Toendertijd waren ze ook niet eens zo duur. Maar jah die monitoren van nu, hebben een betere impedance.quote:Op donderdag 20 januari 2005 18:14 schreef Tijn het volgende:
NS10's? Die worden toch helemaal niet meer gemaakt?
Trouwens, als er 1 monitorspeaker is die veel producers hebben "omdat iedereen 'em heeft" is het wel de NS10
Ohw jazeker wel, heel veel zelfs.quote:Op donderdag 20 januari 2005 19:03 schreef search64 het volgende:
Hebben amps geen invloed op het geluid?
jah jij je gelijk en ik mijn rustquote:Op donderdag 20 januari 2005 19:26 schreef search64 het volgende:
Dan is het uitzoeken van een amp voor studiomonitoren dus geen kwestie van smaak, en heb ik gelijk. Lul er nu niet omheen.
Ik heb ze inderdaad gehoord en ik moet zeggen dat ze inderdaad wel ok zijn, maar ik prefereer toch Mackies H824's, Dynaudio's BM6a's of evet A.D.A.M's voor een zacht prijsje. Probleem is echter dat geen van deze monitoren voor een zacht prijsje weggaan.quote:Op donderdag 20 januari 2005 15:28 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
je zou als je met elektronische muziek bezigblijft ook eens kunnen kijken naar bijvoorbeeld blue sky monitoren, die worden op het moment door heel veel dance/trance-producers gebruikt.
Ik heb zelf de HR 624's van Mackie en daar ben ik zeer over te spreken! Omdat mijn ruimte vrij klein is, waren de 824's ietwat overvloedig in de bas en vond ik het detail in de 624's net iets helderder.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 10:12 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ik heb ze inderdaad gehoord en ik moet zeggen dat ze inderdaad wel ok zijn, maar ik prefereer toch Mackies H824's, Dynaudio's BM6a's of evet A.D.A.M's voor een zacht prijsje. Probleem is echter dat geen van deze monitoren voor een zacht prijsje weggaan.
Het is wel degelijk smaak, want iedereen hoort geluid anders en de een zal de ene monitor een betere en vlakkere respons vinden dan de ander. En wat te denken van stereoimaging?
Ik heb die 624's uitvoerig beluisterd in allerlei settings en ik vond zo nogal schel in het hoge midden, zoals ik al zei iedereen heeft weer een andere perceptie van geluid. Het belangrijkste zijn vaak nog niet eens de monitoren (als je een beetje fatsoenlijke hebt) maar vooral de plaatsing van monitoren in een kamer en jouw kennis van zijn zwakke en sterke punten. Daarmee krijg je een mix pas echt op orde en je kunt nog zo duur inkomen, maar als je ze 'verkeerd' neerzet en je monitoren niet leert kennen door veel op andere systemen je muziek te luisteren dan wordt het nooit iets.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 10:18 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik heb zelf de HR 624's van Mackie en daar ben ik zeer over te spreken! Omdat mijn ruimte vrij klein is, waren de 824's ietwat overvloedig in de bas en vond ik het detail in de 624's net iets helderder.
Stereoimage is idd ook heel belangrijk en dat is vaak vrij moeilijk te bevinden in zo'n zaak waar een hele muur met monitoren staat! Gewoon ff vragen of ze de monitoren die je wilt beluisteren ff ergens apart zetten! (mag ook best wel voor t geld)
zeker waar!quote:Op vrijdag 21 januari 2005 12:18 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ik heb die 624's uitvoerig beluisterd in allerlei settings en ik vond zo nogal schel in het hoge midden, zoals ik al zei iedereen heeft weer een andere perceptie van geluid. Het belangrijkste zijn vaak nog niet eens de monitoren (als je een beetje fatsoenlijke hebt) maar vooral de plaatsing van monitoren in een kamer en jouw kennis van zijn zwakke en sterke punten. Daarmee krijg je een mix pas echt op orde en je kunt nog zo duur inkomen, maar als je ze 'verkeerd' neerzet en je monitoren niet leert kennen door veel op andere systemen je muziek te luisteren dan wordt het nooit iets.
Hoeveel toetsen denk je nodig te hebben, en heb je een gamepoort op je compu?quote:Op zaterdag 22 januari 2005 13:10 schreef trance40 het volgende:
Gaaf topic dit. Sommige hebben echt een vermogen aan apparatuur volgens mij. Ik kom nog ff niet verder als Reason
Wil wel een midi keyboard gaan kopen. Iemand nog tips? Tot Max 100 euro?
Wat vind je van die Behringer mixers? Ik heb binnenkort nl. een cheapass mengpaneel op mijn verlanglijst staan, en behringer is de goedkoopste. Maar ze schijnen nogal te ruisen. En wat voor overheads gebruik je bij je drumstel?quote:Op zaterdag 22 januari 2005 14:04 schreef punksquad het volgende:
Mixers:
Behringer Mx 1804x
Behringer UB 1842x
Heb geen idee. Maar lijkt me dat als je wat meer toetsen heb dat je wat meer kanten op kan.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 14:14 schreef search64 het volgende:
[..]
Hoeveel toetsen denk je nodig te hebben, en heb je een gamepoort op je compu?
Als je dat wel hebt kun je nl. een simpele goedkope synth via midi aan je pc knopen. Bijvoorbeeld een DX-7. Heb je er meteen een leuke FM-synth bij.
Als je maar weinig toetsen nodig hebt kun je bijvoorbeeld een M-Audio Oxygen 8 kopen. Dies wel erg klein, maar dan heb je wel meteen rotary controllers erbij.
Ik weet wel dat de winkel momenteel aant verhuizen is, dus daarom kun je misschien nu niet via internet bestellen! Het telefoonnummer staat ook op de site www.i4-muzique.nlquote:Op zaterdag 22 januari 2005 18:17 schreef trance40 het volgende:
[..]
Heb geen idee. Maar lijkt me dat als je wat meer toetsen heb dat je wat meer kanten op kan.
En wil hem op USB. In de lokale audio zaak zeiden ze dat het via usb sneller ging. Dan heb je geen last van midi vertraging. Of is dat bull?
Verder lijkt de MAUDIO 49E me wel wat. Maar als ik op bestellen klik kom ik weer op de homepage![]()
Qua latency maakt het geen reet uit of je via MIDI of USB je keyboard aan je computer hangt. Latency hangt af van je geluidskaart, niet van de doorvoersnelheid van je controller.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 18:17 schreef trance40 het volgende:
[..]
Heb geen idee. Maar lijkt me dat als je wat meer toetsen heb dat je wat meer kanten op kan.
En wil hem op USB. In de lokale audio zaak zeiden ze dat het via usb sneller ging. Dan heb je geen last van midi vertraging. Of is dat bull?
Echter als je dat samenvoegt krijg je een geluidskaart op USB, en dat is vaak stukken minder ivm latency/bandbreedtequote:Op zaterdag 22 januari 2005 19:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Qua latency maakt het geen reet uit of je via MIDI of USB je keyboard aan je computer hangt. Latency hangt af van je geluidskaart, niet van de doorvoersnelheid van je controller.
Ik weet eigenlijk niet hoeveel extra latency een USB audio-interface met zich meebrengt. Bij een RME Fireface zijn dat ongeveer 64 samples. Jij enig idee?quote:Op zaterdag 22 januari 2005 20:01 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Echter als je dat samenvoegt krijg je een geluidskaart op USB, en dat is vaak stukken minder ivm latency/bandbreedte
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |