quote:Landzaat: 'Blij dat Oranje EK-titel niet pakte'
Door Carlo Willemsen
Woensdag, 30 juli 2008, 08:36
Denny Landzaat wilde maar wat graag naar het EK in Oostenrijk en Zwitsland. Het was voor de middenvelder één van de redenen om Wigan Athletic in januari te verruilen voor Feyenoord, waar hij zich meer in de kijker dacht te kunnen spelen. De Amsterdammer zat weliswaar bij de voorlopige selectie van bondscoach Marco van Basten, maar viel op het laatste moment af.
"Je kunt er allerlei theorieën op loslaten", zegt Landzaat tegenover VI. "Stel dat we met Feyenoord wél de play-offs hadden gehaald om een plaats in de voorronde van de Champions League. Dan was ik langer in competitie geweest, had ik wellicht een paar goede wedstrijden gespeeld en de bondscoach op andere gedachten kunnen brengen."
"Het lot besliste anders. Ik heb het EK wel gevolgd, in alle rust op vakantie. Achteraf ben ik blij dat ze geen Europees kampioen zijn geworden. Ik geef toe: dat is een egoïstische gedachte, maar ik had er niet aan moeten denken dat op de dag dat ik terugkwam van vakantie, de selectie feestend door de Amsterdamse grachten was gevaren. Ik zat er zo dichtbij, dan had ik misschien wel een weekje bijgeboekt."
Een egoïstische Judas dus.quote:
Erg menselijk en ook erg begrijpelijk, maar natuurlijk niet erg slim om die gedachte ook uit te spreken.quote:Op woensdag 30 juli 2008 11:57 schreef EnactedChaos het volgende:
Dat is gewoon een menselijke gedachte hoor
Wat is dat nou weer voor een vergelijking?quote:Op woensdag 30 juli 2008 11:57 schreef EnactedChaos het volgende:
Dat is gewoon een menselijke gedachte hoor
En jij bent natuurlijk totaal geen egoïst. Jij gaat in je zomervakantie zeker als vrijwilliger aan de slag in een of ander derdewereldland om daar de bevolking te helpen?
Beetje overdreven, niet? Het is natuurlijk een oliedomme uitspraak, maar reken maar van yes dit door de journalist(en) ook weer flink uit proportie is getrokken. Die lui zoeken met hun suggestieve vraagstelling altijd naar dit soort quotes.quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:48 schreef Blawh het volgende:
Nooit meer oproepen dus Bert, eigen belang gaat dus boven landsbelang bij deze voetballer die ons nationale elftal toch al niet beter maakt.Landzaat.
Ik weet vrij zeker dat de gedachte van Landzaat, voor heel wat meer spelers van het NL elftal geldt. Als er bij éen land niet voor landsbelang door spelers wordt gespeeld is het Nederland wel.quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:48 schreef Blawh het volgende:
Nooit meer oproepen dus Bert, eigen belang gaat dus boven landsbelang bij deze voetballer die ons nationale elftal toch al niet beter maakt.Landzaat.
Dit lees ik pas voor het eerst. Wat een droplul.quote:
quote:Landzaat moet weer enkele weken revalideren
Door Yvonne Dombrakis
Maandag, 02 februari 2009, 10:40
Denny Landzaat staat opnieuw enkele weken aan de kant. De middenvelder van Feyenoord heeft een verrekking in zijn hamstring opgelopen. Dat wees een MRI-scan zaterdag uit.
Hij maakte vorige week maandag in een wedstrijd van Jong Feyenoord tegen Jong FC Groningen juist zijn rentree na maandenlang aan de kant te hebben gestaan met een hamstringblessure.
De middenvelder kreeg tijdens de wedstrijd in Groningen opnieuw last van de kwetsuur en moest zich voortijdig laten wisselen. Voor Landzaat is inmiddels een nieuw revalidatieplan opgesteld. Zijn herstel zal enkele weken in beslag nemen.
Tot dit seizoen was hij volgens mij nooit langdurig uit de roulatie geweest. Het is gewoon de vloek van het Feyenoordshirt.quote:Op maandag 2 februari 2009 14:09 schreef sjimz het volgende:
Heeft Landzaat niet gewoon over zijn leeftijd gelogen?
Aan zijn blessures te zien moet hij al dik 50 jaar zijn
quote:Landzaat wil revanche
Door WIETSE DIJKSTRA
ROTTERDAM - Dat Feyenoord nog niet veel plezier heeft beleefd aan Denny Landzaat, is een understatement. Na een moeizaam eerste half jaar in de Kuip, staat de middenvelder in zijn tweede seizoen al zeven maanden buitenspel. Maar voor de bijna herstelde routinier gloort eindelijk licht in de tunnel. Tijd voor revanche.
,,Ik wil graag wat laten zien,’’ zegt Landzaat (32), die maandag met succes zijn rentree maakte bij de beloftes. ,,Het gevoel dat ik me wil revancheren, had ik al aan het begin van dit seizoen. Ik weet dat ik vorig jaar geen topjaar heb gehad. Dat kostte me ook mijn positie bij het Nederlands elftal. Waar dat aan lag? In de eerste plaats aan mezelf. Ik had er meer van gehoopt. We hadden een goede start, maar daarna zakten we weg waardoor we al snel voor de titel waren uitgeschakeld.’’
Landzaat liep het EK op het laatste moment mis. Die kater wilde hij dit seizoen in Rotterdam wegspoelen. ,,Ik voelde me lekker in de voorbereiding. Samen met André Bahia heb ik de meeste speelminuten gemaakt. Alles voelde goed.’’
Maar na eerste competitiewedstrijd, uit tegen Heracles, ging het mis. Landzaat raakte tijdens de training geblesseerd aan zijn hamstring. ,,Er stond die week vanwege een interlandweekend niets op het spel, maar we trainden volle bak. Daar had ik wel mijn vraagtekens bij. ‘Is dit nu echt nodig?’ dacht ik. De helft van de groep was er niet eens en we hadden ook al een lange voorbereiding van acht weken gehad. Dat had ik niet eerder meegemaakt. Mijn hamstring raakte overbelast, waardoor ik een verrekking opliep.’’
Die aanvankelijk lichte blessure was voor Landzaat het begin van een lange lijdensweg. ,,Tot twee keer toe had ik last van een lichte verrekking in mijn rechterbeen, daarna liep ik een scheurtje op in mijn linkerbeen. Al met al ben ik vijf keer geblesseerd geraakt aan mijn hamstring. We zijn nu zeven maanden verder.’’
Trainer Gertjan Verbeek wil hij niets verwijten. ,,Hij handelde zoals hij dacht dat hij op basis van zijn ervaring moest handelen. Later las ik in de krant dat hij zich mijn blessure wel aantrok. Over het herstelproces hebben we wel discussies gehad. Als je drie keer probeert terug te komen, vraag je je wel af ‘is dit de juiste weg?’ Na de vierde keer mocht ik volledig extern revalideren.’’
Dat deed hij bij Leo Echteld in Amsterdam. ,,Niet omdat we bij Feyenoord geen goede fysiotherapeuten hebben. Maar omdat we een enorme lijst van blessures hadden, kreeg ik niet de aandacht die ik nodig had om zo snel en goed mogelijk terug te keren.’’
Na zijn vijfde rentree, een halve wedstrijd maandag tegen Jong FC Utrecht, is hij sinds lange tijd optimistisch gestemd. ,,De eerste 45 minuten zijn goed gegaan. Het voelt beter dan de vorige keren, maar we zitten nog steeds in de laatste fase. Daarom houd ik een slag om de arm. Ik ben al eerder in dit stadium geweest en weet dat ik er voorzichtig mee moet omgaan. Maar het is wel lekker dat ik sinds vorige week weer volledig meetrain met de groep en maandag weer zestig minuten met het tweede kan spelen.’’
Voor zijn rentree bij het eerste mikt hij op Volendam-uit (5 april). ,,We zijn goed op weg naar de play-offs. Ik hoop dat ik dit seizoen nog van waarde kan zijn. Is het niet in het veld, dan minimaal op de bank. Daar wordt de selectie toch ook niet slechter van?’’
Ik hoop dat hij deze maand nog verkocht wordt, maar dat zal wel nietquote:Op maandag 10 augustus 2009 13:38 schreef BliksemSchigt het volgende:
Nou, die revanche gaat er niet komen in ieder val. 33 jaar, bankzitter bij Feyenoord - die hele transfer is een compleet debacle geworden.
Einde contract na dit seizoen - dan wacht hem hetzelfde lot als Timmer en Lucius ben ik bang. Misschien in de winter op huurbasis naar een NAC oid en dan volgend seizoen de definitieve stap naar een subtop?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |