Om nog maar even verder te gaan. Ik zal ook een nieuwe computer moeten kopen, want ik weet nu al dat mijn huidige laptop het niet gaat trekken als ik 16 kanalen multitrack wil opnemen en zeker niet als er daarna nog weer filters overheen komen.
Ik wil dus zeker weten weer een laptop aangezien het mobile ervan mij te gemakkelijk is en aangezien ik ook live opnamen wil kunnen maken. Ik zit nu alleen een beetje te twijvelen tussen een goede "normale" laptop of een iBook achtig iets. Ik weet dat iBooks erg goed zijn, maar ik heb er compleet geen ervaring mee. Ik weet veel van Pc's en kan daarbij altijd alles wel fixen, maar een Mac? Ik heb zelfs nog nooit eentje in het echt aangeraakt volgens mij
![]()
Kan iemand mij misschien een beetje inlichten of het ongeveer net zo makkelijk is (het updaten, fixen van dingen etc). Ik ga hem eigenlijk bijna alleen voor audio gebruiken, maar heeeel misschien ook voor schoolwerk (alleen voor verslagen dus eigenlijk) (als ik mijn oude ga verkopen).
Ik heb begrepen dat een apple voor Audio bewerking (ook grafisch trouwens) helemaal super is. Alleen zijn ze zo belagelijk duur. Is het het echt waard om een Apple te kopen ipv een "gewone" laptop? En zou ik met een iBook ook uit de voeten kunnen ipv de echte Powerbook? Want het is toch al wel een verschil van ruim 800euro, en dan vind ik best wel veel geld. Maar aan de andere kant, misschien toch maar even doorzetten wat geld betreft.
Even ter informatie. Ik wil het voor nu wel even onder de 5000 euro houden, want er komen ook nog kosten bij voor het isoleren en klaarmaken van de ruimte (maar dat valt wel op te lossen met goekope/gratis middelen)
[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2005 03:08:28 ]