Ik denk wel dat je moet gaan oppassen dat je blokje niet te rijk gaat lopen (of te arm juist).quote:Op dinsdag 21 december 2004 10:26 schreef t0n het volgende:
Nee, Air Fuel metertje en 'n Wideband lamba.
ECU kan redelijk er mee om gaan.
quote:1e een Turbo deze zal ongeveer vanaf 150 gebruikt tot 600 a 900 revisie nieuw.
2e een fmu 1:12 dit is om je brandstof druk te verhogen. +- 160 euro.
3e een booster pomp om je brandstof opbrengst te verhogen +- 100 euro of een pompje van een VTEC. Kosten?
4e een brandstof druk regelaar 100-160 euro.
5e tevens heb je een uitlaat verloop nodig. Home made 150 tot compleet uitlaat spruitstuk vanaf 350
6e olie voorziening aanvoer 70 euro inclusief afvoer +- 20 euro
7e een goede lucht filter voorziening +- 200 euro. (Cool Chamber)
8e een intercooler Sloop vanaf 50 euro 350 vanaf nieuw.
9e Bov blow of valve vanaf 60 euro.
10e verloop voor montage BOV kosten ???
11e Down pipe vanaf 70 euro
12e veel slang en slangklemmen verloopjes etc +- 300 euro
13e missing link +- 70? of euro check valves +-30 (is geen mooie optie)
14e bougies 40 euro
15e montage +- 375 euro zwart
De totale kosten voor een turbo +- vanaf 1750 euro inclusief montage.
Natuurlijk kan je de kosten drukken door bv zelf een regelaar ef 2e hands FMU te kopen etc.
Ook kan je nieuwe IC en ruil Turbo dan kom je aan de 3000 en dat zijn de kosten van een complete kit zonder montage.
het is altijd hardwarematig.quote:Op dinsdag 21 december 2004 23:33 schreef t0n het volgende:
TF: Omdat die shit op het moment duur is, kga eerst gewoon 'hardware' matig boost controllen
en als ik er weer geld voor heb, komt 'n echte boostcontroller!
Dus voor een echt erg duidelijk geluid zul je ws voor een duurdere BOV moeten gaan.quote:Saab bov is een goede upgrade, die is betrouwbaarder en kan meer volume afblazen. Het is in principe een gesloten systeem, maar je kan 'm ook naar open lucht laten afblazen, gaat wel je motor na afblazen ff wat te rijk lopen, maar is niet schadelijk, hooguit hinderlijk. Als je 'm als gesloten systeem monteert, zal je 'm iets meer horen dan de stock bov, maar zonder open luchtfilter zal je 'm zowieso bijna niet horen.
Het is niet moeilijk, gewoon de slangen van de stock bov kopieeren (saab bov heeft dikkere aansluitingen) en het vacuum slangetje niet vergeten.
Een open BOV bedoel je dan denk ik.quote:Op woensdag 22 december 2004 09:08 schreef t0n het volgende:
Komt of eentje van OBX op... (el fucking cheapo, en werk goed... na zeggen van 'n slh-member... die er mee rond rijdt)
óf eentje van Forge... van DBM-Engineering..
Maar ik moet en zal 'n BOV hebben...
trouwens mijn BOSCH BOV kostte 15 euro.quote:Op woensdag 22 december 2004 09:08 schreef t0n het volgende:
Komt of eentje van OBX op... (el fucking cheapo, en werk goed... na zeggen van 'n slh-member... die er mee rond rijdt)
óf eentje van Forge... van DBM-Engineering..
Maar ik moet en zal 'n BOV hebben...
Komt omdat je 2 systemen hebt, MAP en MAF sensors.quote:Op woensdag 22 december 2004 09:22 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Een open BOV bedoel je dan denk ik.
mijn supra heeft dus ook een BOV en die hoor je niet omdat hij recirculerend is.
Heeft te maken met de lucht die al gemeten is door de AFM, en daarna alsnog niet gebruikt wordt bij een open BOV.
Daardoor staat je mengsel te rijk. Ik laat de bov van mij ook gewoon lekker dicht.een recirculerende bov laat de lucht terug in het inlaatkanaal. schijnt echt fijner te rijden maar dat interesseert je geen hol natuurlijk![]()
oh ja, ik heb er sowieso weinig aan omdat ik een automaat heb. als de bak schakelt hoeft de bov niet open. dus geen geluid, maar wel de constante boost!
Maar als het erop zit willen we natuurlijk geluid gepost hebben hier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |