abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 december 2004 @ 22:38:01 #51
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_24023800
quote:
Op donderdag 16 december 2004 22:08 schreef poemojn het volgende:
En als je je zoontje Mozes noemt neem je dit kaartje om helemaal in de stijl te blijven. Mozes=uit het water genomen
Poemojn, misschien moet je even de naam en het adres wegwerken

Erg grappig kaartje trouwens
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † donderdag 16 december 2004 @ 22:40:21 #52
43556 miss_dynastie
pi_24023854
Poemojn, wat een grappige kaartjes in die link van jou
Maaruh... kan me niet voorstellen dat er iemand is die zijn tweeling Kim en Jim gaat noemen
pi_24023914
Rewimo, volgens mij is dat adres fictief. Ik heb rechtstreeks naar de site van de fabrikant gelinkt.
  donderdag 16 december 2004 @ 23:02:23 #54
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_24024441
quote:
Op donderdag 16 december 2004 22:40 schreef miss_dynastie het volgende:
Poemojn, wat een grappige kaartjes in die link van jou
Maaruh... kan me niet voorstellen dat er iemand is die zijn tweeling Kim en Jim gaat noemen
Een oud-oud-oud collega wilde haar tweeling Tim en Tom wilde noemen. In het ziekenhuis (na de geboorte) hebben ze dit afgeraden en toen is het Tom en Dennis geworden.
Dus van de combi Kim en Jim kijk ik ook niet raar op..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 16 december 2004 @ 23:04:10 #55
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_24024481
quote:
Op donderdag 16 december 2004 22:42 schreef poemojn het volgende:
Rewimo, volgens mij is dat adres fictief. Ik heb rechtstreeks naar de site van de fabrikant gelinkt.
Kijk ook maar eens goed naar de geboortedatum!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_24025765
quote:
Op donderdag 16 december 2004 07:34 schreef Diesz het volgende:
Morgan stond ook op mijn 'lijstje', net zoals Reese , Dakota en Seven. Brittany vond ik ook een mooie naam, tot Britney S haar neus liet zien , lijkt me te veel op elkaar!
Reese
Eeuwig vijfentwintig
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 17 december 2004 @ 08:39:39 #57
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_24029811
quote:
Op donderdag 16 december 2004 22:42 schreef poemojn het volgende:
O dat had ik dus even niet in de gaten, dacht dat het van een kennis was of zoiets
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_24030096
quote:
Op donderdag 16 december 2004 23:02 schreef E.T. het volgende:

[..]

Een oud-oud-oud collega wilde haar tweeling Tim en Tom wilde noemen. In het ziekenhuis (na de geboorte) hebben ze dit afgeraden en toen is het Tom en Dennis geworden.
Dus van de combi Kim en Jim kijk ik ook niet raar op..
Op mijn oude afdeling werd ooit een tweeling geboren die Michel en Michelle genoemd werden.
Zo werd er ook een meisje Disney genoemd (ja de ouders waren een disneyfan). En een drieling werd Linda, Roos en Jessica genoemd

Leuk topic trouwens met al die namen. Er komen namen voorbij waar ik nog nooit van gehoord had
Having a place to go... is a home
Having someone to love... is a family
pi_24030165
Jaaa dat van die drieling zou ik nooit geloven, maar ik heb het zelf zien staan in het Meerlingen Magazine. Vreselijk toch
En Disney voor een meisje ken ik ook Toevallig zeg!
Screw them.
We're going home.
pi_24030215
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 09:21 schreef CarOnline het volgende:
Jaaa dat van die drieling zou ik nooit geloven, maar ik heb het zelf zien staan in het Meerlingen Magazine. Vreselijk toch
En Disney voor een meisje ken ik ook Toevallig zeg!
Waarschijnlijk zijn er meer Disney fan's. Tenzij ze in de buurt van Den haag wonen
pi_24030551
quote:
Op donderdag 16 december 2004 23:51 schreef Reese het volgende:

[..]

Reese
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
Druifje!!
pi_24030662
Ik vind het altijd maar een dom gedoe dat een naam moet passen bij die van een broertje of zusje. Die namen zie je alleen maar samen op te geboortekaartje of op kerstkaarten staan. Als je zegt hoe je heet zeg je er toch niet achteraan hoe je broertje of zusje heet
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † vrijdag 17 december 2004 @ 11:06:56 #63
43556 miss_dynastie
pi_24031683
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 10:00 schreef jessie het volgende:
Ik vind het altijd maar een dom gedoe dat een naam moet passen bij die van een broertje of zusje. Die namen zie je alleen maar samen op te geboortekaartje of op kerstkaarten staan. Als je zegt hoe je heet zeg je er toch niet achteraan hoe je broertje of zusje heet
Nee, dat is op zich waar, maar als tweeling ben je vaak toch meer een eenheid dan wanneer er een paar jaar tussenzit... voor de buitenwereld bedoel ik dan Bij ons werden tweelingen dan ook vaak in één adem genoemd: Gabriëlla en Jose twee namen die niet 'echt' passen volgens de normen, maar wel leuk zijn samen, Tessa en Laura, Nancy en Monique. Ik denk dat je je wel een beetje voor schut voelt staan als je 'Tim en Tom' of 'Jim en Kim' heet....
pi_24031831
nou ja, zo heel gek is het in mijn ogen niet dat je in een gezin de namen een beetje op elkaar afstemt. ik zou het heel raar vinden om naast Piet een Jeffrey te hebben bijvoorbeeld. of juist een Pierre. zo ken ik een gezin waarin de oudste zoon Mike heet en de jongste (halfbroer van de oudste) Maikel. pfff iets te weinig origineel wat mij betreft. nog afgezien van dat ik niet zo van zulke spel-wijzen houd.
maar natuurlijk kies je in eerste instantie de namen die je op zichzelf staand mooi vindt, en dan blijkt vaak dat je wel enigszins in dezelfde stijl blijft.
pi_24031864
ik vind Tim en Tom niet voor schut overigens hoor. alleen wat tekenfilm-achtig.
  vrijdag 17 december 2004 @ 11:38:41 #66
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24032247
hier word ik ondertussen knettergek van die namen allemaal onze uhh interesses/meningen van wat we leuk vinden lopen zo uiteen, niet leuk meer

beebje heeft korte achternaam (4 letters) en ik vind daarbij een lange naam mooi (2 of 3 lettergrepen), vriendlief daar tegenover vind een korte naam mooi

ik hou van apartere namen die je echt niet vaak hoort of misschien zelfs nooit hoort, vriendlief houd van lekker hollands waarvan ik denk "daar zijn er al 13 in een dozijn van"

nu dacht ik dat we er waren, vind vriendlief de naam na een paar dagen niet meer mooi ik ben er overigens nog steeds verliefd op, had ik mooie compromis bedacht, want hij heeft ook 1 naam die hij ontzettend mooi vind, dus beebje krijgt 2 namen had ik bedacht, eerst die van hem en dan die van mij, vind ik toch weer niet zo mooi als ik die namen hoor denk ik gelijk aan een donker kindje, of op zn minst een spaans of italiaans kindje, maar geen hollands kindje anyway. (komt misschien ook omdat een oud collega van mij zijn kindje zo heeft genoemd, en hij was iets van spaanse afkomst) dus dat word em ook niet

ik ben de namen echt zat ondertussen, ik heb da boek hier al wel 10 x doorgespit (van voornamelijk.nl) heb zo ong alle sites wel gehad die op namen.pagina.nl staan en voornamen.pagina.nl. kweet het gewoon nie meer! en de tijd begint te dringen zowat, nog maar 18 daagjes en ik hou me beebje in me armen als het goed is , nu zat ik al te denken om gewoon dan nog een dag te wachten om te bekijken wat voor een "beebje" het is zeg maar, ben alleen bang dat we er dan nog niet uitkomen

kword gek!
  † In Memoriam † vrijdag 17 december 2004 @ 11:48:16 #67
43556 miss_dynastie
pi_24032447
Martineke, hebben jullie het al met lijstjes geprobeerd? Dus hij een lijstje, jij een lijstje, en dan strepen en kijken of je een gezamenlijk lijstje kunt krijgen? Stel dat je twee of drie namen overhoudt, dan kun je altijd als het kindje er is nog beslissen....
  † In Memoriam † vrijdag 17 december 2004 @ 11:49:36 #68
43556 miss_dynastie
pi_24032476
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 11:16 schreef bixister het volgende:
ik vind Tim en Tom niet voor schut overigens hoor. alleen wat tekenfilm-achtig.
Nee? Oh, ik vind het helemaal niets
Als ik een zusje had gekregen, dan hadden mijn ouders haar Mira genoemd.... Mila en Mira....... ik vond het dus tien keer niks
pi_24032596
mila & mira vind ik ook geen mooie combinatie. beter nog 1 extra letter verschil, bijv. mara.
pi_24032821
Ik vind Tim en Tom ook wel grappig
Tim en Tom Coronel heten ook zo
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_24032846
In Hilversum had ik trouwens een buurjongen en -meisje die Sacha en Macha heetten
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  † In Memoriam † vrijdag 17 december 2004 @ 12:07:05 #72
43556 miss_dynastie
pi_24032861
Vrienden van me:
Sanne en Senne allebei jongens
  vrijdag 17 december 2004 @ 12:08:03 #73
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24032888
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 11:48 schreef miss_dynastie het volgende:
Martineke, hebben jullie het al met lijstjes geprobeerd? Dus hij een lijstje, jij een lijstje, en dan strepen en kijken of je een gezamenlijk lijstje kunt krijgen? Stel dat je twee of drie namen overhoudt, dan kun je altijd als het kindje er is nog beslissen....
genoeg lijstjes hebben hier de revue gepasseerd we blijven met dezelfde namen komen ( op ieders eigen lijstje) die we dus beiden niet mooi vinden eigenlijk van elkaar.
balen best wel, 2 namen die we beiden mooi vinden gaat niet door, 1 ervan is iemand waarmee ik een 6 of 7 jaar mee om ben gegaan. ik heb er geen zin in dat me vrienden gelijk aan die persoon denken als ze die naam horen :n en de andere naam is ook vrij simpel, maar komt al in de familie aan zijn kant voor. nu vind ik dat nog niet zo heel erg aangezien dat mensen zijn die we toch nooit zien, maar hij vind het geen fijn idee.
pi_24033051
Ik zou zelf nooit mijn kinderen dezelfde voorletter geven. Met het idee om later ruzie te voorkomen als de een de post van de ander heeft open gemaakt
pi_24033168
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 12:14 schreef Quinny het volgende:
Ik zou zelf nooit mijn kinderen dezelfde voorletter geven. Met het idee om later ruzie te voorkomen als de een de post van de ander heeft open gemaakt
Dat kun je dan weer ondervangen door ze allebei een tweede naam te geven met een andere letter. Wij hebben thuis twee J's en twee S-en, en daar hebben we nog nooit problemen mee gehad, omdat ze dus andere initialen hebben
(Eum, nou ja, af en toe hebben we er wel problemen mee, dan staat er J. <achternaam> en dan moeten we gokken voor wie die brief bestemd is. Maar meestal zie je het dan wel aan de afzender en over het algemeen worden toch alle voorletters gebruikt...)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')