abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1697152
Ik heb veel puistje`s, ik ben "te" saai, ik ga nooit ergens heen, ben erg groot 1.88 voor mijn leeftijd. Ben eigelijk een beetje raar. Nou zijn er ook wel 3 mensen in mijn klas die ook ongeveer zo zijn maar ik krijg geen verkering, soms zit gewoon iedereen je tegen, als je bv- aan het koken bent met je klas en er ligt opeens een kapotte thee pot in de wasbak dan vindt direct dat iedereen het heeft gedaan, uiteinderlijk krijg "ik" nou juist overal de schul van. En ik weet dat een mens niet kan veranderen, maar kan ik er iets aan doen, er beter uit zien, geen puistje`s want die dingen zijn erg vervelend... Vooral vanaag van half 9 tot kwart over 5 naar school. Ik was erg verdrietig en me`n vriendje begon erover te praten en ik begon langzamerhand te huilen, zonder dat de klas ook maar iets wist van wat er gebeurd was begonen ze te zeggen "Aah mietje, gaat die huilen!" Toen erg boos de klas uit gelopen en me ziek gemeld, kon het echt niet meer op brengen... Heeft er iemand een paar goeie tips voor mijn probleem{pje}?
YEAH!!!! IK BEN WEER EENS HEEEL DIEP VERLIEFD!!!!
  vrijdag 21 september 2001 @ 20:15:09 #2
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1697189
quote:
Op vrijdag 21 september 2001 20:11 schreef UrgoanElsa het volgende:
Ik heb veel puistje`s, ik ben "te" saai, ik ga nooit ergens heen, ben erg groot 1.88 voor mijn leeftijd. Ben eigelijk een beetje raar. Nou zijn er ook wel 3 mensen in mijn klas die ook ongeveer zo zijn maar ik krijg geen verkering, soms zit gewoon iedereen je tegen, als je bv- aan het koken bent met je klas en er ligt opeens een kapotte thee pot in de wasbak dan vindt direct dat iedereen het heeft gedaan, uiteinderlijk krijg "ik" nou juist overal de schul van. En ik weet dat een mens niet kan veranderen, maar kan ik er iets aan doen, er beter uit zien, geen puistje`s want die dingen zijn erg vervelend... Vooral vanaag van half 9 tot kwart over 5 naar school. Ik was erg verdrietig en me`n vriendje begon erover te praten en ik begon langzamerhand te huilen, zonder dat de klas ook maar iets wist van wat er gebeurd was begonen ze te zeggen "Aah mietje, gaat die huilen!" Toen erg boos de klas uit gelopen en me ziek gemeld, kon het echt niet meer op brengen... Heeft er iemand een paar goeie tips voor mijn probleem{pje}?
eerst een vraagje.

Hoe oud ben je?

pi_1697198
Nee helaas, ik ben bang dat dat met de tijd komt. Tenminste zo is het met mij gegaan. Voor ik er erg in had was alles omgedraait.

Het kan soms raar lopen.

Toch sterkte en wijsheid.

Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
pi_1697218
quote:
Op vrijdag 21 september 2001 20:15 schreef illusion het volgende:

[..]

eerst een vraagje.

Hoe oud ben je?

14, word in mei 15.
pi_1697223
quote:
Op vrijdag 21 september 2001 20:15 schreef Miesjel het volgende:
Nee helaas, ik ben bang dat dat met de tijd komt. Tenminste zo is het met mij gegaan. Voor ik er erg in had was alles omgedraait.

Het kan soms raar lopen.

Toch sterkte en wijsheid.

Bedankt.
  vrijdag 21 september 2001 @ 20:21:16 #6
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1697283
quote:
Op vrijdag 21 september 2001 20:16 schreef UrgoanElsa het volgende:

[..]

14, word in mei 15.

ahhh...ik kan het dan wel begrijpen dat je je zo voelt. Over een tijdje valt het allemaal mee en kijk je terug en denk je van.."Wat ben ik toch dom geweest om me zo druk te maken over wat anderen van me vinden".

Dat treiteren daar kun je wat aan doen...en dat is je assertief opstellen. Er zijn genoeg cursussen te vinden die je daarbij helpen.

Je leert dan om de mensen die dom doen op hun plaats te wijzen.

Pieter Frijters is erg goed daarin.

vrijdag 21 september 2001 @ 20:22:44 #7
14889 sundae
Tienes una sonrisa muy bonita
pi_1697304
het kan idd zomaar veranderen...
je moet gewoon zijn (langzaam worden) wie je bent, en dan ben je ineens iemand die met iedereen op kan schieten enzo..
is bij mij ook een beetje zo gegaan

succes ermee iig!

Work like you don't need the money, Dance like nobody's watching, Love like you've never been hurt before...
  Milf vrijdag 21 september 2001 @ 20:22:47 #8
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_1697306
ga es naar de dokter die heeft meestal wel iets en misschien kun je aan de diane 35 pil (als ik het goed heb) daar schijnen je puistjes ook minder van te worden

en gebruik GEEN claerasil schijnt je huid helemaal uit te drogen

👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_1697307
quote:
Op vrijdag 21 september 2001 20:21 schreef illusion het volgende:

[..]

ahhh...ik kan het dan wel begrijpen dat je je zo voelt. Over een tijdje valt het allemaal mee en kijk je terug en denk je van.."Wat ben ik toch dom geweest om me zo druk te maken over wat anderen van me vinden".

Dat treiteren daar kun je wat aan doen...en dat is je assertief opstellen. Er zijn genoeg cursussen te vinden die je daarbij helpen.

Je leert dan om de mensen die dom doen op hun plaats te wijzen.

Pieter Frijters is erg goed daarin.

Je assertief opstellen? Een die puistje`s?, krijg ik ook echt elke dag wat over te zeuren...
pi_1697325
quote:
Op vrijdag 21 september 2001 20:22 schreef UrgoanElsa het volgende:

[..]

Je assertief opstellen? Een die puistje`s?, krijg ik ook echt elke dag wat over te zeuren...

Assertief opstellen: je niet zomaar alles laten zeggen.

Puistjes: gaat vanzelf over. Geen chocola en chips eten helpt, veel water drinken ook.

It is much easier to be critical than to be correct.
pi_1697356
quote:
Op vrijdag 21 september 2001 20:22 schreef sundae het volgende:
het kan idd zomaar veranderen...
je moet gewoon zijn (langzaam worden) wie je bent, en dan ben je ineens iemand die met iedereen op kan schieten enzo..
is bij mij ook een beetje zo gegaan

succes ermee iig!

Ik ben ook erg langzaam, "te" langzaam, ik denk altijd och kan nog wel, ook met huiswerk, de laatste dag maken.
  vrijdag 21 september 2001 @ 20:27:06 #12
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1697383
quote:

[..]

die puistjes gaan vanzelf wel weg over een tijdje, en uiterlijk is vaak erg oppervlakkig.

Dat mensen je op uiterlijk beoordelen zegt genoeg over die mensen. Mensen zijn het nog niet, het zijn eerder kinderen nog.

pi_1697394
Eigelijk helemaal geen zin meer, alles gaat maar fout... De rat ligt in de tuin, en ik tja ik leef nog wel een tijd, maar hoe ga ik verder? Eigelijk hoef ik helemaal niet verder...
  vrijdag 21 september 2001 @ 20:29:21 #14
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_1697423
quote:
Heeft er iemand een paar goeie tips voor mijn probleem{pje}?
Volgens mij is gaan sporten altijd wel goed voor je.
Sporten heeft een aantal voordelen;
Je komt nog eens ergens anders dan alleen achter je pc;
Je ontmoet nieuwe mensen;
Je wordt er fit van, je krijgt er energie door, etc.

Het is gewoon zo, dat mensen die dezelfde sport hebben, of dezelfde hobby al snel een bepaalde band met elkaar hebben. Dat is altijd leuk om nieuwe mensen te leren kennen. Verder zul je merken dat het goed voelt als je ergens beter in wordt. Stel dat je op een atletiekclub gaat, dan kan je eerst amper 500m achter elkaar hardlopen. Na een aantal weken zul je zien dat je het steeds langer volhoudt, en steeds sneller rent. Het is hartstikke leuk om te merken dat je ergens beter in kan worden.

Misschien zou je eens voorzichtig kunnen informaren bij klasgenoten wat voor sporten zij doen. Gewoon ff in een 1-op-1 gesprek vragen aan iemand wat hij doet voor sport. Als iemand erg enthousiast is over zijn sport, dan vind hij het vast ook wel leuk als je een keer meegaat om te kijken of jij het wat vind.

Ok, dit zijn mijn gedachten erover. Misschien dat er anderen zijn, die nog meer gedachten over hebben.

Veel succes!

Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 21 september 2001 @ 20:30:09 #15
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_1697434
Komt allemaal wel goed. Ik herken veel in je verhaal en ook met mij is 't helemaal goed gekomen. Lieve vriendin, leuk kind (zie www.christan-maurits.net ), goede IT-baan (en dat met een LTS diploma;-), leuk huis dus met andere woorden, 't gaat best wel lekker met me.

Sla je erdoorheen. Als je eenmaal wat ouder bent (en van school af) zul je merken dat als je maar doorzet 't allemaal wel goed komt met je.

vrijdag 21 september 2001 @ 20:30:21 #16
14799 Penance
So Bite Me, Eh?
pi_1697439
Veel geduld, en inderdaad een assertiviteitscursus ofzo.

Zelfs na zo'n cursus zal je het nog wel moeilijk hebben en er waarschijnlijk weinig vrienden aan over houden. maar dat komt mettertijd ook wel goed.

En wat je ook doet: niet gaan janken in het openbaar.
Er zijn zat mensen van jou leeftijd die zich zo voelen, en de meesten komen er gelukkig wel doorheen, alleen daar is gewoon tijd voor nodig.

Things to meat, people to do, places to kill.
pi_1697460
quote:
Op vrijdag 21 september 2001 20:27 schreef illusion het volgende:

[..]

die puistjes gaan vanzelf wel weg over een tijdje, en uiterlijk is vaak erg oppervlakkig.

Dat mensen je op uiterlijk beoordelen zegt genoeg over die mensen. Mensen zijn het nog niet, het zijn eerder kinderen nog.

Tja, dat zeg ik ook wel eens, want eigelijk ben ik een volwassene tja, ik vindt dit nogal moeilijk alemaal en het zijn ook net kleuter`s, soms zit ik met me`n 3 andere vriendje`s aleen in de klas te werken terwijl de anderen een beetje te lopen kloten. Ik erger me er aan, dus zeg er wat van "Ej!, kan het wat rustiger" zeg ik dan, maar dan krijg ik altijd een reactie terug van "Ach, hij heeft ook weer wat te zeuren hoor..." Volgens mij heeft gewoon iedereen schijt aan mij.
pi_1697478
quote:
Op vrijdag 21 september 2001 20:27 schreef UrgoanElsa het volgende:
Eigelijk helemaal geen zin meer, alles gaat maar fout... De rat ligt in de tuin, en ik tja ik leef nog wel een tijd, maar hoe ga ik verder? Eigelijk hoef ik helemaal niet verder...
Je kunt het ook anders bekijken. Als je het idee hebt dat het allemaal niet veel slechter kan, dan kan het dus alleen maar beter gaan.

Ik heb op een gegeven moment bedacht dat ik er een einde aan ging maken. Door geluk kwam ik er achter dat sommige mensen toch wat aan mij hadden. Dat ik toch een nut had zeg maar. Daarna heb ik besloten dat ik er altijd nog een einde aan kan maken. Zolang ik me op een of andere manier nuttig voel, blijf ik leven. Daarna zien we wel weer verder.
Als je nu echt in een dip zit en het niet meer ziet zitten, neem dan nog ff contact op of lees :Je verdriet voorbij.

Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
pi_1697494
quote:
Op vrijdag 21 september 2001 20:30 schreef Penance het volgende:
Veel geduld, en inderdaad een assertiviteitscursus ofzo.

Zelfs na zo'n cursus zal je het nog wel moeilijk hebben en er waarschijnlijk weinig vrienden aan over houden. maar dat komt mettertijd ook wel goed.

En wat je ook doet: niet gaan janken in het openbaar.
Er zijn zat mensen van jou leeftijd die zich zo voelen, en de meesten komen er gelukkig wel doorheen, alleen daar is gewoon tijd voor nodig.

Ik heb zo`n band met dat beeste gehad, als ik eraan denk, zoals nu krijg ik gewoon tranen in me`n ogen, kan er echt helemaal niets aan doen.
  vrijdag 21 september 2001 @ 20:34:21 #20
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_1697506
Weet je wat de ellende is,..
In de klas moet gewoon iemand zijn waar ze alles tegen moeten, willen en kunnen zeggen. Het valt me nog mee dat het nog geen lichamelijke pesterijen zijn

Toevallig VMBO!? Want daar komt 't ontzettend veel voor,.. en de meeste docenten doen alsof ze van niets weten. Ik durf dat te zeggen, want ik heb 't met stage zelf meegemaakt.

Maar: De tijd zal 't allemaal doen vergeten! HEt verandert allemaal!! Alleen moet je nu volhouden!

LOTS OF SUC7!!!!!!

Bumperklever - nietsnut - af en toe gelukkig
Du Riechst So Gut
pi_1697518
quote:
Op vrijdag 21 september 2001 20:32 schreef Miesjel het volgende:

[..]

Je kunt het ook anders bekijken. Als je het idee hebt dat het allemaal niet veel slechter kan, dan kan het dus alleen maar beter gaan.

Ik heb op een gegeven moment bedacht dat ik er een einde aan ging maken. Door geluk kwam ik er achter dat sommige mensen toch wat aan mij hadden. Dat ik toch een nut had zeg maar. Daarna heb ik besloten dat ik er altijd nog een einde aan kan maken. Zolang ik me op een of andere manier nuttig voel, blijf ik leven. Daarna zien we wel weer verder.
Als je nu echt in een dip zit en het niet meer ziet zitten, neem dan nog ff contact op of lees :Je verdriet voorbij.

Kan natuurlijk ook nog een sigaret pakken en denken "Ach, het komt alemaal wel goed" Maar je moet er wel iets aan doen...
  vrijdag 21 september 2001 @ 20:35:49 #22
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1697537
quote:
Op vrijdag 21 september 2001 20:31 schreef UrgoanElsa het volgende:

[..]

Tja, dat zeg ik ook wel eens, want eigelijk ben ik een volwassene tja, ik vindt dit nogal moeilijk alemaal en het zijn ook net kleuter`s, soms zit ik met me`n 3 andere vriendje`s aleen in de klas te werken terwijl de anderen een beetje te lopen kloten. Ik erger me er aan, dus zeg er wat van "Ej!, kan het wat rustiger" zeg ik dan, maar dan krijg ik altijd een reactie terug van "Ach, hij heeft ook weer wat te zeuren hoor..." Volgens mij heeft gewoon iedereen schijt aan mij.

Das niet zo, de meeste "kinderen" zoeken een slachtoffer om zichzelf beter te voelen. Het heeft ook niets persoonlijks met jou te maken.

Ik zou dus echt een assertiviteitscursus volgen....maar ik vraag me af of dat helpt tegen kinderen die nog op een ander niveau zitten.

Assertiviteitscurssussen zijn bedoeld om volwassen mensen op hun plek te wijzen denk ik, als jij je assertief gaat opstellen tegenover ze dan gaan ze misschien nog verder door met die pesterijen.

Je kan ook zeggen van....hou oud ben je nu precies mannetje/meisje??? Krijg je antwoord....en dan zeg je dan..gedraag je dan ook eens naar die leeftijd inplaats van een kleuter die nog met de lego moet spelen.

pi_1697538
Heel even iets anders. Ik lees nu pas dat er een huisdier pas overleden is?
pi_1697547
quote:
Op vrijdag 21 september 2001 20:34 schreef Peewee het volgende:
Weet je wat de ellende is,..
In de klas moet gewoon iemand zijn waar ze alles tegen moeten, willen en kunnen zeggen. Het valt me nog mee dat het nog geen lichamelijke pesterijen zijn

Toevallig VMBO!? Want daar komt 't ontzettend veel voor,.. en de meeste docenten doen alsof ze van niets weten. Ik durf dat te zeggen, want ik heb 't met stage zelf meegemaakt.

Maar: De tijd zal 't allemaal doen vergeten! HEt verandert allemaal!! Alleen moet je nu volhouden!

LOTS OF SUC7!!!!!!

Mij aanvallen hebben ze wel gedaan maar toen kwamen ze er achter dat ik dan wel wat terug dee. Maar die volgende dag die hele dag aleenmaar pesterij. Wou elke keer wel eglopen of wat dan ook.
[EDIT] Nopen, IVBO of zow :/.

[Dit bericht is gewijzigd door UrgoanElsa op 21-09-2001 20:38]

pi_1697566
quote:
Op vrijdag 21 september 2001 20:35 schreef Miesjel het volgende:
Heel even iets anders. Ik lees nu pas dat er een huisdier pas overleden is?
Nou, nee hij werd verlamt en ja zag hem aftekelen, naar de dokter geweest en die heeft er een eind aan gemaakt.
pi_1697585
*herkend verhaal*

Nouwjah, ik ben dus ook 14, heb zelf nogal wat puitsjes, heb ook een tijd gehad dat alles me tegenzat.

Enzovoort,

Absoluut niet proberen om te zorgen dat mensen die je stom vind je leuk gaan vinden.

Als je nog in de problemen zit fzow, kun je me best wel mailen, ben tenslotte net zo oud

Meeladres staat ergens in m'n profiel gloof ik.

"There is no reason anyone would want a computer in their home." - Ken Olson, Digital Equipment Corp. (1977)
pi_1697646
quote:
Op vrijdag 21 september 2001 20:37 schreef UrgoanElsa het volgende:

[..]

Nou, nee hij werd verlamt en ja zag hem aftekelen, naar de dokter geweest en die heeft er een eind aan gemaakt.

