quote:Atlético Celaya heeft voor een wereldprimeur gezorgd. De Mexicaanse eredivisieclub contracteerde als eerste een vrouw: Maribel Domínguez. Volgens Celaya staat niets een debuut in de Primera División van Marigol in de weg aangezien de statuten van de Mexicaanse voetbalbond nergens specificeren van welk geslacht spelers moeten zijn.
Ook praktische problemen zien los Toros niet. De 26-jarige aanvaller kan bij thuiswedstrijden op een eigen kleedkamer rekenen en moet bij uitduels wachten tot haar mannelijke collega's hebben gedoucht. 'Desnoods douch ik de volgende dag', liet Domínguez weten. 'Waar het mij om gaat is aan te tonen dat ik het vuur uit mijn sloffen zal lopen en ontzettend graag wil spelen.'
Domínguez was afgelopen zomer aanvoerder van het Mexicaanse vrouwenteam op de Olympische Spelen. Van een publicitaire stunt wil ze dan ook niets weten. 'Dit is geen grap, ik ben geen marketingtruc.' Bij de medische keuring bleek dat ze 'een vrouw is die geschikt is om dit niveau uit te komen'.
Celaya maakte na de promotie naar het hoogste niveau in 1995 naam door de Spaanse ster Emilio Butragueño te halen en in zijn kielzog later ook zijn voormalige collega's van Real Madrid Michel, Martín Vázquez en Hugo Sánchez.
De kans dat Marigol ook daadwerkelijk debuteert in het mannenbolwerk lijkt overigens vrijwel uitgesloten. De FIFA liet eerder dit jaar aan Perugia - dat de Duitse Birgit Prinz wilde vastleggen - weten dat 'de scheiding der sexen absoluut is op het professionele niveau in alle FIFA-competities en ook geldt voor continentale competities en de Olympische Spelen'.
Wat een sneue *!%@*@)_&!%#$^! fans (en club) blijft het tochquote:Supporters van Manchester United hebben met succes protest aangetekend tegen de manier van juichen van Exeter City.
Exeter heeft het gebruik dat een doelpunt gevleugeld wordt gevierd.
Een clubsponsor (een vliegtuigmaatschappij) had een premie in het vooruitzicht gesteld als de doelpuntenmaker als een vliegtuig zijn goal viert.
Bij Manchester United waren ze bang dat een eventuele goal van Exeter, dat op 8 januari voor de FA Cup naar Old Trafford komt, een rechtaarde Mancunian zou kunnen schokken als herinnering aan de vliegramp van 1958, toen het elftal van Sir Busby bij München verongelukte.
quote:Now that's what I call Old Firm: Vol I
The rivalry between the Old Firm pair of Rangers and Celtic has spilt off the pitch and in to the hit parade.
No, they are not inflicting Christmas records upon us. Instead, the giants of Scottish football have released albums featuring the players' favourite tracks.
Both albums can be split into three categories of music genres - indie, R'n'B and ..well ...different.
Celtic boss Martin O'Neill has chosen The Byrds' version of Mr Tambourine Man for the 20-track compilation, while midfield general Neil Lennon stuck to his Northern Ireland roots by picking The Undertones' Teenage Kicks.
Bulgarian Stilian Petrov opted for Shut Up by four-piece rap combo Black Eyed Peas while goalkeeper Magnus Hedman chose Easy by Lionel Ritchie's former band, the Commodores.
Manager Alex McLeish shows his soulful side on the Rangers album by picking I Heard It Through The Grapevine by Marvin Gaye.
There is a heavy Scottish influence in music chosen by the Ibrox players, with striker Dado Prso going for Texas' I Don't Want A Lover, Robert Malcolm selecting Michael by Franz Ferdinand and shot-stopper Stefan Klos picking Snow Patrol's Spitting Games.
Both albums do feature artists that are as traditional as Christmas when it comes to featuring on footballers' playlists - Rod Stewart, UB40, Boyz II Men, Simple Minds, INXS, The Jackson 5 and James Brown.
There are a couple of selections that could be deemed as slightly leftfield, with Gene Pitney's Something's Gotten Hold Of My Heart tickling the fancy of Celtic's Chris Sutton and Vasco Rossi's Vado Al Massimo chosen by Rangers' Paolo Vanoli.
Surprisingly, there was no room for a Phil Collins or Tina Turner track - neither singer was available for comment.
Bizar, kan me geen Deportivo los van La Coruna voorstellen.quote:Deportivo dreigt La Coruna te verlaten
MADRID, 17 december 2004 17:58 - Voorzitter Lendoiro van Deportivo la Coruna heeft met een opmerkelijke uitspraak een interessante discussie gestart in het Spaanse voetbal. Lendoiro liet doorschemeren dat Deportivo volgend jaar in een andere stad kan gaan spelen, wanneer de overheden en de ondernemers in Galicie niet het vereiste geld op tafel kunnen brengen om Deportivo als topclub in het Spaanse voetbal te handhaven. Zelf noemde Lendoiro de stad Granada als kandidaat, maar dat is misschien gezegd om een voorbeeld te geven. "Een club als Deportivo kan alleen voortbestaan op een zeker niveau in een omgeving waar iedereen de club wil ondersteunen. Wanneer de mensen in La Coruna dat niet meer kunnen opbrengen, heb ik daar respect voor maar dan kan ik de club naar een andere plek brengen waar de mensen het wel kunnen opbrengen. Deportivo is een onderneming als een fabriek en die veranderen ook wel eens van vestigingsplaats. Wanneer in Granada de mensen ons garanties bieden, dan zou het onverstandig zijn om in La Coruna te blijven."
Overigens liet Lendoiro weten dat hij hoopte nooit tot een dergelijke verhuizing te worden gedwongen. "Maar ik wil deze mogelijkheid niet uitsluiten. De mensen in Galicie weten welke offers ik heb gebracht van Deportivo een internationaal gerespecteerde topclub te maken. Nu het een jaar een beetje minder gaat, moet blijken of die offers zinvol zijn geweest."
In Spanje is de discussie op gang gebracht of een voetbalclub tot het patrimonium van een stad behoort of inderdaad van vestigingsplaats kan veranderen. In Italie gebeurt het (meestal in de lagere divisies) dat een club van speelplaats verandert. In Spanje is zoiets nauwelijks voorgekomen, alleen wil de satellietclub van een grote club nog wel eens worden ondergebracht in een kleine stad in de provincie.
quote:
Shirtjesrel zet de toon bij Sevillaanse derby
Drie kwartier te laat begon de derby tussen Sevilla en Real Betis Sevilla zondag. De reden: Betis mocht van scheidsrechter Teixeira Vitienes niet in het gebruikelijke groen-witte thuisshirt aantreden tegen de witten van rivaal Sevilla.
De beslissing van Teixeira Vitienes was opmerkelijk omdat Betis op bezoek bij Sevilla tot nog toe wel altijd het gestreepte shirt met zwarte broek mocht dragen. Opmerkelijk was eveneens dat Betis pas tien minuten voor aanvang van de wedstrijd kreeg te horen voor andere tenues te moeten zorgen.
En die had de ploeg niet bij zich, waarna per taxi in allerijl het geheel groene shirt in het eigen stadion moest worden opgehaald. Uiteindelijk begon de derby drie kwartier te laat, ook al omdat Sevilla een nieuwe warming-up besloot te doen toen Betis in het goede tenue klaar stond voor de aftrap.
De toch al beladen wedstrijd kende daardoor een nog vijandigere sfeer. Sevilla won met 2-1 en Betis-invaller Luis Fernández kreeg het voor elkaar om binnen acht minuten twee gele kaarten te scoren. 'Het uitstellen van de aftrap was absurd en haalde ons uit de concentratie', verdedigde Betis-coach Lorenzo Serra Ferrer zich nog.
Typisch Portugese warmte.quote:Op maandag 20 december 2004 12:57 schreef DIGGER het volgende:
[afbeelding]
Resultaat van de kerstmannen actie bij Benfica, afgelopen zaterdag
quote:Cowboy Ailton breekt vingers tijdens rodeo
20/12/2004 22:36
Wat is dat toch met die Brazilianen, dat ze nooit op normale wijze de winterstop lijken door te brengen? Zo waren Ronaldo en Romario maar moelijk op tijd terug naar PSV te lokken. Bij Schalke 04 hebben ze ook een eigenzinnige Braziliaan: Ailton.
De Bundesliga-topscorer van afgelopen seizoen heeft deze competitie nog niet zo'n grote indruk kunnen maken als het afgelopen seizoen. Maar dat Ailton de winterstop gebruikt om beter in vorm te geraken, nou nee. De spits besloot in zijn woonplaats Mogeiro, waar hij later deze week zal trouwen, mee te doen aan een driedaagse rodeotoernooi.
'Ik vrees dat ik mijn vingers heb gebroken', liet Ailton maandag weten aan Bild. Het blad publiceerde niet alleen foto's met de 31-jarige aanvaller op een paard, jagend op een stier, maar plaatste ook een afbeelding waarop zijn rechterhand duidelijk in verband is verpakt.
Tijdens de rodeo bleek Ailton redelijk succesvol, hij overleefde enkele ronden, totdat hij tijdens een grondgevecht met een stier op wel erg veel weerstand van zijn opponent stuitte. Ailton verdraaide zijn hand en brak daarbij twee vingers van zijn rechterhand.
'Het was een zeer, zeer zware stier. Zes maanden heb ik naar het toernooi uitgekeken en dan gebeurt mij dit', treurde Ailton over zijn gemiste kans op de hoofdprijs van twintigduizend euro.
Tevezquote:Tevez schokt Brazilië met keuze voor Diego
Carlos Tevez maakte direct indruk bij zijn komst in Brazilië. De Argentijnse ster van de Olympische Spelen tekende onlangs een contract bij Corinthians.
De Braziliaanse media verwelkomden Tevez direct met een lastige vraag. Of de aanvaller wilde vertellen wie hij beter vindt: Pelé of Diego Maradona. De aanvaller twijfelde geen moment.
'Ik weet dat de Brazilianen denken dat Pelé de beste is, maar ik kom uit Argentinië. Voor mij is Diego Maradona de beste.' Of de Braziliaanse media zo blij zijn met het eerlijke oordeel, is nog maar de vraag.
Tevez maakte onlangs de verrassende overstap van Boca Juniors naar Corinthians. De Braziliaanse club betaalde een kleine vijftien miljoen euro voor de twintigjarige topscorer van de Olympische Spelen in Athene.
Afgelopen zondag arriveerde hij in Brazilië, nadat hij net zijn laatste duel voor Boca had gespeeld. In de terugwedstrijd om de finale van de Copa Sudamericana hielp hij zijn ploeg met een goal aan een 2-0 overwinning op het Boliviaanse Bolivar én aan de beker.
Maandag onderging Tevez de medische keuring en werd hij door zijn nieuwe werkgever gepresenteerd aan de pers.
Als Abramovich nu maar niet heel China koopt voor 1.1 Miljardquote:'Sheffield United koopt Chinees voor één pond'
Hao Haidong verhuist in de winterstop naar Sheffield United, zo melden Chinese media. De 34-jarige aanvaller van Dalian Shide en wil nog drie jaar in Engeland spelen voordat hij een punt achter zijn carrière zet.
Sheffield, dat uitkomt in het Championship, hoeft niet diep in de buidel te tasten om de Chinese vedette in te lijven. 'Als Hao naar een andere Chinese club zou gaan, zouden we een miljoen dollar vragen. Maar het is zijn droom in Engeland te spelen en daarom kost hij één pond', legde een bestuurslid van Dalian uit aan Sinosoc.
Hao zou in 1999 de overstap al maken maar toen weigerde de ambitieuze en succesvolle club zijn sleutelfiguur te laten gaan. Nu wil Dalian wel meewerken en ook Hao, spits van China op het WK 2002, zegt toe te zijn aan iets nieuws.
quote:Carrilho te koop op internet
Boze De Graafschap-fans hebben Mirano Carrilho te koop gezet op het internet. De supporters van de Superboeren hebben het helemaal gehad met de verdediger en zijn niet blij met de prestaties van Carrilho.
De aanleiding voor deze actie voor de aanhang van de Superboeren was wederom een matige wedstrijd tegen Vitesse. Daar maakte hij een fout en dat was de druppel voor de supporters uit Doetinchem. Zij boden hem te koop aan op het wel bekende Marktplaats.
De tekst van de advertentie:
Gratis af te halen of wat de gek ervoor geeft: Marino Carrilho. TOP-verdediger van De Graafschap. Gegarandeerd elke wedstrijd verloren! Ideaal voor het invullen van het totoformulier of een avondje comedytrain.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |