abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 september 2001 @ 12:05:34 #1
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_1692520
UTRECHT/TOULOUSE. - 21/09/01 - In een petrochemische fabriek in een voorstad van de Zuid-Franse stad Toulouse heeft zich vrijdag een grote ontploffing voorgedaan. Er zijn volgens de politie talrijke gewonden gevallen.
Bovendien is er grote schade. Ruiten zijn in de wijde omtrek van het industriële complex gesprongen. Een wolk amoniakhoudende rook hangt boven de wijk Mirail en verplaatst zich naar het centrum. Talrijke gebouwen zijn ontruimd.

De politie heeft melding gemaakt van andere explosies elders in de stad. Over de aard van de explosie of explosies, die zich rond 10.15 uur voordeden, is nog niets bekend. (Tiscali/AFP).

http://www.tiscali.nl/content/article/424174.htm

Zou't iets te maken hebben met 11 sept, of is het gewoon toeval?

The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
pi_1692558
Net op het nieuws: Schietpartij op Schiphol....
ZOu dat er iets mee te maken hebben?
Spookie is an EVIL WITCH, maar toch ook wel mijn lieve vrouwtje
pi_1692568
als er elders in de stad ook explosies zijn
dan lijkt me dit niet meer toeval
als het hier bij blijft dan kan het gewoon een ongeluk geweest zijn
maar wat ik al zij als er elders in de stad ook explosies zijn dan lijkt het me meer te maken hebben met de aanvallen in america
zoals al luid de strond is dan aan de knikker
groetjes
marcia
pi_1692574
-------------------------------------
Volgens de eerste berichten zijn twee
gebouwen op het industrieterrein geheel
verwoest. In de fabriek wordt brandstof
gemaakt voor de Ariane-raketten.

BRON: NOS

pi_1692605
als daar raketten worden gemaakt of weet ik veel wat
dan is dit geen toeval meer lijkt me dat
als dit blijkt dat dit een aanslag is of moedwillig
dan is de strond nu echt aan de knikker en kan je geheid verwachten dat er nu heel snel wat gedaan gaat worden
groetjes
marcia
pi_1692647
quote:
Op vrijdag 21 september 2001 12:16 schreef -Mk- het volgende:
-------------------------------------
Volgens de eerste berichten zijn twee
gebouwen op het industrieterrein geheel
verwoest. In de fabriek wordt brandstof
gemaakt voor de Ariane-raketten.

BRON: NOS

alleen is die vloeistof om satelieten de lucht in te helpen
hoor ik net van iemand anders klopt dit?
pi_1692649
Oh kan wel staat er niet bij..
pi_1692673
Stemmingmakers

De politie heeft berichten tegengesproken als zou de stad door meerdere explosies zijn getroffen. De ontploffing in de fabriekshallen van de firma AZF had rond 10.15 uur plaats. Over de oorzaak is nog niets bekend, maar het lijkt een bedrijfsongeluk te zijn.

vrijdag 21 september 2001 @ 12:35:26 #9
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1692677
Ariane raketten worden gebruikt voor de Europese ruimtevaart idd.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_1692688
Ja. Laten we bij elk ongeluk nou heel hard gaan roepen dat het te maken heeft met de afgelopen aanslagen.

Misschien gaat iemand het nog wel geloven ook.

Q: "To be or not to be" [br] A: "Yes"
pi_1692798
quote:
Une très forte explosion, «probablement d'origine accidentelle», selon la police, a eu lieu dans une usine pétrochimique de la banlieue sud de Toulouse vers 10h15. Elle a fait 3 morts et 130 blessés, selon un premier bilan.
Bron: Libération hier staat een langer artikel.

3 doden en 130 gewonden tot nu toe. Vooralsnog gaat men er van uit dat het gewoon een bedrijfsongeval is. De diverse andere ontploffingen in de stad waarvan melding wordt gemaakt, zijn volgens deze krant gewoon gebouwen die ingestort zijn als gevolg van de schokgolf.

[edit] Nu (13:20) wordt gemeld dat er inmiddels tien doden gevallen zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door El-Lupe op 21-09-2001 13:23]

Geef mijn taartpunt maar aan Pim!
  vrijdag 21 september 2001 @ 13:06:10 #12
13973 ranja
image means nothing
pi_1692863
Ha, dat het een fabirek voor raketvloeistof betreft is natuurlijk niet toevallig, want dat spul is nou een keer erg explosief... daar is het voor bedoeld. Om het nou meteen aan de terroristen te wijten gaat wel erg ver.
Of zou die vuurwerkramp in Enschede ook een aanslag geweest zijn? Is wel erg toevallig he... dat er juist een fabriek/opslag ontploft waar veel explosief materiaal ligt...
Stemmingmakerij inderdaad.
  vrijdag 21 september 2001 @ 15:12:40 #13
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1693931
Update:

bron: en.nl

quote:
TOULOUSE - Een enorme explosie heeft zich vrijdag rond 10.15 uur voorgedaan in een chemische fabriek in een voorstad van het Zuid-Franse Toulouse. De Franse TV-zender TV5 meldde dat er bij het ongeluk ten minste 10 doden en 130 gewonden zijn gevallen.

Direct na de ramp stond een snelweg naast de fabriek stond met gecrashte auto's. Het wegdek was bezaaid met puin. Medewerkers van nabijgelegen bedrijven liepen rond met bebloede gezichten. Talrijke gebouwen zijn ontruimd. De autoriteiten hebben het lokale vliegveld gesloten. Een metrostation werd ontruimd.

De enorme klap heeft 2 industriële bouwwerken van elk zo'n 100 meter lang volledig verwoest. Ruiten in de wijde omtrek van het industriële complex zijn gesprongen. Een wolk ammoniakhoudende rook hangt boven de wijk Mirail en verplaatst zich naar het centrum. De bewoners is gevraagd binnen te blijven met ramen en deuren dicht.

De politie heeft berichten tegengesproken als zou de stad door meerdere explosies zijn getroffen. De ontploffing in de fabriekshallen van de firma AZF had rond 10.15 uur plaats. Over de oorzaak is nog niets bekend, maar het lijkt een bedrijfsongeluk te zijn.

De Franse premier Jospin is aangekomen in Toulouse. Hij verzoekt de inwoners zich strikt te houden aan de maatregelen die de lokale autoriteiten hebben ingesteld.

Eerdere berichten dat de explosie plaatsvond in een petrochemische fabriek die raketbrandstof levert aan Arianespace, blijken niet waar. De explosie vond plaats op het terrein van het naastgelegen bedrijf AZF dat kunstmest fabriceert.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 21 september 2001 @ 15:14:19 #14
6332 Harrie20
'The man', volgens d
pi_1693945
Ja, maar er is ook een middenweg toch?
Ik vind dit toch wel dusdanig groots dat je het niet meteen stemmingmakerij kan noemen, inmiddels ook al 12 doden, en 180 gewonden.
Uiteraard hoop ik dat het een ongeluk is. Maar goed, je weet het niet he?
"Honger, da's het ergste wat er is!"
  vrijdag 21 september 2001 @ 15:17:22 #15
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1693958
Ik heb topictitel even aangepast, er stond "gewonden bij explosie in Toulouse", nu blijkt hoe ernstig de situatie is heb ik er van gemaakt: "Doden en gewonden....etc"
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 21 september 2001 @ 15:19:03 #16
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1693970
kunstmest? Daar had McVeigh z'n bom van gemaakt.

(beetje diesel erbij, plof!)

Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1693998
Kunstmestkorrels en raketbrandstof.. Leuke combinatie.. brrr..
pi_1694022
He, wat raar. In dat Franse bericht staat juist dat AZF de fabriek is die brandstof produceert voor de Ariane!?
Geef mijn taartpunt maar aan Pim!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')