abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 december 2004 @ 15:35:42 #31
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_24102979
quote:
Op maandag 20 december 2004 13:53 schreef -Muse- het volgende:
Jij tuned je auto liever qua uiterlijk.. goed goed.
Hoe staat het er motorisch mee? Hoeveel pk, 0-100 tijden of 0-400 tijden?
Ikzelf vindt optische tuning minderbelangrijk dan motorische tuning, maar daar denk jij zo te zien anders over.
Succes met je project, en ik drop af-en-toe wel ff langs hier!
Optisch tunen maakt de auto gewoon een stuk mooier vind ik.
Saaie fabrieksbakken wordt je mee dood gegooid dus zo krijgt je auto een persoonlijk tintje vind ik.
Zelf ben ik ook bezig met optisch tuning en wil ik het 1 en ander aan mn motorisch gedeelte gaan veranderen ( sproeier, brandstofdrukregelaar etc. heb al demper en sportluchtfilter ) misschien zelfs een heel ander blok maar at kost veel poen.

Je kan wel je auto lekker pimpen met 300 pk maar ik zelf heb bewust voor optische tuning eerst gekozen want wat heb je nou aan zoveel PK in nederland...?
Overal staan ze te controleren en/of flitspalen. En zowieso van oom agent wordt je zwaar ziek.
Dan toch liever wat minder snellere auto mar toch wel mooi(er).
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_24103180
2NutZ, ik snap je, en kan me zelf er een heel eind in vinden.

Echter, ik wil ook absoluut boost op me auto hebben, ben nu bezig met 'n klein liev turbotje, die heeeeel hard spoelt... dus ook heeel leuk kan gaan werken...

Hopelijk zit het allemaal mee met alles wat ik in mijn hoofd heb, en rij ik voor de zomer nog 'n turbocharged karretje.
pi_24103252
Ik heb hier nog een grafiekje gevonden van een dyno run van een Civic 1.5 met alleen een Garrett T25 turbo kit, bijna 175 pk !



Kit kost ongeveer 2800 dollar en heeft garantie dat het veilig is op stock engine blocks... plus dat het allemaal bolt-on is, dus niets lassen en shit!

Zie hier: http://www.turbo-kits.com/civic_turbo_kits.html
(Y)
  maandag 20 december 2004 @ 16:05:58 #34
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_24103365
Die lui komen anders niet echt over alsof ze er echt veel verstand van hebben (afgaande op de M3 kits) 56% winst veilig op een stock engine Denk het niet. Ook proppen ze een T28 op een 3.2L 6 cyl. lijkt me toch ietwat aan de kleine kant (al is het voor een civic blok waarschijnlijk wel voldoende) Verder staat er ook nergens hoe ze dat spul willen tunen, juist hetgene waar je tegenaan loopt als je een motor ombouwt naar turbo.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  maandag 20 december 2004 @ 16:13:30 #35
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_24103477
tja, ik heb dezelfde ( maar dan de silverstone, ietsjes anders) maar ik vind de motorkap ook niet zo geslaagd. wel aardig als je zo'n F & F bak wil bouwen, maar mijn smaak is het niet. ik hou het bij leuke velgjes en een chromen tipje op de standaard uitlaat. en elke week waxen natuurlijk! mooier kan hij niet worden!


persoonlijk vindt ik het namelijk een zeer geslaagd ontwerp. kwam het eerst op de markt in 92, en dus waarschijnlijk rondt '90 ontworpen. das bijna 15 jaar geleden!! zou je het model niet geven, toch?
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
pi_24104666
Is het niet verstandiger om voor 2800 dollar een groter blok te kopen?
een b16 of b18? dan heb je "ongeveer" het zelfde vermogen winst
(160 / 180pk)
maar een betrouwbaardere setup minder slijtage en je kunt goedkoper verder tunen

turbo blijt natuurlijk wel erg
I found the love but it didn't last
Wonderful Days belong to the past
I don't know where I stand, what I'm to do
tried to forget and i'll find someone new
pi_24104814
quote:
Op maandag 20 december 2004 15:35 schreef 2NutZ het volgende:

[..]
blaat
Jah oke, maar ik kan me kapot ergeren in trage auto's. Voor mijn werk rij ik een Vw Polio 1.6, en bij inhalen stamp je dat pedaal bijna door de grond, en nog merk je niks van de acceleratie...
Ik heb dus liever een "fun car to drive" dan een tupperware bakje met een dikke regenpijp eronder
Maar aan de andere kant... iedereen wil zijn auto net wat anders hebben, dat klopt, maar sommigen gaan wel erg ver. (nu heb ik het niet over iemand specifiek)
Ik heb ook nog een waslijst met optische veranderingen voor mijn auto, maar mijn bankrekening laat dat het komende jaar niet toe
pi_24110373
quote:
Op maandag 20 december 2004 17:31 schreef Remon het volgende:
turbo blijt natuurlijk wel erg
en dat is ook de reden

ik heb gekocht:

t2 turbo, iets kleiner, voor proberen eerst enzo

en g-tech pro performance metertie...
pi_24110896
quote:
Op maandag 20 december 2004 23:37 schreef t0n het volgende:

[..]

en dat is ook de reden

ik heb gekocht:

t2 turbo, iets kleiner, voor proberen eerst enzo

en g-tech pro performance metertie...
sweet!
hoe kom je aan die turbo dan uit een andere turbo auto?
hoe zit dat eigenlijk met de injectoren dan?
en moet je dan niet de otopjoeter aanpassen?
oftewel wat voor aanpassingen moet je allemaal doen?
als je hulp nodig heb ben wel nieuwsgierig
iig Succes
I found the love but it didn't last
Wonderful Days belong to the past
I don't know where I stand, what I'm to do
tried to forget and i'll find someone new
pi_24113556
Heb vééééél nodig...

De Turbo komt van 'n Fiesta RSTurbo, het is niet de meest grote turbo, maar ik kan er leuk mee wegkomen (in het begin) kan altijd nog naar 'n grote (Escort turbo, saab etc..) toe, dus goed... eerst maar klein turbotje, met veel spool en genoeg druk!

Heb idd grotere injectoren (VTI ofzo) nodig.

* FMU (hogere fuel druk)
* Andere benzine pimp (VTI)
* Druk regelaar
* home made spruit
* home made donwpipe (2" minimaal)
* Olie retour-line
* Intercooler (Mercedes A-klasse, waarschijnlijk)
* BOV (w00t! )
* Koudere bougies

En nog veel meer, metertjes, piping etc etc..

Me ECU (computer) hoeft niet aangepast te worden, met de bezine-druk regeldingen etc die ik ga aanschaffen kan me computer het nog snappen, mits ik maar niet boven de 1.0Bar boost kom, dat is zo'n 13.5 PSI.

En hier even wat informatie over de G-tech pro:
quote:
The G Tech Pro Performance Meter lets you quickly, accurately and simply measure the following performance and safety parameters:

* 0 to 60 mph time
* 1/4 mile elapsed time (E.T.)
* 1/4 mile trap speed
* Instantaneous lateral acceleration (G s)
* Sustained lateral acceleration (G s)
* 60 mph braking distance
* Instantaneous braking Gs
* Sustained braking Gs
* Horsepower


G-TECH/Pro takes advantage of many different measurements that can be gathered from acceleration over time. For Horsepower measurement the user has to input the weight of the vehicle. We utilize what we call "Intuitive User Interface". To input weight all you have to do is simply tilt G-TECH/Pro up and the numbers will increase and if you tilt it down the numbers will decrease. Further you tilt it faster the numbers change.

In Horsepower mode G-TECH/Pro will display currently delivered horsepower during acceleration and then when you slow down it will display maximum delivered horsepower.
All the measurements are performed automatically. All you have to do is push the button indicating to G-TECH/Pro that you are ready and then G-TECH/Pro will zero-out and display -GO-. Then simply start accelerating. G-TECH/Pro will know your speed and distance at any given moment and stop the measurement at 60 mph or 1/4 mile point.

While measuring Lateral or Longitudinal G's user has the choice of Instantaneous or Continuous mode. Instantaneous G's are great for analyzing when tires lost traction during braking and cornering or measuring any other kind of G-load. Continuous G's are designed for standard skid pad handling measurements of Lateral G's.

When measuring Braking distance in feet user doesn't have to start braking exactly at 60 mph. G-TECH/Pro knows the speed always and it will only measure distance from 60-0 mph even if you started braking at 65 mph for example.


[ Bericht 4% gewijzigd door t0n op 21-12-2004 08:54:00 (turbo info) ]
pi_24113594
Wat een oerlelijk ding

Maare t0n, nu ook wel écht doen hè En niet weer alles stiekem verkopen!
pi_24113696
vind er nix aan sorry .
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  dinsdag 21 december 2004 @ 09:09:38 #43
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_24113729
Gaat je een lieve duit kosten t0n.

Cool project, maar zoals vaker gezegd zou ik zelf een veel groter blok pakken om mee te tunen, dan kun je nog verder gaan.

Restecp als het je lukt!
pi_24113813
ijsmeis: Ik ook van jou schatje
Steve-O: Dat mag
Tjabbo: Tunen kost geld, moet je je zelf bij neerleggen. En zoals ik al gezegd heb, ik hoef niet 123987pk in me auto, zo'n 200 maximaal joh, dat mag best over 'n jaar of 2.. En daarbij ook nog eens... Het 1.5 D15b blok van Honda is onverwoestbaar (tenzij je stampt met koude motor, zie vorig topic), dus dat is gewoon een heel goede basis.

iig thx voor de reacties en ik hou jullie op de hoogte.
  dinsdag 21 december 2004 @ 09:18:50 #45
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_24113839
Graag. ik zie graag wat er van terecht komt!

en 200 pk in zo'n klein licht autootje maakt het een echt bommetje!
pi_24113993
Yup.

Oh... en de remmen worden absoluut aangepast!
  dinsdag 21 december 2004 @ 09:42:34 #47
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_24114049
Het zou zelfmoord zijn dat niet te doen.
pi_24114141
Njah, als je puur voor de drags (op de strip) rijd, hoeft het nog niet eens.

goose, iemand bij ons, met 400+ pk uit 'n VTI blok, heeft stock ESI remmetjes...
  dinsdag 21 december 2004 @ 10:22:20 #49
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_24114495
lekker handig :S

Hoe zit dat dan trouwens met dat Honda ECU verhaal als je er een turbo op zet? Bij normaal rijden zal de ECU het wel snappen, doordat hij met de normale lambda waarden werkt, maar hoe zit het als je vol gas geeft? Heb je dan geen andere base-fuelmap nodig om je AFR een bneetje binnen de perken te houden?
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_24114574
Nee, Air Fuel metertje en 'n Wideband lamba.

ECU kan redelijk er mee om gaan.
  dinsdag 21 december 2004 @ 10:29:57 #51
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_24114616
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 10:26 schreef t0n het volgende:
Nee, Air Fuel metertje en 'n Wideband lamba.

ECU kan redelijk er mee om gaan.
Ik denk wel dat je moet gaan oppassen dat je blokje niet te rijk gaat lopen (of te arm juist).
Een fuelcomputer is best fijn voor je motor op de lange duur denk ik, en zeker als je met een grote turbo wilt gaan knoeien.

En dat wil je. let maar op.
200pk went érg snel.
  dinsdag 21 december 2004 @ 10:36:06 #52
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_24114739
Buiten dat denk ik dat je gewoon een stuk meer PK's halen kan als je iets ala TEC3 of DTA standalone gebruikt. De helft van de turbosetups loopt gewoon stuk op gebrekkige tuning.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_24114790
Ik ga nu niet gelijk naar de 200pk toe met deze setup.

En, Tjab, met die spullen die aangeschaft worden kan ik de air/fuel een heeel sterk eind regelen.

Ik ga niet daily 1bar rijden, alleen op trackdays.... Door de weeks (om het zo te noemen) 6á7 psi, meer niet.

Maar goed, al gaat dit blok stuk, voor zo'n 200/300 euro heb je weer 'n ander (niet dat dat me streven is, ding moet goed lopen, daar gaat het om.)
pi_24115249
Wat kosten al die losse dingetjes nou? (maat van me wil wellicht z'n ESI tot pretpakket verbouwen turbo dus... en ja we weten dat het veel werk en geld kost )
Ben benieuwd! Kom maar op met een uitgebreid verslag

Wel grappige site trouwes:
http://www.homemadeturbo.com/
en toen.....
pi_24115330
hmt.com = super goeie site

heb hier 'n overzichtje van iemand anders op SLH.
quote:
1e een Turbo deze zal ongeveer vanaf 150 gebruikt tot 600 a 900 revisie nieuw.

2e een fmu 1:12 dit is om je brandstof druk te verhogen. +- 160 euro.

3e een booster pomp om je brandstof opbrengst te verhogen +- 100 euro of een pompje van een VTEC. Kosten?

4e een brandstof druk regelaar 100-160 euro.

5e tevens heb je een uitlaat verloop nodig. Home made 150 tot compleet uitlaat spruitstuk vanaf 350

6e olie voorziening aanvoer 70 euro inclusief afvoer +- 20 euro

7e een goede lucht filter voorziening +- 200 euro. (Cool Chamber)

8e een intercooler Sloop vanaf 50 euro 350 vanaf nieuw.

9e Bov blow of valve vanaf 60 euro.

10e verloop voor montage BOV kosten ???

11e Down pipe vanaf 70 euro

12e veel slang en slangklemmen verloopjes etc +- 300 euro

13e missing link +- 70? of euro check valves +-30 (is geen mooie optie)

14e bougies 40 euro

15e montage +- 375 euro zwart

De totale kosten voor een turbo +- vanaf 1750 euro inclusief montage.

Natuurlijk kan je de kosten drukken door bv zelf een regelaar ef 2e hands FMU te kopen etc.
Ook kan je nieuwe IC en ruil Turbo dan kom je aan de 3000 en dat zijn de kosten van een complete kit zonder montage.
pi_24121110
Oke dan!
saab turbo die ken ik krijgen van een maat
en in het nieuwe jaar een garage box tot mijn beschikking.
dus gaat helemaal goed komen.
I found the love but it didn't last
Wonderful Days belong to the past
I don't know where I stand, what I'm to do
tried to forget and i'll find someone new
pi_24126178
Net de T2 Turbo opgehaald.

Nu kan het verzamelen beginnen


picserver, duurt nog ff voordattie online is
  dinsdag 21 december 2004 @ 22:32:44 #58
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_24126613
da's inderdaad een mooi kleintje om mee te beginnen
Ga je er direct een mechanische boostcontroller op zetten trouwens?

kost tegen de 30 euro en als je hem achteraf moet inbouwen kun je de hele zut weer openhalen.
pi_24126688
Nog geen idee, ik weet wel e.e.a. van de turbo, maar niet lang niet alles.. dus zal eens met me turbomechanic overleggen
pi_24127141
Oeh . Ziet er meer dan goed uit .
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')