abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 januari 2005 @ 18:53:02 #141
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24692292
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 18:17 schreef trance40 het volgende:

[..]

Heb geen idee. Maar lijkt me dat als je wat meer toetsen heb dat je wat meer kanten op kan.
En wil hem op USB. In de lokale audio zaak zeiden ze dat het via usb sneller ging. Dan heb je geen last van midi vertraging. Of is dat bull?

Verder lijkt de MAUDIO 49E me wel wat. Maar als ik op bestellen klik kom ik weer op de homepage
Ik weet wel dat de winkel momenteel aant verhuizen is, dus daarom kun je misschien nu niet via internet bestellen! Het telefoonnummer staat ook op de site www.i4-muzique.nl
  zaterdag 22 januari 2005 @ 19:39:59 #142
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_24693123
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 18:17 schreef trance40 het volgende:

[..]

Heb geen idee. Maar lijkt me dat als je wat meer toetsen heb dat je wat meer kanten op kan.
En wil hem op USB. In de lokale audio zaak zeiden ze dat het via usb sneller ging. Dan heb je geen last van midi vertraging. Of is dat bull?
Qua latency maakt het geen reet uit of je via MIDI of USB je keyboard aan je computer hangt. Latency hangt af van je geluidskaart, niet van de doorvoersnelheid van je controller.
  zaterdag 22 januari 2005 @ 20:01:04 #143
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24693522
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 19:39 schreef Tijn het volgende:

[..]

Qua latency maakt het geen reet uit of je via MIDI of USB je keyboard aan je computer hangt. Latency hangt af van je geluidskaart, niet van de doorvoersnelheid van je controller.
Echter als je dat samenvoegt krijg je een geluidskaart op USB, en dat is vaak stukken minder ivm latency/bandbreedte
  zaterdag 22 januari 2005 @ 20:10:58 #144
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_24693747
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 20:01 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Echter als je dat samenvoegt krijg je een geluidskaart op USB, en dat is vaak stukken minder ivm latency/bandbreedte
Ik weet eigenlijk niet hoeveel extra latency een USB audio-interface met zich meebrengt. Bij een RME Fireface zijn dat ongeveer 64 samples. Jij enig idee?
  zondag 23 januari 2005 @ 13:54:46 #145
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24705783
ik dacht dat de terrateckaarten op zo'n 128 samples zaten (3 ms op 44.1khz)
  zondag 23 januari 2005 @ 14:22:53 #146
12647 trance40
It's just a freakin name
pi_24706260
Er zit hier op fok toch ook een user die steinberg heet of zo?
Dat is wel een redelijk bekende remixer. Maakt geloof ik jaar mixen voor veronica. Die heeft helemaal een dikke studio geloof ik
  maandag 24 januari 2005 @ 12:18:36 #147
24054 search64
Avec le grande
pi_24721658
Jeej, hijs binnen de terratec phase 28. 2ms bij 128 samples Ik ga der zo even mee kloten.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_24726304
Jeetje, het is gewoon al mijn (een) droom om een eigen studio te hebben vanaf dat ik 12 was. Maar toen was het nog om lekkere gabber te maken En dat gebeurde toen nog met Fasttracker. Vooral in de studio van mijn neef (Vinyl Junk) keek ik echt altijd mijn ogen uit.

Nu droom ik er nog steeds van om een eigen studio te hebben, alleen nu rock/punk/pop/metal, iig gitaar gericht. Een tijdje geleden was ik bijna begonnen met het verzamelen van de spullen, alleen was toen de aanschaf van een nieuwe gitaar en nieuwe gitaar versterker belangrijker (+ nog een zooi toebehoren).

Ik zat toen te denken aan een Yamaha 0X1 (Zo heet die toch), een hele zooi mics voor de zang, gitaren, bas en drums. En natuurlijk een goede computer om het allemaal aan te kunnen. En dan nog natuurlijk een paar goede monitor speakers.

Het begint er een beetje op te lijken dat het nu alsnog zover zal kunnen komen alleen dan wel met iets andere spullen. We willen namelijk met de band een nieuwe PA kopen + goede microfoons. En ik zat te denken als ik dan een Maudio Delta 1010 erbij koop dat we dan de boel wel redelijk kunnen opnemen.

Is dit een beetje een goed idee? Just dreaming a litle bit
  maandag 24 januari 2005 @ 18:04:53 #149
24054 search64
Avec le grande
pi_24726858
Een studio is natuurlijk altijd een goed idee, alleen een Yamaha 01x EN een Delta 1010 is een beetje onzin lijkt me. De Yamaha is nl. een digitale mixer met een firewire audio-interface. Zeg maar een externe geluidskaart om het even wat disrespectvol te zeggen. 8 Analoog in waarvan 2* XLR met phantompower, wat voor opnames met bands wat weinig is. Op zich kun je wel met dynamische mics aan de slag die geen phantom power nodig hebben, maar wel XLR aansluitingen. Dus misschien is een Delta 1010 met een analoge mixer een betere optie.
pi_24727786
En daarbij komt ook nog dat een Delta met een analoge mixer vele malen goedkoper is. En ik heb een beetje het idee dat de 01x niet echt heel erg makkelijk ver uit te bereiden is en als die dat al wel is dan zal dat wel flink wat kosten. Nah, dan ga ik gewoon voor de Delta samen met de nieuwe PA. Kunnen we vast wel wat leuks uit halen, alleen nog even wat goede monitor speakers en dan komt het wel goed
  maandag 24 januari 2005 @ 19:21:51 #151
24054 search64
Avec le grande
pi_24728121
Ow de 01x is echt een superding hoor, alleen niet waar jij het voor wilt gebruiken.
  maandag 24 januari 2005 @ 19:35:24 #152
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24728308
quote:
Op maandag 24 januari 2005 19:00 schreef CoiCrow het volgende:
En daarbij komt ook nog dat een Delta met een analoge mixer vele malen goedkoper is. En ik heb een beetje het idee dat de 01x niet echt heel erg makkelijk ver uit te bereiden is en als die dat al wel is dan zal dat wel flink wat kosten. Nah, dan ga ik gewoon voor de Delta samen met de nieuwe PA. Kunnen we vast wel wat leuks uit halen, alleen nog even wat goede monitor speakers en dan komt het wel goed
Heb je toevallig ooit gedacht aan een Mackie Onyx? dat is een mengpaneel die je supergoed live kan gebruiken, maar ook via firewire 16 sporen direct je pc in kan pompen! Goede preamps, zeer goede EQ en relatief gezien vanwege het hybride karakter (zowel live als studio) van het ding zal het zn geld wel opbrengen!
  maandag 24 januari 2005 @ 19:40:06 #153
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24729717
Ow damn, dat lijkt me inderdaad wel een heel erg interesante optie. Alleen nog de vraag waar je hem zo goedkoop mogelijk kan kopen (met firewire kaart natuurlijk). Zal ongeveer 1500euro zijn, en dan komt er nog ongeveer 1000 euro bij voor goede actieve monitor speakers en mics/kabels. Alleen dan even de rest van de band overhalen om normale speakers en vloer monitor speakers te kopen tijdens optredens. Dan is het hoofdgedeelte van mij
  maandag 24 januari 2005 @ 21:17:41 #155
24054 search64
Avec le grande
pi_24730212
1000 euro voor actieve monitoren is wel erg veel. Voor minder is ook al een uitstekend resultaat te bereiken hoor.
pi_24730372
1000euro voor de actieve monitoren EN alle mics en kabels
pi_24730385
quote:
Op maandag 24 januari 2005 21:17 schreef search64 het volgende:
1000 euro voor actieve monitoren is wel erg veel. Voor minder is ook al een uitstekend resultaat te bereiken hoor.
Regel 1 Productie: Bezuinig nooit op je afluisterapparatuur. Je kan te ver gaan maar een beetje goede monitoren zijn zeker nodig als je serieus bent. En dan heb ik het over Mackie's, Dynaudio's en A.D.A.M's. Daar zit wat mij betreft weinig tussen. De Alesis Prolinear's zijn wat mij betreft zeer aardig en zitten er nog enigzins tussenin, maar verder heb je weinig alternatieven. De KRK's en Monitor MK II's komen wat mij betreft niet echt door de test voor een goede set, maar het blijft persoonlijk.

[ Bericht 11% gewijzigd door Tranceptor op 24-01-2005 21:33:41 ]
pi_24734248
Dat zal vast wel kloppen, maar zit ik natuurlijk wel met een bepaalt buget wat ik ervoor uit wil/kan geven. En daarbij komt ook nog dat ik verder geen tot zeer weinig studio ervaring heb. Ik zou wel het beste van het beste kunnen kopen, maar ik moet gewoon een grens stellen. Het is en blijft een home-studio voornamelijk om nummers te schrijven en uit te proberen. Het 2e doel is om demo cd's te maken (en op die manier ook een beetje geld terug te winnen).

Wat voor een mics zouden jullie aanraden voor drums, gitaren, bas en zang?
En wat zijn verder dingen die echt van belang zijn in een home-studio?
pi_24734834
Om nog maar even verder te gaan. Ik zal ook een nieuwe computer moeten kopen, want ik weet nu al dat mijn huidige laptop het niet gaat trekken als ik 16 kanalen multitrack wil opnemen en zeker niet als er daarna nog weer filters overheen komen.

Ik wil dus zeker weten weer een laptop aangezien het mobile ervan mij te gemakkelijk is en aangezien ik ook live opnamen wil kunnen maken. Ik zit nu alleen een beetje te twijvelen tussen een goede "normale" laptop of een iBook achtig iets. Ik weet dat iBooks erg goed zijn, maar ik heb er compleet geen ervaring mee. Ik weet veel van Pc's en kan daarbij altijd alles wel fixen, maar een Mac? Ik heb zelfs nog nooit eentje in het echt aangeraakt volgens mij

Kan iemand mij misschien een beetje inlichten of het ongeveer net zo makkelijk is (het updaten, fixen van dingen etc). Ik ga hem eigenlijk bijna alleen voor audio gebruiken, maar heeeel misschien ook voor schoolwerk (alleen voor verslagen dus eigenlijk) (als ik mijn oude ga verkopen).

Ik heb begrepen dat een apple voor Audio bewerking (ook grafisch trouwens) helemaal super is. Alleen zijn ze zo belagelijk duur. Is het het echt waard om een Apple te kopen ipv een "gewone" laptop? En zou ik met een iBook ook uit de voeten kunnen ipv de echte Powerbook? Want het is toch al wel een verschil van ruim 800euro, en dan vind ik best wel veel geld. Maar aan de andere kant, misschien toch maar even doorzetten wat geld betreft.

Even ter informatie. Ik wil het voor nu wel even onder de 5000 euro houden, want er komen ook nog kosten bij voor het isoleren en klaarmaken van de ruimte (maar dat valt wel op te lossen met goekope/gratis middelen)

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2005 03:08:28 ]
pi_24737823
Als ik jou was zou ik niet de Mac kopen als je weinig studio-ervaring hebt en eigenlijk alleen wat wil multitracken. Een Mac is vooral ontzettend goed en snel in audiobewerking e.d.

Als je echter demootjes wil uitbrengen ontkom je echt niet aan goede monitoren mijns inziens.

Goede studio:

- isolatie ( check eierdoppen e.d.)
- fatsoenlijke mixer (kan dus op soundcard, maar ik heb persoonlijk liever hands-on)
- goede mics (daar heb ik niet zoveel verstand van...)
- goede A/D converters op je soundcard om het signaal
- opname... hoe ga je het opnemen? Vanaf je soundcard ..? ...
- de rest kun je in principe aansluiten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')