Vooral wanneer ik dus iets gedaan wil krijgen. En ik wil beter snel kunnen inspelen. Alerter reageren. Zoals ik al zei: geen probleem zolang ik puur om vriendschappelijke basis moet improviseren of reageren.quote:Op vrijdag 17 december 2004 01:17 schreef sizzler het volgende:
Ik vond het wel meevallen op de meet.(maarja, als je tussen acht andere nerds it...
)
Bedenk wat je wilt bereiken. Op welke punten wil je meer assertief zijn? Bedenk hoe je dat zou kunnen doen. Kijk hoe anderen zoiets doen. En oefenen.
Hmmm volgens mij ben je dan gewoon wat verlegen/onzeker ipv gebrek aan assertiviteit.quote:Op vrijdag 17 december 2004 08:26 schreef MrHoogeveen het volgende:
Ik herken het heel erg. Als ik mensen ken dan is het geen probleem, maar ken ik mensen niet of niet goed dan ontbreekt die assertiviteit, ben ik bang om iets fout te doen. Het is vooral irritant als je single bent, meiden kunnen mij echt helemaal aan het versieren zijn... maar ik doe niks terug, alleen een beetje risicoloos flirtenHet is echt heel irritant als je erover gaat nadenken.
Ik weet niet of het bij zit in assertiviteit of in faalangst (denk een beetje van allebei)
Hmm heb je misschien wel gelijk in. Ik kom wel dezelfde problemen tegen als TSquote:Op vrijdag 17 december 2004 09:26 schreef klaasjan1985 het volgende:
[..]
Hmmm volgens mij ben je dan gewoon wat verlegen/onzeker ipv gebrek aan assertiviteit.
Ik ben namelijk wel verlegen en onzeker als het op het gebied van versieren/relaties komt.quote:Op vrijdag 17 december 2004 09:48 schreef MrHoogeveen het volgende:
[..]
Hmm heb je misschien wel gelijk in. Ik kom wel dezelfde problemen tegen als TS
Ik vind dit al vrij assertiefquote:Op vrijdag 17 december 2004 00:39 schreef Flumina het volgende:
Hallo mensen,
ik val met de deur in huis: ik vind dat ik niet assertief ben.
Kijk hiermee uit. D'r zijn heel wat sub-assertieve mensen veranderd in ontzettende hufters die geen rekening houden met andere mensen omdat ze vonden dat ze 'meer overwicht moesten tonen'. Hufters hebben een hoger risico op het moeten ondergaan van pijnlijke lichamelijke prikkels, zeker als het geen hufters van nature zijnquote:Op vrijdag 17 december 2004 15:22 schreef Flumina het volgende:
Ik ga proberen vooral bij 'eerste ontmoetingen' meer overwicht moet tonen, zowel verbaal als non-verbaal. Dat is namelijk echt mijn zwakke plek.
Mijn ervaring is dat de mensen waar jij zo tegenop kijkt het lef hebben om te reageren op de toon waarop je iets zegt. Terwijl jij hoogstwaarschijnlijk alleen maar inhoudelijk reageert.quote:Ach, ik wou zo graag dat mijn lijn tussen hersenen en actief reageren (spreken) zo veel korter was. Maar daar is denk ik weinig te doen. Maar goed, ik kan er iig aan werken.
Alleen doen als je een goede 'match' hebt met de trainer. Anders zou je d'r wel eens erger uit kunnen komen dan je d'r in gaat (en een berg $$ armer...dat soort cursussen zijn duuuuur!)quote:Op vrijdag 17 december 2004 01:17 schreef Babbelzz het volgende:
ja! ga op cursus! assertiviteitscursus kan net ff duwtje en steun in de rug zijn! doen dus!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |