abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24020335
Ineens dus kwaaltjes jajaja ook al mijn oor (zal de goede opletters voor zijn), maar mijn linker kaak doet vreemd. Een harde knak en als ik mijn kaak op en neer beweeg voelt he krakend aan en een drukkende pijn. Die knak gebeurt af en toe. Heb er dus een huisarts die ik van nabij ken gesproken maar zoals in de meeste gevallen krijg ik als antwoord: gaat vanzelf over.

Nu is het wel zo dat ik enkele maanden geleden mijn verstandskies voor mij links onder heb laten trekken. Dat was eerder rechts gebeurd. Aan die rechterkant gewoon fatsoenlijk bot aangegroeid en voelt het hard aan. Alleen aan de linkerkant voelt het een half jaar na dato nog steeds sponzig aan. Is dat normaal?
pi_24021586
Het geluid komt doordat er een soort schijf in je kaakgewricht zit meniscus noemen ze dat (je hebt er 2 links en rechts een)
Als je je kaaken van elkaar haalt is het geen schanier beweging maar een soort curve die de gewrichten maken.

kortom ga hiervoor niet naar de huisarts maar naar de tandarts of ortohodontist die weten veel meer van het kaakgewricht dan een huisarts, misschien sturen die je zelfs door naar de kaakchirurg ..

http://www.medicinfo.nl/%(...)eee06ee2fc83%7D.xml/

wat info

donderdag 16 december 2004 @ 21:31:46 #3
95569 Talena
Morgen gratis bier!
pi_24021947
Heb ik ook een tijdje gehad.
Bij mij kwam ' t doordat ik teveel kauwgom at en mn kaken overbelast werden.
In het begin hoorde ik alleen een klikje uit mn kaakgewricht komen, na een tijdje kon ik mn mond niet meer ver open doen.
Toen was het toch wel eens tijd om naar de tandarts te gaan.
Hij zei dat als ik niet snel stopte met de kauwgom dater een kaakchirurg naar moest kijken.
Ben er mee gestopt en is nu volledig over
Bewust
http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=95569 :O
Never love someone more than you know him
pi_24022069
Ben benieuwd, ik ga toch eens een afspraak maken, moet toch nog voor controle.... Bedankt voor de info tot dusver

Ik eet amper kauwgom en mijn vader heeft ook "klikjes" (hoe moet je dat noemen) als hij zijn kaken beweegt. Ik heb dat alleen nooit, maar een echte knak voor het eerst een tijdje terug. En nu dus een drukkende pijn op mijn kaak, in het gebied waar de onderkaak aan de bovenkaak vast zit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')