abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24008878
Ik ben via mijn moeder ook particulier verzekerd,
maar heb ook een bijbaantje.

Nu wil mijn moeder die particuliere verzekering opzeggen of zo omdat ik in het ziekenfonds zit.

moet ik zelf meer gaan betalen van mijn loon of zit dit er al automatisch in?

bvd,
Kusje
pi_24009379
Als je werkt, ben je verplicht ziekenfondsverzekerd, tenzij je heel veel verdiend
Je bent dus verplicht om de wijziging door te geven.
Dare to be different, dare to be you!
pi_24009745
Het zit er niet automatisch in, je moet meer betalen, 30-40 per maand (kut ja). Ik moet het ook nog veranderen
pi_24009794
Je bent verplicht ziekenfonds verzekerd, maar je mag gewoon particulier verzekerd blijven hoor...

MAARRRRRRRR je moeder is niet gek, die betaalt namelijk een hoge premie voor particulier, als jij nu ziekenfonds gaat verzekeren hoef je nog maar rond de 30 euro (basispakket) betalen per maand, en dat is absoluut minder dan je moeder nu betaald voor de particuliere verzekering.
(30 euro premie, de rest betaalt jouw werkgever!)
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_24009856
quote:
Op donderdag 16 december 2004 12:32 schreef yup het volgende:
Het zit er niet automatisch in, je moet meer betalen, 30-40 per maand (kut ja). Ik moet het ook nog veranderen
het zit er dus wel automatisch in.. je draagt automatisch een deel premie af via je loon.. daarnaast moet je zelf nog bij betalen inderdaad.. dit is echter een stuk minder dan je ma op dit moment betaald voor je particuliere verzekering
pi_24009862
Je moeder betaalt 3x zoveel denk ik voor jou.

Me pa betaalt 90 euro voor mij, hij is niet echt blij ermee omdat ik zelf 30 euro kan krijgen als ik naar het ziekenfonds ga (ga ik ook doen).

Ben 18, heb vaste bijbaantje.

Nikao, je bent niet automatisch verzekerd bedoel ik. Ik ben nu alleen particulier verzekerd en als je het goed bekijkt betaal ik voor lucht die zfw premie. Staat op me loonstrook is een heel laag bedrag. BTW je moet zeker meer erbij betalen, 3 euro ofzo voor een ZFW per maand, zijn niet gek geworden hoor...
pi_24009940
Mijn ouders hebben het ook leuk bedacht. Ging werken, "Mooi! Kan je ziekenfonds in." Scheelt hun dus compleet alle verzekering, aangezien ze ook hebben bedacht dat ik zelf mijn verzekering dan wel kan betalen =) Maar ja. Als je maar 5 uur in de week werkt, tja... werk je voor je verzekering. Amazing.
~Dannon
pi_24011364
Je moet wel een vast aantal uren in je contract hebben staan dacht ik. Je kunt trouwens van de periode dat je gewerkt hebt premierestitutie aanvragen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_24012063
quote:
Op donderdag 16 december 2004 13:46 schreef Deetch het volgende:
Je moet wel een vast aantal uren in je contract hebben staan dacht ik. Je kunt trouwens van de periode dat je gewerkt hebt premierestitutie aanvragen.
Jah daar kwam mijn moeder mee aanzetten.

Maar het komt er dus op neer dat ik zelf 40 euro in de maand moet afstaan aan het ziekenfonds.
Vandaar dat mijn ma er mee aan kwam om het geld wat ik terug kan krijgen op mijn rekening te laten storten.

Wist wel dat er iets niet in de haak was.
Kusje
pi_24012132
Als je een bijbaantje hebt, kan je idd in t ziekenfonds en je moeder erbij ook nog. Alleen is 2 mensen verzekeren uiteraard duurder dan 1 mens.

Alleen voor ziekenfonds moet je wel minimaal 1 keer per week werken. 1 uur is ook 1 keer. Dus als je een 0 urencontract hebt en af en toe een week niet kan werken ben je geneukt. Voor die week die je niet werkt, gaat t ziekenfonds je een VETTE premie rekenen. Of moet je dan vakantieuren opnemen (die je zowieso al niet snel opbouwt als je weinig uren draait)

Optie is ook: gewoon particulier verzekerd blijven, en voor de weken die je werkt premierestitutie aanvragen. Resultaat: altijd verzekerd, geen kopzorgen en qua premie ong. gelijk met ziekenfonds.
Life is a bitch
pi_24012229
Ik kan bij mn particuliere geld terugkrijgen als ik vanwege een baajte in het ziekenfonds heb gezeten.
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_24014114
quote:
Op donderdag 16 december 2004 12:15 schreef Brandnetel het volgende:
Als je werkt, ben je verplicht ziekenfondsverzekerd, tenzij je heel veel verdiend
Je bent dus verplicht om de wijziging door te geven.
Bij ons op het werk is iedereen particulier verzekerd via een collectieve ambtenaren verzekering!
pi_24014295
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:22 schreef berenboot het volgende:
Als je een bijbaantje hebt, kan je idd in t ziekenfonds en je moeder erbij ook nog. Alleen is 2 mensen verzekeren uiteraard duurder dan 1 mens.

Alleen voor ziekenfonds moet je wel minimaal 1 keer per week werken. 1 uur is ook 1 keer. Dus als je een 0 urencontract hebt en af en toe een week niet kan werken ben je geneukt. Voor die week die je niet werkt, gaat t ziekenfonds je een VETTE premie rekenen. Of moet je dan vakantieuren opnemen (die je zowieso al niet snel opbouwt als je weinig uren draait)

Optie is ook: gewoon particulier verzekerd blijven, en voor de weken die je werkt premierestitutie aanvragen. Resultaat: altijd verzekerd, geen kopzorgen en qua premie ong. gelijk met ziekenfonds.
Ah ga ik dus eens even overleggen met mijn ma.
Want er zijn wel eens weken dat ik helemaal niet werk. Dan moet ik dus dik teveel betalen.
Kusje
pi_24014432
je betaald particulier velen malen meer als dat je via het ziekenfonds bent verzekerd. Als je een bijbaantje hebt ben je automatisch ziekenfonds verzekerd en dat kost je zo'n 2 euro per maandsalaris. Particulier betaal je 20x meer. opzeggen dus
pi_24040549
quote:
Op donderdag 16 december 2004 15:57 schreef koffiejunk het volgende:
je betaald particulier velen malen meer als dat je via het ziekenfonds bent verzekerd. Als je een bijbaantje hebt ben je automatisch ziekenfonds verzekerd en dat kost je zo'n 2 euro per maandsalaris. Particulier betaal je 20x meer. opzeggen dus
Ziekenfonds betaalde ik 64,20 per maand. Nu particulier betaal ik 61,10. Leg mij je kennis es uit vriend?
Enige verschil is dat je via ziekenfonds meer dekking hebt, maar als je jong ben je toch nooit ziek. En echt ziek zijn dat je naar t ziekenhuis moet gebeurt je 1 keer in de 10 jaar, en dat dekt particulier ook goed.

Los daarvan werkt de vragensteller niet iedere week. Dan MAG hij niet eens in t ziekenfonds. En als je DAN wat krijgt, kan je pas Echt gaan janken.
Life is a bitch
pi_24117055
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 17:36 schreef berenboot het volgende:

[..]

Ziekenfonds betaalde ik 64,20 per maand. Nu particulier betaal ik 61,10. Leg mij je kennis es uit vriend?
Enige verschil is dat je via ziekenfonds meer dekking hebt, maar als je jong ben je toch nooit ziek. En echt ziek zijn dat je naar t ziekenhuis moet gebeurt je 1 keer in de 10 jaar, en dat dekt particulier ook goed.

Los daarvan werkt de vragensteller niet iedere week. Dan MAG hij niet eens in t ziekenfonds. En als je DAN wat krijgt, kan je pas Echt gaan janken.
Ik ben 19 en betaal zo'n 2 euro per maand ziekenfonds. Dat is dus helemaal niets! de verzekering verloopt via mijn bijbaantje. Ik denk dat jij meer moet betalen omdat je ouder bent en volwassen inkomen hebt?
pi_24181963
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 15:00 schreef koffiejunk het volgende:

[..]

Ik ben 19 en betaal zo'n 2 euro per maand ziekenfonds.
Dat kan dus niet.
Namelijk de nominale premie voor IEDERE ziekenfondsverzekering bedraagt: ¤ 33,45.
Zal je wel gedeeltelijk via je ouders verzekerd zijn.
Life is a bitch
  vrijdag 24 december 2004 @ 16:52:24 #18
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_24183083
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 17:36 schreef berenboot het volgende:

[..]

Studentenverzekering? Die zijn wel te betalen... anders wil ik graag weten waar jij je verzekering hebt afgesloten... Agis kost me 150 euro de maand...
In wiens ogen kijk jij voordat je sterft?
pi_24183721
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 15:59 schreef berenboot het volgende:

[..]

Dat kan dus niet.
Namelijk de nominale premie voor IEDERE ziekenfondsverzekering bedraagt: ¤ 33,45.
Zal je wel gedeeltelijk via je ouders verzekerd zijn.

De nominale premies van de verschillende maatschappijen variëren van 19,95 bij Anderzorg (het Anker) tot 37,95 bij OHRA
Leuker kunnen we het niet maken.....
pi_24205604
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 16:52 schreef Here2Stay het volgende:

[..]

Studentenverzekering? Die zijn wel te betalen... anders wil ik graag weten waar jij je verzekering hebt afgesloten... Agis kost me 150 euro de maand...
Kzit particulier bij Ohra.
Wel met een hoog eigen risico, maar als je 150 euro per maand moet betalen ben je uiteindelijk goedkoper uit met een lagere premie en hoger eigen risico.
Life is a bitch
  zaterdag 25 december 2004 @ 23:05:10 #21
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_24208298
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 20:30 schreef berenboot het volgende:

[..]

Kzit particulier bij Ohra.
Wel met een hoog eigen risico, maar als je 150 euro per maand moet betalen ben je uiteindelijk goedkoper uit met een lagere premie en hoger eigen risico.
Tsja, misschien is dat de reden. Heb destijds voor de meest uitgebreide gekozen, omdat ik wist dat ik gelijk zou gaan claimen (vaccinaties enz). Heb dus ook voor 0 euro eigen risico gekozen en heb t er wel behoorlijk uit denk ik achteraf.
pi_24217339
Sja ik claim bijna helemaal niets.
En vaccineren is niet zo duur.
Ik betaal per jaar 732. Jij 1800. = 1068 wat ik bespaar tov jou per jaar.
Mocht ik een been breken, dan kost me dat eigen risico 544 euro. Dan ben ik netto ALSNOG 524 euro goedkoper uit dan jij.
En mn been breken doe ik niet iedere dag...
Life is a bitch
  zondag 26 december 2004 @ 14:59:33 #23
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_24218031
Pfff heet jij gelijk ofzo? Ik ben aan een particuliere verzekering gegaan, nadat ik ging reizen na een baantje bij mn afstudeerbedrijf. Heb die verzekering 3 maanden ofzo gehad, terwijl ik op 2 gokte. Ga nu weer naar t ziekenfonds (heb een vaste baan gevonden en heb me in de tussentijd niet laten inschrijven bij t CWI)
Daarnaast heb ik wel meer geclaimd dan mn vaccinaties en wil jij niet weten wat ik allemaal mocht betalen dat m'n lichaam ingejast werd.
Ben dus wel degelijk goedkoper uit zo. (zo en nu heet ik weer gelijk)
pi_24221381
quote:
Op zondag 26 december 2004 14:59 schreef Here2Stay het volgende:
Pfff heet jij gelijk ofzo? Ik ben aan een particuliere verzekering gegaan, nadat ik ging reizen na een baantje bij mn afstudeerbedrijf. Heb die verzekering 3 maanden ofzo gehad, terwijl ik op 2 gokte. Ga nu weer naar t ziekenfonds (heb een vaste baan gevonden en heb me in de tussentijd niet laten inschrijven bij t CWI)
Daarnaast heb ik wel meer geclaimd dan mn vaccinaties en wil jij niet weten wat ik allemaal mocht betalen dat m'n lichaam ingejast werd.
Ben dus wel degelijk goedkoper uit zo. (zo en nu heet ik weer gelijk)
Ja als je maar heel Kort je laat verzekeren en je WEET al welke kosten je gaat hebben, ja dan ben je uiteraard goedkoper uit met JOUW part. verzekering voor 150 euro/maand voor 2 maanden.
Maar ja, ik had t dus over jaarbasis of langer wanneer je dus NIET weet welke kosten je gaat hebben, zoals t gros van de mensen. En dan ben je wel Degelijk een stuk goedkoper uit op mijn manier. Zo en nu heb ik weer gelijk. Jammer he.

Zo goed frustie?
Life is a bitch
pi_32939307
kickje

mensen ik werk vast voor zo'n 12 uur p/w. ik ben daarnaast ook part. verzekerd. ik doe dit werk al zo'n 18 maanden. kan ik premierestitutie aanvragen bij OF mijn part. verzek. OF bij mijn werkgever? ik ben immers die afgelopen 18 maanden dubbel verzekerd geweest. hoe gaat dat in zijn werk?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')