abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 december 2004 @ 10:29:57 #51
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_24114616
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 10:26 schreef t0n het volgende:
Nee, Air Fuel metertje en 'n Wideband lamba.

ECU kan redelijk er mee om gaan.
Ik denk wel dat je moet gaan oppassen dat je blokje niet te rijk gaat lopen (of te arm juist).
Een fuelcomputer is best fijn voor je motor op de lange duur denk ik, en zeker als je met een grote turbo wilt gaan knoeien.

En dat wil je. let maar op.
200pk went érg snel.
  dinsdag 21 december 2004 @ 10:36:06 #52
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_24114739
Buiten dat denk ik dat je gewoon een stuk meer PK's halen kan als je iets ala TEC3 of DTA standalone gebruikt. De helft van de turbosetups loopt gewoon stuk op gebrekkige tuning.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_24114790
Ik ga nu niet gelijk naar de 200pk toe met deze setup.

En, Tjab, met die spullen die aangeschaft worden kan ik de air/fuel een heeel sterk eind regelen.

Ik ga niet daily 1bar rijden, alleen op trackdays.... Door de weeks (om het zo te noemen) 6á7 psi, meer niet.

Maar goed, al gaat dit blok stuk, voor zo'n 200/300 euro heb je weer 'n ander (niet dat dat me streven is, ding moet goed lopen, daar gaat het om.)
pi_24115249
Wat kosten al die losse dingetjes nou? (maat van me wil wellicht z'n ESI tot pretpakket verbouwen turbo dus... en ja we weten dat het veel werk en geld kost )
Ben benieuwd! Kom maar op met een uitgebreid verslag

Wel grappige site trouwes:
http://www.homemadeturbo.com/
en toen.....
pi_24115330
hmt.com = super goeie site

heb hier 'n overzichtje van iemand anders op SLH.
quote:
1e een Turbo deze zal ongeveer vanaf 150 gebruikt tot 600 a 900 revisie nieuw.

2e een fmu 1:12 dit is om je brandstof druk te verhogen. +- 160 euro.

3e een booster pomp om je brandstof opbrengst te verhogen +- 100 euro of een pompje van een VTEC. Kosten?

4e een brandstof druk regelaar 100-160 euro.

5e tevens heb je een uitlaat verloop nodig. Home made 150 tot compleet uitlaat spruitstuk vanaf 350

6e olie voorziening aanvoer 70 euro inclusief afvoer +- 20 euro

7e een goede lucht filter voorziening +- 200 euro. (Cool Chamber)

8e een intercooler Sloop vanaf 50 euro 350 vanaf nieuw.

9e Bov blow of valve vanaf 60 euro.

10e verloop voor montage BOV kosten ???

11e Down pipe vanaf 70 euro

12e veel slang en slangklemmen verloopjes etc +- 300 euro

13e missing link +- 70? of euro check valves +-30 (is geen mooie optie)

14e bougies 40 euro

15e montage +- 375 euro zwart

De totale kosten voor een turbo +- vanaf 1750 euro inclusief montage.

Natuurlijk kan je de kosten drukken door bv zelf een regelaar ef 2e hands FMU te kopen etc.
Ook kan je nieuwe IC en ruil Turbo dan kom je aan de 3000 en dat zijn de kosten van een complete kit zonder montage.
pi_24121110
Oke dan!
saab turbo die ken ik krijgen van een maat
en in het nieuwe jaar een garage box tot mijn beschikking.
dus gaat helemaal goed komen.
I found the love but it didn't last
Wonderful Days belong to the past
I don't know where I stand, what I'm to do
tried to forget and i'll find someone new
pi_24126178
Net de T2 Turbo opgehaald.

Nu kan het verzamelen beginnen


picserver, duurt nog ff voordattie online is
  dinsdag 21 december 2004 @ 22:32:44 #58
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_24126613
da's inderdaad een mooi kleintje om mee te beginnen
Ga je er direct een mechanische boostcontroller op zetten trouwens?

kost tegen de 30 euro en als je hem achteraf moet inbouwen kun je de hele zut weer openhalen.
pi_24126688
Nog geen idee, ik weet wel e.e.a. van de turbo, maar niet lang niet alles.. dus zal eens met me turbomechanic overleggen
pi_24127141
Oeh . Ziet er meer dan goed uit .
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
pi_24127577
nice shit

waarom eigenlijk geen apexi avcr in plaats van de greddy....
boostcontroller en al zit erin.....
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_24127945
TF: Omdat die shit op het moment duur is, kga eerst gewoon 'hardware' matig boost controllen
en als ik er weer geld voor heb, komt 'n echte boostcontroller!
pi_24128781
Aah! Geil altijd zo'n slakkenhuisje

Ik weet dat een vriend van mij op zijn 5GT Turbo een dubbele BOV had. Was een samco (correct me if I'm wrong) slang met daarop 2 blow off valves, dat maakte een lekkere teringherrie met gas los joh ! Was van K-TEC meende ik, dat is een Renault tuningsbedrijf ja, maar misschien hebben ze ook zoiets voor jouw Civicje

Editje, gevonden:
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=5
(Y)
  woensdag 22 december 2004 @ 08:25:40 #64
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_24132124
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 23:33 schreef t0n het volgende:
TF: Omdat die shit op het moment duur is, kga eerst gewoon 'hardware' matig boost controllen
en als ik er weer geld voor heb, komt 'n echte boostcontroller!
het is altijd hardwarematig.

het verschil zit hem in het 'manual' instellen, of 'automatic'

pi_24132182
Ja, wijsneus!

