abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 december 2004 @ 20:20:57 #1
101909 CrackerJack
the truth shall set you free
pi_24020167
"Dat het Amerikaanse leger de nauwkeurigheid van GPS kan beïnvloeden was reeds bekend. President Bush heeft nu echter ook een wetsvoorstel gedaan voor bevoegdheid om GPS en het Europese Galileo-systeem in noodsituaties geheel uit te kunnen schakelen. Eerder was er sprake van onderhandelingen over het beperken van de toegang tot Galileo, maar die kunnen met dit voorstel onder druk worden gezet. Hoe het Amerikaanse leger het Europese systeem zou willen uitschakelen en of dat in overleg met de EU gebeurt is onbekend, omdat een gedeelte van het document waarin het voorstel is uitgewerkt nog geheim is.

De maatregel is volgens een woordvoerder van het Witte Huis vooral bedoeld voor de veiligheid van de burgers. Omdat GPS ook wordt gebruikt voor het richten van raketten en bombardementen, zouden terroristen er mogelijk controle over willen krijgen. In dat geval zou het systeem bijvoorbeeld uitgeschakeld kunnen worden. Experts zijn het er over eens dat een dergelijke stap niet te gemakkelijk moet worden genomen, mede door de afhankelijkheid van lucht- en scheepvaart van het GPS-systeem:"

Bron: tweakers.net
pi_24020295
ze willen wel meer

ze zitten heel de tijd te mauwen dat de EU defensie afhankelijker moet worden de EU bouwt een eigen (militair) gps systeem wil hij het weer met gang afzetten.

ik zou als EU zeggen dat hij de pot op kan
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_24020611
Fijne dreigende instelling. Niet op ingaan, gewoon een europese middelvinger opsteken.
  donderdag 16 december 2004 @ 20:47:59 #4
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_24020822
quote:
Op donderdag 16 december 2004 20:39 schreef Disorder het volgende:
Fijne dreigende instelling. Niet op ingaan, gewoon een europese middelvinger opsteken.
idd; die hond is gewoon bang dat het europese systeem uiteindelijk populairder wordt en ze daarom hun invloed kwijt gaan raken; van onze spullen blijftie mooi af
en ook z'n bek houden over turkije en toetreding tot de EU

ophoeren bush, hoor je me?
ik word zo schijtziek van die aap af en toe
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_24021036
Er is maar 1 land in de wereld die invasieplannen heeft voor nederland, ra ra welk land dat is.?
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_24021151
die amerikanen weer...! en weer
pi_24021283
quote:
Op donderdag 16 december 2004 20:55 schreef longinus het volgende:
Er is maar 1 land in de wereld die dat invasieplannen heeft voor nederland, ra ra welk land dat is.?
Turkije? Volgens mij is de invasie al begonnen

Maar even ontopic...lijkt me een reeele eis als de EU ook controle krijgt.
geen
pi_24021464
quote:
Op donderdag 16 december 2004 20:47 schreef dr.dunno het volgende:

[..]
Nog een nieuwe diersoort ontdekt! de Bush-aap
  donderdag 16 december 2004 @ 21:16:55 #9
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24021570
Alleen als bv de Chinesen Gallileo gebruiken tijdens een aanval op bv Taiwan en de Amerikaanse vloot.
Europa kan dat voorkomen door Galileo "uit" te zetten in het oorlogsgebied, dat niet doen kan men ook opvatten als zich scharen aan de kant van China dus dat doet Europa wel en doen ze dat niet ja dan zal de VS het uitschakelen.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_24021739
Pas alleen als wij ook volledige toegang krijgen tot gps. Anders niet.
pi_24021917
weg navigatie systeem in de auto....... als die monkey zn zin krijgt
dobedobedo
  donderdag 16 december 2004 @ 21:51:41 #12
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_24022455
quote:
Op donderdag 16 december 2004 20:47 schreef dr.dunno het volgende:
Af en toe!? IK WORD CONSTANT SCHIJTZIEK VAN DIE PRESIDENTIELE CHIMPANSEE!
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  donderdag 16 december 2004 @ 22:10:38 #13
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  donderdag 16 december 2004 @ 22:26:41 #14
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_24023468
Hier moeten goede afspraken over gemaakt worden. Anders kan dit niet doorgaan natuurlijk. Als en echt een gevaarlijke situatie ontstaat door het gebruik van GPS door terroristen (en dus duizenden zoniet miljoenen mensen direct in gevaar zijn) heb ik liever even GPS plat dan al die doden.
Pimpin' iron @ dutchbodybuilding.com
pi_24023640
Bush doet wat goed is voor de belangen van zijn land, dat kun je hem niet kwalijk nemen.

Zou Europa ook een moeten doen.
Crede Quod Habes, Et Habes.
Luister naar de Etherbeat
pi_24023781
GPS en Galileo kunnen inderdaad misbruikt worden door terroristen. Ik vind overigens wel dat er een uit-knop op beide systemen moet komen. Hoewel bijna elk vliegtuig en schip erop aangesloten zit zijn de mensenlevens van mensen toch belangrijker dan een schip dat verdwaald raakt.

Ik vraag me ook tevens af met wat doel de terroristen het systeem willen gebruiken. Voor een tijdbom heb je het niet nodig.

Galileo en GPS moeten wel plaatselijk uitgeschakeld worden bij een inval van China op Taiwan. Of ieder andere willekeurige agressor tegen een ander land.
  Donald Duck held donderdag 16 december 2004 @ 22:38:33 #17
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_24023808
Europa kan zelf wel beslissen of de veiligheidssituatie het uitschakelen van Galileo vereist. Bush mag daar niks over te zeggen hebbben.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_24023941
Europa wil zelfs al weer wapens aan China gaan verkopen, en dat terwijl dat land nog talloze "werkkampen" heeft, politieke tegenstanders worden omgelegd en een dreigende houding aanneemt tegenover haar buurlanden.

Heel logisch dat Amerika Europa op dit gebied niet vertrouwd. Ik zie Europa China al vrolijk deze technologie verkopen.
Crede Quod Habes, Et Habes.
Luister naar de Etherbeat
  donderdag 16 december 2004 @ 22:53:18 #19
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24024187
quote:
Op donderdag 16 december 2004 22:38 schreef __Saviour__ het volgende:
Europa kan zelf wel beslissen of de veiligheidssituatie het uitschakelen van Galileo vereist. Bush mag daar niks over te zeggen hebbben.
Precies.

En een simpel wetje rechtvaardigd het gewoon niet. Over een papieren tijger gesproken...
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  Donald Duck held donderdag 16 december 2004 @ 22:54:07 #20
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_24024208
Europa zou het omgekeerde moeten eisen: de mogelijkheid hebben om GPS uit te schakelen.
't is sowieso al belachelijk dat Bush controle wil over een civiel Europees systeem.
Maar ik verwacht helaas dat de Amerikanen toch wel aan een stoorsysteem gaan werken. Daarmee kunnen ze Galileo uitschakelen, of het nou mag of niet.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_24027293
Dat arrogante toontje van Bush en consorten staat me niet zo aan. Europa moest daar maar eens bikkelhard tegen op gaan treden.
pi_24027371
Geeft die man een stuk ijzerdraad ofzo
pi_24027404
quote:
Op donderdag 16 december 2004 22:37 schreef DrWolffenstein het volgende:
<knip>

Galileo en GPS moeten wel plaatselijk uitgeschakeld worden bij een inval van China op Taiwan. Of ieder andere willekeurige agressor tegen een ander land.
Bij een aanval van de VS op Irak? Bij een aanval van Israel op (een kerncentrale in aanbouw van) Iran?
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_24027860
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 01:00 schreef multatuli het volgende:

[..]

Bij een aanval van de VS op Irak? Bij een aanval van Israel op (een kerncentrale in aanbouw van) Iran?
Nee kneus, ik heb het over de niet-westerse wereld. Het westen heeft het recht de rest te onderwerpen.
  vrijdag 17 december 2004 @ 01:30:36 #25
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_24028013
Flikker op zeg, Galileo is van ons Europeanen. Bush moet gewoon netjes aan de EU vragen telkens als hij een aanval wilt uitvoeren.

Volgende keer eist hij van ons zeker om volledig aan te sluiten als de 22 nieuwe staten van de VS.
The Internets, I needs it..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')