Daarom is Hans van Balen waarschijnlijk al een charme-offensief begonnen om het vertrouwen van een deel van de VVD doelgroep te winnen. Gezien zijn wiegeliaanse presentatie voor thuispubliek bij Harry Mens kan aanvoerder van Aartsen zijn borst nog natmaken...quote:Op maandag 20 december 2004 01:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ach, die was de ergste niet imho, sterker nog, Hans Dijkstal was en is een echte VVD'er in de zin van de origine van de partij. Die waaide niet met iedere wind mee om maar zo 'law en order' mogelijk over te komen als een van Aartsen nu.
Echt waar?quote:Op zondag 19 december 2004 22:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
In dit onzin topic? Ja, eigenlijk wel maar hier even een korte repliek en dan laat ik dit topic verder voor wat het is.
Via de media, het onderwijs en het welzijnswerk wist links echter uitstekend de werkelijkheidsconstructie van het publiek te bespelen. Tegenwoordig gooit links het dan ook vooral over een mediacratische boeg om te scoren in de opiniepeilingen. Hierin is links overigens niet de enige.quote:"Links" heeft nooit of te nimmer een meerderheid gehad, heeft van minder kabinetten deel uitgemaakt als 'Rechts' dan wel 'Centrum/rechts/confessioneel'.
Rechts revisionisme, toe maar. In dat geval wijs ik ook graag even de amorele historificatie gekoppeld aan het huidige fatsoenspopulisme van links.quote:Maar alles is de schuld van 'Links'...yeah right, wat een complete idiotie en wat een hypocriete zelfgenoegzaamheid, van eigen verantwoordelijkheid geeft Rechts hier iig geen enkele blijk noch van enig besef van hun eigen historie. Rechts revisionisme in optima forma.
quote:Dan met name een CDA aanhanger die het gore lef heeft deze onzin met zijn volzinnen te belijden als een nieuw evangelie, da's helemaal het bittere einde. Maar ja, dat zijn we tenslotte wel gewend uit het verleden, ik hoor van Agt's en Lubbers' ronkende praatjes nog als ik zwaar getafeld heb, de partij van geen ja en geen nee bij uitstek die vooral maar alles hetzelfde wilde laten.
Je kunt dit rustige politiek evenwichtskunst noemen. Knap De Hoop Scheffer weggewerkt en deze vervangen voor een uitstekende ministervan buitenlandse zaken in Bot,... Uitstekende resultaten voor Europa via diplomatiek masseerwerk bereikt door Balkenende en Bot, Neelie Smit ook nog aan een europees baantje geholpen,...quote:De partij die het allochtonen probleem opgestart heeft door toe te stemmen in het halen van Turken en Marokkanen (tegen de zin van de vakbonden en de PvdA toendertijd), die de corruptie en vriendjespolitiek nooit achter zich gelaten heeft (RSV affaire, Lubbers' banden met HK en SA, het achter de schermen akkoord met Fortuyn, de val van de Hoop Scheffer en en diens beloning als Secretaris van de Navo waarvoor NL dan wel troepen voor Irak moest leveren ) die partij was en is niet links en niet rechts, dat is het CDA en hun voorgangers.
Wat licht op de hele zaak dus ook op de in het leven geroepen taboes op benoeming van misstanden rondom migratie en niet te vergeten reacties als bovenstaande brengen me een aardige grijns op de lippen.quote:Links moet zich verontschuldigen? laat mij niet lachen, laat eerst de machthebbers in dit tijdvak zich maar eens verontschuldigen, dan zien we wel weer verder.
Ik kan er kennelijk niet vaak genoeg op hameren:quote:Op maandag 20 december 2004 04:22 schreef sjun het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat je geen zin of mogelijkheid lijkt te hebben om je te verdiepen in hetgeen ik geschreven heb in deze draad gezien je dat volledig genegeerd lijkt te hebben met je ostentatief gepresenteerde conclusie....
quote:
Voor wat betreft de nihilistische consequenties t.a.v. de politieke en communautaire ideologieën, behoren nagenoeg alle idealen tot toneelspel; opgevoerd met een air van middelmatigheid, geesteloosheid, en komedie; met het cultuurrelativisme en multiculturalisme van de sociaal-democratie als een groot pandemonium.
Links heeft nog nooit een meerderheid gehad? Links heeft al 30 jaar een absolute meerderheid in de media. En juist die media heeft een klimaat weten te creëren waarin de linkse multiculti’s zich vrijuit en zonder angst of bedreigingen konden manifesteren en waarin de rechtse tegenstanders van de multiculturele samenleving bedreigingen en sociale uitsluiting stond te wachten. Dat is een realiteit.quote:Op zondag 19 december 2004 22:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
"Links" heeft nooit of te nimmer een meerderheid gehad
Wat let je om een rechts radiostation te beginnen online? Een paar vrijwillgers die 2 of 3 uur per avond rechtse praat over Shoutcast uitzenden ofzo, in een make-shift studio met piepschuim als geluiddempend materiaal aan de wanden..... Het kan allemaal in dit land, en de tijd lijkt me nu wel rijpquote:Op dinsdag 21 december 2004 16:10 schreef Tikorev het volgende:
Links heeft nog nooit een meerderheid gehad? Links heeft al 30 jaar een absolute meerderheid in de media.
Ja, ach, zo kan ik ook nog wel een boom opzetten over het saboteren van de Britse oorlogsindustrie door Engelse communisten.quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:14 schreef du_ke het volgende:
plus dat de grootste krant van wakker Nederland natuurlijk ook gewoon rechts is (en fout in de oorlog, toeval?).
Ergo: zinloos.quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:28 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ja, ach, zo kan ik ook nog wel een boom opzetten over het saboteren van de Britse oorlogsindustrie door Engelse communisten.
Tja, wat moet die arme rechtse 35% van de Kamer nou doen tegen die Linkse meerderheid van 40%, dat kan je toch niet van die stumpers verwachten?quote:Op woensdag 22 december 2004 13:12 schreef Verbal het volgende:
Daarnaast vind ik de suggestie dat het linkse journaille het volk heeft geknecht van een onnoemelijke sipheid.
ÁLS dat al zo zou zijn, dan zou ik als ik jou was, Tikorev, excuses eisen van al die rechtse mensen die te slap, te laf of anderszins te triest waren om aan deze schokkende coup een einde te maken en hun stem te laten horen of jou fatsoenlijk te vertegenwoordigen.
Wat een darmperforerend defaîtisme, zeg
V.
Tja, als jij je vriendin voorliegt krijg je dat natuurlijk. Want de PvdA regeert wel degelijk al jaren een zeer groot deel van de media.quote:Op woensdag 22 december 2004 15:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Even serieus, ik probeerde deze post uit te leggen aan mijn Britse vriendin en die vroeg mij wanneer "Labour" (de PvdA bedoelde ze) net zoals in het VK voor het laatst alleen geregeerd had, toen ik uitlegde dat zoiets in Nederland nog nooit voorgekomen was begreep ze het helemaal niet meer, hoe verwonderlijk
quote:Op dinsdag 21 december 2004 16:10 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Links heeft nog nooit een meerderheid gehad? Links heeft al 30 jaar een absolute meerderheid in de media. En juist die media heeft een klimaat weten te creëren waarin de linkse multiculti’s zich vrijuit en zonder angst of bedreigingen konden manifesteren en waarin de rechtse tegenstanders van de multiculturele samenleving bedreigingen en sociale uitsluiting stond te wachten. Dat is een realiteit.
Daarom gaat het ‘ieder volk krijgt de leiders die het verdient’ ook niet op. Dat zou gelden wanneer zowel voorstanders als tegenstanders van de multiculturele samenleving dezelfde democratische kansen hadden gekregen. Maar als voorstanders alle ruimte krijgen om zich te organiseren en zich te profileren in de media en tegenstanders worden op alle mogelijke manieren tegengewerkt doordat ze bijvoorbeeld in de media alleen maar als monsters worden afschildert die slechts verstoten horen te worden of doordat politieke demonstraties of bijeenkomsten keer op keer door geweld van linkse tegenstanders worden verstoord zonder dat er ooit iemand wordt opgepakt, dan gaat dat natuurlijk niet meer op.
Pim Fortuyn was de eerste die de moed had om ondanks alle angsten, bedreigingen, en demoniserende opmerkingen toch door te zetten tot het einde. En als je ziet hoe de haatcampagne van de media voor hem is afgelopen is wel te begrijpen hoe weinig kans de tegenstanders van de huidige multiculturele samenleving de afgelopen 25 jaar hebben gehad om een goede volksvertegenwoordiging in Den Haag te krijgen die hen kon vertegenwoordigen.
Eerst zal dan moeten vastgesteld worden wáár de daadwerkelijke machthebbers zitten, de mensen die daadwerkelijk veel invloed kunnen uitoefenen. In hoeverre zijn dat de regeringspartijen of de topambtenaren of de rechters of de media of lobbygroepen...quote:Op woensdag 22 december 2004 16:19 schreef Monidique het volgende:
En deze veronderstelde linkse media bepalen het publieke leven zo dat de (centrum-)rechtse partijen over het algemeen, of eigenlijk altijd, aan de macht zijn? Aan de macht in de politiek dus, waar het toch voornamelijk allemaal bepaald wordt.
Dat is alsof je iemand die verkracht is vertelt dat ze het aan haar zelf te danken heeft omdat ze zich te slap en te laf heeft verzet.quote:Op woensdag 22 december 2004 13:12 schreef Verbal het volgende:
ÁLS dat al zo zou zijn, dan zou ik als ik jou was, Tikorev, excuses eisen van al die rechtse mensen die te slap, te laf of anderszins te triest waren om aan deze schokkende coup een einde te maken en hun stem te laten horen of jou fatsoenlijk te vertegenwoordigen.
Maar is in uitvoering afhankelijk van het ambtenarenapparaat. Bovendien wordt het parlement ook beïnvloed en dan rest nog de vraag in hoeverre het parlement de samenleving als geheel kan vormen.quote:Op woensdag 22 december 2004 16:29 schreef Monidique het volgende:
Het parlement beslist.
Dat klopt, en dus niet van de media.quote:Op woensdag 22 december 2004 16:32 schreef Lithion het volgende:
Maar is in uitvoering afhankelijk van het ambtenarenapparaat.
Het gaat dan ook niet om de gehele samenleving, als ik het goed begrepen heb, het gaat om politieke besluiten en besluiten worden, hoewel uitgevoerd door ambtenaren, die uiteraard beïnvloed zijn, genomen door parlementariërs, die uiteraard ook beïnvloed zijn.quote:Bovendien wordt het parlement ook beïnvloed en dan rest nog de vraag in hoeverre het parlement de samenleving als geheel kan vormen.
Neem haar eens mee op een politieke bewustwordingscursis in de stad Amsterdam. Ik vermoed dat dan ook zij direct begrijpt hoe het mogelijk is dat de sociaal-democraten tot de meest invloedrijke nederlandse zuil gerekend worden terwijl zij, zoals je terecht opmerkt, nauwelijks landelijke bestuurdersverantwoording droegen.quote:Op woensdag 22 december 2004 15:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, wat moet die arme rechtse 35% van de Kamer nou doen tegen die Linkse meerderheid van 40%, dat kan je toch niet van die stumpers verwachten?
En dan nog al die Linkse media die de overweldigende Linkse meerderheid steunen, geen beginnen aan! Nee, Verbal, wij zijn de laatste 25 jaar door Links geknecht, het was toch zeker een Linkse dictatuur in Nederland, of niet?
Even serieus, ik probeerde deze post uit te leggen aan mijn Britse vriendin en die vroeg mij wanneer "Labour" (de PvdA bedoelde ze) net zoals in het VK voor het laatst alleen geregeerd had, toen ik uitlegde dat zoiets in Nederland nog nooit voorgekomen was begreep ze het helemaal niet meer, hoe verwonderlijk![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |