abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24756775
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 00:49 schreef CoiCrow het volgende:
He verdorie, heb ik toch nog weer een vraag

Ik kan het zo nergens vinden, behalve in 1 van de reviews maar vond die niet erg duidelijk.
Als ik via Firewire de Onyx aansluit op mijn nieuwe laptop en ik begin op te nemen. Neemt die dan alleen het "cleane" signaal op of neemt die ook alle EQ settings en (hardware) Effecten mee die ik erop aansluit? Ik heb begrepen dat als je opneemt via de "direct outs" hij alle EQ settings en dergelijke omzeilt.

Het is natuurlijk goed dat er een optie opzit om alles RAW op te kunnen nemen, maar via de firewire wil ik wel graag alle EQ settings ook opgenomen hebben. Want anders moet je dat allemaal instellen via software en dat is nogal omslachtig als je net alles goed op je board hebt staan lijkt me
Op iedere mixer zit een signaalkaartje en een uitvoerige handleiding, wellicht dat je het beter postfader via je al. control room outputs naar buiten kunt laten lopen. Ik ken die mixer niet moet ik zeggen en ik weet niet of digitale mixer nu zoveel anders zijn dan analoge, maar wel dat zo'n signaalkaartje altijd bij mixers zit. Het is dus een kwestie van de manual lezen....

RTFM!
pi_24757100
quote:
Op woensdag 15 december 2004 16:43 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ik zou een E-MU kaart aanraden.
En dan vooral de 1212. .
Ok, ik denk dat ik deze kaart vandaag ga bestellen. Met mijn configuratie in gedachten (zie eerdere post op 1ste pagina), hoeveel nut heeft zo'n E-MU 1212m kaart dan voor mij? Wat heb ik er nou echt aan?
  woensdag 26 januari 2005 @ 12:08:52 #178
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24757553
Wat voor stijl muziek wil je maken? Wil je ook met de microfoon in de weer, een band, of enkel trance/dance? dat is wel een belangrijk punt in het kiezen van een geluidskaart!
pi_24758104
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 12:26 schreef Disorder het volgende:
Drum 'n bass, IDM, breakbeat. Instumentaal, softwarematig dus.
Ik zou dan voor de 1820m gaan, ik heb hem net zelf. Als je er nog eens aan denkt om wat hardware erbij te kopen, kun je die heel simpel aansluiten op alle inputs die je tot je beschikking hebt. De Emu 1820m beschikt daarnaast over wat aardige fx die je per tweetal asiokanaal toe kan voegen, je kunt dus ook heel erg makkelijk in bus-modus alles netjes afmixen en opnemen in cubase of een ander programma.

De patchbay verdient wel waarschuwing voor de beginner en wederom Read The Fucking Manual! Het is een supergoede soundcard met twee mic pre-amps en een aantal zelf te specificeren analoge en digitale ingangen en een goede softwarematige mixer waarop je ook weer kan EQ'en, compressen e.d.

Met een 1212m sluit je wat dat betreft de optie van ooit een leuke synthbak aanschaffen direct af en zul je op den duur dan weer een nieuwe soundcard aan moeten schaffen. De Emu-kaarten hebben op een beetje pc overigens een latency van 2 ms, dus daarvoor hoef je het niet te laten.

P/S. Ik maak ook elecronische muziek.
  woensdag 26 januari 2005 @ 13:23:57 #181
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24758963
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 12:35 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Ik zou dan voor de 1820m gaan, ik heb hem net zelf. Als je er nog eens aan denkt om wat hardware erbij te kopen, kun je die heel simpel aansluiten op alle inputs die je tot je beschikking hebt. De Emu 1820m beschikt daarnaast over wat aardige fx die je per tweetal asiokanaal toe kan voegen, je kunt dus ook heel erg makkelijk in bus-modus alles netjes afmixen en opnemen in cubase of een ander programma.

De patchbay verdient wel waarschuwing voor de beginner en wederom Read The Fucking Manual! Het is een supergoede soundcard met twee mic pre-amps en een aantal zelf te specificeren analoge en digitale ingangen en een goede softwarematige mixer waarop je ook weer kan EQ'en, compressen e.d.

Met een 1212m sluit je wat dat betreft de optie van ooit een leuke synthbak aanschaffen direct af en zul je op den duur dan weer een nieuwe soundcard aan moeten schaffen. De Emu-kaarten hebben op een beetje pc overigens een latency van 2 ms, dus daarvoor hoef je het niet te laten.

P/S. Ik maak ook elecronische muziek.
* --H-I-M-- sluit zich daarbij aan!


tenzij je geld teveel hebt een een Lynx kaart kan kopen
pi_24760524
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 12:35 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Ik zou dan voor de 1820m gaan, ik heb hem net zelf. Als je er nog eens aan denkt om wat hardware erbij te kopen, kun je die heel simpel aansluiten op alle inputs die je tot je beschikking hebt. De Emu 1820m beschikt daarnaast over wat aardige fx die je per tweetal asiokanaal toe kan voegen, je kunt dus ook heel erg makkelijk in bus-modus alles netjes afmixen en opnemen in cubase of een ander programma.

De patchbay verdient wel waarschuwing voor de beginner en wederom Read The Fucking Manual! Het is een supergoede soundcard met twee mic pre-amps en een aantal zelf te specificeren analoge en digitale ingangen en een goede softwarematige mixer waarop je ook weer kan EQ'en, compressen e.d.
Ik heb even wat dingen bold gemaakt die ik niet begrijp. Ik weet wat ik wil. Ik wil mijn hobby professioneel aanpakken (ook weer niet té, ik geloof er heilig in dat je met talent meer kan dan met dure hardware). Dus ik ben wel van plan een goede geluidskaart te kopen. Zou je die bold dingen kunnen uitleggen?
pi_24761430
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 14:49 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ik heb even wat dingen bold gemaakt die ik niet begrijp. Ik weet wat ik wil. Ik wil mijn hobby professioneel aanpakken (ook weer niet té, ik geloof er heilig in dat je met talent meer kan dan met dure hardware). Dus ik ben wel van plan een goede geluidskaart te kopen. Zou je die bold dingen kunnen uitleggen?
Ja is goed jow. De Emu1820m heeft de beschikking over interne effecten die op de pcikaart zelf zitten, nou moet ik wel bijzeggen alleen in 44.1 en 48khz. In 96khz en 192 khz modus kun je ze nog wel als send gebruiken, maar vergeet dat. (das een apart verhaal omdat dan ook wat ingangen wegvallen) Veruit de grootste groep neemt overigens nog steeds op in 44.1 of 48 khz dus zo belangrijk is het niet.

In die software-matige mixer van de geluidskaart zelf kun je kanalen in het scherm aanmaken voor 32 asiokanalen en dat gaat per 2(1/2 en 3/4 bijvoorbeeld, stereokanalen dus). In dat scherm kun je dus aan deze aparte kanalen de eerdergenoemde effecten realtime toewijzen.

In bus-modus, daar bedoel ik het volgende mee. In Cubase en op iedere echte analoge mixer van een beetje fatsoenlijke makelij heb je te maken met bussen. Dat kun je simpelweg zien als groepen. Bijvoorbeeld in groep 1: de drums en verdere percussie en in groep 2 de zang etc. Zo heb je veel controle over je uitkomende signalen. Een zanglijn heeft bijvoorbeeld een andere compressie nodig dan een drumset etc.

Via deze 'groepenmethode' kun je dus heel makkelijk in die softwarematige mixer heel veel controle uitoefenen op je gegroepeerde signalen. Die groepen zijn ook mogelijk op de 1820m omdat hij over meerdere in- en uitgangen beschikt. Op de 1212m is 1 stereoingang en 1 stereouitgang waardoor je logischer wijs ook maar 1 bus/groep hebt.

De patchbay is het deel van de softwarematige mixer van de 1820m waarin je geluid doorlinkt. Je kunt bijvoorbeeld dus zeggen dat je het geluid wat binnenkomt in ingang 1 links en rechts door wilt lussen naar asio (dus virtueel)-uitgangen 5/6. Dan krijg je dus in Cubase of een ander programma een signaal op die uitgang (in de praktijk ligt het iets gecompliceerder om dan ook op nemen zoals ik achterkwam... maar dat zal ik maar helemaal niet proberen uit te leggen ). Een groot ander voordeel is dat je ieder signaal kan monitoren. Als er dus iets niet klopt ga je naar de 'outputs' in de patchbay/mixer en zet je bijvoorbeeld monitor op je hoofdtelefoon, zo kun je dus ook in (vergevorderde modus) effecten over kanalen gooien en via je hoofdtelefoon het signaal ZONDER effecten luisteren.

Gelukkig heeft Emu goede manuals waarin het één en ander goed wordt uitgelegd en het wordt geleverd met een versie van Cubase VST 5.1 waarvoor een tutorial voor opname in de manual staat.

Hieronder staat een link naar hoe zo'n opname werkt in stereo:
http://www.cgoff.fsnet.co.uk/patchmix/asio_stereo.htm

Het plaatje is die patchbay/mixer van de Emu geluidskaart.


Mic pre-amps zijn voorversterkte microfooningangen en zoals je misschien weet werken microfoons op phantoomvoeding(48v) en geluk boven geluk zit daar ook een knopje voor op
pi_24762883
Jaja ik weer, ik ben schijnbaar nog niet klaar met jullie

Ik begin nu toch een beetje te twijvelen over hoe ik de boel moet gaan aanpakken. Als ik de Onyx via firewire aansluit op de laptop dan neemt die alles PRE op (dus zonder Eq, Effecten etc.). Opzich is dat natuurlijk niet zo erg, maar dan moet ik met plugins gaan werken om te compressen en effecten erover heen te gooien en via de computer de Eq instellen.

Nou vraag ik me af of het dan wel nodig is (behalfe dan voor Live toepassingen) om een losse effecten processor en compressor te kopen. En daarbij komt ook nog dat ik graag Hardware matig werk (wat betreft de Faders en Knopjes).

Zoals ik het nu dus bekijk zijn er zo'n beetje 2 mogelijkheden:
1. De Onyx kopen, zonder effecten apparatuur, en daarnaast een goede MIDI controler om toch nog een beetje hardwarematig bezig te kunnen.

2. Een goedkopere mixer kopen, met daarbij een goede geluidskaart met een heleboel ingangen zodat ik op die manier toch nog kan multitracken EN dat de Eq settings en effecten meteen mee worden genomen.

Het liefst had ik het natuurlijk zo gezien dat je bij de Onyx kon kiezen of je de Eq settings mee wou nemen via de firewire of niet. Maar dat kan niet dus dat heeft weinig zin.

Wat is volgens jullie de beste optie? Of misschien weten jullie nog een andere goede optie met welke mixer en soundcard ik erbij moet kopen?

Well... owkee
pi_24763010
Ik heb optie 2 met een dure mixer
pi_24763222
Haha, owkee. En wat voor een geluidskaart heb je daarbij? Want als ik dan ga multitracken wil ik wel 16 kanalen in 1 keer kunnen doen. En dan natuurlijk nog de vraag of ze dat ook voor een laptop hebben, zo nee dan moet ik misschien toch voor een normale pc gaan maar dan ben ik veel minder mobiel. Hmzzz.... Choices Choices......
pi_24763278
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 17:50 schreef CoiCrow het volgende:
Haha, owkee. En wat voor een geluidskaart heb je daarbij? Want als ik dan ga multitracken wil ik wel 16 kanalen in 1 keer kunnen doen. En dan natuurlijk nog de vraag of ze dat ook voor een laptop hebben, zo nee dan moet ik misschien toch voor een normale pc gaan maar dan ben ik veel minder mobiel. Hmzzz.... Choices Choices......
Ik heb een speciale pc vorig jaar samengesteld voor dat soort werk en er zit momenteel al een week een Emu1820m in. Een Laptop is mobieler maar beperkter, dat zou mij beter uitkomen als manier om korte ideeen in een creatief keurslijf te gieten en thuis uit te werken.

Ik zit nog even te overwegen hoe ik alles aan ga sluiten, maar daar ben ik uberhaupt nog wel even zoet mee...
pi_24764501
nah ok. Vanaf hier zal ik wel gewoon lekker informatie gaan vragen bij de juiste winkels, meer informatie krijgen via het net, bij mijn neef in de studio rondkijken (ookal maakt hij Acid/Techo en heeft dus een anders opgebouwde studio dan ik wil hebben).

Nogmaal heel erg bedankt, ik voel mezelf alweer een stuk slimmer
pi_24783062
Hello, ik dacht ik laat even weten hoe het bij feedback is gegaan en wat het zal worden als het allemaal doorgaat:

Mixer: Tascam DM24 met Firewire card (digitale mixer en is tevens ook controler en effectenbak, ook voor live goed te gebruiken, dit ding is mooi maar wel iets duurder dan de Onyx)
Monitor Speakers: KRK RP5's (misschien worden het nog de grotere
Computer: Apple Powerbook 15" (met momenteel 768 MB geheugen, maar daar ga ik denk ik nog iets meer van maken)

Mics:
- Rode NT-1a (ZangMic)
- DRK F5H3 Drummic Set (een erg complete zet met meer spullen dan bij de samson)
- 2x een Shure SM57

Diversen: (dit krijg ik er gratis bij)
- Mic standaarden en Klemmetjes
- 12 x 15Meter XLR Kabel

Verder over de service van Feedback Apeldoorn. Ik vind dat ze erg vrij zijn en je mag overal zelf lekker mee pielen (vooral de man die over de Gitaren en Effecten ging kon ik erg waderen). Dan de persoon die me hielp bij mijn studio plan. Hij nam echt de tijd voor me en we hebben samen bijna 3 uur lang rond staan kijken, naar mijn ideeen gekeken, naar zijn persoonlijke mening gekeken (hij heeft zelf jaren in een grote studio gewerkt). Hij kwam professioneel over en we gaan nog even afspreken voor een apparte luistersessie voor de monitor speakers. Dat kan wanneer ik maar wil.

Verder wil ik nog even kwijt dat ik die Tascam echt helemaal te gek vind. Ik heb hem ook in actie mogen zien en ook de mogelijkheden van de Apple bekeken. Het is nu wel zo dat ik 500 euro over mijn buget heen ben. En hij zei ook dat de flightcase geen probleem zal worden. Ik ben dus zeer te spreken over Feedback.

En verder nog wat goed nieuws. De rest van mijn band gaan zorgen dat ze samen een paar grote goede PA speakers kopen. Dus alles is dan ongeveer wel compleet
  vrijdag 28 januari 2005 @ 00:08:40 #190
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24789651
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 19:15 schreef CoiCrow het volgende:
Hello, ik dacht ik laat even weten hoe het bij feedback is gegaan en wat het zal worden als het allemaal doorgaat:

Mixer: Tascam DM24 met Firewire card (digitale mixer en is tevens ook controler en effectenbak, ook voor live goed te gebruiken, dit ding is mooi maar wel iets duurder dan de Onyx)
Monitor Speakers: KRK RP5's (misschien worden het nog de grotere
Computer: Apple Powerbook 15" (met momenteel 768 MB geheugen, maar daar ga ik denk ik nog iets meer van maken)

Mics:
- Rode NT-1a (ZangMic)
- DRK F5H3 Drummic Set (een erg complete zet met meer spullen dan bij de samson)
- 2x een Shure SM57

Diversen: (dit krijg ik er gratis bij)
- Mic standaarden en Klemmetjes
- 12 x 15Meter XLR Kabel

Verder over de service van Feedback Apeldoorn. Ik vind dat ze erg vrij zijn en je mag overal zelf lekker mee pielen (vooral de man die over de Gitaren en Effecten ging kon ik erg waderen). Dan de persoon die me hielp bij mijn studio plan. Hij nam echt de tijd voor me en we hebben samen bijna 3 uur lang rond staan kijken, naar mijn ideeen gekeken, naar zijn persoonlijke mening gekeken (hij heeft zelf jaren in een grote studio gewerkt). Hij kwam professioneel over en we gaan nog even afspreken voor een apparte luistersessie voor de monitor speakers. Dat kan wanneer ik maar wil.

Verder wil ik nog even kwijt dat ik die Tascam echt helemaal te gek vind. Ik heb hem ook in actie mogen zien en ook de mogelijkheden van de Apple bekeken. Het is nu wel zo dat ik 500 euro over mijn buget heen ben. En hij zei ook dat de flightcase geen probleem zal worden. Ik ben dus zeer te spreken over Feedback.

En verder nog wat goed nieuws. De rest van mijn band gaan zorgen dat ze samen een paar grote goede PA speakers kopen. Dus alles is dan ongeveer wel compleet
Gefeliciteerd met je (toekomstige) aankoop!

Die tascam dat is inderdaad een heel mooi ding!!! Aes/Ebu, TDIF, Firewire

Gaaf ook dat je een Rode zangmic erbij hebt!!! Wel ff opletten dat je deze alleen voor opnames kunt gebruiken! (ook als roommic etc!)

Heb je wel een DI voor de bas? of zit die in de tascam?


Het ziet er iig wel allemaal heel veelbelovend uit!
pi_24882386
Hoi!

Misschien net niet helemaal ontopic (zo niet, modjes mogen splitten toch? )

Ik wil een multitrack opname kunnen maken en op mijn PC kunnen planten. Nu zit ik even te denken wat voor hardware ik daar het beste voor kan gebruiken zonder gelijk aan allerlei beperkingen te zitten.

Het eerste wat mij opviel was de digitale mixer DDX 3216 van Behringer, bij tach-tally of feedback voor nog geen 700 euri te krijgen. Voordat je die echter aan je PC hebt hangen zodat je ook echt alle 32 kanalen hebt werken ben je al wat duurder uit. Je moet dan nog een uitbreiding voor je mengtafel kopen voor ADAT-OUT of TDIF-OUT, en ook nog een interface voor de pc...

Mijn PC is standaard uitgerust met IEE1394 (FireWire) en USB; dus die zou ik eventueel ook nog kunnen gebruiken...

Als ik zoek naar Rme-audio, Behringer, Mackie, merken van degelijke kwaliteit dus, wat zou dan voor mij de goedkoopste oplossing zijn?
Aut viam inveniam aut faciam
  woensdag 2 februari 2005 @ 18:01:05 #192
24054 search64
Avec le grande
pi_24886235
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 13:32 schreef pelleke het volgende:
Als ik zoek naar [...] Behringer [...] merken van degelijke kwaliteit dus, wat zou dan voor mij de goedkoopste oplossing zijn?
HAHAHAHAHA!
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  woensdag 2 februari 2005 @ 19:19:17 #193
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24887567
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 13:32 schreef pelleke het volgende:
Hoi!

Misschien net niet helemaal ontopic (zo niet, modjes mogen splitten toch? )

Ik wil een multitrack opname kunnen maken en op mijn PC kunnen planten. Nu zit ik even te denken wat voor hardware ik daar het beste voor kan gebruiken zonder gelijk aan allerlei beperkingen te zitten.

Het eerste wat mij opviel was de digitale mixer DDX 3216 van Behringer, bij tach-tally of feedback voor nog geen 700 euri te krijgen. Voordat je die echter aan je PC hebt hangen zodat je ook echt alle 32 kanalen hebt werken ben je al wat duurder uit. Je moet dan nog een uitbreiding voor je mengtafel kopen voor ADAT-OUT of TDIF-OUT, en ook nog een interface voor de pc...

Mijn PC is standaard uitgerust met IEE1394 (FireWire) en USB; dus die zou ik eventueel ook nog kunnen gebruiken...

Als ik zoek naar Rme-audio, Behringer, Mackie, merken van degelijke kwaliteit dus, wat zou dan voor mij de goedkoopste oplossing zijn?
De behringer ddx 3216 is inderdaad bijna 50% in prijs gedaald en ik heb er ook al positieve reacties over gehoord, echter Behringer is kwalitaitef bij lange na niet te vergelijken met RME en Mackie, die vooral zich in de betere mid-sized studiobuurt ophouden.
pi_24897190
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 18:01 schreef search64 het volgende:

[..]

HAHAHAHAHA!
Ik zag je nu ook al op Synthforum, heb je nou nix beters te doen dan in iedere discussie behringer te bashen? Nee, Behringers zijn in veel gevallen geen high-end mixers, maar er zijn er wel degelijk veel van goede makelij. Tussen de grote massa's apparaten die ze jaarlijks uitspugen zit weleens wat narigheid ja. Deze jongen vraagt om een DEGELIJKE mixer, meer niet. Ik denk dat een nieuwe Behringer UB-mixer of iets in die geest prima is.

Ik word persoonlijk een beetje moe van die studio-puristen hier en op Synthforum. Allemaal een hele grote bek over high-end gear, maar zelf nog nix high-ends gepresteerd waar iemand als Catscan (hardcore) zijn spullen op een Behringer afmixt. Nou ben ik zelf geen hardcorefan, maar het is maar een teken dat het niet altijd om de spullen gaat, maar vooral om het talent.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tranceptor op 03-02-2005 14:44:57 ]
pi_24902105
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 18:01 schreef search64 het volgende:

[..]

HAHAHAHAHA!
Optieften. Aan jou heb ik echt veel. (NOT)

@Tranceptor: je sig staat mooi onder je post...

Ik kwam van Mackie de Onyx-series tegen, ik vind vooral de Onyx 1640 interessant. Lijkt heel mooi te zijn zodra je de firewire uitbreiding eraan hangt, heb je uit 1 analoge mengtafel gewoon een 2-track out-mix, en je hebt ook nog eens een multitrack digitale output door je firewire. Maar daar betaal je dan wel 2000 euri voor, en dat is net iets meer dan voor Behringer.

Heeft iemand ervaring met deze manier van doen?
Aut viam inveniam aut faciam
  donderdag 3 februari 2005 @ 14:57:44 #196
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24903046
Nee geen ervanring, want de onyx series zijn gloedje nieuw!! Wel krijgen ze geweldige reviews en blijken de preamps ook echt top te zijn!

Ook is dit iedeaal om je live set op te nemen aangezien je buiten de mixer alleen maar een laptop met opneem programma nodig hebt!

Bedenk echter wel dat Mackie kwaliteit superieur is aan die van behringer (je hoort het verschil goed) en wat minder nevengeluid met zich meebrengt. Echter behringer is wel stukken goedkoper, zeker nu met die prijsdrop op de ddx3216!
pi_24903407
Nou, ik vind dat het verschil nog wel meevalt hoor, voor een starter maakt het bijna niks uit. Als je een behringer mengtafel koopt met daarbij de ADAT-module ben je net zoveel kwijt als een analoge Mackie mengtafel (die dan weliswaar maar 8 microfooningangen heeft in plaats van 12). Als je bij de behringer dan ook nog eens een ADAT-interface wilt hebben voor je PC dan ben je ineens nog 300 euro's lichter. Al met al ben je bij elkaar dan even veel kwijt als een Mackie Onyx 1620 met firewire module. (zo'n 1100 euros).
Veel mooier is echter de 1640, die ook echt 16 microfooningangen heeft...

Het enige wat jammer is is het feit dat je ook echt gebonden bent aan een maximum van 16 kanalen tegelijk, en het wil (in mijn situatie) nog wel eens voorkomen dat je er meer nodig hebt. Wat ook nog kan (maar dan weet ik helemaal niet wat interessante hardware is) is dus gewoon een aantal voorversterkers waar je gewoon 8 microfoons in kan prikken en die ADAT (of zelfs nog mooier: Firewire!) uitpoept, en die je vervolgens simpelweg met een controller afmixt. Maar ja, wat zijn goedkope voorversterkers? De enige die ik ken is de MOTU, en die is bepaald niet goedkoop... :S
Aut viam inveniam aut faciam
  donderdag 3 februari 2005 @ 18:06:19 #198
24054 search64
Avec le grande
pi_24905501
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 14:11 schreef pelleke het volgende:

[..]

Optieften. Aan jou heb ik echt veel. (NOT)
Je zette Behringer tussen Mackie en RME, dat was heel komisch.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_24905928
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 15:17 schreef pelleke het volgende:

[..]
Het enige wat jammer is is het feit dat je ook echt gebonden bent aan een maximum van 16 kanalen tegelijk, en het wil (in mijn situatie) nog wel eens voorkomen dat je er meer nodig hebt. Wat ook nog kan (maar dan weet ik helemaal niet wat interessante hardware is) is dus gewoon een aantal voorversterkers waar je gewoon 8 microfoons in kan prikken en die ADAT (of zelfs nog mooier: Firewire!) uitpoept, en die je vervolgens simpelweg met een controller afmixt. Maar ja, wat zijn goedkope voorversterkers? De enige die ik ken is de MOTU, en die is bepaald niet goedkoop... :S
Die Onyx kun je via firewire ook weer aan elkaar linken en zo heb je dus opeens 32 kanalen. Tenminste dit dacht ik gelezen te hebben, dit zou je dus even moet nakijken op de site van Mackie. En er zijn uitbreidingen te kopen voor de onyx dat je wat meer kanalen hebt.

Als je het geld ervoor hebt zou ik liever eerst wat beters kopen dan Behringer. Het zijn heel erg leuke dingen, maar kwa geluid natuurlijk wel een stukje minder goed. En daar komt ook nog eens bij dat de Mixer vaak het duurste is van alles dus dat upgrade je niet zo 1-2-3 even. Tenminste dat is mijn visie erop.

Maar zoals al eerder is gezegt er komt ook veel ervaring bij kijken om zelfs met de Onyx een goede productie neer te zetten.
  donderdag 3 februari 2005 @ 18:39:19 #200
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_24906001
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 09:33 schreef Tranceptor het volgende:
(...)maar zelf nog nix high-ends gepresteerd waar iemand als Catscan (hardcore) zijn spullen op een Behringer afmixt...
mag ik nu ff lachen? De geluiden in hardcore zijn nou niet echt kritisch ergo heb je ook geen kwalimixer nodig om het zaakje af te mixen

OT, leuk dat dit topic zo goed doorloopt....het zit niet helemaal in mijn straat, ik ben meer een livemixer die via z'n band in de studio terecht is gekomen, gelukkig is een van de andere mannen wel opgeleid voor studiowerk en samen weten we er wel wat uit te krijgen

Ook erg gaaf te lezen dat Coicrow z'n spullen heeft gekocht, succes ermee kerel, vergeet niet dat ervaring de beste leermeester is!
Leuk om dit van Feedback te lezen:
Diversen: (dit krijg ik er gratis bij)
- Mic standaarden en Klemmetjes
- 12 x 15Meter XLR Kabel

Ik had niet zo'n hoge pet op van Feedback behalve dat ze met veel dingen echt goedkoop zijn, maar dit soort service is echt klasse, ook al geef je zo'n bedrag uit, dit zijn forse extra's, toch een een keer naar Apeldoorn voor een vocalstripje, nog iemand aanraders naast de Focusrite voicemaster pro?
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')