Dan is het niet zo gek dat je het allemaal even niet ziet zitten. Ik ben nu 26 en net voor Kerst hebben wij onze 13 jaar oude hond in laten slapen. Ik heb toen zo moeten huilen dat niemand meer wist wat ze moesten doen. Ik geloof niet dat ze een volwassen man zo hebben zien huilen En daarna ben ik weken in rouw geweest. Om eerlijk te zijn ben ik dat nu nog.

Ik denk dat je ten eerste nu wat vatbaarder bent voor alles, dus pesterijen, maar ook voor puistjes. Pas als je daar over heen bent, dan kun je iets aan de situatie in je klas veranderen.
Laat ze maar even, maar bedenk dat jouw tijd nog zal komen, dubbel en dwars.

pi_1697651
Tja, maandag moet ik weer naar school, oma is sins gisteren naar een dementen tehuis gebracht, opa 2 weken overleden en gisteren mijn ratje, ik denk dat ik alles gewoon ff niet meer kan volgen. Toch zit ik elke dag aan het jaar 1998 - 1999 te denken, alles ging toen goed ik had bijna geen huiswerk, kon lekker alles doen werd met een busje opgehaald en weer terug gebracht, de hele klas was aardig, had aan de overkant een vriendinetje en alles ging gewoon perfect! Maar sins vorig jaar toen ik naar de 1`ste klas ging werd het alemaal kloten, gewoon een prachtige tijd gehad met alles en iedereen, kreeg toen mijn rad ect.
  vrijdag 21 september 2001 @ 20:51:03 #29
14799 Penance
So Bite Me, Eh?
pi_1697748
quote:
Op vrijdag 21 september 2001 20:33 schreef UrgoanElsa het volgende:

[..]

Ik heb zo`n band met dat beeste gehad, als ik eraan denk, zoals nu krijg ik gewoon tranen in me`n ogen, kan er echt helemaal niets aan doen.

Ehhh... en daarvoor Quote je mijn post?!?!?!(Ik wist niet eens dat dat beest dood was.)
Maargoed, kijk het klinkt lullig, maar in het openbaar gaan huilen, ook al kun je het niet helpen, is in deze fase gewoon goed fout. Je stelt jezelf zwak op en wordt alleen nog maar meer gepest. (OK, wat ik zo gelezen heb kan het niet veel erger worden, maar toch)

En ga anders een verdedigings-sport doen, dan voel je jezelf een stuk zekerder van jezelf en veiliger in het openbaar.

[Dit bericht is gewijzigd door Penance op 21-09-2001 20:59]

Things to meat, people to do, places to kill.
pi_1697754
Tja, dat soort dingen komen idd allemaal op een hoop.... Nog gecondoleert met je Opa en je ratje natuurlijk. Ik merk het nu ook. Bobby (=hond) in laten slapen, ouders uit elkaar, meisje waar ik verlieft op was (=ben) kreeg een ander.

Ik ... Tja laten we elkaar maar sterkte wensen...

vrijdag 21 september 2001 @ 20:52:06 #31
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1697756
quote:
Op vrijdag 21 september 2001 20:44 schreef UrgoanElsa het volgende:
Tja, maandag moet ik weer naar school, oma is sins gisteren naar een dementen tehuis gebracht, opa 2 weken overleden en gisteren mijn ratje, ik denk dat ik alles gewoon ff niet meer kan volgen. Toch zit ik elke dag aan het jaar 1998 - 1999 te denken, alles ging toen goed ik had bijna geen huiswerk, kon lekker alles doen werd met een busje opgehaald en weer terug gebracht, de hele klas was aardig, had aan de overkant een vriendinetje en alles ging gewoon perfect! Maar sins vorig jaar toen ik naar de 1`ste klas ging werd het alemaal kloten, gewoon een prachtige tijd gehad met alles en iedereen, kreeg toen mijn rad ect.
vervelend van je opa en oma en ratje

de middelbare school ( en zeker de brugklas) is een ontgroening eigenlijk ja en dat zal het ook altijd blijven. Een van de moeilijkere tijden van een mens is het, je moet je er ook doorheen proberen te wurgen.

Je moet in jezelf blijven geloven en vooral geen minderwaardigheidscomplex krijgen omdat anderen dingen zeggen of doen.

You got the force Luke...en dat geldt voor jou ook.

pi_1697810
quote:
Op vrijdag 21 september 2001 20:52 schreef illusion het volgende:

[..]

vervelend van je opa en oma en ratje

de middelbare school ( en zeker de brugklas) is een ontgroening eigenlijk ja en dat zal het ook altijd blijven. Een van de moeilijkere tijden van een mens is het, je moet je er ook doorheen proberen te wurgen.

Je moet in jezelf blijven geloven en vooral geen minderwaardigheidscomplex krijgen omdat anderen dingen zeggen of doen.

You got the force Luke...en dat geldt voor jou ook.

En helaas kan ik dit niet opbrengen. Ik heb even een web-icon gemaakt van het kopje van mijn overleden ratje. Tja, dat is altijd beter dan niets hè...
pi_1697841
quote:
Op vrijdag 21 september 2001 20:55 schreef UrgoanElsa het volgende:

[..]

En helaas kan ik dit niet opbrengen. Ik heb even een web-icon gemaakt van het kopje van mijn overleden ratje. Tja, dat is altijd beter dan niets hè...

Maar bedenk dat je jezelf niet kunt haasten, geef jezelf de tijd om het te verwerken. Praat er ook over met je ouders.
pi_1697859
quote:
Op vrijdag 21 september 2001 20:58 schreef Miesjel het volgende:

[..]

Maar bedenk dat je jezelf niet kunt haasten, geef jezelf de tijd om het te verwerken. Praat er ook over met je ouders.

Mijn ouders weten van niets...
[EDIT]
En ik kan het ze nu ook eigelijk niet vertellen, net me`n opa overleden, de rat gisteren, me`n oma naar een dementen tehuis, en dan nu ik er nog bij, nee dat lijkt me niet zo verstandig...
[/EDIT]

[Dit bericht is gewijzigd door UrgoanElsa op 21-09-2001 21:01]

vrijdag 21 september 2001 @ 21:01:45 #35
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1697891
had je zo'n hechte band met je ratje??? Vind ik wel uniek

En het laatste over die school...het feit dat ze zo tegen jou doen is omdat ze zich zelf ook niet lekker voelen. En als je dan iemand hebt die zich nog slechter voelt geeft dat vertrouwen.

Vandaar die pesterijen vaak op scholen, het is een psychologisch spelletje.

Wij willen ons "goed" voelen en dus moet er iemand zijn die ons laat inzien dat we ons "goed" voelen.

pi_1697935
quote:
Op vrijdag 21 september 2001 21:01 schreef illusion het volgende:
had je zo'n hechte band met je ratje??? Vind ik wel uniek

En het laatste over die school...het feit dat ze zo tegen jou doen is omdat ze zich zelf ook niet lekker voelen. En als je dan iemand hebt die zich nog slechter voelt geeft dat vertrouwen.

Vandaar die pesterijen vaak op scholen, het is een psychologisch spelletje.

Wij willen ons "goed" voelen en dus moet er iemand zijn die ons laat inzien dat we ons "goed" voelen.

Vanaf 2 weken is eigelijk alles in elkaar geknapt, *UE is aan het huielen*
pi_1697939
quote:
Op vrijdag 21 september 2001 20:59 schreef UrgoanElsa het volgende:

[..]

Mijn ouders weten van niets...
[EDIT]
En ik kan het ze nu ook eigelijk niet vertellen, net me`n opa overleden, de rat gisteren, me`n oma naar een dementen tehuis, en dan nu ik er nog bij, nee dat lijkt me niet zo verstandig...
[/EDIT]

Ik denk dat je ouders best wel snappen dat het niet makkelijk voor je is. Je hoeft ook niet te vertellen dat je gepest word, maar het helpt als je over je verdriet praat.
pi_1697960
quote:
Op vrijdag 21 september 2001 21:05 schreef UrgoanElsa het volgende:

[..]

Vanaf 2 weken is eigelijk alles in elkaar geknapt, *UE is aan het huielen*

*meehuilt*
pi_1698019
quote:
Op vrijdag 21 september 2001 21:07 schreef Miesjel het volgende:

[..]

*meehuilt*

Tja, het lijken wel buien, nu weer niet maar als ik nu aan mijn ratje denk wel. In 1999 leerde ik ook een goeie vriend kennen, waarme het nu ook zo`n beetje over is, wat geweest is is geweest en zal alemaal nooit meer goed komen.
pi_1698049
Vandaag ook helemaal niet gelachen, het leek net of ik elk moment van de dag kon huilen, als we het over een seriues onder werp hadden, zeker nu met die ramp in de VS- vraag ik even of ik naar de wc mag en ga even een beetje huilen en weer naar de klas, 8 uur lang heb ik me geprobeerd in te houden, een vreselijke dag voor mij... Heb ook nergens geen zin meer in. Ik ben eigelijk verslaafd aan sigaretten maar totaal geen zin in, het hoeft alemaal niet meer.. De laatste 1,5 jaar aleen maar verdrietig geweest.
pi_1698123
quote:
Op vrijdag 21 september 2001 20:51 schreef Miesjel het volgende:
Tja, dat soort dingen komen idd allemaal op een hoop.... Nog gecondoleert met je Opa en je ratje natuurlijk. Ik merk het nu ook. Bobby (=hond) in laten slapen, ouders uit elkaar, meisje waar ik verlieft op was (=ben) kreeg een ander.

Ik ... Tja laten we elkaar maar sterkte wensen...

Tja, laten we dat maar doen hè...
pi_1698139
quote:
Op vrijdag 21 september 2001 21:13 schreef UrgoanElsa het volgende:
Vandaag ook helemaal niet gelachen, het leek net of ik elk moment van de dag kon huilen, als we het over een seriues onder werp hadden, zeker nu met die ramp in de VS- vraag ik even of ik naar de wc mag en ga even een beetje huilen en weer naar de klas, 8 uur lang heb ik me geprobeerd in te houden, een vreselijke dag voor mij... Heb ook nergens geen zin meer in. Ik ben eigelijk verslaafd aan sigaretten maar totaal geen zin in, het hoeft alemaal niet meer.. De laatste 1,5 jaar aleen maar verdrietig geweest.
Dit klinkt meteen een beetje eng, maar is er iemand op school waar je goed mee kunt praten? Je mentor ,een leraar, of misschien de maatschappelijk werker. Ik denk dat het eens goed is voor je om wat hulp te zoeken. Ik kan dat vanaf hier niet doen.
Iedere leraar zal tijd voor je maken en je willen helpen. Niemand zal je zwak vinden of stom.

Na 1,5 jaar mag dat best wel een keer.

vrijdag 21 september 2001 @ 21:20:56 #43
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1698149
mag ik nu als psychiater optreden???

Ik schrijf seroxat voor, om te beginnen met 20 mg per dag...als het niet helpt gaan we over een paar maanden over naar 40 mg per dag. Ik doe het liever niet bij jongere mensen, maar als iemand zich beter gaat voelen en meer serotine aan maakt in zijn hoofd keur ik het goed.

Ikzelf neem ook 40 mg seroxat per dag...en het hielp goed...ben nu aan het afbouwen weer. Dat afbouwen doe ik zonder begeleiding van psychiater...ik sla vaker dagen over enzo....omdat ik geen behoefte meer eraan heb.

Heb je al eens gehoord van het serotine gehalte in je hersens???? Serotine zorgt er dus voor dat de signalen in je hersens lekker vlot verlopen, en dat je niet in een ritme raakt die negatief is.

Jou gedachtes komen volgens mij vaker voor...steeds weer die negatieve gedachtes.

Seroxat zorgt ervoor dat je weer op een ander niveau komt qua denken...dat die negatieve gedachtes verdwijnen en postieve gedachtes die onderdrukt worden weer naar boven komen.

[Dit bericht is gewijzigd door illusion op 21-09-2001 21:25]

pi_1698174
Ik heb ook geen zin om achter de computer vandaan te komen. Alles wat ik doe is overbodig... ik wil eigelijk aleen mijn ratje terug. *UE heeft weer traenen... *
pi_1698242
quote:
Op vrijdag 21 september 2001 21:20 schreef illusion het volgende:
mag ik nu als psychiater optreden???

Ik schrijf seroxat voor, om te beginnen met 20 mg per dag...als het niet helpt gaan we over een paar maanden over naar 40 mg per dag. Ik doe het liever niet bij jongere mensen, maar als iemand zich beter gaat voelen en meer serotine aan maakt in zijn hoofd keur ik het goed.

Ikzelf neem ook 40 mg seroxat per dag...en het hielp goed...ben nu aan het afbouwen weer. Dat afbouwen doe ik zonder begeleiding van psychiater...ik sla vaker dagen over enzo....omdat ik geen behoefte meer eraan heb.

Heb je al eens gehoord van het serotine gehalte in je hersens???? Serotine zorgt er dus voor dat de signalen in je hersens lekker vlot verlopen, en dat je niet in een ritme raakt die negatief is.

Jou gedachtes komen volgens mij vaker voor...steeds weer die negatieve gedachtes.

Seroxat zorgt ervoor dat je weer op een ander niveau komt qua denken...dat die negatieve gedachtes verdwijnen en postieve gedachtes die onderdrukt worden weer naar boven komen.

Ja, ik vat het.
pi_1698277
Ik wil niet de woorden ontkrachten van illusion, maar ik zou liever aanraden eest maar eens wat proffesionele hulp te vragen. Medicijnen zijn niet erg, maar als ze niete nodig zijn... Dan liever niet.
  vrijdag 21 september 2001 @ 21:33:02 #47
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1698281
quote:
Op vrijdag 21 september 2001 21:29 schreef UrgoanElsa het volgende:

[..]

Ja, ik vat het.

okey...seroxat is het populairste middel op dit moment. bij 75 procent van de mensen helpt het.

De eerste 2 weken is het ff doorbijten qua bijverschijnselen...na 3-4 maanden gaat het inslaan en kom je op het niveau terecht zoals je echt bent.

Tenzij je aanleg hebt voor manisch depressiviteit...als dat zo is wordt je manisch ervan. Dan wordt je te vrolijk en krijg je te positieve gedachtes.

Een overload aan positieve gedachtes wat weer leidt tot een depressie.

pi_1698308
quote:
Op vrijdag 21 september 2001 21:33 schreef illusion het volgende:

[..]

okey...seroxat is het populairste middel op dit moment. bij 75 procent van de mensen helpt het.

De eerste 2 weken is het ff doorbijten qua bijverschijnselen...na 3-4 maanden gaat het inslaan en kom je op het niveau terecht zoals je echt bent.

Tenzij je aanleg hebt voor manisch depressiviteit...als dat zo is wordt je manisch ervan. Dan wordt je te vrolijk en krijg je te positieve gedachtes.

Een overload aan positieve gedachtes wat weer leidt tot een depressie.

Ik ben altijd al zo geweest, "Ach, alles op ze`n tijd" Maar ik moet studeren, heb totaal nergens geen zin meer in, en afhankelijk worden van medichijnen, nee dat doe ik niet.
  vrijdag 21 september 2001 @ 21:35:10 #49
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1698309
quote:
Op vrijdag 21 september 2001 21:32 schreef Miesjel het volgende:
Ik wil niet de woorden ontkrachten van illusion, maar ik zou liever aanraden eest maar eens wat proffesionele hulp te vragen. Medicijnen zijn niet erg, maar als ze niete nodig zijn... Dan liever niet.
gelukkig zijn medicijnen alleen via professionele hulp te krijgen in Nederland, na een diagnose wordt er een beslissing genomen.
pi_1698326
Ik ben maar een vaag en een triets figuur.
  vrijdag 21 september 2001 @ 21:37:14 #51
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1698328
quote:
Op vrijdag 21 september 2001 21:35 schreef UrgoanElsa het volgende:

[..]

Ik ben altijd al zo geweest, "Ach, alles op ze`n tijd" Maar ik moet studeren, heb totaal nergens geen zin meer in, en afhankelijk worden van medichijnen, nee dat doe ik niet.

dat je altijd zo geweest bent komt misschien doordat je altijd een te laag serotine gehalte hebt gehad????

Bepaalde mensen worden geboren met een te laag serotine gehalte, net zoals suikerpatienten ook te weinig van bepaalde stoffen hebben.

Afhankelijk wordt je van de meeste medicatie niet , en zeker niet van de seroxat.

Als je xanax gaat gebruiken dan ben je wel afhankelijk omdat het super verslavend is.

[Dit bericht is gewijzigd door illusion op 21-09-2001 21:38]

pi_1698337
quote:
Op vrijdag 21 september 2001 21:35 schreef illusion het volgende:

[..]

gelukkig zijn medicijnen alleen via professionele hulp te krijgen in Nederland, na een diagnose wordt er een beslissing genomen.

Het valt me steeds meer op dat er veel mensen zijn die het gebruiken of gebruikt hebben. Terwijl ik echt dacht dat dat een uitzondering was.
pi_1698339
quote:
Op vrijdag 21 september 2001 21:37 schreef illusion het volgende:

[..]

dat je altijd zo geweest bent komt misschien doordat je altijd een te laag serotine gehalte hebt gehad????

Bepaalde mensen worden geboren met een te laag serotine gehalte, net zoals suikerpatienten ook te weinig van bepaalde stoffen hebben.

Afhankelijk wordt je niet van medicatie, en zeker niet van de seroxat.

Als je xanax gaat gebruiken dan ben je wel afhankelijk omdat het super verslavend is.

En roken heeft geen zin? Meen toch echt dat ik gelezen had dat als je rookt je lichaam meer stoffen aanmaakt.
  vrijdag 21 september 2001 @ 21:40:32 #54
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1698370
quote:
Op vrijdag 21 september 2001 21:38 schreef Miesjel het volgende:

[..]

Het valt me steeds meer op dat er veel mensen zijn die het gebruiken of gebruikt hebben. Terwijl ik echt dacht dat dat een uitzondering was.

seroxat is populair prozac in het kwadraat is het.

Voorbeeldje...in mijn vriendengroep ken ik al 2 personen die het gebruiken, en dan ook nog de vader van een van mijn vrienden. Verder kennen die mensen ook weer mensen die seroxat innemen.

Het is niet zo dat ik een depressieve vriendengroep heb, maar als je door het leven bepaalde negatieve dingen meemaakt waar je mee zit en waar je niet uitkomt dan helpt het gewoon.

Om een negatieve gedachten spiraal te doorbreken.

vrijdag 21 september 2001 @ 21:42:02 #55
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1698386
quote:
Op vrijdag 21 september 2001 21:38 schreef UrgoanElsa het volgende:

[..]

En roken heeft geen zin? Meen toch echt dat ik gelezen had dat als je rookt je lichaam meer stoffen aanmaakt.

Roken voorziet in je behoefte voor nicotine..heeft niets te maken met serotine.

je had toch geen behoefte meer aan sigaretten??? waarom wil je niet meer roken als je denkt dat sigaretten je goed doen voelen?

pi_1698417
quote:
Op vrijdag 21 september 2001 21:42 schreef illusion het volgende:

[..]

Roken voorziet in je behoefte voor nicotine..heeft niets te maken met serotine.

je had toch geen behoefte meer aan sigaretten??? waarom wil je niet meer roken als je denkt dat sigaretten je goed doen voelen?

Ik heb sins vandaag niets meer gerookt, ben echt in rouw, geen lol geen fun geen lekker eten, geen leuke mp3`tjes er nou op aleen maar verdrietig. Ik dacht dat het er iets mee te maken had, dus niet.
pi_1698429
UrgoanElsa, ik denk dat het belangrijk is om wat andere mensen in te schakelen. Ik weet dat ik nu aan het drammen ben, maar ik zou het zonde vinden als je stomme dingen gaat doen. Kunnen we afspreken dat je maandag met een leraar gaat praten?
  vrijdag 21 september 2001 @ 21:50:44 #58
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1698490
quote:
Op vrijdag 21 september 2001 21:45 schreef Miesjel het volgende:
UrgoanElsa, ik denk dat het belangrijk is om wat andere mensen in te schakelen. Ik weet dat ik nu aan het drammen ben, maar ik zou het zonde vinden als je stomme dingen gaat doen. Kunnen we afspreken dat je maandag met een leraar gaat praten?
is een goed idee ja...hoewel een aantal leraren vaak de neiging hebben om te zeggen van.." kom op joh...ff doorbijten..lukt je wel"

Daar schiet je dan ook niets mee op..en dan moet je het ergens anders zoeken..

Dat je iemand moet zoeken is duidelijk..alleen kun je het niet...en zeker niet op jou leeftijd.

Dat ik dipjes heb gehad op de middelbare school ..das waar...maar ik ben nooit depressief geweest in die periode.

pi_1698495
quote:
Op vrijdag 21 september 2001 21:45 schreef Miesjel het volgende:
Wees gerust ik ga nergens heen... Mijn montor zit altijd op een ander kantoor waar ik niet naar toe mag lopen, verder is het een beetje een rommel week ze gaan op kamp dus ik kan dit niet afspreken. En dan heb ik er ook geen zin in, begin ik weer te ...
pi_1698508
quote:
Op vrijdag 21 september 2001 21:50 schreef illusion het volgende:

[..]

is een goed idee ja...hoewel een aantal leraren vaak de neiging hebben om te zeggen van.." kom op joh...ff doorbijten..lukt je wel"

Daar schiet je dan ook niets mee op..en dan moet je het ergens anders zoeken..

Dat je iemand moet zoeken is duidelijk..alleen kun je het niet...en zeker niet op jou leeftijd.

Dat ik dipjes heb gehad op de middelbare school ..das waar...maar ik ben nooit depressief geweest in die periode.

Ik ben zeker niet deprie ofzwo, maar ik wil eigelijk niets meer...
[EDIT]
Ook ben ik nu aleen een paar droevige mp3 tje`s aan het luisteren, en het is al 10 uur zo maar eens gaan slapen, en dan kan de weg naar morgen weer beginen.
pi_1698640
quote:
Op vrijdag 21 september 2001 21:52 schreef UrgoanElsa het volgende:

[..]

Ik ben zeker niet deprie ofzwo, maar ik wil eigelijk niets meer... [afbeelding]
[EDIT]
Ook ben ik nu aleen een paar droevige mp3 tje`s aan het luisteren, en het is al 10 uur zo maar eens gaan slapen, en dan kan de weg naar morgen weer beginen. [afbeelding]

Doe mij een plezier en vertel me binnenkort nog eens hoe het gaat.
  vrijdag 21 september 2001 @ 22:07:13 #62
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1698718
quote:
Op vrijdag 21 september 2001 21:52 schreef UrgoanElsa het volgende:

[..]

Ik ben zeker niet deprie ofzwo, maar ik wil eigelijk niets meer... [afbeelding]
[EDIT]
Ook ben ik nu aleen een paar droevige mp3 tje`s aan het luisteren, en het is al 10 uur zo maar eens gaan slapen, en dan kan de weg naar morgen weer beginen. [afbeelding]

als je niets meer wilt ben je depri....wat is het anders dan?

is het normaal dat je niets meer wilt dan??? dat is het dus niet

pi_1698760
Ik zou wel willen dat ik morgen vroeg niet meer wakker word, kan ik lekker bij me`n ratje zijn. En dit meen ik echt.
pi_1698801
UrgoanElsa ik moet nu echt gaan, de RSI doet me bijna de das om (auw auw )

Ik kan je niet beloven dat alles beter gaat worden, maar dood gaan kan altijd nog, de kunst is het zo lang mogelijk uit te stellen.

Laat binnenkort nog ff wat van je horen.

pi_1698817
quote:
Op vrijdag 21 september 2001 22:13 schreef Miesjel het volgende:
UrgoanElsa ik moet nu echt gaan, de RSI doet me bijna de das om (auw auw )

Ik kan je niet beloven dat alles beter gaat worden, maar dood gaan kan altijd nog, de kunst is het zo lang mogelijk uit te stellen.

Laat binnenkort nog ff wat van je horen.

Ja, ik lach bijna, nou ja tot nooit hoop ik.
pi_1702789
Nou, ik leef nog...
  zaterdag 22 september 2001 @ 09:02:58 #67
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_1702802
Goeiemorgen UrgoanElsa. Gaat 't iets beter vandaag?
Hartstikke leuk gedaan dat web-icontje.
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_1702825
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 09:02 schreef kasper het volgende:
Goeiemorgen UrgoanElsa. Gaat 't iets beter vandaag?
Hartstikke leuk gedaan dat web-icontje.
Tja, moest er een beetje bij huilen... Dan lukt het wel hoor. En ja het gaat nu wat beter.
pi_1702934
Kan iemand of iets mij helpen om me wat beter te voelen? Ik voel me echt k*t ik ben iets heel erg waardevols kwijt, zal het ooit nog goed komen?

[Dit bericht is gewijzigd door UrgoanElsa op 22-09-2001 13:02]

pi_1703974
Ik had ook erg last van puisten maar die zijn weggegaan door biergist te slikken kun je gewoon bij de apotheker halen. suc6
pi_1704214
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 13:20 schreef DDD het volgende:
Ik had ook erg last van puisten maar die zijn weggegaan door biergist te slikken kun je gewoon bij de apotheker halen. suc6
Bedankt voor de tip.
  zaterdag 22 september 2001 @ 13:46:37 #72
331 Merel
Be here now.
pi_1704217
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 10:48 schreef UrgoanElsa het volgende:
Kan iemand of iets mij helpen om me wat beter te voelen? Ik voel me echt k*t ik ben iets heel erg waardevols kwijt, zal het ooit nog goed komen?
Ik denk niet dat mensen hier op het forum heel veel kunnen doen om je beter te doen voelen, niemand die je hier echt even een knuf kan geven of je kan troosten. En dat heb je wel eventjes nodig toch?

Ook mij lijkt het een goed idee als je een keer in het echt met iemand zou gaan praten over alles wat je bezighoudt. Er is vast wel een aardige leraar of lerares op school, of een vertrouwenspersoon ofzo. En die mensen zullen heus naar je luisteren en je advies en hulp geven, en dat kunnen zij waarschijnlijk beter dan wij hier.

Succes! Je slaat je er wel doorheen uiteindelijk!

"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_1704476
Aleen die hebben het een beetje druk, ook is er deze week geen leraar/of klasse mentor. Ik moet gewoon gedult hebben, zal vanzelf wel weer over gaan.
  zaterdag 22 september 2001 @ 14:15:12 #74
331 Merel
Be here now.
pi_1704507
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 14:12 schreef UrgoanElsa het volgende:
Aleen die hebben het een beetje druk
Laat dat geen reden zijn om geen hulp te gaan zoeken hoor! Er is heus wel iemand die tijd voor je heeft, misschien wel tidj voor je wil maken!! Kom op
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_1704722
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 14:15 schreef Merel het volgende:

[..]

Laat dat geen reden zijn om geen hulp te gaan zoeken hoor! Er is heus wel iemand die tijd voor je heeft, misschien wel tidj voor je wil maken!! Kom op

Wat kan diegene doen dan? Juist, helemaal niets.
  zaterdag 22 september 2001 @ 15:41:54 #76
331 Merel
Be here now.
pi_1705334
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 14:35 schreef UrgoanElsa het volgende:

[..]

Wat kan diegene doen dan? Juist, helemaal niets.

Ze kunnen in ieder geval meer doen dan wij hier! Zij kennen jou natuurlijk een heel stuk beter, en ze kunnen beter verzinnen hoe ze je kunnen helpen want ze hebben heus wel ervaring met dit soort dingen!
pi_1705674
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 15:41 schreef Merel het volgende:

[..]

Ze kunnen in ieder geval meer doen dan wij hier! Zij kennen jou natuurlijk een heel stuk beter, en ze kunnen beter verzinnen hoe ze je kunnen helpen want ze hebben heus wel ervaring met dit soort dingen!

Zeg maar wat ik je moet vertellen, ik zal alles vertellen om je me beter te leren kennen.
  zaterdag 22 september 2001 @ 16:32:09 #78
331 Merel
Be here now.
pi_1705700
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 16:28 schreef UrgoanElsa het volgende:

[..]

Zeg maar wat ik je moet vertellen, ik zal alles vertellen om je me beter te leren kennen.

Liefie, dat moet je allemaal in het echt aan iemand vertellen! Het is heel lekker om via zo'n forum te vertellen wat je dwars zit, en mensen zullen je een hele hoop tips geven, maar het werkt nog altijd het beste om het in het echt aan iemand te vertellen die je dan gestructureerd kan helpen.

Doe maar maandag, zoek op school een aardige leraar of lerares op en vertel waarom je je zo rot voelt de laatste tijd. Of vertel het aan je ouders. Ik snap dat die nu een hele hoop aan hun hoofd hebben en dat je ze misschien niet lastig wil vallen hiermee, maar ik denk dat ze wel willen weten wat er in het koppie van hun kind omgaat!

Beloof je dat je aan iemand gaat vragen of ze je helpen om een beetje uit te problemen te komen?

pi_1705760
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 16:32 schreef Merel het volgende:

[..]

Liefie, dat moet je allemaal in het echt aan iemand vertellen! Het is heel lekker om via zo'n forum te vertellen wat je dwars zit, en mensen zullen je een hele hoop tips geven, maar het werkt nog altijd het beste om het in het echt aan iemand te vertellen die je dan gestructureerd kan helpen.

Doe maar maandag, zoek op school een aardige leraar of lerares op en vertel waarom je je zo rot voelt de laatste tijd. Of vertel het aan je ouders. Ik snap dat die nu een hele hoop aan hun hoofd hebben en dat je ze misschien niet lastig wil vallen hiermee, maar ik denk dat ze wel willen weten wat er in het koppie van hun kind omgaat!

Beloof je dat je aan iemand gaat vragen of ze je helpen om een beetje uit te problemen te komen?

Euhm... eigelijk nou euhm... tja ik ...
pi_1706341
quote:
Voornamelijk een uiterlijk-probleem dus. Ga op fitness: wel beetje duur (ik betaal zo'n 100 NLG per maand, maar das dan ook in A'dam, 'normaal' kan je er terecht vanaf 40 a 50 NLG per maand). Eerste 2 weken vooral cardiotraining (fietsen, loopband of roeiapparaat) en gewichttraining langzamaan opbouwen (hier krijg je vooral in het begin spierpijn van, maar das goed, dan weet je dat je lichaam je spieren aan het opbouwen is. Na die 2 weken leg je het zwaartepunt meer op de gewichtstraining, waardoor je na een half jaar jezelf haast niet meer terugkent: veel meer zelfvertrouwen, je ziet er veel beter uit etc. Wees niet bang dat je een 2de Rambo wordt, dat kan alleen wanneer je veel annabolen-steroiden gebruikt.

Wat betreft de puistjes: gooi al die rotzooi van de drogist weg! Ga naar de huisarts en zeg dat een vriend van je Dalacin T gebruikt, dat dat bij hem goed helpt en dat jij dat ook zou willen. Dalacin T is een soort antibiotica en dat werkt echt goed tegen puistjes.

Wat je wel nog bij de drogist zou kunnen halen: multivitamine preperaten, maar in ieder geval een sterke B-reeks. Wanneer je hieraan een tekort hebt, kan je je lusteloos, moe, onzeker en bang voelen. En: baat het niet, dan schaadt het niet (geldt overigens niet voor vit. a & d, maar die heb je ook niet nodig hiervoor).

En: zoek een bijbaan waar veel jongeren werken, maar je toch nog op jezelf kan zijn. Postbesteller (postbode) op zaterdag verdient wel goed EN er werken veel jongeren. Alhoewel je hier minimaal 16 jaar voor moet zijn, dus misschien volgend jaar?

Voor nu: ga lekker sporten en wees actief. Word boos op het fitnessapparaaat, laat al je verdriet los.

Ik had overigens mijn eerste vriendinnetje (verkering) toen ik 16 was, dus je hebt werkelijk nog tijd zat!!!

zaterdag 22 september 2001 @ 17:56:02 #81
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1706379
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 16:32 schreef Merel het volgende:

[..]

ben ik het niet helemaal mee eens. Dat dit niet het juiste forum is om erover te praten vind ik wel zo. op www.diekstra.nl kun je het beter neerschrijven.

Via een gesprek met leraren gaat het vaak moeizamer dan als je het op papier zet, omdat je dan dingen vergeet en jezelf niet echt bloot kunt geven omdat je in de reden wordt gevallen tijdens het praten enzo. Je wordt geblokkeerd door de externe factoren, geluid, een leraar die je dom aankijkt, je voelt je zenuwachtiger.

Wat je wel zou kunnen doen is het op papier zetten allemaal en dan aan je leraar geven, als de leraar het dan leest dan neemt hij het ook beter op. Het gelezen woord wordt veel beter opgevangen dan het gesproken woord.

Het is aangetoond dat het overgrote deel van de mensen slecht luisterd naar elkaar, en de leraren zitten ook nog met andere dingen in hun hoofd. Proefwerken die ze moeten nakijken, een ruzie met hun vrouw, ze hebben honger, zin in een sigaret en ga zo maar door.

Ik zou proberen om een brief te schrijven naar de leraren en dan te vragen of ze die brief in ontspannen toestand aandachtig willen doorlezen zodat ze erachter komen waar je mee zit.

zaterdag 22 september 2001 @ 18:04:15 #82
14315 illusion
Clone van Danny
pi_1706423
voer maar eens een gesprek van een half uur tot uur met iemand, en probeer dat gesprek dan de dag erna eens op papier te zetten.

De helft ben je vergeten omdat je niet genoeg geconcentreerd was op de ander en meer met je eigen gedachtes bezig was dan te luisteren naar de ander.

lees je een boek of brief dan focus je je zowat helemaal op wat er geschreven staat. Je neemt het op en slaat het op in je geheugen.

pi_1706468
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 13:20 schreef DDD het volgende:
Als er iets is wat niet werkt, is DAT het wel!!! Waarom niet meteen iets halen dat WERKT bij de huisarts? Als je in het ziekenfonds zit, kost het ook nogeens helemaal niets (voor jou dan)!

Overigens, staat DDD voor dat anti-puistjes merk?

pi_1706861
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 17:50 schreef Sound_of_Silence het volgende:

[..]

Voornamelijk een uiterlijk-probleem dus. Ga op fitness: wel beetje duur (ik betaal zo'n 100 NLG per maand, maar das dan ook in A'dam, 'normaal' kan je er terecht vanaf 40 a 50 NLG per maand). Eerste 2 weken vooral cardiotraining (fietsen, loopband of roeiapparaat) en gewichttraining langzamaan opbouwen (hier krijg je vooral in het begin spierpijn van, maar das goed, dan weet je dat je lichaam je spieren aan het opbouwen is. Na die 2 weken leg je het zwaartepunt meer op de gewichtstraining, waardoor je na een half jaar jezelf haast niet meer terugkent: veel meer zelfvertrouwen, je ziet er veel beter uit etc. Wees niet bang dat je een 2de Rambo wordt, dat kan alleen wanneer je veel annabolen-steroiden gebruikt.

Wat betreft de puistjes: gooi al die rotzooi van de drogist weg! Ga naar de huisarts en zeg dat een vriend van je Dalacin T gebruikt, dat dat bij hem goed helpt en dat jij dat ook zou willen. Dalacin T is een soort antibiotica en dat werkt echt goed tegen puistjes.

Wat je wel nog bij de drogist zou kunnen halen: multivitamine preperaten, maar in ieder geval een sterke B-reeks. Wanneer je hieraan een tekort hebt, kan je je lusteloos, moe, onzeker en bang voelen. En: baat het niet, dan schaadt het niet (geldt overigens niet voor vit. a & d, maar die heb je ook niet nodig hiervoor).

En: zoek een bijbaan waar veel jongeren werken, maar je toch nog op jezelf kan zijn. Postbesteller (postbode) op zaterdag verdient wel goed EN er werken veel jongeren. Alhoewel je hier minimaal 16 jaar voor moet zijn, dus misschien volgend jaar?

Voor nu: ga lekker sporten en wees actief. Word boos op het fitnessapparaaat, laat al je verdriet los.

Ik had overigens mijn eerste vriendinnetje (verkering) toen ik 16 was, dus je hebt werkelijk nog tijd zat!!!

Tja, je hebt helemaal gelijk, en wat betreft die sigaretten? Wegooien, wat moet ik er nou mee doen, echt meer conditie krijg ik er niet van. Ik zal gaan sporten, even kijken hoe en wat hie in Enschede te doen is. Ik neem nooit geen vruit, ook zit ik eigelijk aleen achter de computer, en sins 1,5 jaar voel ik met niet echt lekker, teminste ik heb nooit het gevoel dat ik echt heel erg blij ben, als ik onder de douche vandaan kom krijg ik eerst een hele tijd jeuk van die k*t puistjes... Ik zou het vanavond eens over die puistjes hebben, ik moet toch nog naar de dokter voor mijn knie dus kan ik dat meteen vragen. Ik weet wel een beter manier om mijn verdriet af te reageren. Als ik om half 8 tot 8 ongeveer eens lekker ging hardlopen? Het is nu 2 uur geleden dat ik gegeten heb. Verstandig om zo ff lekker een eind te gaan lopen, weet nu al dat ik me dan beter voel. Kan ik zo hard lopen en zo kwaad worden als ik maar wil, gooi ik die sigaretten weg. idee?
pi_1707158
Zo, ik ben er weer. Heb 20 minuten echt hard gelopen, voel me ook echt een stuk beter.
pi_1709087
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 19:13 schreef UrgoanElsa het volgende:

[..]

Tja, je hebt helemaal gelijk, en wat betreft die sigaretten? Wegooien, wat moet ik er nou mee doen, echt meer conditie krijg ik er niet van.

Je moet voor jezelf even kijken wat de reden is dat je rookt. Doe je het om bij een bep. groep te horen of om stoer te zijn, dan kan het misschien voor jou beter zijn om met stoppen nog even te wachten. Iedereen zal mij nu waarschijnlijk voor gek verklaren etc., maar omdat je nu helemaal niet lekker in je vel zit zou het stoppen met roken misschien net de druppel zijn? Beperk je roken, doe het enkel wanneer je er emotionele behoefte aan hebt als je op school bent of ergens anders bent waar anderen bij zijn. Ok, je conditie gaat achteruit, maar dit valt eigenlijk best wel mee; je loopt nu een half uur in plaats van 40 minuten zonder doodmoe te zijn.

En ja, ook ik rook, zelfs 2 a 3 pakjes (!!!) per dag voor meerdere weken toen mijn vriendin het anderhalve maand geleden had uitgemaakt. Nu 'nog maar' 1 pakje per dag en binnenkort helemaal stoppen. De harde realiteit: je zal (gemiddeld gezien) 10 jaar minder leven, wanneer je 40 jaar lang elke dag een pakje rookt. Enkele jaren roken lijkt mij dus veel minder schadelijk, en als je het nodig hebt omdat je totaal niet lekker in je vel zit?

quote:
Ik zal gaan sporten, even kijken hoe en wat hie in Enschede te doen is. Ik neem nooit geen vruit, ook zit ik eigelijk aleen achter de computer, en sins 1,5 jaar voel ik met niet echt lekker, teminste ik heb nooit het gevoel dat ik echt heel erg blij ben,
Das wel heel erg ongezond! Zeker als je rookt heb je meer vitamine C nodig, het liefst uit fruit & groente. Roken veroorzaakt veel vrije radicalen (= slecht voor je lichaam, verneukt bijv. je DNA) en vit. C kan dit gedeeltelijk ondervangen. Maar ach, de meeste jongeren eten tegenwoordig te weinig groente & fruit. Ik kan je daarom zeker wel aanraden om die vitamine te slikken (desnoods met bier!). Het is niet zo 'vervelend' als fruit eten en je doet je lichaam er zeker goed mee. Alhoewel ik je toch het beste kan adviseren om meer fruit te eten, want daar zitten nog meer goede stoffen in die je nooit binnenkrijgt door een pilletje.
quote:
als ik onder de douche vandaan kom krijg ik eerst een hele tijd jeuk van die k*t puistjes... Ik zou het vanavond eens over die puistjes hebben, ik moet toch nog naar de dokter voor mijn knie dus kan ik dat meteen vragen.
Ja, waarom 100den guldens verspillen aan zeepjes en lotions die eigenlijk bijna niet werken, terwijl de oplossing (meestal) zo dichtbij ligt!
quote:
Ik weet wel een beter manier om mijn verdriet af te reageren. Als ik om half 8 tot 8 ongeveer eens lekker ging hardlopen? Het is nu 2 uur geleden dat ik gegeten heb. Verstandig om zo ff lekker een eind te gaan lopen, weet nu al dat ik me dan beter voel. Kan ik zo hard lopen en zo kwaad worden als ik maar wil, gooi ik die sigaretten weg. idee?
Tja, hardlopen is natuurlijk goed, maar ik heb dat ook gedaan en merk dat ik na 2 weken geen motivatie meer had om te rennen. Voor fitness betaal je en daarom voel ik mijzelf eigenlijk verplicht te gaan. Daarnaast ontmoet je op fitness natuurlijk veel mensen en zie je de meiden op hun best!
pi_1710638
Okè, goeie info bedankt. Ik heb hier 2 pakjes sigaretten in de laa liggen, als ze op zijn koop ik gewoon niet meer en ga sporten.
  † In Memoriam † zondag 23 september 2001 @ 10:13:56 #88
10813 Gboy27
*Stripfiguur*
pi_1710686
Lieve UrgoanElsa,

Ik heb deze post én andere van je gelezen, je voelt je al zo'n 1 1/2 jaar rot...
Nieuwsflits; dat heet de pubertijd, en (helaas) ondergaat iedereen die in mindere of hevige mate! Over een jaar of twee kun je er om lachen... (zeer waarschijnlijk) Neem maar van mij aan dat ik (en iedereen hier op FOK!) en ja, zelfs je ouders door deze fase zijn gegaan... Als je nog relatieve jonge ouders hebt vraag eens aan hun hoe hun pubertijd was, of bekijk eens foto's van hun in hun pubertijd... (is vast lachen...)

En het ff niet meer zien zitten en "dood" willen is in de pubertijd ook normaal (heb ik ook gehad) Vergeet niet dat je lichamelijk (oa. puistjes, lichamelijk groeien, het breken van je stem, schaamhaar, eerste verliefdheden etc.) en geestelijk aan het groeien bent!

Over puistjes kan ik niet veel zeggen want ik heb ze zelf (gelukkig) bijna niet gehad. Maar wat inderdaad helpt is niet te vet eten, veel water drinken, verse groenten en fruit eten en evt. reiniginstonic gebruiken; ook nooit je puistjes proberen uit te knijpen als ze nog niet rijp zijn... (doet pijn, krijg je vlekken en evt. kleine lidtekens van...)

Over je ratje; sorry dat hij/zij dood is! Misschien is het wel een goed idee om over een paar weken een ander ratje (of ander huisdiertje) aan te schaffen. Die geeft je dan troost en liefde, en jij kunt weer aan dat diertje liefde geven! Heel veel succes lieve UrgoanElsa!!!

Keep on

Gboy27 (aka Frank)

pi_1710690
Ja, het komt wel met de tijd. Maar ik baal dus mooi hè...
  † In Memoriam † zondag 23 september 2001 @ 10:46:58 #90
10813 Gboy27
*Stripfiguur*
pi_1710736
quote:
Op zondag 23 september 2001 10:23 schreef UrgoanElsa het volgende:
Ja, het komt wel met de tijd. Maar ik baal dus mooi hè...
Het is "grappig" voor mij want door de pubertijd van mijn jongste broertje Elwin (hij is 15, ikke 28) beleef ik mijn pubertijd ook weer een beetje opnieuw...

Sorry, dat was dus niet lullig bedoeld hoor!

Heb je nog andere hobbies behalve computeren en internetten? Trouwens via internet kun je ook leuke contacten maken, en misschien zelfs wel een vriendinnetje vinden... (er zijn genoeg jongeren chatboxen)

En als je echt door de bomen het bos niet meer ziet ga dan inderdaad eens naar je huisarts! Het kan zijn dat je een Serotonine tekort hebt (dat is een stof die je hersens aanmaken; soms maken je hersens die stof te weinig aan) Via een bloedprik kan bekeken worden of je hersens die stof (die depressiviteit kan veroorzaken) wel genoeg aanmaken.
Als dat niet zo is kun je een medicijn als Prozac voorgeschreven krijgen (ik slik het ook)

Nogmaals succes!!!

pi_1710782
Lieve UrgoanElsa,

Ik sluit me geheel bij GBoy27 aan.
Ik denk dat jouw verhaal voor de meesten van ons herkenbaar is. Ik ben lichtjaren ouder dan jij, maar weet nog precies hoe ik me op jouw leeftijd voelde. Ik heb n.a.v. je topic wat oude dagboeken van die tijd zitten doorlezen en las hoe eenzaam, onbegrepen, onaantrekkelijk etc. ik me toen voelde.

In de puberteit (waar jij nu inzit) verandert je lichaam en ook je hormoonhuishouding. Tesamen met de onzekerheid die de meeste mensen van jouw leeftijd eigen is kan dit zorgen voor een enorm klotegevoel waarvan je denkt dat het nooit over zal gaan.

Neem alsjeblieft van mij aan dat je je niet altijd zo blijft voelen. Naarmate je ouder wordt zul je hoogstwaarschijnlijk meer zelfvertrouwen ontwikkelen, je puistjes zullen verdwijnen en je zult beter met teleurstellingen/nare gebeurtenissen om leren gaan.

Natuurlijk zou je negatieve stemming ook een biologische oorzaak kunnen hebben, daar kan ik als niet-medicus niet over oordelen. Ik acht die kans, na het lezen van je posts echter gering. Je bent gewoon een hypergevoelige jongen en hebt misschien meer last van deze periode dan leeftijdsgenoten.

Ik weet echter zeker dat klasgenoten van wie jij het waarschijnlijk nooit zou verwachten ook vaak aan zichzelf twijfelen en regelmatig op hun kamer zitten te janken.

Misschien helpt het je om te bedenken dat je niet alleen staat in je gevoel; de meeste mensen van jouw leeftijd voelen zich vaak rot. Ook de mensen van wie jij het op het eerste gezicht niet zou verwachten. Het is een rottige fase in je leven maar je komt er echt weer uit, dat geef ik je op een briefje.

Veel sterkte!

[Dit bericht is gewijzigd door Noayla op 24-09-2001 10:20]

pi_1710800
P.s UrgoanElsa: pas even de tekst bij je user pic aan: het moet zijn God lives.
  † In Memoriam † zondag 23 september 2001 @ 11:12:04 #93
10813 Gboy27
*Stripfiguur*
pi_1710804
quote:
Op zondag 23 september 2001 11:02 schreef Noayla het volgende:
Lieve UrgoanElsa,

(heel verhaal)

Veel sterkte!

Erg mooi gesproken Noayla, als dit geen opsteker voor je is UrgoanElsa...
pi_1710829
quote:
Op zondag 23 september 2001 11:12 schreef Gboy27 het volgende:

[..]

Erg mooi gesproken Noayla, als dit geen opsteker voor je is UrgoanElsa...

Ik weet nog goed hoe k*t ik me toen voelde.
Als ik me toen had gerealiseerd dat ik niet de enige was had me dat heel wat zeeën aan tranen gescheeld denk ik.

† In Memoriam † zondag 23 september 2001 @ 11:34:52 #95
10813 Gboy27
*Stripfiguur*
pi_1710922
quote:
Op zondag 23 september 2001 11:17 schreef Noayla het volgende:

Ik weet nog goed hoe k*t ik me toen voelde.
Als ik me toen had gerealiseerd dat ik niet de enige was had me dat heel wat zeeën aan tranen gescheeld denk ik.

Tsja, die pubertijd hé... Maar zo te zien is UrgoanElsa weer met andere dingen bezig op het ogenblik want hij reageert niet meer... Pubers... Tsssssss
pi_1711309
quote:
Op zondag 23 september 2001 11:34 schreef Gboy27 het volgende:

[..]

Tsja, die pubertijd hé... Maar zo te zien is UrgoanElsa weer met andere dingen bezig op het ogenblik want hij reageert niet meer... Pubers... Tsssssss

Ja, douchen... Ga zo ff naar oma, in het tehuis.
pi_1711334
Ps: Wie er MsN heeft kan ook zo ff met me praten, add me als "niumf@hotmail.com" Ik ben bijna altijd wel online.
pi_1719348
Snik,,, ff een moeilijk bui...
  maandag 24 september 2001 @ 08:31:33 #99
331 Merel
Be here now.
pi_1719356
quote:
Op maandag 24 september 2001 08:25 schreef UrgoanElsa het volgende:
Snik,,, ff een moeilijk bui...
hej kom op, het komt wel goed
pi_1719378
Kom op man!!
Cherish life!!!
pi_1720983
Zucht, tja het zal wel moeten hè...
pi_1723556
*Snifffff....* Is het normaal dat je elke keer nog buien krijgt als je hem erg mist, als je aan hem denkt, als je bij hem wilt zijn? Is het normaal dat mensen zo lang nog verdriet hebben om een huisdier... ?
pi_1724609
quote:
Op maandag 24 september 2001 16:53 schreef UrgoanElsa het volgende:
*Snifffff....* Is het normaal dat je elke keer nog buien krijgt als je hem erg mist, als je aan hem denkt, als je bij hem wilt zijn? Is het normaal dat mensen zo lang nog verdriet hebben om een huisdier... ?
Wel als je jong bent...

Let op mijn woorden, over enkele jaren lach je erom!

Zo had mijn vriendin 2 jaar geleden een klein hamstertje in haar studentenflat. Op een gegeven moment was ze ca. een week lang vergeten het beest water te geven in z'n drinkflesje. Beestje is toen doodgegaan en ze was er best wel verdrietig onder. Later had ik weleens gezegd als ze bijdehand tegen mij was: 'Ja, maar JIJ hebt siesje doodgemaakt'. Daar kon ze dan vaak wel een beetje om lachen...

pi_1725101
quote:
Op maandag 24 september 2001 19:04 schreef Sound_of_Silence het volgende:

[..]

Wel als je jong bent...

Let op mijn woorden, over enkele jaren lach je erom!

Zo had mijn vriendin 2 jaar geleden een klein hamstertje in haar studentenflat. Op een gegeven moment was ze ca. een week lang vergeten het beest water te geven in z'n drinkflesje. Beestje is toen doodgegaan en ze was er best wel verdrietig onder. Later had ik weleens gezegd als ze bijdehand tegen mij was: 'Ja, maar JIJ hebt siesje doodgemaakt'. Daar kon ze dan vaak wel een beetje om lachen...

Ik niet...
pi_1726287
quote:
Op maandag 24 september 2001 19:50 schreef UrgoanElsa het volgende:

[..]

Ik niet...

Ja, ook jij, ook al lijkt dat nu zo onmogelijk. Ik kan nu ook lachen om alle vriendinnetjes die in mijn tienerjaren zeiden 'sorry, het ligt niet aan jou, je bent echt een leuke jongen maar...'. Alhoewel mijn wereld ook elke keer weer in elkaar stortte.

Eens waren mijn cavia's ook alles voor mij. Toen er een doodging, was ik verdrietig, maar ik was blij dat ik de leukste cavia nog over had (ook al pistte die je onder als je 'm langer dan een half uur uit z'n hok had). Toen die ook dood ging, was mijn eigen kleine wereldje ook ingestort. Maar ja, na een paar weken kregen we een kat uit het asiel die die caviarol eigenlijk overnam. Nu, meerdere katten verder en eenmaal het huis uit, weet ik niet eens meer de naam van die cavia (ongeveer 15 jaar later)...

Hoe ouder je wordt, des te meer relativeer je dingen. Je hebt meer zorgen aan je kop (studie/geld/huis/huur/werk/relatie/etc.) maar ook veel meer leuke dingen (kopen wat je wilt/eten wat je wilt/geen ouderlijk gezeur/sex/laat naar bed/stomdronken worden/auto rijden/etc.). Natuurlijk raakt het je als oudere ook wel wanneer een huisdier overlijdt, maar toch (over het algemeen) een stuk minder. En het is nou eenmaal zo dat zaken uit het verleden steeds minder pijn gaan doen.

Het enige lullige is dat je nu de komende paar dagen/weken erg kut voelt en daar is niets tegen te doen. Maar zie het van de positieve kant: het feit dat jij zoveel pijn kan voelen bij een verlies, betekent dat je een goed geweten hebt en later ook oprecht van iemand kan houden. Ik zou zeggen, ga je eens lekker bezatten, maar daar ben je helaas nog te jong voor...

Sterkte!

dinsdag 25 september 2001 @ 09:02:00 #106
15651 HeindeKort
Is solidair met de Amerikanen
pi_1729989
quote:

[..]

Die gaan vanzelf weg

Hoelang dat duurt kan ik je helaas niet zo zeggen

Joh, 14 IS een kutleeftijd, je hangt overal tussen, wil alles maar kan/mag niks

Over een paar jaar is alles 10 keer beter!
Effe doorbijten!

Osama Bin Laden is een varken
pi_1734372
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 09:02 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

Die gaan vanzelf weg

Hoelang dat duurt kan ik je helaas niet zo zeggen

Joh, 14 IS een kutleeftijd, je hangt overal tussen, wil alles maar kan/mag niks

Over een paar jaar is alles 10 keer beter!
Effe doorbijten!

Ik hoop het dam maar hè... *Huh, UE heeft weer lol sins nu *
pi_1737822
Ehum, kan het ook komen omdat je teveel klaarkomt? 1x per dag? Zelden 2x? Dan kan je er toch ook last van krijgen dat je je totaal overbodig en niet meer nuttig vindt?
pi_1756326
Even een update:

Het gaat nu al weer beter, denk niet zo veel meer aan die prachtige tijd met me`n ratje en ga vanavond naar een feestje, nou hopen dat het alemaal lekker gaat hè?

pi_1768436
Slotjeu!, ik voel me sins nu dol gelukig, eindelijk komt er weer een vriendinetje... Hoop ik! Maar echt bezet klinkt ze niet dus dicht met deze hap!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')