Ik heb gister nog even met mijn turbo-man gesproken en het gaat achterlijk veel aanpas/las werk worden.

Aangezien ik zsm (low) boost wil rijden, ga ik e.e.a zelf fabriceren en dan langzamer hand (in de loop van begin volgend jaar) dingen vervangen voor het echte werk...

Maar goed, eerst maar eens boost rijden, en pssccch hebben.
  woensdag 22 december 2004 @ 08:38:15 #66
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_24132223
Wist je dat psssch hebben niet eens zo handig is?

Het verschil zit hem in een open een een recirculerende BOV.

Een stukje dat mij werd verteld over mijn upgrade, de saab BOV op Supras.nl:
quote:
Saab bov is een goede upgrade, die is betrouwbaarder en kan meer volume afblazen. Het is in principe een gesloten systeem, maar je kan 'm ook naar open lucht laten afblazen, gaat wel je motor na afblazen ff wat te rijk lopen, maar is niet schadelijk, hooguit hinderlijk. Als je 'm als gesloten systeem monteert, zal je 'm iets meer horen dan de stock bov, maar zonder open luchtfilter zal je 'm zowieso bijna niet horen.
Het is niet moeilijk, gewoon de slangen van de stock bov kopieeren (saab bov heeft dikkere aansluitingen) en het vacuum slangetje niet vergeten.
Dus voor een echt erg duidelijk geluid zul je ws voor een duurdere BOV moeten gaan.
Welk merk had je in gedachten?

HKS SSQ is erg maar ook ¤ ¤ ¤
Een Greddy (Type s ofzo) is ook trouwens.
pi_24132521
Komt of eentje van OBX op... (el fucking cheapo, en werk goed... na zeggen van 'n slh-member... die er mee rond rijdt)

óf eentje van Forge... van DBM-Engineering..
Maar ik moet en zal 'n BOV hebben...
  woensdag 22 december 2004 @ 09:22:28 #68
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_24132680
quote:
Op woensdag 22 december 2004 09:08 schreef t0n het volgende:
Komt of eentje van OBX op... (el fucking cheapo, en werk goed... na zeggen van 'n slh-member... die er mee rond rijdt)

óf eentje van Forge... van DBM-Engineering..
Maar ik moet en zal 'n BOV hebben...
Een open BOV bedoel je dan denk ik.
mijn supra heeft dus ook een BOV en die hoor je niet omdat hij recirculerend is.
Heeft te maken met de lucht die al gemeten is door de AFM, en daarna alsnog niet gebruikt wordt bij een open BOV.
Daardoor staat je mengsel te rijk. Ik laat de bov van mij ook gewoon lekker dicht.een recirculerende bov laat de lucht terug in het inlaatkanaal. schijnt echt fijner te rijden maar dat interesseert je geen hol natuurlijk


oh ja, ik heb er sowieso weinig aan omdat ik een automaat heb. als de bak schakelt hoeft de bov niet open. dus geen geluid, maar wel de constante boost!

Maar als het erop zit willen we natuurlijk geluid gepost hebben hier.
  woensdag 22 december 2004 @ 09:24:00 #69
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_24132699
quote:
Op woensdag 22 december 2004 09:08 schreef t0n het volgende:
Komt of eentje van OBX op... (el fucking cheapo, en werk goed... na zeggen van 'n slh-member... die er mee rond rijdt)

óf eentje van Forge... van DBM-Engineering..
Maar ik moet en zal 'n BOV hebben...
trouwens mijn BOSCH BOV kostte 15 euro.
kan je daar tegenaan?
pi_24134417
Bijna, OBXje kost 50

En idd, het betreft uiteraard een zwaar open BOV
  woensdag 22 december 2004 @ 11:51:36 #71
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_24135467
quote:
Op woensdag 22 december 2004 09:22 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Een open BOV bedoel je dan denk ik.
mijn supra heeft dus ook een BOV en die hoor je niet omdat hij recirculerend is.
Heeft te maken met de lucht die al gemeten is door de AFM, en daarna alsnog niet gebruikt wordt bij een open BOV.
Daardoor staat je mengsel te rijk. Ik laat de bov van mij ook gewoon lekker dicht.een recirculerende bov laat de lucht terug in het inlaatkanaal. schijnt echt fijner te rijden maar dat interesseert je geen hol natuurlijk


oh ja, ik heb er sowieso weinig aan omdat ik een automaat heb. als de bak schakelt hoeft de bov niet open. dus geen geluid, maar wel de constante boost!

Maar als het erop zit willen we natuurlijk geluid gepost hebben hier.
Komt omdat je 2 systemen hebt, MAP en MAF sensors.

MAP meet de druk in je intakemanifold, en stelt daarop je injectie bij. Daarbij gebruik je ook meestal een open BOV.

MAF meet de airflow langs een bepaald punt in je intakemanifold. Heb je dan dus een open BOV, dan klopt de meting niet meer, en loopt hij idd te rijk. Krijg je leuke effecten als vlammen uit je uitlaat onder het schekelen ed.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_24135557


pi_24302039
vraagje: de Olie retour-line waar en hoe ga je deze bevestige? en komt deze ook op je carter?

en wtf is een "BOV"
I found the love but it didn't last
Wonderful Days belong to the past
I don't know where I stand, what I'm to do
tried to forget and i'll find someone new
pi_24302122
bov = blow off valve
  donderdag 30 december 2004 @ 18:29:24 #75
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_24302280
t0n jij bent goed bezich
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')