en daar reken ik niemand op af.
Louis van Gaal verloor in de voorbereiding een keer met 0-6 of 1-6 (dat weet ik niet meer precies) van Juventus. Daar werd Louis ook niet op afgerekend, volgens mij...
Toch vond ik het een wanvertoning van formaat...
En de thuiswedstrijd tegen Celtic, dat was gewoon dramatisch. Daar heb je gelijk in.
En de andere dieptepunten, ja, die waren er en daar mag je Adriaanse op afrekenen hoor.
Ik heb Adriaanse vaak genoeg vervloekt tijdens zijn periode bij Ajax, maar ik vond en vind nog steeds dat ze hem niet hadden moeten wegsturen. Ajax had gewoon door de zure appel heen moeten bijten, dat doen ze nu toch ook met Koeman, of heb ik het mis?
Koeman zit ook te lang bij Ajax, maar maakte Ajax wel 2 keer kampioen (waar Adriaanse in 2001/2002 de basis heeft gelegd, dat is correct) en behaalde op een haar na de halve finale van de CL. Logisch dat een koeman dan veel krediet krijgt, dat kreeg van Gaal in 1996/1997 (wat ik ook niet meer dan terecht vond overigens)
Adriaanse heeft zijn kans gehad bij Ajax. Of moeten we zeggen: hij heeft een kansje gehad?
Er was een hele grote groep binnen Ajax (Cruyff-kamp & mediavriendjes) die met een mes achter Adriaanse zijn rug stond om bij de eerste de beste mogelijkheid die ze kregen het mes in zijn rug te steken en het 3x rond te draaien.
Hij was idd niet geliefd nee bij bepaalde figuren, daar moet ik je gelijk in geven.
Ik wil inderdaad geen Wouters of Olsen terug bij Ajax. Maar ook Adriaanse hoef ik niet terug bij Ajax, howel ik hem wel ideaal zou vinden met deze selectie. Ik gun Adriaanse een mooie buitenlandse club waar hij lekker veel centjes kan gaan verdienen, ver weg van de hypocriete nederlandse pers en de Cruyff-kliek.
Okee, je gaf mij het idee dat je hem wel graag terugwilde.

met AZ en Willem 2 heeft hij succes gehaald, promoveren is goed maar vind ik geen groot succes.quote:Op woensdag 12 januari 2005 13:40 schreef Radegast het volgende:
[..]
-Europees voetbal halen met AZ, nu eerste staan in de competitie met AZ.
-Champions League halen met Willem II.
-En volgens mij is hij vroeger ook gepromoveerd met Zwolle en Den Haag (weet ik niet zeker)
Dat noem ik succes ja.
Het zijn dan wel geen prijzen, maar toch...

Als het lukt is AZ in één klap van alle successupporters verlost.quote:Op donderdag 13 januari 2005 13:15 schreef Edenoniphobic het volgende:
AZ hoopt van Gaal dus deze week als Co-opvolger te strikken, nu officieel.

Wat is promoveren dan?quote:Op donderdag 13 januari 2005 13:21 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
met AZ en Willem 2 heeft hij succes gehaald, promoveren is goed maar vind ik geen groot succes.

Sparta en Emmen zijn toch ook geen succesvolle clubs?quote:Op donderdag 13 januari 2005 13:58 schreef Stpan het volgende:
[..]
Wat is promoveren dan?
Sparta en Emmen zijn nog nooit gepromoveerd, en andere clubs lukt het zelden.

Omdat van Gaal volgens jou niet het succes kan doortrekken, of omdat de club een stuk onsympathieker wordt met hem ? Daarin zou je je wel eens kunnen vergissen. Co en Louis is 1 pot nat qua karakter, beide spraakmakend arrogant, en een club als AZ in de luwte dat tegen de grote jongens strijdt blijft door de underdog-positie sowieso al geliefd.quote:Op donderdag 13 januari 2005 13:45 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Als het lukt is AZ in één klap van alle successupporters verlost.

Klopt. Maar blijkbaar zijn ze dat wel op hun niveau succesvol. Er zijn trainers die geen kont presteren met matige spelers (zoals Rijkaard) en worden bewierrookt als ze te maken krijgen met sterren. Er zijn typische 'eerste divisie' trainers die niet kunnen werken met getalenteerdere spelers.quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:04 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
Sparta en Emmen zijn toch ook geen succesvolle clubs?
maar wat ik bedoel is dat promoveren natuurlijk wel een succes is maar het is geen groot succes.
er zijn zoveel trainers die gepromoveerd zijn maar dat zijn zeker geen top trainers.

Van Gaal zal de club veel minder plezierig vertegenwoordigen, vooral in de pers.quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:14 schreef Edenoniphobic het volgende:
een stuk onsympathieker

Van Gaal als hoofdtrainer kan eindelijk weer eens het achterste van zijn tong laten zien. De laatste tijd schitterde ie door afwezigheid en speelde ie wat vaak de genuanceerdheid bij SBS6, terwijl de beste stukjes van hem nog steeds de stukjes zijn waar ie o.a. Frits Barend live de suggestie doet dat ie misschien beter een andere baan kan zoeken wegens een totaal gebrek aan voetbalverstand. Ik hou daar wel van.quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:45 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Van Gaal zal de club veel minder plezierig vertegenwoordigen, vooral in de pers.
Jij noemt ze beide spraakmakend arrogant (leuk verwoord). Het verschil is wel dat Van Gaal dat op een chagrijnige manier doet en Adriaanse juist positief.
Ik zie al helemaal voor me hoe Van Gaal tekeer gaat tegen de pers omdat een kritische vraag wordt gesteld over de 'slechte' 4e plaats ofzo.![]()
Maar het kan ook aan mij liggen, ik moet Van Gaal niet. Daar ben ik te veel Nederlands Elftal supporter voor.
De anti-Adriaanse ajacieden begrijpen wel wat ik bedoel.![]()

Die mag je best op z'n nummer zettenquote:Op donderdag 13 januari 2005 17:47 schreef Edenoniphobic het volgende:
de beste stukjes van hem nog steeds de stukjes zijn waar ie o.a. Frits Barend live de suggestie doet dat ie misschien beter een andere baan kan zoeken wegens een totaal gebrek aan voetbalverstand. Ik hou daar wel van.

Dat zegt ie omdat hij dikke maatjes met Van Gaal is. Als het om een andere trainer ging die prijzen heeft gewonnen, o.a. Koeman, zal hij dit niet zeggen denk ik.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 18:56 schreef golfer het volgende:
Co vindt zichzelf geen top-trainer, zegt ie in het sportjournaal als hij geinterviewd wordt over Van Gaal.
Want Co heeft nog nooit een echte prijs gewonnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |