abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 24 december 2004 @ 19:49:25 #101
7074 moussy
kuttekop
pi_24186923
Morgen ga ik het filmen!!

Ik moest helemaal slikken toen Peet voor het raam stond, Cas stond bij mij met zn kar, ik draai hem om, om te laten zien dat papa bij het raam stond. Hij schreeuw papaaaaaaaaa stond te trillen van spanning en rent met kar naar het raam
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_24186967
Noa wat goed!!

Goezo Cas, laat je moeder maar lekker achter je aan lopen hoor

Hier een snip,snotter,snotverkouden Sven. Sinds gisteren is dat op komen zitten en vandaag zat het mannetje potdicht. Hij eet ook al 2 dagen dramatisch weinig, ik krijg er alleen wat fruit en melk in
Maarja, als ik zelf zo verkouden ben heb ik ook weinig trek. Ik hoop maar dat hij morgen wat opgeknapt is. (alhoewel zijn humeur er gelukkig niet onder lijdt)
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_24187619
Leuk hoor dat Cas aan de wandel is, hij zal de wereld welweer van een heel ander niveau gaan ontdekken!

Noa, wat goed meissie!!
Het voelt goed hè?
A je to!
  vrijdag 24 december 2004 @ 22:34:45 #104
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_24190285
cas wat ga je ineens hard zeg echt heel goed van je
pi_24197981
Noa wat goed zeg!

Ah wat lief dat Cas om je conditie gaat denken Mous
  Jubileum moderator maandag 27 december 2004 @ 12:25:26 #106
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_24233329
Hoe is het met Sven? Al een beetje opgeknapt?

Eva had al een week af en aan koorts, kwam en ging op de gekste tijden. Toen het vanmorgen weer bijna 39 was en ze nog steeds klaagde over oorpijn heb ik toch maar even de huisarts gebeld.
Ze heeft aan beide zijden middenoorontsteking en aan 1 kant (van het gewroet) is de buitenkant ook ontstoken. Tijdens dat moeizame onderzoek, want Eva vond het helemaal niks, heeft hij ook gezien dat ze geen buisjes meer heeft, die zijn er al uit gevallen waarschijnlijk.
Nu is het hopen dat ze niet meer zo vaak oorontsteking krijgt (hoewel dit de 2e keer is in 3 weken tijd) want anders moeten de buisjes er weer in.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † maandag 27 december 2004 @ 12:27:13 #107
43556 miss_dynastie
pi_24233373
Nee he Evaatje, meis wat een pech weer
pi_24233451
Oh bah Eva, beterschap en een dikke voor jou
lois, Djen had altijd oor onsteking en ik heb het afhouden om buisjes te laten plaatsen, resultaat is dat Djen nu al 4 jaar geen orr ontsteking gehad heeft en daarvoor nog maar 1x per jaar
pi_24233649
Eva, beterschap hoor
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_24233815
Eva toch 2005 moet nou eens jouw jaar gaan worden hoor

Sven is nog steeds verkouden en papa en mama nu ook eten is nog steeds een strijd daardoor, brood krijgen we al 3 dagen niet binnen bij hem, fruit af en toe, groenten ook af en toe en hij drinkt weinig. Hij dronk altijd melk en roosvicee, die roosvicee laat hij al een week voor wat het is. Nu maar eens zoeken wat hij wel op wil drinken.

Gelukkig is hij verder in een opperbest humeur, hij is vrolijk, kletst de hele dag door (nu nog weten waar hij het over heeft, voor hetzelfde geld zegt hij dat hij stikt van de honger en dorst en geeft hij bestellingen voor de afhaalchinees door ) en hij is ook aardig ontdeugend op zijn tijd.
Nieuwste kunstje hier is dat ook hij op de salontafel kan klimmen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 27 december 2004 @ 13:04:07 #111
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_24233979
Hè Eva, jij ook al oorontsteking Beterschap, meiske! Christan dus ook weer

En Sven ook, wel eten hoor jochie!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_24234073
Ik zat nog steeds te lezen in het babytjestopic tot ik besefte dat we nu een dreumes in huis hebben en "we" dus verhuisd zijn naar dit topic..

Het lezen van al die stuntverhalen (vastzittende Tom, meppende Tom, klimmende Eva/Iris) doen me al bij voorbaat in paniek raken!

Voorlopig houdt Suus het nog braaf allemaal en probeert ze "alleen maar" op de leuning van de bank te klimmen als ze met papa naar buiten kijkt.

Lopen gaat hier in fases, zo loopt ze dagen redelijk goed zonder valpartijen en zo is ze een dag of 4 dronken en loopt ze gigantisch te waggelen en dondert ze elke keer om (nu dus ook).

Hoort dit ook bij het leren lopen?

Alle zieke kindjes/mama´s/papa´s:
Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
pi_24241578
quote:
Op maandag 27 december 2004 13:09 schreef Luckepuk het volgende:
Ik zat nog steeds te lezen in het babytjestopic tot ik besefte dat we nu een dreumes in huis hebben en "we" dus verhuisd zijn naar dit topic..

Het lezen van al die stuntverhalen (vastzittende Tom, meppende Tom, klimmende Eva/Iris) doen me al bij voorbaat in paniek raken!

Voorlopig houdt Suus het nog braaf allemaal en probeert ze "alleen maar" op de leuning van de bank te klimmen als ze met papa naar buiten kijkt.

Lopen gaat hier in fases, zo loopt ze dagen redelijk goed zonder valpartijen en zo is ze een dag of 4 dronken en loopt ze gigantisch te waggelen en dondert ze elke keer om (nu dus ook).

Hoort dit ook bij het leren lopen?

Alle zieke kindjes/mama´s/papa´s:
Bij ons waggeld noa alleen als ze moe is.
  maandag 27 december 2004 @ 23:26:34 #114
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_24245273
Eva, meisje toch. Al weer die vervelende oortjes. Beterschap, hoor.

Luckepuk, ik zou het niet weten. Job loopt nog niet en van Katja ben ik het vergeten, maar ik kan me wel voorstellen dat moeheid er mee te maken heeft.

Ik heb schandalig lang niks van me laten horen, sorry. Er gebeurden gewoon geen noemenswaardige dingen. Maar ik vroeg me ineens af hoe het met Alicia ging en of ze nog zo bang is om te gaan slapen. Katja is ook wel erg angstig, maar met het licht aan, wat knuffels en wat doekjes om haar heen gaat het nog net. Katja is zo angstig geworden sinds Sinterklaas. Daarvoor had ze nooit behoefte aan knuffels in bed en mocht het licht gewoon uit. Het leeft nog steeds bij haar. Vanavond zei ze bijvoorbeeld nog bij het naar bed gaan dat Sinterklaas zich verstopt had in haar kast.
Gelukkig nemen ze hier in Wijk bij Duurstede op 6 december heel officieel afscheid van Sinterklaas, waarna hij wegvaart en als ik haar daaraan help herinneren gaat het weer iets beter.
Ik vind het wel heel zielig, al die angsten van haar. Ze is echt een beetje een ander kind geworden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Jubileum moderator dinsdag 28 december 2004 @ 19:54:01 #115
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_24260665
Eva en Iris ook waggelden vooral als ze verkouden waren (verstoord evenwicht dacht ik dan maar) of als ze erg moe waren.

Vandaag gingen we met zijn 5en naar de supermarkt toen het eindelijk even droog was. Bram en Iris in de duowagen (zo wil Bram dat graag) met Karin erachter en Eva in Brams wagen (deels lopend) met mij erachter. Het supermarktpersoneel kennen alle 3 de kinderen bij naam wat vooral komt doordat onze moeder er ook werkt als slijter. Er zit dus ook altijd wat lekkers in voor de kinderen, een plakje worst bij de slager en een lekkere banaan bij de groenteafdeling.
Vandaag mocht Eva een druifje "pikken" bij de groenteafdeling. Netjes hield ze hem de hele weg naar de kassa vast, "eest betaluh!" bleef ze maar herhalen.
Bij de kassa aangekomen legde ze netjes haar druifje op de band, speen en knijper (ze wil altijd wat in haar rechterhandje, soms is dat Theo, soms een bal en nu was het een knijper) en zette een "volgende klant aub" bordje erachter. Dat vond ik al leuk.
Ineens draait ze zich naar me om en zegt "mama? Centjuh?" dus ik geef haar vrij verbaasd een 20 eurocentmuntje. De kassamevrouw speelde het helemaal mee en haalde speen, knijper en druif over de scanner. Eva gaf netjes het centjuh aan de kassa mevrouw en haalde haar spulletjes onderaan de band weer op.
MIjn moeder stond te kijken, en we keken elkaar echt vol verbazing en trots aan. Het staat raar om in de supermarkt in snikken uit te barsten maar er was niet veel meer voor nodig om ons aan het janken te krijgen.
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † dinsdag 28 december 2004 @ 19:56:50 #116
43556 miss_dynastie
pi_24260740
Eva
Ik ben blij voor je mama dat jij zo lief alles naar de kassa wil brengen en eerst wilt betalen, want hier in de supermarkt zie je soms taferelen
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 28 december 2004 @ 20:04:34 #117
13151 crew  Rewimo
pi_24260924
Och Eva, wat een knappe meid ben jij, dat je zo netjes kunt betalen!

Da's echt een moment voor mama
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_24261046
Lois ik kan me zo voorstellen dat dat wel een emo-momentje is ja

Livelink wat sneu zeg dat Katja er nog zo bang van is!

Easy-going is Sven al een beetje aan t opknappen?
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_24261527
Eva liev Lois

Sven is nog steeds verkouden btw (maar ook nog steeds supervrolijk) .... hoeveel snot kan er uit een neusje komen
  Jubileum moderator dinsdag 28 december 2004 @ 20:33:04 #120
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_24261629
Onwijs is dat he Easy? Iris is naar mijn gevoel al weken verkouden (het zullen wel steeds nieuwe virusjes zijn maar ze gaan nagenoeg naadloos in elkaar over) en ik heb het idee dat ik niet anders doe dan neussprayen en neusje afvegen. Onvoorstelbaar hoeveel snot zo'n kleintje produceert. Iets wat we ook helemaal niet kenden van Eva want die had nooit een loopneus (die kreeg gewoon oorontsteking )

Toch is ze niet vervelend eronder, ja ze is wat aanhankelijker maar dat kan ook gewoon een fase zijn. Verder vermaakt ze zich kostelijk met van alles en heeft ze vooral het klimmen ontdekt. Als je nl. op de salontafel kan klimmen kun je ineens bij allerlei andere dingen.
Ik hoor dus ook regelmatig "eeeeeeeeenteeeeeeeeee" (een twee) en dan een knal. Dan heeft ze weer eens iets met grote kracht van de salontafel gemieterd om te kijken hoe iets valt.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_24261836
Zo stond Janneke ineens achter me op haar ikea stoeltje Schrok me rot. Verder is ze ook superaanhankelijk. En vervelend ook wel. Van dat gedrein. Huilen om een scheet. Nu huilt Janneke vanaf de geboorte al veel dus we zijn wel wat gewend. Maar soms komt het me strot uit hoor. Van de week besloten om het maar eens goed aan te pakken. Ok bijt ze Bo en trekt ze hard aan haar haren. Elke keer dat ze dat nu doet is het hopla op de gang in haar stoel. Ook dreinen wat overgaat in hysterisch huilen omdat ze even niet opgetild word is op de gang. Vandaag was dat dus ook bijna dr 2e verblijf Geer was werken en t was gewoon niet leuk meer. Maar ja, ze moet ook weten dat niet alles om haar draait. Bo word er soms ook moe van en die zei vandaag "kan je de box niet terug vragen aan ome Doppie voor Janneke" Ik denk dat ik Janneke ook een beetje verziekt heb. Ik heb er altijd nogal zielig gevonden omdat ik toen ze 4 maanden was haar natuurlijk een tijdje niet zelf heb kunnen verzorgen. En dat heb ik willen compenseren door haar lekker te vertroetelen (lees altijd dr zinnetje geven) En dat moet nu dus wel teruggedraaid worden. Erg vermoeiend. En ik kan ook gewoon slecht tegen huilen. De ene keer vind ik het zo zielig. De andere keer irriteert het me. En dan vind ik het best moeilijk om haar toch niet ff snel op te tillen of wat dan ook. Maar..... we komen er wel. De aanhouder wint
Het voelt heerlijk!!!!
pi_24261987
die Iris! en Janneke!
en Eva!

easy, hier ook nog steeds Piet Snot hoor, ik ben de tel inmiddels kwijt hoeveel weken hij al verkouden is. zelf heb ik 't ook en steeds als een virusje zo'n beetje bedwongen lijkt krijgt een nieuwe ons weer te pakken. erg vervelend maar nog steeds vind ik het eigenlijk net niet erg genoeg om mee naar de huisarts te gaan. vandaag was hij wel weer koortsig en zielig, en ik ben wel erg alert op een mogelijke oorontsteking. maar dat is het volgens mij (nog) niet dus ik hoop maar dat dat onze deur dit keer ook weer voorbij gaat.

Cas & Iris & Janneke dus stoer aan 't klimmen. Piet blijft nog erg voorzichtig hoor. ook het lopen blijft een beetje steken bij die paar losse pasjes die hij af en toe durft te zetten. nou ja ik maak me er geen zorgen om, hij redt zich aardig en heeft genoeg lol in wat hij doet dus het zal allemaal wel komen.

Livelink, wat sneu voor Katja dat ze zo bang geworden is. hopelijk zakt het nu snel weer. hoe gaat 't met Job? en ik ben ook benieuwd hoe 't nu met Alicia's slapen gaat.

[ Bericht 3% gewijzigd door bixister op 28-12-2004 20:56:33 ]
pi_24262161
Jessie, succes met Janneke's 'heropvoeding' ik heb geloof ik een tijdje terug hier ook geschreven dat Piet ook ineens zulk vervelend 'verwend' gedrag ging vertonen. gelukkig is dat alweer aardig weg maar ik weet inderdaad hoe snel dat zeurgedrag erin kan sluipen. en hoe lastig het kan zijn om dat weer om te buigen. dat aanhankelijke en huilerige hoort deels ook wel een beetje bij deze periode geloof ik, maar daarom extra lastig om dan te bepalen wanneer je kiest voor de lieve warme aanpak en wanneer je 't juist moet negeren of bestraffen.
  Jubileum moderator dinsdag 28 december 2004 @ 20:57:41 #124
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_24262217
Wat moeilijk Jessie. Ik denk alleen wel dat het niet alleen het mogelijke verwennen van jou is hoor, het is ook een beetje de leeftijd. Ik merk dat aan Iris ook wel, en die is toch echt niet verwend. Eerder het tegendeel want Eva slokt hier enorm veel aandacht op, zoveel dat ik soms bang ben dat ik Iris verwaarloos. Iris heeft nu ook af en toe dingen in haar hoofd die dan even niet zo goed uitkomen en zet het dan op een brullen als ze haar zin niet krijgt. We schrikken er altijd weer van want Iris huilt echt zelden. Ze was altijd zo inschikkelijk en dat is nu wel een beetje over.
Het is echt een beetje het ontwikkelen van een persoonlijkheidje, heel leuk om zo te zien vind ik. Niet altijd even leuk dat het vrij veel huilen is momenteel maar zeker wel nuttig. Ze leert grenzen zo, en dat is ook nodig.
Vanaf 5 uur is het echt "hangtijd" dan wil ze niet veel meer dan op mijn schoot zitten met beer en speen tot het eten klaar is en daar neem ik dan wel de tijd voor. Dan ineens is ze helemaal weer een klein kindje, terwijl ze de rest van de dag haar gloeiende best doet om een stoere meid te spelen.
Eva ♥ en Iris ♥
  FOK!fossiel dinsdag 28 december 2004 @ 21:05:04 #125
2628 Karin
pi_24262407
Ach Jessie wat moeilijk he. Ik heb een beetje hetzelfde met Bram. Dat eeuwige optillen begint me ook aardig mijn strot uit te hangen. Een half uur koken met een kind van 14 kilo op je arm wordt best zwaar. Ook slaat hij mij zeer regelmatig. Nu werd ik daar altijd wel boos om maar dat maakte geen indruk, hij begon er altijd schaapachtig om te lachen. Ook moet de hele dag de TV aan en dan het liefst om de 5 minuten wat anders (keuze tussen een Tubbie en een Nijntje DVD). Dan wordt dat kastje weer opengemaakt enzo. Ook heeft hij overdag steeds vaker een speen. Hier is dus ook een heropvoeding aan (en op) de gang. Gelukkig heeft het best effect, hij is vandaag maar 2 x op de gang geweest en 1 x boven in zijn bed. Hij is daarna echt poeslief en aardig, hij weet het dus wel. Ik heb 2 weken vrij en wou dat wel een beetje leuk houden maar dat gaat zeker lukken zo. Maar moeilijk vind ik het wel hoor, zo klein zijn ze dan als ze zo zielig op de gang staan.

Het is trouwens wel lache met Bram en Iris in de duowagen. Nu ze in een voetenzak zitten kan je het verschil in lengte niet meer zien dus ik krijg me daar een hoop blikken toegeworpen
pi_24262711
alicia slaapt nog steeds slecht. Ben net dik een wee bij mijn ouders weer geweest vanwege oa Jayden. Maar ook daar doet ze het slecht. Bij Danny's moeder doet ze het alleen bij haar in bed.

Lichten mogen beslist niet uit, alles moet aan. Ze ligt nog steeds met matras op de grond en we lopen ons suf naar haar kamer om te laten zien dat we er nog zijn. Ze huilt niet meer in die tussenliggende perioden, maar het naar bed gaan is hier nog steeds een sport.

Leuk dat jullie er naar vragen trouwens, ik sta er zelden bij stil om door te vertellen hoe het nu gaat, zeker als de verandering/verbetering gering is.
  dinsdag 28 december 2004 @ 21:50:41 #127
37150 livelink
pi_24263535
Goh, wat moeilijk is dat toch. Arme Alicia. Wat zielig dat ze zo angstig is. Konden ze maar benoemen wat er aan de hand was.

Met Job gaat alles hardstikke goed. Hij is het zonnetje in huis en weet zich heel goed zelf te vermaken. Hij kan echt uren heel zoet zitten spelen. Dat is trouwens een verademing, want Katja kan zich heel moeilijk zelf vermaken. Ze wil eigenlijk altijd dat wij er bij zijn en dan kan ze ook niet echt lang met hetzelfde spelen.

Jessie, hoe gaat het met Bo? Valt ze nog zo vaak? Een tijdje geleden maakte je je daar zorgen over. En is ze inmiddels naar de peuterspeelzaal?

Wat leuk trouwens, dat verhaal van Eva met haar druifje . En wat leuk dat de kassière meespeelde.

Piet en Bix, beterschap. Hopelijk is dat gekwakkel nu snel over. Katja heeft ook zo'n periode gehad dat ze altijd wel ziek was, maar nooit heel erg ziek. Uiteindelijk ben ik toen toch een keer naar de huisarts gegaan en die heeft toen antibiotica gegeven om te zorgen dat ze eens goed opknapte. Ik ben niet zo'n voorstander van antibiotica, maar dat heeft toen echt gewerkt.
  † In Memoriam † dinsdag 28 december 2004 @ 21:52:30 #128
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24263583
jessie, ik heb het met luca ook gehad hoor. ik had hetzelfde als jij (ik ben in het eerste jaar van luca zijn leven 5 maanden opgenomen geweest). het vergt enorm veel geduld. mijn gezinsverzorgster drukte me op het hart om heel consequent te zijn en duidelijk dat je sommig gedrag niet tolereert. maar vooral niet vergeten heel duidelijk te laten merken dat je je kind heel erg lief vind. ik had af en toe echt het gevoel dat ik alleen maar op hem liep te mopperen.
  dinsdag 28 december 2004 @ 21:54:40 #129
24188 Belana
kloon van belana
pi_24263644
Eva je hebt mijn hart al gestolen bij je geboorte, maar nu heb je er weer even in geprikt
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † dinsdag 28 december 2004 @ 21:58:13 #130
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24263740
hoe was het in de ballenbak, karin en lois?
pi_24263905
Ben blij dat ik de enige niet ben
Karin, Janneke krijgt hier die speen rond etenstijd. Ze wilt hem dan graag, maar word er ook weer niet echt rustiger van. Dan word ze ook moe en gilt en doet. Pfff ik heb ook wel eens verteld geloof ik dat ze een beetje geobserdeerd door eten is. Zodra ze maar denkt dat ik de tafel ga dekken (sochtends smiddags en savonds) gaat ze gillen en een beetje heen en weer lopen ijsberen. Alsof ik haar ooit overgeslagen heb. Als Geer thuis is dan doet 1 van ons het eten zodat de ander tijd heeft om zich met de kinderen bezig te houden. (lees Janneke afleiden van t eten)
Maar Geer werkt wisselende diensten en dus sta ik er regelmatig savonds alleen voor. Ik vind dat dus best een druk gedoe hoor. Als we dan eenmaal aan tafel zitten ben ik opgefokt, Janneke ook en Bo kijkt wat sipjes. Janneke zit dan ook nog eens in de "ik doe lekker met mijn eten wat ik wil " fase. Dus meestal na het eten een zooitje. Maar goed, aan alles komt een eind. Dat weet ik gelukkig dan ook wel weer. Maar toch.
Het voelt heerlijk!!!!
  FOK!fossiel dinsdag 28 december 2004 @ 22:05:14 #132
2628 Karin
pi_24263914
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 21:58 schreef lady-wrb het volgende:
hoe was het in de ballenbak, karin en lois?
We zijn niet geweest, we gaan waarschijnlijk donderdag of vrijdag. Lois wou even afwachten hoe Eva reageert op haar antibiotica, dat heeft wel eens heftige diarree gegeven. En het was vanmorgen natuurlijk prutweer, ik ben niet zo'n held in de auto ergens naartoe waar ik de weg niet weet en dan ook nog rotweer erbij... Maar we hebben nog 1,5 week vakantie, komt helemaal goed. Lief dat je ernaar vroeg
pi_24264048
Opes deze bladij nog niet gelezen

Hoi Knorretje welkom terug
Ben je wel een beetje aan je rust gekomen?

Livelink, Bo gaat 10 jan voor t eerst naar de peuterspeelzaal (een andere) En dat is dan direct 4 dagdelen in de week. Ben benieuwd. Ze valt nog elke dag. Benen zijn bont en blauw. Eind jan moet ik naar t CB en ga t daar ook voorleggen. Heerlijk dat het met Job zo lekker gaat. Hoe gaat het met jou zelf?

Lady-wrb dat probeer en doe ik inderdaad ook. De momenten dat ze wel heel lief is dit ook benoemen. En wat Lois zeg het is denk ik ook niet alleen t verwennen van mijn kant geweest. Het is ook een beetje de leeftijd. Geer zei nog dat we dat met Bo toen ook zo hadden. Dat we dachten gaat dit ooit over En nu gaat dat zo goed!!!
Het voelt heerlijk!!!!
  FOK!fossiel dinsdag 28 december 2004 @ 22:21:00 #134
2628 Karin
pi_24264340
Ja rottig is dat he, koken in je eentje Jessie. Ook eten in je eentje, soms eet ik dan als Bram op bed ligt, kan ik ook even rustig genieten van mijn eten. En dan heb jij er nog wel 2. Ik kook altijd in mijn eentje door de weeks. Meestal zorg ik er wel voor dat een hoop dingen klaarstaan als Bram slaapt maarja dat kan natuurlijk niet op de dagen dat ik werk. In het weekend geniet ik altijd heel erg van het rustige koken, tenminste hij blijft om mijn benen hangen natuurlijk. Maar ik hoef niet met 1 been Bram uit de buurt te houden en dan proberen zonder brandwonden de aardappels af te gieten.
Bram krijgt nu ook alleen zijn speen in bed, in de auto en soms in de kinderwagen. En rond 5 uur gaan wij altijd met speentje en schapie op de bank hangen, lekker TV kijken. Gisteren zat ik zelfs even met mijn ogen dicht, zo heerlijk ontspannen is dat Het enige moment van de dag dat hij even stilzit Maargoed daarna komt natuurlijk dat kookgebeuren. En dan na het eten heeft hij weer nieuwe energie, gaan we lekker met zijn drietjes dollen door het huis.

Ik moet wel heel vaak lachen om zijn bijdehandheid. Ik heb tijdens de kerst voor het eerst in maanden mijn schoenen gepoetst, die kale neuzen van het kruipen over de grond waren echt geen gezicht. Vanmorgen trekt Bram een la open en ziet de schoenpoets en ging meteen alle schoenen in huis zoeken om te laten "poesten".
En gisteren had Peet hem in bad gedaan. Hij had al zijn teletubbies op het randje gezet en die er 1 voor 1 ingeblazen. Grote pret dus dat moest net zo lang gebeuren totdat Peet stond te tollen op zijn benen. Vanmorgen stond ik mijn tanden te poetsen en Bram die trok het kastje open, alle flesjes en potjes op de rand van het bad en ging er tegenaan blazen Fanatieke kop erbij
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 28 december 2004 @ 22:25:14 #135
13151 crew  Rewimo
pi_24264501
Ik heb met Christan ook zo'n periode gehad hoor, pfffff... Dan stond hij op de gang en ik aan de andere kant van de deur om die dicht te houden, omdat ie anders zo weer binnenwandelde. Dan was hij eerst boos, daarna ging hij huilen en uiteindelijk kwam er dan een 'sorry mama'. Vreselijk gewoon. Ik ben wel heel bewust consequent gebleven, juist omdat ik er meestal alleen voor stond. Ze hebben het o zo snel door als ze een loopje met je kunnen nemen.
  dinsdag 28 december 2004 @ 22:30:51 #136
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_24264671
Jessie en Karin, wat goed dat 'heropvoeden' van jullie! Vind ik ook nooit leuk, maar soms is het gewoon nodig. Bij Daan moet ik altijd heel consequent zijn, want van elke uitzondering maakt hij regel. Gelukkig is hij momenteel heel makkelijk en lief, dus het opvoeden is weer wat leuker .

Judith begint nu door te krijgen hoe ze aandacht moet trekken. Kan zich vreselijk aanstellen. Ik vind het best wel lastig om haar niet bij elke gil te gaan troosten, maar soms is het pure aanstellerij. Vaak geef ik haar een aai op de bol en meestal is het dan wel over. Maar ze kan best lang blijven mopperen, dat herken ik eigenlijk niet van Daan. Judith kan best lang boos blijven (heeft ze van mij), dat heeft Daan niet (heeft 'ie dus van Arjan).

Ik vind het toch grappig om te zien hoe twee kinderen van dezelfde ouders zo verschillend kunnen zijn. Het leuke van twee (erg verschillende) kinderen vind ik trouwens ook dat je kunt zien dat karakter een ontzettend grote rol speelt en opvoeding veel minder.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_24264823
Koken gaat hier eigenlijk best goed We zetten Sven heel pedagogisch in zijn kinderstoel voor de televisie met een Nijntje Dvd,zijn speen (die krijgt hij dan, en in bed, verder heeft hij hem eik nooit) en zijn doekie en dan is hij best zoet als een van ons aan het koken is

Leuk he Karin, dat ze alles onthouden en nadoen

Sven is trouwens nog steeds gefascineerd (?) door lampjes/lichtjes. Hij zou het liefst hebben dat heel de dag alle lampen in huis aangaan, staat dan echt te wijzen van eehh,eehh. De kerstboom is ook een grote hit, als we 's morgens de trap af komen roept hij al "boom,boom" en natuurlijk moeten meteen de lichtjes aan Onderin hangen speciaal voor hem een paar plastic ballen en die worden meermale keren per dag voorzichtig aangeraakt.
Het word nog wat als de boom straks weer weggaat, we zijn al van plan om hem af te tuigen met Sven erbij om te voorkomen dat hij straks dagen loopt te zoeken naar de boom
pi_24264826
Karin die Bram is ook wel een boefie volgens mij
Rewimo dat had ik met Bo ook. Maar vooral het gehuil dat kan ik veel midner hebben merk ik.
Grijs, jij dus ook al met Judith
Grappig he die 2 verschillende mensjes. Bo en Janneke zijn ook zo verschillend. En wat bij Bo goed werkte werkt bij Janneke helemaal niet. En daardoor moet ik weer helemaal gaan nadenken. Lastig soms hoor opvoeden
Het voelt heerlijk!!!!
pi_24264857
O wat heerlijk dat Sven zo lekker rustig blijft zitten voor de tv
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 28 december 2004 @ 23:23:23 #140
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_24265854
ik mag van kyllian nooit eten maken dan begint hij altijd te huilen ..
maar als ik ga beginnen dan is het goed..
eten kan hij heel goed ..
ben blij als ik dat zo hoor jessie dat ze eet zoals ze zelf wilt
dat kyllian eigenlijk heel netjes kan eten.
heel af en toe valt er iets op de grond maar meer niet en onder zitten ook niet
dat komt ook dat hij daar niet van houd als er maar iets aan zijn vingers zit wilt hij al zijn handen wassen

hier is het met de lampjes precies het zelfde
elke keer als hij smorgen uit bed komt is het gelijk mama mogen de lampjes aan..
en doet een rondje jingle bells zingen

Zo sta ik af en toe ook te kijken hoeveel iedjes hij van de top 40 mee kan zingen.
het liedje van Sh!pz 1001 night kan hij redelijk goed mee zingen
en dat nieuwe liedje van anastacia dan wel alleen het refrein maar dan toch..
en zo zijn er zoveel nummers..

en sins hij die laptop heeft kan hij ook al heel veel letters opnoemen en hij ziet de letter en zegt het
en spreekt ze ook heel goed uit
puzzelen gaat ook goed hij kan de 4 6 9 en 12 stukjes van MUIS maken
hij gaat steeds beter in de lijntjes kleuren
zo ging dat dus ook met die waxinelichthouder de stukken die ik uit moest snijden deed hij bijna binnen de lijntjes kleuren hij schiet soms nog wel uit maar vind het toch netjes..

lois wat leuk van eva zo met dat druifje..

wel lekker dat sven zo lekker rustig kan zitten.
kyllian heeft geen rust in zijn reet hij kan geen 5 minuten stil zitten word er soms gek van
pi_24277824
Zóóó, wat hebben jullie veel bijgeschreven!

Ik moet altijd wel glimlachen van jullie verhalen. Veel is herkenbaar, maar bij ook veel dingen merk ik dat Jadey wel een erg gemakkelijk kind is. Ik mag God op mijn blote knietjes danken geloof ik.

Vandaag ging Jadey op haar blokkenton staan, dus het geklauter begint hier ook. Tijdens het koken drentelt Jadey altijd maar een beetje door het huis rond, in de keuken heb ik zicht op de tv dus ze is óf bij mij (of vriend) óf ze zit voor de tv. En ze heeft eindelijk 1 van de vele kiezen door Ik zal gauw weer eens een foto van mijn meiske hierop gooien, ze is zo lief ja, ja, ik weet het, dat vindt iedere moeder van d'r eigen kind
pi_24286127
Jaaa, ik wil een Jadey foto zien!!!

Ha, ik begin gemak van Sven te krijgen. Vanmiddag gingen we wandelen, Sven had zijn jas en schoenen aan en zette alvast de TV uit, ik liep al met hem naar de deur toen hij protesteerde ...euhh euhh boom boom, was ik vergeten de lampjes van de boom uit te doen nu weet ik waar mijn geheugen heen is, het is toch bij hem terechtgekomen
  woensdag 29 december 2004 @ 22:56:37 #143
37150 livelink
pi_24286376
Goed zo, Sven . Help je je moeder ook herinneren aan haar sleutels en zo?

Katja vraagt altijd als ik de deur uitga of ik wel geld bij me heb (ik vergeet regelmatig mijn portemonnee).

En laatst moest ik met de trein van Utrecht naar Houten, omdat we daar bij mijn schoonmoeder zouden eten. Mijn vriend met de kinderen waren er al. Ik zat in de trein en op het moment dat de deuren dichtgingen realiseerde ik me dat ik in de verkeerde trein was gestapt. Ik zoefde Houten zo voorbij en kwam uiteindelijk in Den Bosch terecht.

Dat heeft zo'n indruk op Katja gemaakt dat ze me nog bijna elke dag eraan helpt herinneren:
"Mama in verkeerde trein gestapt".
  donderdag 30 december 2004 @ 07:18:03 #144
24188 Belana
kloon van belana
pi_24292073
easygoing!! Dus daaaaar gaat het heen dat geheugen!!
stormy waters...
sailin'
  donderdag 30 december 2004 @ 08:05:46 #145
12560 dice
Koffiekoffiekoffiekoffiekoffie
pi_24292146
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 21:16 schreef Knorretje het volgende:
alicia slaapt nog steeds slecht. Ben net dik een wee bij mijn ouders weer geweest vanwege oa Jayden. Maar ook daar doet ze het slecht. Bij Danny's moeder doet ze het alleen bij haar in bed.

Lichten mogen beslist niet uit, alles moet aan. Ze ligt nog steeds met matras op de grond en we lopen ons suf naar haar kamer om te laten zien dat we er nog zijn. Ze huilt niet meer in die tussenliggende perioden, maar het naar bed gaan is hier nog steeds een sport.

Leuk dat jullie er naar vragen trouwens, ik sta er zelden bij stil om door te vertellen hoe het nu gaat, zeker als de verandering/verbetering gering is.
Knorretje; Wat bij ons (enige tijd) een beetje ruimte gegeven heeft is een dimmer op de lichtschakelaar. Dan kun je het licht dimmen tot het punt dat je bijna niets meer ziet. (en het dus vermoeiend wordt om te kijken)

Daarentegen heeft Kay weer wat nieuws, in slaap komen is niet zo moeilijk, de ellende is dat hij 's nachts wakker wordt en dan niet meer 'alleen' in slaap wil vallen, we moeten er echt bij gaan liggen anders wordt 'ie helemaal hysterisch.

Op de een of andere manier is hij bang om weer in laap te vallen en hij had het ook over monsters die uit de verwarming komen, herkent iemand dit ?

Uberhaupt, herkent iemand die angstaanvallen en het niet meer alleen willen slapen snachts ??
'Kots' zei het paard. 'Grote kots !' Maak het verhaal af en kleur de plaatjes.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 30 december 2004 @ 08:14:20 #146
13151 crew  Rewimo
pi_24292163
Ik herken het niet maar ik heb wel een tip voor je. Neem die monsters serieus, ze bestaan want Kay ziet ze Ontkennen helpt niet. Je kunt ze beter wegjagen. Geef hem een flesje Monsterspray, daar zijn ze namelijk erg bang voor Vul een flesje met water en doe er een paar druppels van mama's favoriete luchtje door. Zet het flesje onder handbereik bij zijn bed. Als de monsters komen kan hij ze ermee wegspuiten.

't Is natuurlijk een trucje, maar het feit dat hij echt iets kan doen om ze weg te jagen helpt vaak. De eerste keren kun je het natuurlijk samen met hem doen, en dan flink overtuigend zeggen dat ze echt weg gaan "Zie je wel, daar gaat ie, goed zo wegwezen jij!"

Succes!
  donderdag 30 december 2004 @ 08:21:48 #147
12560 dice
pi_24292191
Tuurlijk zijn ze voor hem echt; da's ook de reden waarom hij zo in paniek raakt
Ik heb ook al met de gordijnen staan wapperen en hem duidelijk proberen te maken dat pappa en mamma niet weg zijn maar in de kamer er naast liggen.

Hij heeft ook niet echt een knuffel waar hij troost bij kan zoeken, een kast vol maar geen favorieten. Hij roept ook niet altijd dat hij monsters ziet, alleen constant dat hij niet alleen wil blijven ...
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 30 december 2004 @ 08:23:54 #148
13151 crew  Rewimo
pi_24292201
Misschien helpt de truc met een shirt van papa of mama?
  donderdag 30 december 2004 @ 08:27:25 #149
12560 dice
pi_24292219
Kan ik nog proberen k
  Jubileum moderator donderdag 30 december 2004 @ 19:28:13 #150
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_24303443
Iris heeft gisteravond gehuild van 1700 tot 1900 (wat al heel ongewoon is) en vervolgens van 2300 uur tot 3uur vannacht.
Vanmorgen had ze koorts, een heel opgezwollen rood gezichtje en een loopoor. Vanmiddag werd de koorts toch wel erg hoog dus wij naar de huisarts. Iris liet zich heel gewillig onderzoeken, hield zelf haar rompertje omhoog voor de stethoscoop en lachte vriendelijk naar de dokter. Bood hem haar oortjes aan voor het lichtje en liet zich lief in haar neusje en mondje kijken. Wat een verschil met Eva, het viel zelfs de huisarts op.
Iris heeft een middenoorontsteking links, een ontstoken neusamandel en haar longen klinken niet helemaal schoon. Een antibioticakuurtje dus, waar we vanavond gelijk mee zijn begonnen.
Gelukkig is Eva alweer een beetje opgeknapt, anders loop je met 2 van die zielige hoopjes mens te zeulen.
Eva ♥ en Iris ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')