ja,quote:Op vrijdag 17 december 2004 00:23 schreef space-kees het volgende:
ze geloven niet in Jezus?
tis zommaar iets wat ik bedenk
*is biertje aan het drinken*
oja en ook hieropquote:Op vrijdag 17 december 2004 00:27 schreef ki_ki het volgende:
zijn er geen jehova's getuigen die willen reageren?
daar ook al niet, bedoel jequote:Op vrijdag 17 december 2004 00:38 schreef Boomstam het volgende:
[..]
oja en ook hierop
De drie-eenheid: een gruwel?
en hierop
[centraal] god geloof en bijbel deeltje tel kwijt
euh, ok ik begreep je inderdaad niet helemaalquote:Op vrijdag 17 december 2004 01:14 schreef Boomstam het volgende:
je heb moeite met me begrijpen he![]()
of ik heb het moeilijk duidelijk te zijn![]()
Maar of ze daar dan ook gelijk op willen reageren
ze staan hier nooit voorde deurquote:Op vrijdag 17 december 2004 03:01 schreef rudedeltadude het volgende:
Vraag het ze de volgende keer als ze bij je aan de deur staan...
Mogen jehova's getuigen wel internetten?quote:Op vrijdag 17 december 2004 00:27 schreef ki_ki het volgende:
[..]
ja,
en toch noemen ze zichzelf christenen, dat is vreemd,.
maar goed,
zijn er geen jehova's getuigen die willen reageren?
![]()
ja, inderdaad.. volgens mij gaat het daar juist om. Ze vieren dus geen pasen, en ik vraag me af wat de reden is dan.quote:Op vrijdag 17 december 2004 13:13 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Volgens mij vieren Jehova's getuigen juist wel pasen, maar geen kerst.
Kerst is oorspronkelijk een heidens feest (joelfeest), en bovendien "viert" men de geboorte van Jezus. En volgens de Jehova's kun je nooit een kind aanbidden, aangezien hij nog niet over zijn daden kan beslissen.
Belangrijk punt van de Jehova's is juist dat je pas gedoopt wordt als je volwassen bent. Dus de eigen keuze is bij de Jehova's heel belangrijk.
Pasen is juist wel een belangrijk feest omdat dat de wederopstanding van Jezus weergeeft. Het belangrijkste element van het Christendom.
Maar goed...... correct me if I am wrong.
ik weet niet,.. het is natuurlijk ontzettend verderfelijk,.. misschien zou Jehova het ze niet kunnen vergeven.quote:Op vrijdag 17 december 2004 11:57 schreef thabit het volgende:
[..]
Mogen jehova's getuigen wel internetten?
Maar ej, het is maar net hoe je de Bijbel als uitgangspunt neemt. Anderen ( waaronder ik) vinden het vreemd dat mensen Jezus zien als rechtstreekse zoon. Ik interpreteer dat ook weer anders.quote:Op vrijdag 17 december 2004 13:17 schreef ki_ki het volgende:
[..]
ja, inderdaad.. volgens mij gaat het daar juist om. Ze vieren dus geen pasen, en ik vraag me af wat de reden is dan.
Het is namelijk redelijk fundamenteel voor het christelijke geloof, het is Dé pijler waar het op gebaseerd is,.. dat Jezus is opgestaan.
en dát vieren ze juist niet.. dus dat vind ik vreemd.
maar vooralsnog geen JG die uitsluitsel wil komen geven.
Als ik God zou zijn, had ik er wel weer een beetje genoeg van gekregen, al bijna 2000 jaar lang ieder jaar op dezelfde datum dezelfde gekkigheid.. Dan ben je God, en heb je geen last van verjaardagen, zou je weer een pasen erbij krijgen..quote:Op vrijdag 17 december 2004 14:33 schreef Boomstam het volgende:
stel nou dat je God zou zijn, en je weet dat er mensen zijn die je opstandings vieren, dan vind je dat toch fijn?
Wat minder zou je het vinden als mensen maar 1dag per jaar stilstaan bij die gedachten
Volgens mij komt vrijwel elk christelijk feest oorspronkelijk ergens anders vandaan. De makkelijkste manier om mensen te bekeren waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 17 december 2004 14:22 schreef ATuin-hek het volgende:
Het paasfeest is van oorsprong een germaans (dachtik) vruchtbaarheidsfeest dat de kerk ooit heeft proberen uit te roeien. Dat wou niet echt lukken. Dan maar opnemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |