Op iedere mixer zit een signaalkaartje en een uitvoerige handleiding, wellicht dat je het beter postfader via je al. control room outputs naar buiten kunt laten lopen. Ik ken die mixer niet moet ik zeggen en ik weet niet of digitale mixer nu zoveel anders zijn dan analoge, maar wel dat zo'n signaalkaartje altijd bij mixers zit. Het is dus een kwestie van de manual lezen....quote:Op woensdag 26 januari 2005 00:49 schreef CoiCrow het volgende:
He verdorie, heb ik toch nog weer een vraag
Ik kan het zo nergens vinden, behalve in 1 van de reviews maar vond die niet erg duidelijk.
Als ik via Firewire de Onyx aansluit op mijn nieuwe laptop en ik begin op te nemen. Neemt die dan alleen het "cleane" signaal op of neemt die ook alle EQ settings en (hardware) Effecten mee die ik erop aansluit? Ik heb begrepen dat als je opneemt via de "direct outs" hij alle EQ settings en dergelijke omzeilt.
Het is natuurlijk goed dat er een optie opzit om alles RAW op te kunnen nemen, maar via de firewire wil ik wel graag alle EQ settings ook opgenomen hebben. Want anders moet je dat allemaal instellen via software en dat is nogal omslachtig als je net alles goed op je board hebt staan lijkt me
Ok, ik denk dat ik deze kaart vandaag ga bestellen. Met mijn configuratie in gedachten (zie eerdere post op 1ste pagina), hoeveel nut heeft zo'n E-MU 1212m kaart dan voor mij? Wat heb ik er nou echt aan?quote:Op woensdag 15 december 2004 16:43 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik zou een E-MU kaart aanraden.
En dan vooral de 1212..
Ik zou dan voor de 1820m gaan, ik heb hem net zelf. Als je er nog eens aan denkt om wat hardware erbij te kopen, kun je die heel simpel aansluiten op alle inputs die je tot je beschikking hebt. De Emu 1820m beschikt daarnaast over wat aardige fx die je per tweetal asiokanaal toe kan voegen, je kunt dus ook heel erg makkelijk in bus-modus alles netjes afmixen en opnemen in cubase of een ander programma.quote:Op woensdag 26 januari 2005 12:26 schreef Disorder het volgende:
Drum 'n bass, IDM, breakbeat. Instumentaal, softwarematig dus.
* --H-I-M-- sluit zich daarbij aan!quote:Op woensdag 26 januari 2005 12:35 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ik zou dan voor de 1820m gaan, ik heb hem net zelf. Als je er nog eens aan denkt om wat hardware erbij te kopen, kun je die heel simpel aansluiten op alle inputs die je tot je beschikking hebt. De Emu 1820m beschikt daarnaast over wat aardige fx die je per tweetal asiokanaal toe kan voegen, je kunt dus ook heel erg makkelijk in bus-modus alles netjes afmixen en opnemen in cubase of een ander programma.
De patchbay verdient wel waarschuwing voor de beginner en wederom Read The Fucking Manual! Het is een supergoede soundcard met twee mic pre-amps en een aantal zelf te specificeren analoge en digitale ingangen en een goede softwarematige mixer waarop je ook weer kan EQ'en, compressen e.d.
Met een 1212m sluit je wat dat betreft de optie van ooit een leuke synthbak aanschaffen direct af en zul je op den duur dan weer een nieuwe soundcard aan moeten schaffen. De Emu-kaarten hebben op een beetje pc overigens een latency van 2 ms, dus daarvoor hoef je het niet te laten.
P/S. Ik maak ook elecronische muziek.
Ik heb even wat dingen bold gemaakt die ik niet begrijp. Ik weet wat ik wil. Ik wil mijn hobby professioneel aanpakken (ook weer niet té, ik geloof er heilig in dat je met talent meer kan dan met dure hardware). Dus ik ben wel van plan een goede geluidskaart te kopen. Zou je die bold dingen kunnen uitleggen?quote:Op woensdag 26 januari 2005 12:35 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ik zou dan voor de 1820m gaan, ik heb hem net zelf. Als je er nog eens aan denkt om wat hardware erbij te kopen, kun je die heel simpel aansluiten op alle inputs die je tot je beschikking hebt. De Emu 1820m beschikt daarnaast over wat aardige fx die je per tweetal asiokanaal toe kan voegen, je kunt dus ook heel erg makkelijk in bus-modus alles netjes afmixen en opnemen in cubase of een ander programma.
De patchbay verdient wel waarschuwing voor de beginner en wederom Read The Fucking Manual! Het is een supergoede soundcard met twee mic pre-amps en een aantal zelf te specificeren analoge en digitale ingangen en een goede softwarematige mixer waarop je ook weer kan EQ'en, compressen e.d.
Ja is goed jow. De Emu1820m heeft de beschikking over interne effecten die op de pcikaart zelf zitten, nou moet ik wel bijzeggen alleen in 44.1 en 48khz. In 96khz en 192 khz modus kun je ze nog wel als send gebruiken, maar vergeet dat. (das een apart verhaal omdat dan ook wat ingangen wegvallen) Veruit de grootste groep neemt overigens nog steeds op in 44.1 of 48 khz dus zo belangrijk is het niet.quote:Op woensdag 26 januari 2005 14:49 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik heb even wat dingen bold gemaakt die ik niet begrijp. Ik weet wat ik wil. Ik wil mijn hobby professioneel aanpakken (ook weer niet té, ik geloof er heilig in dat je met talent meer kan dan met dure hardware). Dus ik ben wel van plan een goede geluidskaart te kopen. Zou je die bold dingen kunnen uitleggen?
Ik heb een speciale pc vorig jaar samengesteld voor dat soort werk en er zit momenteel al een week een Emu1820m in. Een Laptop is mobieler maar beperkter, dat zou mij beter uitkomen als manier om korte ideeen in een creatief keurslijf te gieten en thuis uit te werken.quote:Op woensdag 26 januari 2005 17:50 schreef CoiCrow het volgende:
Haha, owkee. En wat voor een geluidskaart heb je daarbij? Want als ik dan ga multitracken wil ik wel 16 kanalen in 1 keer kunnen doen. En dan natuurlijk nog de vraag of ze dat ook voor een laptop hebben, zo nee dan moet ik misschien toch voor een normale pc gaan maar dan ben ik veel minder mobiel. Hmzzz.... Choices Choices......
Gefeliciteerd met je (toekomstige) aankoop!quote:Op donderdag 27 januari 2005 19:15 schreef CoiCrow het volgende:
Hello, ik dacht ik laat even weten hoe het bij feedback is gegaan en wat het zal worden als het allemaal doorgaat:
Mixer: Tascam DM24 met Firewire card (digitale mixer en is tevens ook controler en effectenbak, ook voor live goed te gebruiken, dit ding is mooi maar wel iets duurder dan de Onyx)
Monitor Speakers: KRK RP5's (misschien worden het nog de grotere
Computer: Apple Powerbook 15" (met momenteel 768 MB geheugen, maar daar ga ik denk ik nog iets meer van maken)
Mics:
- Rode NT-1a (ZangMic)
- DRK F5H3 Drummic Set (een erg complete zet met meer spullen dan bij de samson)
- 2x een Shure SM57
Diversen: (dit krijg ik er gratis bij)
- Mic standaarden en Klemmetjes
- 12 x 15Meter XLR Kabel
Verder over de service van Feedback Apeldoorn. Ik vind dat ze erg vrij zijn en je mag overal zelf lekker mee pielen (vooral de man die over de Gitaren en Effecten ging kon ik erg waderen). Dan de persoon die me hielp bij mijn studio plan. Hij nam echt de tijd voor me en we hebben samen bijna 3 uur lang rond staan kijken, naar mijn ideeen gekeken, naar zijn persoonlijke mening gekeken (hij heeft zelf jaren in een grote studio gewerkt). Hij kwam professioneel over en we gaan nog even afspreken voor een apparte luistersessie voor de monitor speakers. Dat kan wanneer ik maar wil.
Verder wil ik nog even kwijt dat ik die Tascam echt helemaal te gek vind. Ik heb hem ook in actie mogen zien en ook de mogelijkheden van de Apple bekeken. Het is nu wel zo dat ik 500 euro over mijn buget heen ben. En hij zei ook dat de flightcase geen probleem zal worden. Ik ben dus zeer te spreken over Feedback.
En verder nog wat goed nieuws. De rest van mijn band gaan zorgen dat ze samen een paar grote goede PA speakers kopen. Dus alles is dan ongeveer wel compleet
HAHAHAHAHA!quote:Op woensdag 2 februari 2005 13:32 schreef pelleke het volgende:
Als ik zoek naar [...] Behringer [...] merken van degelijke kwaliteit dus, wat zou dan voor mij de goedkoopste oplossing zijn?
De behringer ddx 3216 is inderdaad bijna 50% in prijs gedaald en ik heb er ook al positieve reacties over gehoord, echter Behringer is kwalitaitef bij lange na niet te vergelijken met RME en Mackie, die vooral zich in de betere mid-sized studiobuurt ophouden.quote:Op woensdag 2 februari 2005 13:32 schreef pelleke het volgende:
Hoi!
Misschien net niet helemaal ontopic (zo niet, modjes mogen splitten toch?)
Ik wil een multitrack opname kunnen maken en op mijn PC kunnen planten. Nu zit ik even te denken wat voor hardware ik daar het beste voor kan gebruiken zonder gelijk aan allerlei beperkingen te zitten.
Het eerste wat mij opviel was de digitale mixer DDX 3216 van Behringer, bij tach-tally of feedback voor nog geen 700 euri te krijgen. Voordat je die echter aan je PC hebt hangen zodat je ook echt alle 32 kanalen hebt werken ben je al wat duurder uit. Je moet dan nog een uitbreiding voor je mengtafel kopen voor ADAT-OUT of TDIF-OUT, en ook nog een interface voor de pc...
Mijn PC is standaard uitgerust met IEE1394 (FireWire) en USB; dus die zou ik eventueel ook nog kunnen gebruiken...
Als ik zoek naar Rme-audio, Behringer, Mackie, merken van degelijke kwaliteit dus, wat zou dan voor mij de goedkoopste oplossing zijn?
Ik zag je nu ook al op Synthforum, heb je nou nix beters te doen dan in iedere discussie behringer te bashen? Nee, Behringers zijn in veel gevallen geen high-end mixers, maar er zijn er wel degelijk veel van goede makelij. Tussen de grote massa's apparaten die ze jaarlijks uitspugen zit weleens wat narigheid ja. Deze jongen vraagt om een DEGELIJKE mixer, meer niet. Ik denk dat een nieuwe Behringer UB-mixer of iets in die geest prima is.quote:
Optieften. Aan jou heb ik echt veel. (NOT)quote:
Je zette Behringer tussen Mackie en RME, dat was heel komisch.quote:Op donderdag 3 februari 2005 14:11 schreef pelleke het volgende:
[..]
Optieften. Aan jou heb ik echt veel. (NOT)
Die Onyx kun je via firewire ook weer aan elkaar linken en zo heb je dus opeens 32 kanalen. Tenminste dit dacht ik gelezen te hebben, dit zou je dus even moet nakijken op de site van Mackie. En er zijn uitbreidingen te kopen voor de onyx dat je wat meer kanalen hebt.quote:Op donderdag 3 februari 2005 15:17 schreef pelleke het volgende:
[..]
Het enige wat jammer is is het feit dat je ook echt gebonden bent aan een maximum van 16 kanalen tegelijk, en het wil (in mijn situatie) nog wel eens voorkomen dat je er meer nodig hebt. Wat ook nog kan (maar dan weet ik helemaal niet wat interessante hardware is) is dus gewoon een aantal voorversterkers waar je gewoon 8 microfoons in kan prikken en die ADAT (of zelfs nog mooier: Firewire!) uitpoept, en die je vervolgens simpelweg met een controller afmixt. Maar ja, wat zijn goedkope voorversterkers? De enige die ik ken is de MOTU, en die is bepaald niet goedkoop... :S
mag ik nu ff lachen? De geluiden in hardcore zijn nou niet echt kritisch ergo heb je ook geen kwalimixer nodig om het zaakje af te mixenquote:Op donderdag 3 februari 2005 09:33 schreef Tranceptor het volgende:
(...)maar zelf nog nix high-ends gepresteerd waar iemand als Catscan (hardcore) zijn spullen op een Behringer afmixt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |